Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:01 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum afectează devierea traficului greu bugetul Constanţei (document)

ro

04 Oct, 2011 01:00 3069 Marime text
taxaprimarie_DecebalFagadau001.jpgMăsura privitoare la devierea traficului greu din municipiu, luată de administraţia locală şi care a intrat în vigoare de la 1 octombrie, este în detrimentul bugetului Primărie.

Traseul pe care a fost deviat traficul cuprinde DN3C (Ovidiu - Constanţa) - bulevardul Aurel Vlaicu, bulevardul I. C. Brătianu - DN3, (Constanţa - Valu lui Traian). De aici, tirurile vor intrape porţiunea de 4 kilometri şi jumătate din varianta de ocolire a Constanţei recent inaugurată şi vor ajunge apoi pe A2, în Agigea. Intrarea în Portul Constanţa se va face pe la Poarta 9, pe drumul de pe marginea Canalului Dunăre - Marea Neagră.

Toate maşinile de mare tonaj cu masa autorizată mai mare de 3,5 tone care traversau până acum Constanţa trebuiau să achite o taxă administraţiei locale. Odată cu impunerea acestei restricţii, bugetul se degrevează de o sumă importantă de bani, care nu mai intră, începând cu 1 octombrie, în vistieria municipalităţii. Potrivit celor declarate de viceprimarul Decebal Făgădău, încă nu s-a făcut un calcul în ceea ce priveşte pierderile care vor fi înregistrate, însă un lucru este cert: banii colectaţi din aceste taxe nu acopereau nici pe departe întreaga cheltuială legată de deteriorarea carosabilului. Viceprimarul spune că la acest moment sunt în discuţie două variante legate de această situaţie a devierii traficului şi încasării taxei. Prima dintre ele vizează devierea traficului greu cu destinaţie Portul Constanţa, taxa aplicându-se în continuare pentru maşinile de mare tonaj care intră în port. Cea de-a doua variantă este ca Poarta 6 să devină poartă de intrare în oraş. „Acum se analizează relocarea punctului de încasare de aici. Maşinile vor intra, dar vor ieşi prin Poarta 6. Încasările obţinute din taxa de utilizare a tramei stradale oricum nu acopereau toate reparaţiile care se făceau pentru recuperarea pagubelor produse de traficul greu. Practic, această restricţie de trafic afectează doar maşinile de mare tonaj care au ca destinaţie Portul Constanţa. Cu siguranţă nu vom mai încasa atât de mult ca şi până acum. În continuare, maşinile care vor deservi agenţii economici din oraş vor putea circula", spune Făgădău. Primăria, prin Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri la Bugetul Local, colectează aceste taxe pentru maşinile de mare tonaj care folosesc trama stradală în funcţie de tonajul pe care îl au acestea.

Pasajul Cumpenei va intra în reabilitare

taxaprimarie_masinitiruri07.jpgReferitor la cele două poduri de la IPMC - care nu vor trece la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, aşa cum a declarat zilele trecute ministerul Anca Boagiu -, viceprimarul Decebal Făgădău spune că în aceste condiţii cade în responsabilitatea autorităţilor locale, însă la acest moment nu există finanţe pentru repararea acestor obiective. „Ca urmare a expertizei efectuate la pasajul Cumpenei, vom face o intervenţie asupra acestui pod. Deocamdată, toate forţele sunt localizate pe bulevardul Aurel Vlaicu", spune Făgădău.

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii