Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:10 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constanţa, invadată de ţânţari Ce obligaţii îi reveneau Primăriei prin contractul încheiat cu firma de dezinsecţie (documente)

ro

01 Jul, 2016 00:00 4350 Marime text
 
 
În 2009, municipalitatea concesiona serviciul de dezinsecţie şi deratizare în Constanţa şi în staţiunea Mamaia pentru o perioadă de nu mai puţin de 25 de ani. Contractul „Serviciul public de dezinsecţie, deratizare şi tratamente fitosanitare în municipiul Constanţa“, în valoare de 43.084.626,50 de lei fără TVA, a fost făcut public de municipalitate în urma numeroaselor sesizări ale constănţenilor, nemulţumiţi că sunt atacaţi de ţânţari. Deşi acţiunea de dezinsecţie a început încă de pe 22 iunie, până luni după-amiază nu s-au văzut rezultatele.
 

„Am primit nenumărate sesizări din partea constănţenilor. Îmi pare rău pentru disconfortul pe care l-au resimţit în ultima perioadă. Ceea ce am făcut deja se pare că trebuie să facem mai bine“, a declarat, în contextul unei conferinţe de presă, primarul Decebal Făgădău.


În acelaşi cadru, el a declarat că va posta pe site-ul Primăriei contractul încheiat între municipalitate şi firma Allchim.
 
Contractul prin care s-a găsit firma ce trebuia să „extermine“ ţânţarii a fost atribuit de Primăria Constanţa în anul 2009. Contractul de concesiune de servicii nr. 136219 a fost atribuit pe data de 18.09.2009 firmei Allchim CO SA, pe o perioadă de 25 de ani. Ulterior, în 2011, consilierii locali au adus modificări contractului. Astfel, perioada concesiunii va fi egală cu perioada în care se va amortiza cel mai scump mijloc fix al societăţii câştigătoare. Astfel, durata contractului a fost micşorată până la 31 decembrie 2017.
 
Potrivit contractului, Primăria Constanţa, în calitate de concesionar, are de primit 1% din valoarea cumulată în anul respectiv a sumelor achitate pentru serviciul de dezinsecţie şi deratizare. Primăria Constanţa, în calitate de concedent, avea obligaţia „să verifice stadiul de realizare a investiţiilor, precum şi modul în care este satisfăcut interesul public prin desfăşurarea serviciului public de dezinsecţie şi deratizare cu respectarea obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune“. Or, deşi Primăria Constanţa a dat dispoziţie pentru începerea lucrărilor pe 21 iunie, până pe 27 iunie, reclamaţiile constănţenilor privind invazia ţânţarilor nu au contenit. Tot Primăria are libertatea să modifice contractul de concesiune din motive excepţionale legate de interesul local. Ceea ce putem spune că a fost cazul aici.
 
Abia luni Primăria a stabilit un program de acţiune a echipelor de dezinsecţie, aşa cum prevedea contractul. Tot municipalitatea poate „să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate“, se mai arată în contract. În sarcina Primăriei cade şi desemnarea reprezentantului pentru urmărirea execuţiei lucrărilor, verificarea graficului de execuţie, verificarea reclamaţiilor primite, aducerea lor la cunoştinţa operatorului şi aplicarea penalităţilor stabilite, dacă este vina acestuia. Pe 22 iunie, Primăria Constanţa a înştiinţat firma să dispună toate măsurile  pentru eradicarea numeroaselor sesizări din partea cetăţenilor.
 
Valoarea contractului pentru durata de 25 de ani a fost de 43.084.626,5 lei, respectiv 1.723.385 de lei pe an, sume fără TVA. Însă, potrivit unei note de informare, valoarea contractului pentru anul 2016 este de  2.068.000 de lei. Mijloacele folosite pentru dezinsecţie au fost: cinci autoturisme pentru transportul personalului - 20 de angajaţi, 15 atomizoare Still 420, două aparate motorizate de stropit transportabile pe vehicul, patru generatoare de ceaţă swingfog. Dar, potrivit contractului, firma concesionară trebuia să asigure: atomizor ULV montat pe vehicul, barcă cu motor Mercury, barieră pulverizatoare automată, generator thermal fogger montabil, thermal fogger, amenajare punct lucru, autoutilitare, transporter, imprimante, calculatoare, centrală digitală şi radiotelefoane.
 
Aşa cum reiese din informaţiile disponibile la Registrul Comerţului, firma, înfiinţată în 1999, are sediul social în municipiul Bucureşti, strada Zori de zi nr. 46. Capitalul social subscris, de 90.000 de lei, integral vărsat, este compus din 18.000 de acţiuni. Firma este controlată de Maria Păun Anghelescu, născută pe 13.09.1974, în Braşov, cu 5% din capitalul social, Florina Oana Bajdechi, născută pe 21.06.1986, în Constanţa, cu 91% din capitalul social, şi Teodora Simona Pocovnicu, născută pe 6.07.1968, în Câmpulung Moldovenesc, Suceava, cu 4% din capitalul social.

 
Administratorul societăţii, care desfăşoară „activităţi de curăţenie“, este Valerica Pătraşcu, născută pe 4.12.1957, în comuna Căiuţi, Bacău. Potrivit Registrului Comerţului, Maria Păun Anghelescu şi Teodora Simona Pocovnicu mai sunt asociate în Allchim Prest Serv SA. În anul 2014, societatea cu 65 de angajaţi a declarat o cifră de afaceri de 10.220.762 de lei şi un profit net de 1.291.693 de lei.

Povestea societăţii 

În anul 2003, printre asociaţii firmei se numărau Cristinel Dumitru Ducu, Mihai Daniel Stan, Ioan Staicu şi Marius Valentin Văduva. Ulterior, în anul 2004, acţionari în Allchim CO SA erau: Florina Oana Sucata, Cristinel Dumitru Ducu, Ecaterina Ducu, Mihaela Liana Sucata şi Elena Marinaşi. Despre Florina Oana Sucata se spune că este fiica generalului Florian Mihai Sucată, fost şef al Corpului de Control al SPP.
 
În anul 2008, acţionarii Florina Oana Sucata, Cristinel Dumitru Ducu, Elena Marinaşi şi Ecaterina Ducu au decis înfiinţarea unui sediu secundar (punct de lucru) situat în municipiul Constanţa, strada Răzoare nr. 79, dar şi extinderea obiectului de activitate cu următoarele activităţi secundare: colectarea deşeurilor nepericuloase şi tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase, activităţi generale de curăţenie a clădirilor.
 
În anul 2013, printre asociaţii societăţii apar Florina Oana Bajdechi, Monica Păun Anghelescu şi Alexandra Ioana Pocovnicu, după retragerea din societate a foştilor acţionari Cristinel Dumitru Ducu, Ecaterina Ducu şi Elena Marinaşi.
 
În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza contractul dintre Primărie şi firma Allchim SRL.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii