De ce se grăbeşte Ţuţuianu să desfiinţeze comisia care aprobă repartizarea cotei de 20%? Primarii, la mâna conducerii CJ?
De ce se grăbeşte Ţuţuianu să desfiinţeze comisia care aprobă repartizarea cotei de 20%? Primarii, la mâna
28 Feb, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2196
Marime text
Aleşii judeţeni au de ales astăzi să voteze pentru sau împotriva încetării aplicării prevederilor hotărârii Consiliului Judeţean Constanţa nr. 168/17.08.2016 privind constituirea Comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat. Propunerea de desfiinţare a comisiei aparţine preşedintelui CJC, Marius Horia Ţuţuianu.
Potrivit HCJC nr. 186/2016, din comisie făceau parte reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice cu reprezentare în Consiliul Judeţean (n.r. Claudiu Palaz - PMP, Gheorghe Donţu - PSD, Robert Boroianu, înlocuit cu Marian Iordache (PNL), Daniel Learciu - ex-ALDE), precum şi Mirela Matichescu, în calitate de reprezentant al preşedintelui CJC la momentul constituirii Comisiei, respectiv 2016.
Vă reamintim că, prin hotărârea Consiliului Judeţean Constanţa nr.168/17.08.2016, s-a aprobat constituirea Comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat. În conformitate cu dispoziţiile art. 33, alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru finanţarea cheltuielilor publice prevăzute la art. 6 din lege, precum şi pentru echilibrarea bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, prin legea bugetului de stat se aprobă sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, cu destinaţie specială şi, respectiv, pentru echilibrarea bugetelor locale.
Potrivit dispoziţiilor art. 33 alin.3 lit. a) şi b) din legea menţionată anterior, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, aprobate anual prin legea bugetului de stat, şi din cota de 18,5% prevăzută la art. 32 alin. (1) din lege, o cotă de 27% se alocă bugetului propriu al judeţului, iar diferenţa se repartizează pentru bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, astfel:
a) 80% din sumă se repartizează în două etape, prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, în funcţie de următoarele criterii: populaţie, suprafaţa din intravilanul unităţii administrativ-teritoriale şi capacitatea financiară a unităţii administrativ-teritoriale;
b) 20% din sumă de repartizează, prin hotărâre a Consiliului Judeţean, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcţionare teritoriale şi capacitatea financiară a unităţii administrativ-teritoriale;
c) 20% din sumă se repartizează, prin hotărâre a Consiliului Judeţean, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcţionare şi/sau de capital, în ordinea cronologică a vechimii arieratelor, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
Prin proiectul de hotărâre supus astăzi votului consilierilor judeţeni, preşedintele CJC propune încetarea aplicării actului administrativ menţionat anterior „întrucât apreciază că nu mai este necesară aplicarea acestuia”, se arată în proiectul de hotărâre.
Ţuţuianu nu precizează însă şi cum şi cine va face pe viitor împărţirea cotei de 20% pentru achitarea arieratelor, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală! Teoretic, odată cu aprobarea proiectului de buget ar trebui aprobată a altă comisie care să analizeze solicitările primarilor. Ce garanţii există în acest moment că acest lucru se va întâmpla, având în vedere haosul administrativ în care PSD a aruncat România?
În semn de protest faţă de această atitudine, consilierii judeţeni ai Partidul Mişcarea Populară nu vor susţine astăzi în cadrul şedinţei Consiliului Judeţean Constanţa proiectul de hotărâre nr. 14 privind încetarea aplicării prevederilor hotărârii CJC nr. 168/17.08.2016 ce vizează constituirea comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat.
„Apreciem că hotărârea nr. 168/17.08.2016 este utilă şi ea trebuie să rămână în vigoare pentru o repartizare obiectivă şi transparentă a sumelor de bani către primăriile din judeţul Constanţa. Am considerat că este necesar ca poziţia noastră faţă de această hotărâre să fie făcută publică”, a declarat preşedintele PMP Constanţa, Claudiu Iorga Palaz.
La rândul lor, liberalii, prin vocea consilierului judeţean Marian Iordache, susţin că vor decide în şedinţa de armonizare cum vor vota la proiectul 14. „S-a schimbat legea şi comisia nu mai are, ce-i drept, obiect de activitate. Normal era ca, în situaţia în care vechea comisie se desfiinţează, să fie numită şi noua comisie sau ca această decizie de desfiinţare a comisiei să fie fost amânată până la următoarea şedinţă, când speram că vom avea şi bugetul aprobat”, a comentat liberalul. Consilierul este de părere că totuşi preşedintele CJ nu va avea cum să lase „în aer” repartizarea cotei de 20% şi a adăugat că PNL nu va permite acest lucru.
Potrivit HCJC nr. 186/2016, din comisie făceau parte reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice cu reprezentare în Consiliul Judeţean (n.r. Claudiu Palaz - PMP, Gheorghe Donţu - PSD, Robert Boroianu, înlocuit cu Marian Iordache (PNL), Daniel Learciu - ex-ALDE), precum şi Mirela Matichescu, în calitate de reprezentant al preşedintelui CJC la momentul constituirii Comisiei, respectiv 2016.
Vă reamintim că, prin hotărârea Consiliului Judeţean Constanţa nr.168/17.08.2016, s-a aprobat constituirea Comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat. În conformitate cu dispoziţiile art. 33, alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru finanţarea cheltuielilor publice prevăzute la art. 6 din lege, precum şi pentru echilibrarea bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, prin legea bugetului de stat se aprobă sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, cu destinaţie specială şi, respectiv, pentru echilibrarea bugetelor locale.
Potrivit dispoziţiilor art. 33 alin.3 lit. a) şi b) din legea menţionată anterior, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, aprobate anual prin legea bugetului de stat, şi din cota de 18,5% prevăzută la art. 32 alin. (1) din lege, o cotă de 27% se alocă bugetului propriu al judeţului, iar diferenţa se repartizează pentru bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, astfel:
a) 80% din sumă se repartizează în două etape, prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, în funcţie de următoarele criterii: populaţie, suprafaţa din intravilanul unităţii administrativ-teritoriale şi capacitatea financiară a unităţii administrativ-teritoriale;
b) 20% din sumă de repartizează, prin hotărâre a Consiliului Judeţean, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcţionare teritoriale şi capacitatea financiară a unităţii administrativ-teritoriale;
c) 20% din sumă se repartizează, prin hotărâre a Consiliului Judeţean, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcţionare şi/sau de capital, în ordinea cronologică a vechimii arieratelor, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
Prin proiectul de hotărâre supus astăzi votului consilierilor judeţeni, preşedintele CJC propune încetarea aplicării actului administrativ menţionat anterior „întrucât apreciază că nu mai este necesară aplicarea acestuia”, se arată în proiectul de hotărâre.
Ţuţuianu nu precizează însă şi cum şi cine va face pe viitor împărţirea cotei de 20% pentru achitarea arieratelor, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală! Teoretic, odată cu aprobarea proiectului de buget ar trebui aprobată a altă comisie care să analizeze solicitările primarilor. Ce garanţii există în acest moment că acest lucru se va întâmpla, având în vedere haosul administrativ în care PSD a aruncat România?
În semn de protest faţă de această atitudine, consilierii judeţeni ai Partidul Mişcarea Populară nu vor susţine astăzi în cadrul şedinţei Consiliului Judeţean Constanţa proiectul de hotărâre nr. 14 privind încetarea aplicării prevederilor hotărârii CJC nr. 168/17.08.2016 ce vizează constituirea comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat.
„Apreciem că hotărârea nr. 168/17.08.2016 este utilă şi ea trebuie să rămână în vigoare pentru o repartizare obiectivă şi transparentă a sumelor de bani către primăriile din judeţul Constanţa. Am considerat că este necesar ca poziţia noastră faţă de această hotărâre să fie făcută publică”, a declarat preşedintele PMP Constanţa, Claudiu Iorga Palaz.
La rândul lor, liberalii, prin vocea consilierului judeţean Marian Iordache, susţin că vor decide în şedinţa de armonizare cum vor vota la proiectul 14. „S-a schimbat legea şi comisia nu mai are, ce-i drept, obiect de activitate. Normal era ca, în situaţia în care vechea comisie se desfiinţează, să fie numită şi noua comisie sau ca această decizie de desfiinţare a comisiei să fie fost amânată până la următoarea şedinţă, când speram că vom avea şi bugetul aprobat”, a comentat liberalul. Consilierul este de părere că totuşi preşedintele CJ nu va avea cum să lase „în aer” repartizarea cotei de 20% şi a adăugat că PNL nu va permite acest lucru.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii