Comisie de anchetă Şefa SPIT, atribuţii date de Radu Mazăre, ţinute la secret de Făgădău
Comisie de anchetă: Şefa SPIT, atribuţii date de Radu Mazăre, ţinute la secret de Făgădău
01 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
9258
Marime text
Virginia Uzun, şefa SPIT Constanţa, este încolţită din toate părţile. Consilierii locali municipali au aprobat, ieri, la propunerea consilierului Secil Cantaragiu (PMP), constituirea unei comisii pentru analiza activităţii Serviciului Public de Taxe şi Impozite (SPIT). Comisia va avea trei membri: Mircea Dobre - PSD, Secil Cantaragiu - PMP şi Cristina Văsii - PNL.
Comisia urmează să analizeze activitatea SPIT, contractele încheiate direct de şefa SPIT, Virginia Uzun, pentru închirierea sediilor în care Serviciul de Taxe şi Impozite îşi desfăşoară activitatea. Un alt aspect pe care îl vizează comisia sunt chiar atribuţiile şefei SPIT, primite direct de la fostul primar Radu Mazăre, rămase neschimbate, şi care-i conferă dreptul de a lua decizii ce angrenează instituţia în cheltuieli exorbitante, cum este şi cazul chiriilor nesimţite plătite pentru sediile de pe Sulmona sau bulevardul Tomis.
Şi contractele juridice ale SPIT din ultimii ani vor fi în atenţia Comisiei de analiză a activităţii Serviciului de Taxe şi a Virginiei Uzun.
Unul dintre consilierii locali implicaţi în acest demers ne-a precizat ca s-a solicitat actualului primar fişa postului directorului SPIT, însă Decebal Făgădău a refuzat să pună la dispoziţie informaţiile.
Comisia îşi va începe activitatea după ce va primi aviz de legalitate din partea prefectului judeţului Constanţa. Această iniţiativă vine după ce Uzun a refuzat în mai multe rânduri să pună la dispoziţia consilierilor locali documente legate de sediile SPIT Constanţa care funcţionează în spaţii închiriate.
Potrivit Registrului Comerţului, Eden SRL a fost înfiinţată în anul 1991 şi are sediul social în municipiul Constanţa. Firma are un capital social subscris de 3.010 lei, integral vărsat, compus din 301 părţi sociale. Asociat unic este Neculai Beciu, născut pe 17.02.1950, în Ceamurlia de Sus, Tulcea. Tot el este şi administratorul firmei, care se ocupă de închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
„Imobilul ce se vinde este afectat de contractul de asociere nr. 38/2003 între RAEDPP şi Tărcatu Marius“, se aminteşte în actul de vânzare. Ciudat este că Marius Tărcatu a dat regiei lui Babuş 32.945 de euro pe teren, în rate eşalonate, pe un an. Apoi, aşa cum am precizat anterior, la câteva luni după ce l-a achiziţionat, a vândut terenul pentru 34.030,67 de euro (22.500 de euro, preţul vânzării către Ionescu, plus 11.530,67 de euro, ratele rămase la RAEDPP). E simplu de observat că „afaceristul“ Tărcatu a avut cel mai mic profit: 1.085,67 de euro.
SPIT Constanţa a anunţat că, începând cu noul an fiscal, va deschide un nou sediu pentru persoanele juridice, care va funcţiona pe bulevardul Tomis nr. 112.
Serviciul de Impozite şi Taxe Locale are un buget de 31 de milioane de lei, 20 de milioane de lei fiind destinaţi cheltuielilor salariale pentru cei 250 de angajaţi. Restul de 10 milioane sunt cheltuiţi pe bunuri si servicii, din aceştia, un milion de lei se duc pe închirierea noului sediu de pe bulevardul Tomis, un spaţiu a cărui chirie este supraevaluată, în acelaşi timp fiind şi ineficient din cauza lipsei locurilor de parcare. Alţi bani sunt risipiţi pe contracte de achiziţionare servicii juridice.
Comisia urmează să analizeze activitatea SPIT, contractele încheiate direct de şefa SPIT, Virginia Uzun, pentru închirierea sediilor în care Serviciul de Taxe şi Impozite îşi desfăşoară activitatea. Un alt aspect pe care îl vizează comisia sunt chiar atribuţiile şefei SPIT, primite direct de la fostul primar Radu Mazăre, rămase neschimbate, şi care-i conferă dreptul de a lua decizii ce angrenează instituţia în cheltuieli exorbitante, cum este şi cazul chiriilor nesimţite plătite pentru sediile de pe Sulmona sau bulevardul Tomis.
Şi contractele juridice ale SPIT din ultimii ani vor fi în atenţia Comisiei de analiză a activităţii Serviciului de Taxe şi a Virginiei Uzun.
Unul dintre consilierii locali implicaţi în acest demers ne-a precizat ca s-a solicitat actualului primar fişa postului directorului SPIT, însă Decebal Făgădău a refuzat să pună la dispoziţie informaţiile.
Comisia îşi va începe activitatea după ce va primi aviz de legalitate din partea prefectului judeţului Constanţa. Această iniţiativă vine după ce Uzun a refuzat în mai multe rânduri să pună la dispoziţia consilierilor locali documente legate de sediile SPIT Constanţa care funcţionează în spaţii închiriate.
Povestea sediului de un milion de lei de pe Tomis 112
În ediţia din 5 mai 2015, cotidianul ZIUA de Constanţa a publicat articolul „Pe un fost teren al RAEDPP-ului vândut lui Marius Tărcatu. Imobilul ridicat de Eden SRL pe Tomis va suferi noi recompartimentări“. În articolul respectiv, relatam că societatea Eden SRL continuă construcţia imobilului cu trei etaje pe bulevardul Tomis nr. 112. În februarie 2010, Iani Beciu a obţinut de la Primăria Constanţa autorizaţie pentru construire imobil S+P+4/5E - spaţii comerciale, birouri şi locuinţe, pe bulevardul Tomis 112, iar în anul 2015, pe data de 8 mai, societatea Eden SRL a obţinut de la Primăria Constanţa Autorizaţia de construire nr. 771 pentru „Modificare proiect autorizat cu AC nr. 299/26.02.2010 şi nr. 543/29.04.2014 - Construire imobil S+P+4/5E, spaţii comerciale, birouri şi locuinţe, repoziţionare scară şi lift, recompartimentări interioare şi modificări faţade“.Potrivit Registrului Comerţului, Eden SRL a fost înfiinţată în anul 1991 şi are sediul social în municipiul Constanţa. Firma are un capital social subscris de 3.010 lei, integral vărsat, compus din 301 părţi sociale. Asociat unic este Neculai Beciu, născut pe 17.02.1950, în Ceamurlia de Sus, Tulcea. Tot el este şi administratorul firmei, care se ocupă de închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
De la RAEDPP la Tărcatu, apoi la Beciu
Iată cum a intrat Eden-ul lui Beciu în posesia terenului de pe bulevardul Tomis 112! Pe 30 noiembrie 2004, prin contractul nr. 2019, Marius şi Corina Tărcatu îi vând lui Cristian-Eduard Ionescu, din Bucureşti, un teren de 485,32 mp, situat pe bulevardul Tomis nr. 112, plus construcţiile aferente, patru la număr, cu o suprafaţă totală de 269,60 mp. Preţul vânzării a fost de 22.500 de euro. Un an mai târziu, pe 27 decembrie 2005, contractul 2031 consfinţeşte o nouă vânzare a terenului de pe bulevardul Tomis 112. De această dată, pământul ajunge de la Cristian-Eduard şi Cristina-Nicoleta Ionescu la Vasile Neagu. Preţul: 39.000 de euro, cu 6.500 de euro mai mult decât îi dăduse Ionescu lui Tărcatu. Nici Neagu n-a ţinut terenul prea mult. Prin contractul de vânzare-cumpărare nr. 1252, din 16 iunie 2007, Vasile Neagu îi dă terenul lui Iani Beciu, asociat în SC Bianis SRL, pentru 200.000 de euro. Profit record: 161.000 de euro!Cum a ajuns terenul la Marius Tărcatu
Prin contractul de vânzare-cumpărare nr. 1060 din 23 martie 2004, Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public şi Privat Constanţa, reprezentată prin Radu Babuş, director general, Lăcrămioara-Carmen Bobe, director economic, şi Adrian Sîngeorzan, şef Serviciul Juridic, îi vinde lui Tărcatu terenul de pe Tomis nr. 112, în suprafaţă de 485,32 mp, plus construcţiile, în suprafaţă totală de 269,60 mp.„Imobilul ce se vinde este afectat de contractul de asociere nr. 38/2003 între RAEDPP şi Tărcatu Marius“, se aminteşte în actul de vânzare. Ciudat este că Marius Tărcatu a dat regiei lui Babuş 32.945 de euro pe teren, în rate eşalonate, pe un an. Apoi, aşa cum am precizat anterior, la câteva luni după ce l-a achiziţionat, a vândut terenul pentru 34.030,67 de euro (22.500 de euro, preţul vânzării către Ionescu, plus 11.530,67 de euro, ratele rămase la RAEDPP). E simplu de observat că „afaceristul“ Tărcatu a avut cel mai mic profit: 1.085,67 de euro.
SPIT Constanţa a anunţat că, începând cu noul an fiscal, va deschide un nou sediu pentru persoanele juridice, care va funcţiona pe bulevardul Tomis nr. 112.
Salariul de top al Virginiei Uzun şi bugetul SPIT
Potrivit declaraţiei de avere, în calitate de director executiv al Serviciului Public de Taxe şi Impozite, de peste zece ani are un salariu de 121.000 de lei/an, adică 10.000 pe lună.Serviciul de Impozite şi Taxe Locale are un buget de 31 de milioane de lei, 20 de milioane de lei fiind destinaţi cheltuielilor salariale pentru cei 250 de angajaţi. Restul de 10 milioane sunt cheltuiţi pe bunuri si servicii, din aceştia, un milion de lei se duc pe închirierea noului sediu de pe bulevardul Tomis, un spaţiu a cărui chirie este supraevaluată, în acelaşi timp fiind şi ineficient din cauza lipsei locurilor de parcare. Alţi bani sunt risipiţi pe contracte de achiziţionare servicii juridice.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii