Ce soluție de tranziție a găsit primăria Constanța, după ce fosta Pomacost a reziliat contractul de întreținere a spaţiilor verzi
Ce soluție de tranziție a găsit primăria Constanța, după ce fosta Pomacost a reziliat contractul de întreținere
16 Feb, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
3367
Marime text
- Pomacost SRL a derulat aproape 20 de ani, contracte cu municipalitatea
- În luna ianuarie a.c, actuala societate Garden Shop, fostă Pomacost, a reziliat unilateral contactul
- Rezilierea și-a produs efectul, ieri, pe 15 februarie 2021
- Timpul scurt între momentul denunțării contractului și cel al rezilierii, a găsit primăria într-o situație delicată, în condițiile în care, o nouă achiziție publică nu se poate realiza peste noapte
- Așa că s-a apelat la o soluție de tranziție.
- Direcția de servicii publice a primăriei va prelua activitățile din contractul denunțat, iar în viitorul apropiat se pregătește delegarea atribuțiilor către Confort Urban
- Ridicarea deșeurilor va fi derulată cu operatorul de salubritate, iar serviciul de tăiere, toaletare şi tăiere de corecţie arbori sau plantare urmează să fie derulat cu asistații social și cu persoanele aflate sub supraveghere
Pomacost SRL a derulat aproape 20 de ani, contracte cu municipalitatea privind serviciul de tăiere, toaletare şi tăiere de corecţie arbori sau plantare din municipiul Constanţa.
Actuala societate Garden Shop, fostă Pomacost, prin administratorii societății au depus în decembrie 2020 și ulterior, unilateral, în ianuarie 2021, documentele de reziliere a contactului.
Motivul: contractul a devenit păgubos peste firma fondată de vărul fostului primar Radu Mazăre.
Primăria afirmă la rândul său, că cei de la Garden Shop nu au putut să demonstreze cum își desfășoară activitatea.
De altfel, până să se ajungă la reziliere, între cele două părți a existat și un proces, încheiat definitiv anul trecut, în defavoarea afaceriștilor de la fostul Pomacost, care au fost, totodată, obligați să achite onorariile avocaților municipalității.
Rezilierea și-a produs efectul, ieri, pe 15 februarie 2021.
Timpul scurt între momentul denunțării contractului și cel al rezilierii, a găsit primăria într-o situație delicată, în condițiile în care, o nouă achiziție publică nu se poate realiza peste noapte.
Așa că s-a apelat la o soluție de tranziție.
Potrivit purtătorului de cuvânt al primăriei Constanța, Alin Vintilă, soluția de tranziție este ca direcția de servicii publice a primăriei să preia activitățile din contractul denunțat, iar în viitorul apropiat se pregătește delegarea atribuțiilor către Confort Urban.
Directorul adjunct al Direcției Servicii Publice din cadrul primăriei Constanța, Horia Constantinescu spune în această perioadă de tranziție care nu va depăși 60 de zile, va gestiona cu operatorul care asigură salubrizarea partea de ridicare a deșeurilor iar serviciul de tăiere, toaletare şi tăiere de corecţie arbori sau plantare urmează să fie derulat cu asistații social și cu persoanele aflate sub supraveghere (n.r. persoane obligate de instanțe să presteze muncă în folosul comunității).
Între timp se lucrează la partea de organizare a acestui serviciu, care cel mai probabil va fi preluat de Confort Urban. “Facem calcule la nivel de utilaje, am cerut caiete de sarcini de la alte administrații locale din țară care au rezolvat această situație, pregătim organizarea acestui serviciu”, a precizat Constantinescu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii