Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă invită să o consultaţi. Care sunt obiectivele pe termen mediu şi lung? (document)
Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă
14 Feb, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
5760
Marime text
Municipalitatea aduce la cunoştinţă publică documentul „Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa“ - prima variantă, cu menţiunea că în următoarea perioadă vor avea loc dezbateri publice cu factorii interesaţi.
Iată obiectivele administraţiei locale, aşa cum reies acestea din strategia de dezvoltare şi promovare a turismului!
1. Infrastructură de spaţii verzi de calitate şi reţea de spaţii publice urbane, care sprijină experienţa turistică la nivel european - instalare totemuri informative, reabilitare pietonală strada Ştefan cel Mare, creare spaţiu identitar parcare Sala Sporturilor, reabilitare spaţiu public Gară, crearea pieţei Gării, reabilitare zona Dacia, reabilitare spaţii verzi lacul Siutghiol, piaţetă publică în zona Rex - Mamaia, reabilitare spaţiu public Casa de Cultură etc.
2. Mobilitate sigură, inteligentă, accesibilă, cu un sistem de transport integrat şi durabil, ca bază a unei dezvoltări turistice - Portul Diamant, Portul Marina Nord, reorganizarea RATC în societate comercială, reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric, Riviera Tomis, îmbunătăţirea mobilităţii pietonale şi pentru biciclişti, Park and ride Mamaia, transport de călători pe lacul Siutghiol, Centrum Hub etc.
3. Dotări şi echipamente turistice şi conexe care să consolideze poziţia municipiului Constanţa ca pol de turism - realizarea unui stadion de mari dimensiuni, realizarea unui centru de convenţii şi conferinţe, realizare acvariu şi a unui Muzeu al mării, realizarea aqua park indoor, sala polivalentă, Centrul Naţional Multicultural Dobrogea, patinoar, Stadionul „Farul“ , baie populară, reabilitare şi modernizare pieţe, extinderea Delfinariului, sprijinirea creării structurilor turistice de tip albergo diffuso în zona peninsulară, restaurarea Muzeului de Artă Populară, consolidarea şi restaurarea Cazinoului Constanţa etc.
4. Cadru de guvernanţă teritorială şi reglementare pentru un turism sustenabil şi de calitate, orientat către beneficiari şi comunitate - înfiinţarea Comisiei de estetică la nivelul municipiului, reactualizare Plan Urbanistic Zonal pentru staţiunea Mamaia, elaborare PUZ pentru zona de coastă, cadastrul verde pentru municipiul Constanţa, masterplan sistem de pietonale, reactualizare Plan Urbanistic General etc.
5. Digitalizare şi marketing co-generat în turismul urban.
6. Agregarea şi polarizarea de noi produse turistice din zona periurbană, regională şi transfrontalieră -turism de wellness, turism cultural, ecoturism.
7. Curatoriat şi dezvoltarea agendei culturale - evenimente - agenda culturală şi turistică la nivelul municipiului, dezvoltarea unui program de bugetare participativă pentru organizarea de evenimente urbane cultural-turistice, program de educaţie aplicată cu comunitatea locală şi cu tinerii.
8. Dezvoltare brand şi strategie de comunicare - crearea unui brand vizual pentru municipiul Constanţa, program de branding şi evenimente pentru pieţele turistice - Unirii, Tomis III şi Griviţei, detalierea şi implementarea unei strategii de comunicare.
9. Creşterea calităţii serviciilor din turism şi ospitalitate - realizare strategie educaţie turism şi ospitalitate, dezvoltare program formare profesională pe grupuri-ţintă, crearea unui program internaţional pentru învăţământul preuniversitar/universitar, introducerea certificare la nivelul specializărilor în domeniul turismului, organizarea de programe de licenţă şi master de tip dual, centrul de transfer tehnologic şi cluster IT „Marea Neagră“.
10. Diversificarea ofertei ocupaţionale/educaţionale din sectorul turismului şi al ospitalităţii în parteneriat cu Organizaţia de Management de Destinaţie Constanţa - Mamaia.
11. Creşterea atractivităţii ocupaţiilor din turism şi ospitalitate - creare OMD local, creare OMD regional, coordonarea relaţiei dintre Biroul de Turism al Primăriei şi OMD-ul local şi crearea Centrului Cultural Constanţa.
Această strategie de dezvoltare şi promovare a turismului a fost realizată pentru Primăria Constanţa de un grup de experţi în turism, în politici de dezvoltare, în urbanism şi amenajarea teritoriului, în economia turismului şi în programare culturală şi marketing. Consultant al proiectului este Agorapolis.
Vă reamintim că Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.
Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.
Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea estimată totală a achiziţiei a fost de 136.000 de lei, iar cea finală, de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa.
Potrivit Monitorului Oficial din 2015, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.
În secţiunea „Documente“ puteţi lectura pe larg „Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa“ - prima variantă.
Iată obiectivele administraţiei locale, aşa cum reies acestea din strategia de dezvoltare şi promovare a turismului!
1. Infrastructură de spaţii verzi de calitate şi reţea de spaţii publice urbane, care sprijină experienţa turistică la nivel european - instalare totemuri informative, reabilitare pietonală strada Ştefan cel Mare, creare spaţiu identitar parcare Sala Sporturilor, reabilitare spaţiu public Gară, crearea pieţei Gării, reabilitare zona Dacia, reabilitare spaţii verzi lacul Siutghiol, piaţetă publică în zona Rex - Mamaia, reabilitare spaţiu public Casa de Cultură etc.
2. Mobilitate sigură, inteligentă, accesibilă, cu un sistem de transport integrat şi durabil, ca bază a unei dezvoltări turistice - Portul Diamant, Portul Marina Nord, reorganizarea RATC în societate comercială, reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric, Riviera Tomis, îmbunătăţirea mobilităţii pietonale şi pentru biciclişti, Park and ride Mamaia, transport de călători pe lacul Siutghiol, Centrum Hub etc.
3. Dotări şi echipamente turistice şi conexe care să consolideze poziţia municipiului Constanţa ca pol de turism - realizarea unui stadion de mari dimensiuni, realizarea unui centru de convenţii şi conferinţe, realizare acvariu şi a unui Muzeu al mării, realizarea aqua park indoor, sala polivalentă, Centrul Naţional Multicultural Dobrogea, patinoar, Stadionul „Farul“ , baie populară, reabilitare şi modernizare pieţe, extinderea Delfinariului, sprijinirea creării structurilor turistice de tip albergo diffuso în zona peninsulară, restaurarea Muzeului de Artă Populară, consolidarea şi restaurarea Cazinoului Constanţa etc.
4. Cadru de guvernanţă teritorială şi reglementare pentru un turism sustenabil şi de calitate, orientat către beneficiari şi comunitate - înfiinţarea Comisiei de estetică la nivelul municipiului, reactualizare Plan Urbanistic Zonal pentru staţiunea Mamaia, elaborare PUZ pentru zona de coastă, cadastrul verde pentru municipiul Constanţa, masterplan sistem de pietonale, reactualizare Plan Urbanistic General etc.
5. Digitalizare şi marketing co-generat în turismul urban.
6. Agregarea şi polarizarea de noi produse turistice din zona periurbană, regională şi transfrontalieră -turism de wellness, turism cultural, ecoturism.
7. Curatoriat şi dezvoltarea agendei culturale - evenimente - agenda culturală şi turistică la nivelul municipiului, dezvoltarea unui program de bugetare participativă pentru organizarea de evenimente urbane cultural-turistice, program de educaţie aplicată cu comunitatea locală şi cu tinerii.
8. Dezvoltare brand şi strategie de comunicare - crearea unui brand vizual pentru municipiul Constanţa, program de branding şi evenimente pentru pieţele turistice - Unirii, Tomis III şi Griviţei, detalierea şi implementarea unei strategii de comunicare.
9. Creşterea calităţii serviciilor din turism şi ospitalitate - realizare strategie educaţie turism şi ospitalitate, dezvoltare program formare profesională pe grupuri-ţintă, crearea unui program internaţional pentru învăţământul preuniversitar/universitar, introducerea certificare la nivelul specializărilor în domeniul turismului, organizarea de programe de licenţă şi master de tip dual, centrul de transfer tehnologic şi cluster IT „Marea Neagră“.
10. Diversificarea ofertei ocupaţionale/educaţionale din sectorul turismului şi al ospitalităţii în parteneriat cu Organizaţia de Management de Destinaţie Constanţa - Mamaia.
11. Creşterea atractivităţii ocupaţiilor din turism şi ospitalitate - creare OMD local, creare OMD regional, coordonarea relaţiei dintre Biroul de Turism al Primăriei şi OMD-ul local şi crearea Centrului Cultural Constanţa.
Această strategie de dezvoltare şi promovare a turismului a fost realizată pentru Primăria Constanţa de un grup de experţi în turism, în politici de dezvoltare, în urbanism şi amenajarea teritoriului, în economia turismului şi în programare culturală şi marketing. Consultant al proiectului este Agorapolis.
Vă reamintim că Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.
Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.
Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea estimată totală a achiziţiei a fost de 136.000 de lei, iar cea finală, de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa.
Potrivit Monitorului Oficial din 2015, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.
În secţiunea „Documente“ puteţi lectura pe larg „Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa“ - prima variantă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii