Cu sprijinul fostului viceprimar Gabriel Stan Un fost poliţist local, director SPCLEP Constanţa (documente)
Cu sprijinul fostului viceprimar Gabriel Stan: Un fost poliţist local, director SPCLEP Constanţa (documente)
02 Feb, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
6140
Marime text
În cadrul şedinţei Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa din 31 august 2015, aleşii au decis prin vot secret ca Mihaela Tălpălaru să ocupe temporar funcţia de director executiv gradul II al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP). Potrivit hotărârii Consiliului Local Municipal Constanţa, promovarea este valabilă „pe durata de maximum şase luni“, adică până la finele lunii februarie 2016.
Nu mai este pentru nimeni un secret faptul că a deveni funcţionar public şi mai ales a promova în sistemul bugetar de stat presupune şi un sprijin din partea superiorilor. Altfel, indiferent de pregătirea sau eficienţa demonstrată la locul de muncă, şansele de a fi remarcat şi promovat sunt minime… asta ca să nu spunem inexistente.
SPCLEP Constanţa a apărut ca urmare a unei hotărâri a CLM Constanţa privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă nr. 12/ 29.01.2005, când s-a înfiinţat serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor şi stare civilă, în subordinea Consiliului Local Constanţa, prin reorganizarea Serviciului de Stare Civilă din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi a Biroului de Evidenţă Informatizată a Persoanei din cadrul Poliţiei Municipiului Constanţa. Atunci, denumirea serviciului a fost stabilită astfel: „Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă“.
În acest context, nu mare ne-a fost mirarea când, după ani buni în care postul respectiv era vacant şi nerevendicat de nimeni, cineva şi-a amintit de el şi a venit cu soluţia salvatoare. Aşa se face că, pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CLM Constanţa din 31 august 2015 a fost introdus un proiect de hotărâre iniţiat de viceprimarul Decebal Făgădău „privind ocuparea temporară a funcţiei publice de conducere de director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa“. Practic, ocupantul acestei funcţii are în subordine angajaţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor şi pe cei de la Starea Civilă. Numai că la baza acestui proiect de hotărâre a stat, printre altele, şi „expunerea de motive nr. 108.894/03.08.2015 prezentată de domnul viceprimar Gabriel Marius Stan“. Documentul redactat de fostul viceprimar al municipiului, Gabriel Stan, nu apare pe site-ul Primăriei Constanţa, ataşat la HCLM nr. 183 din 31 august 2015, hotărâre în baza căreia Mihaela Tălpălaru a ajuns să ocupe, temporar, funcţia de director executiv gradul II al SPCLEP Constanţa. Pentru a afla motivele invocate de viceprimarul Gabriel Stan pentru propulsarea doamnei respective, am solicitat, în scris, viceprimarului cu atribuţii de primar al Constanţei, Decebal Făgădău, să ne pună la dispoziţie documentul, deşi acesta trebuia să însoţească HCLM nr. 183 din 31 august 2015. Numai că birocraţia domneşte, iar acea expunere de motive probabil ne va parveni… la un moment dat.
Motivarea unei avansări
Totuşi, în referatul ataşat hotărârii CLM Constanţa de promovare a Mihaelei Tălpălaru, pe atunci inspector clasa I grad superior în cadrul Serviciului Tehnico-Economic din cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală, se menţionează faptul că mişcarea s-a făcut „pentru a răspunde nevoilor de organizare, coordonare şi control al activităţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor“. Conform aceluiaşi document, directorul executiv al SPCLEP Constanţa a absolvit în anul 2006 Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii „Andrei Şaguna“ Constanţa, iar trei ani mai târziu, a finalizat şi „cursul de masterat cu durata de trei semestre, cu specializarea Management Financiar-Bancar, organizat de Facultatea de Ştiinţe Economice, Universitatea «Andrei Şaguna» Constanţa”.În referatul ataşat HCLM nr. 183/31.08.2015 se precizează că are cel puţin trei ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice de conducere deoarece „a fost promovată în clasă începând cu 1.11.2006 (n.r. adică la câteva luni după absolvirea facultăţii), conform Dispoziţiei nr. 3443/15.11.2006“, „îndeplineşte condiţiile prevăzute de fişa postului“ şi „este numită într-o funcţie publică din clasa I“. Cu alte cuvinte, Mihaela Tălpălaru era exact omul potrivit pentru postul de director executiv gradul II al SPCLEP Constanţa.
Evoluţia profesională
O privire aruncată pe declaraţiile de avere ale Mihaelei Tălpălaru din perioada 2009 - 2015 ne aduce în atenţie nu doar evoluţia avuţiei directorului SPCLEP Constanţa, ci şi funcţiile pe care le-a ocupat în această perioadă. Concret, în anii 2009 şi 2010, aceasta deţinea funcţia de inspector în cadrul Direcţiei Corp Control din Primăria Constanţa, au urmat peste doi ani - 2011, 2012 şi o parte a anului 2013 - în care a activat ca poliţist local, după care s-a suspendat, pentru a intra în concediu de creştere a copilului.Potrivit celei mai recente declaraţii de avere, din data de 3.06.2015, revenirea la muncă s-a făcut pe o nouă funcţie, aceea de inspector în cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală. De altfel, anul 2015 a fost plin de surprize plăcute mai ales că, în luna august, Mihaela Tălpălaru a ajuns directorul executiv al SPCLEP Constanţa. Vă reamintim însă că, potrivit HCLM nr. 183 din 31 august 2015, promovarea s-a făcut pentru maximum şase luni. Între timp, viceprimarul Gabriel Marius Stan, cel care a elaborat expunerea de motive pentru iniţierea proiectului de hotărâre privind promovarea Mihaelei Tălpălaru, a dispărut din peisaj.
În contextul prezentat, rămâne de văzut dacă la sfârşitul acestei luni, când expiră perioada dispusă prin hotărârea Consiliului Local, se va organiza vreun concurs pentru ocuparea funcţiei de director executiv al SPCLEP Constanţa şi, în final, cine va fi persoana agreată pentru postul respectiv.
Cu bani puţini… realizări mari
Şansa se pare că i-a surâs acesteia şi în ceea ce priveşte averea personală. În declaraţia de avere din 11 iunie 2009, Mihaela Tălpălaru menţiona că deţine un imobil de 45 mp, cumpărat cu un an înainte, un credit bancar de 12.000 de euro, contractat în anul 2008 şi scadent în anul 2018, şi un venit anual, ca inspector în cadrul Direcţiei Corp Control a Primăriei Constanţa, de 23.786 de lei.Un an mai târziu, în declaraţia de avere din 21.10.2010, apărea un imobil dobândit în anul 2008, dar cu o suprafaţă de 48 mp, creditul bancar probabil a fost lichidat, pentru că nu mai figura în document, iar venitul anual declarat era de 30.193 de lei.
În declaraţia de avere din 25 mai 2011, poliţistul local Mihaela Tălpălaru menţiona un imobil de 46,30 mp şi un venit anual de 20.927 de lei. Averea rămâne neschimbată, potrivit declaraţiei din 26.03.2012, cu menţiunea că veniturile anuale încasate s-au redus la 14.907 lei.
În primăvara anului 2013, poliţistul local Mihaela Tălpălaru declara că deţine un imobil de 50 mp, iar venitul anual cunoscuse o uşoară creştere, ajungând la 18.434 de lei. Aşa cum menţionam anterior, a urmat o perioadă în care şi-a suspendat activitatea deoarece a intrat în concediu de creştere a copilului.
În iunie 2015, apărea o nouă declaraţie de avere a celei ce avea să devină, două luni mai târziu, director al SPCLEP Constanţa. Nu doar revenirea la muncă a Mihaelei Tălpălaru şi ascensiunea sa bruscă aveau să ne minuneze, ci şi mărirea substanţială a averii sale. Concret, documentul respectiv confirmă faptul că, în anul 2013, şi-a cumpărat un nou apartament, mai spaţios, de 74,17 mp, în Constanţa, dar şi un autoturism marca Audi, fabricat în anul 2011, totul în contextul în care, în anul fiscal 2014, veniturile Mihaelei Tălpălaru au fost de 16.800 de lei, bani proveniţi din indemnizaţia de creştere a copilului şi din alocaţia de stat a fiicei sale.
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza declaraţiile de avere ale Mihaelei Tălpălaru.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii