Consiliul Judeţean Constanţa, protocol de colaborare cu Ministerul Turismului (document)
Consiliul Judeţean Constanţa, protocol de colaborare cu Ministerul Turismului (document)
27 Jul, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3119
Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa va aproba, vineri, în şedinţă ordinară, proiectul de hotărâre privind aprobarea protocolului de colaborare cu Ministerul Turismului. Strategia reprezintă documentul-cadru care stabileşte direcţiile strategice ale Guvernului în perioada imediat următoare cu privire la procesul de descentralizare, abordând domeniile incluse în acest proces, precum şi etapele pe care autorităţile administraţiei publice centrale trebuie sa le urmeze pentru asigurarea coerenţei procesului, astfel încât să contribuie la asigurarea autonomiei locale.
Obiectivul general al protocolului este consolidarea capacităţii administraţiei publice de a furniza servicii publice diversificate şi de calitate cetăţenilor, prin transferul de noi competenţe de la nivelul administraţiei centrale către autorităţile administraţiei publice locale. Ca urmare a procesului de descentralizare, autorităţile administraţiei publice locale vor exercita noi competenţe în următoarele domenii: agricultură, cultură, turism, mediu, sănătate, educaţie - activităţi extraşcolare; tineret şi sport.
Obiectivele specifice ale protocolului sunt: realizarea transferului de competenţe de la nivel central la nivel local, care să permită consolidarea aplicării principiului subsidiarităţii, prin: a) parcurgerea etapelor preliminare ale procesului de descentralizare conform Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006, cu modificările şi completările ulterioare; b) transferul competenţelor de la autorităţile administraţiei publice centrale la autorităţile administraţiei publice locale, precum şi al patrimoniului aferent competenţelor descentralizate, prin legile sectoriale de descentralizare.
Competenţele propuse a se transfera de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale vizează strict competenţe privind implementarea politicilor/strategiilor naţionale şi a reglementarilor în vigoare la nivel local. Astfel, conform punctului 4.3., până în prezent, domeniul turismului nu a fost supus procesului de descentralizare, în ciuda faptului ca activitatea specifică acestuia reprezintă un pilon important pentru dezvoltarea economică durabilă locală, sens în care autorităţile administraţiei publice locale sunt cel mai direct interesate să identifice şi să implementeze pârghiile necesare asigurării unui mediu de afaceri propice dezvoltării comunităţilor pe care le reprezintă.
În domeniul turismului, strategia vizează analiza oportunităţii transferului la nivelul judeţelor al următoarelor competenţe:
a) emiterea brevetului de turism şi atestarea ghizilor de turism;
b) clasificarea structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare turistică şi funcţiuni de alimentaţie publică;
c) omologarea pârtiilor de schi pentru agrement, a traseelor de schi şi a traseelor turistice montane;
d) autorizarea plajelor turistice activităţilor din industria de agrement;
e) avizarea documentaţiilor tehnice privind construcţii din domeniul turismului;
f) elaborarea de documentaţii tehnice privind amplasamentul, conformarea funcţionalităţii construcţiilor cu destinaţie turistice de tipul:
- structuri de primire turistice: hotel, hotel-apartament, motel, hostel, bungalow, cabană, sat de vacanţă, camping, pensiune cu o capacitate mai mare de trei camere, indiferent de categoria de confort a acestora;
- structuri de servire a mesei: restaurant clasic, restaurant specializat, restaurant cu specific naţional sau local, braserie, berărie, grădini de vară, baruri de orice tip, unităţi de tip fast food - restaurant cu autoservire, bufet tip „expres“, pizzerie, snack-bar - cofetărie, patiserie, organizate în unităţi amenajate în spaţii speciale destinate, cuprinse în structuri de primire turistice respectiv, structuri independente, amplasate în cadrul staţiunii turistice;
- structuri de agrement turistic: cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi dotări specifice agrementului turistic - transport turistic pe cablu, pârtii amenajate pentru practicarea schiului;
- structuri de tratament balnear: complexuri de turism balnear;
g) documentaţii privind funcţionalitatea specifică a construcţiilor existente din domeniul turismului, supuse lucrărilor de modernizare, reamenajare, extinderi sau altor lucrări care modifică funcţia turistică a acestora;
h) documentaţii privind construcţiile ce urmează a fi modificate structural-funcţional, în scopul primirii unei funcţionalităţi cu profil turistic.
În acest sens, având în vedere faptul că, pentru domeniul turism, competenţele propuse a fi descentralizate nu sunt exercitate prin structuri din subordinea Ministerului Turismului, organizate la nivel local, Consiliul Judeţean urmează să realizeze faza-pilot, în cadrul căreia să poată fi testate competenţele supuse descentralizării.
Art. 13 din Hotărârea de Guvern a României nr. 139/2008 privind aprobarea Normelor metodologiei de aplicare a Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006 prevede că „ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale încheie cu autorităţile administraţiei publice locale selectate protocoale de colaborare în vederea testării prin faza-pilot a deciziilor cu privire la descentralizarea anumitor competenţe de la nivel central la nivel local. Protocoalele conţin prevederi cu privire la: părţile semnatare şi responsabilităţile acestora, perioada de derulare a fazei-pilot, dar şi modalităţile de monitorizare“.
„Având în vedere cele prezentate, luând în considerare adresa Ministerului Turismului nr. 3458/12.07.2017, înregistrată la CJC sub nr. 19480/17.07.2017, prin care acesta îşi manifestă intenţia de a colabora cu instituţia Consiliului Judeţean pentru realizarea fazei-pilot în vederea testării deciziilor cu privire Ia descentralizarea competenţelor pentru domeniul turism de la nivel central la nivel local şi în conformitate cu planul de acţiune anexă la protocolul de colaborare, în care se stipulează că perioada de instruire a personalului desemnat de către conducerea CJC cu privire Ia cunoaşterea aspectelor fiecărei competenţe ce urmează a fi descentralizată este de cinci zile lucrătoare, începând cu data de 24.07.2017, şi se va desfăşura la sediul Ministerului Turismului, iar perioada de exercitare a competenţelor în plan local este de zece zile lucrătoare, începând cu data de 31.07.2017, şi se va desfăşura atât la sediul CJC, precum şi prin verificări la sediul/punctele de lucru ale entităţilor solicitante din judeţul Constanţa“, se arată în proiectul de hotărâre privind aprobarea protocolului.
În secţiunea „Documente“, puteţi consulta proiectul de protocol între Consiliul Judeţean şi Ministerul Turismului.
Obiectivul general al protocolului este consolidarea capacităţii administraţiei publice de a furniza servicii publice diversificate şi de calitate cetăţenilor, prin transferul de noi competenţe de la nivelul administraţiei centrale către autorităţile administraţiei publice locale. Ca urmare a procesului de descentralizare, autorităţile administraţiei publice locale vor exercita noi competenţe în următoarele domenii: agricultură, cultură, turism, mediu, sănătate, educaţie - activităţi extraşcolare; tineret şi sport.
Obiectivele specifice ale protocolului sunt: realizarea transferului de competenţe de la nivel central la nivel local, care să permită consolidarea aplicării principiului subsidiarităţii, prin: a) parcurgerea etapelor preliminare ale procesului de descentralizare conform Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006, cu modificările şi completările ulterioare; b) transferul competenţelor de la autorităţile administraţiei publice centrale la autorităţile administraţiei publice locale, precum şi al patrimoniului aferent competenţelor descentralizate, prin legile sectoriale de descentralizare.
Competenţele propuse a se transfera de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale vizează strict competenţe privind implementarea politicilor/strategiilor naţionale şi a reglementarilor în vigoare la nivel local. Astfel, conform punctului 4.3., până în prezent, domeniul turismului nu a fost supus procesului de descentralizare, în ciuda faptului ca activitatea specifică acestuia reprezintă un pilon important pentru dezvoltarea economică durabilă locală, sens în care autorităţile administraţiei publice locale sunt cel mai direct interesate să identifice şi să implementeze pârghiile necesare asigurării unui mediu de afaceri propice dezvoltării comunităţilor pe care le reprezintă.
În domeniul turismului, strategia vizează analiza oportunităţii transferului la nivelul judeţelor al următoarelor competenţe:
a) emiterea brevetului de turism şi atestarea ghizilor de turism;
b) clasificarea structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare turistică şi funcţiuni de alimentaţie publică;
c) omologarea pârtiilor de schi pentru agrement, a traseelor de schi şi a traseelor turistice montane;
d) autorizarea plajelor turistice activităţilor din industria de agrement;
e) avizarea documentaţiilor tehnice privind construcţii din domeniul turismului;
f) elaborarea de documentaţii tehnice privind amplasamentul, conformarea funcţionalităţii construcţiilor cu destinaţie turistice de tipul:
- structuri de primire turistice: hotel, hotel-apartament, motel, hostel, bungalow, cabană, sat de vacanţă, camping, pensiune cu o capacitate mai mare de trei camere, indiferent de categoria de confort a acestora;
- structuri de servire a mesei: restaurant clasic, restaurant specializat, restaurant cu specific naţional sau local, braserie, berărie, grădini de vară, baruri de orice tip, unităţi de tip fast food - restaurant cu autoservire, bufet tip „expres“, pizzerie, snack-bar - cofetărie, patiserie, organizate în unităţi amenajate în spaţii speciale destinate, cuprinse în structuri de primire turistice respectiv, structuri independente, amplasate în cadrul staţiunii turistice;
- structuri de agrement turistic: cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi dotări specifice agrementului turistic - transport turistic pe cablu, pârtii amenajate pentru practicarea schiului;
- structuri de tratament balnear: complexuri de turism balnear;
g) documentaţii privind funcţionalitatea specifică a construcţiilor existente din domeniul turismului, supuse lucrărilor de modernizare, reamenajare, extinderi sau altor lucrări care modifică funcţia turistică a acestora;
h) documentaţii privind construcţiile ce urmează a fi modificate structural-funcţional, în scopul primirii unei funcţionalităţi cu profil turistic.
În acest sens, având în vedere faptul că, pentru domeniul turism, competenţele propuse a fi descentralizate nu sunt exercitate prin structuri din subordinea Ministerului Turismului, organizate la nivel local, Consiliul Judeţean urmează să realizeze faza-pilot, în cadrul căreia să poată fi testate competenţele supuse descentralizării.
Art. 13 din Hotărârea de Guvern a României nr. 139/2008 privind aprobarea Normelor metodologiei de aplicare a Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006 prevede că „ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale încheie cu autorităţile administraţiei publice locale selectate protocoale de colaborare în vederea testării prin faza-pilot a deciziilor cu privire la descentralizarea anumitor competenţe de la nivel central la nivel local. Protocoalele conţin prevederi cu privire la: părţile semnatare şi responsabilităţile acestora, perioada de derulare a fazei-pilot, dar şi modalităţile de monitorizare“.
„Având în vedere cele prezentate, luând în considerare adresa Ministerului Turismului nr. 3458/12.07.2017, înregistrată la CJC sub nr. 19480/17.07.2017, prin care acesta îşi manifestă intenţia de a colabora cu instituţia Consiliului Judeţean pentru realizarea fazei-pilot în vederea testării deciziilor cu privire Ia descentralizarea competenţelor pentru domeniul turism de la nivel central la nivel local şi în conformitate cu planul de acţiune anexă la protocolul de colaborare, în care se stipulează că perioada de instruire a personalului desemnat de către conducerea CJC cu privire Ia cunoaşterea aspectelor fiecărei competenţe ce urmează a fi descentralizată este de cinci zile lucrătoare, începând cu data de 24.07.2017, şi se va desfăşura la sediul Ministerului Turismului, iar perioada de exercitare a competenţelor în plan local este de zece zile lucrătoare, începând cu data de 31.07.2017, şi se va desfăşura atât la sediul CJC, precum şi prin verificări la sediul/punctele de lucru ale entităţilor solicitante din judeţul Constanţa“, se arată în proiectul de hotărâre privind aprobarea protocolului.
În secţiunea „Documente“, puteţi consulta proiectul de protocol între Consiliul Judeţean şi Ministerul Turismului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii