Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Constanţa prezintă modificările privind înregistrarea naşterii
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Constanţa prezintă modificările privind înregistrarea naşterii
31 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
4681
Marime text
Direcţia Publică Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Constanţa anunţă că s-au operat modificări legislative privind înregistrarea naşterii prin procedură administrativă. Până în prezent, 230 de persoane din judeţul Constanţa au fost înregistrate în registrele de naşteri, spre deosebire de aceeaşi perioadă a anului trecut, când doar 25 de persoane au fost înregistrate prin procedură judecătorească, susţine Ion Constantin, şeful Direcţiei Publice Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Constanţa.
Noile reglementări legislative în materie de stare civilă reduc costurile şi timpul în care o persoană este pusă în legalitate cu certificat de naştere şi carte de identitate, având astfel asigurat accesul la serviciile medicale, la învăţământ şi la măsurile de protecţie socială.
Înregistrarea tardivă a naşterii minorilor sau a persoanelor majore se solicită, în scris, primarului localităţii unde locuiesc ori au domiciliu părinţii sau primarului localităţii unde s-a produs naşterea. Mama care nu deţine carte de identitate şi nici certificat de naştere poate declara naşterea copilului său după parcurgerea unei proceduri specifice la nivelul unităţii sanitare unde s-a produs naşterea.
Actele necesare înregistrării naşterii sunt:
- certificatul medical constatator al naşterii emis de unitatea sanitară unde s-a produs naşterea sau de către medicul de familie;
- actele de identitate ale părinţilor;
- certificatul de căsătorie al părinţilor, după caz.
Direcţia Publică Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Constanţa urmăreşte şi îndrumă activitatea de stare civilă desfăşurată la nivelul primăriilor localităţilor din judeţul Constanţa şi acordă sprijin şi recomandări persoanelor care nu au naşterea înregistrată, în vederea punerii în legalitate prin obţinerea certificatului de naştere şi a cărţii de identitate.
Noile reglementări legislative în materie de stare civilă reduc costurile şi timpul în care o persoană este pusă în legalitate cu certificat de naştere şi carte de identitate, având astfel asigurat accesul la serviciile medicale, la învăţământ şi la măsurile de protecţie socială.
Cine poate solicita înregistrarea unei naşteri
Oricine a luat la cunoştinţă de naşterea unei persoane poate solicita primarului înregistrarea naşterii acesteia în registrele de stare civilă.Înregistrarea tardivă a naşterii minorilor sau a persoanelor majore se solicită, în scris, primarului localităţii unde locuiesc ori au domiciliu părinţii sau primarului localităţii unde s-a produs naşterea. Mama care nu deţine carte de identitate şi nici certificat de naştere poate declara naşterea copilului său după parcurgerea unei proceduri specifice la nivelul unităţii sanitare unde s-a produs naşterea.
Actele necesare înregistrării naşterii sunt:
- certificatul medical constatator al naşterii emis de unitatea sanitară unde s-a produs naşterea sau de către medicul de familie;
- actele de identitate ale părinţilor;
- certificatul de căsătorie al părinţilor, după caz.
Direcţia Publică Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Constanţa urmăreşte şi îndrumă activitatea de stare civilă desfăşurată la nivelul primăriilor localităţilor din judeţul Constanţa şi acordă sprijin şi recomandări persoanelor care nu au naşterea înregistrată, în vederea punerii în legalitate prin obţinerea certificatului de naştere şi a cărţii de identitate.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii