DOCUMENT Cum arată viitorul Plan Urbanistic General elaborat pentru Orașul Năvodari
DOCUMENT: Cum arată viitorul Plan Urbanistic General elaborat pentru Orașul Năvodari
15 Jul, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
4575
Marime text
- Din analiza situatiei existente, se poate observa ca predomina tipul de locuire individuala, cu regim de Înălţime maxim P+2
Pe masa celor de la Agenția pentru Protecția Mediului Constanța s-a aflat și proiectul celor de la Primăria Năvodari, cu privire la întocmirea Planului Urbanistic General.
New Enviro Management SRL este firma care a elaborat proiectul. Suprafaţa administrativă a Oraşului Năvodari este de 6.771 ha şi este constituită din suprafaţa agricolă (teren arabil, paşuni şi fâneţe, vii şi livezi), suprafaţa fondului forestier, suprafaţa ocupată de construcţii şi amenajări de infrastructura (căi de comunicaţie, echipare energetică, lucrări de gospodarie a apelor), ape şi bălţi şi suprafaţa aferentă intravilanului (constructii si amenajari), delimitata prin planurile urbanistice. Această suprafaţă constituie cca. 1% din suprafaţa judeţului Constanţa şi se caracterizează prin multitudinea categoriilor de folosinţă.
Din analiza situatiei existente, se poate observa ca predomina tipul de locuire individuala, cu regim de Înălţime maxim P+2, dar sunt prezente şi celelalte tipuri (semicolectivă, colectivă) şi regim mediu si mare de inaltime. Acesta functiune este concentrata in specila in trupul central al orasului, dar cunoste o dezvoltare accentuata in zona Mamaia Nord, atat ca functiune unica, intre DC86 si Canal, cat si o mixare cu functiuni turistice in zona dintre DC86 si plaja.
Nu exista o mare varietate de institutii si echipamante publice, iar cele existente sunt putine ca numar, fiind concentrate in zona centrala din trupul principal al orasului. Se poate observa lipsa acestora in zona Mamaia Nord.
Luând în considerare istoria scurtă a localităţii Năvodari, putem spune că prin procesul evolutiv de urbanizare teritoriul localităţii este bine definit din punct de vedere al zonificării funcţionale:
- Trup A - Localitatea propriu-zisă cu funcţiuni de locuire cu dotări aferente, zone de interes public, spaţii plantate, agreement şi sport şi gospodărire comunală, dar şi spaţii producţie - Platforma industrial CICh.
- Trup B - Platforma Industrial - Portuară Petromidia - cuprinde una dintre cele mai mari investiţii executate până în 1990, teritoriu constituind o importantă zonă economică regional/naţională.
- Trup C - Mamaia Nord - Prospăt declarată staţiune turistică zona dispune de cea mai agresivă dezvoltare imobiliară. Zona este în curs de construire, de curând fiind realizate şi numeroase proiecte de infrastructură rutieră şi hidroedilitară (asfaltări, extindere şi modernizare de reţele edilitare)
Intravilanul propus va ocupa cca. 3288,56 ha (48,57% din suprafața teritoriului administrativ și o creștere a procentului cu 8,99% față de suprafața intravilanului existent (39,58%).
Tabelul nr. 10 BILANŢ intravilan/ extravilan | ||
Suprafaţă Ha | Pondere % | |
UAT NĂVODARI | 6771,00 | 100 |
Intravilan existent | 2679,91 | 39,57 |
Extravilan existent | 4091,09 | 60,43 |
Intravilan propus | 3288,56 | 48,57 |
Extravilan propus | 3482,44 | 51,42 |
Locuirea propusă este în general de tip individual, cu regim de înălţime redus de la P+1E la P+2 Etaje, în partea centrală a localităţii regăsindu-se imobile cu regim mediu şi mare de la P+3E la P+8E.
Extinderile propuse prin PUG sunt spre sudul şi sud-vestul orașului pe de o parte şi de cealaltă a DJ226 stradă ce leagă Oraşul Năvodari de localitatea Lumina.
Cea mai mare parte a zonei de extindere este propusă a avea caracter de locuire cu funcţiuni complementare, favorizând implantările din zona serviciilor și agrementului, care să atragă și turiști și locuitorii municipiului adiacent.
Se propun a se dezvolta în zone mixte, pe actualul schelet de dezvoltare al Oraşului Năvodari:
- Serviciile compatibile cu locuirea (serviciile publice, serviciile comerciale cu rază mică și medie de servire, servicii turistice) sunt propuse în principal în zona centrală (de-a lungul principalei artere a orașului) și în zonele de dezvoltare.
- Serviciile cu rază mare de servire, care pot crea aglomerații sunt grupate împreună cu cu activitățile logistice în zone de la periferia localității.
Din punct de vedere al dezvoltării activităților, orașul Năvodari poate merge pe două direcții principale, care se regăsesc în cele două obiective enuntate mai jos, concomitent cu încurajarea dezvoltării infrastructurii pentru sectorul terțiar.
OBIECTIV 1. Năvodari pol economic prin extinderea și consolidarea rolului pe care îl are în activităţi ca: rafinare produse petroliere, transport pe canalul navigabil, port la Marea Neagră, precum și prin distribuția echilibrată a activităților și modernizarea rețelelor de comunicații și transport.
Elemente PUG
· consolidarea, extinderea și promovarea orașului Năvodari;
· menținerea și modernizarea infrastructurii de transport și profilului industrial;
· transformarea zonei de nord, zona care include platforma portuara și Petromidia, în zonă destinată strict activităților economice, cu profil industrial.
Concomitent cu cele de mai sus, în sprijinul dezvoltării sectorului economic:
· identificarea posibilităților de extindere și dezvoltarea a infrastructurii pentru IMM-uri;
· rezervarea suprafațelelor de teren necesare pentru sectorul IMM;
· lărgirea profilului transversal al DJ226, la 4 benzi de circulație;
· rezervarea coridoareleor necesare pentru viitoarele artere de legatură;
· asigurarea de rezerve de teren necesare pentru dezvoltări pe termen lung și evoluții imprevizibile.
OBIECTIV 2. Mamaia Nord stațiune turistică dezvoltată în prelungirea stațiunii Mamaia, prin valoriflcarea potențialului turistic, dezvoltarea și asigurarea infrastructurii turistice și de transport necesare.
Elemente PUG
· valorificarea locatiilor vacante pentru dezvoltarea infrastucturii turistice;
· reglementarea detaliata a dezvoltarii infrastructurii turistice prin PUZ Statiunea Mamaia Nord;
· rezervarea zonei adiacente plajei pentru realizarea unor zone publice, zone verzi si de agrement;
· rezervarea suprafetelor necesare de teren pentru realizarea la limita plajei a drumului de coasta, al carui profit transversal propune si realizarea unui pfetonal, a unor piste pentru biciclisti si a parcarilor;
· restructurarea Taberei Navodari, in sensul modernizarii si extinderii spatiilor de cazare si a dotarilor existente (in special a dotarilor de agrement), a introducerii de noi spatii de cazare si de dotari compatibile cu caracterul zonei, reamenajarea spatiilor verzi si plantate, introducerea de noi spatii verzi si plantate (in special cu caracter sportiv si de loisir), precum si amenajarea unor zone verzi cu caracter tematic (parcuri tematice cu dotari aferente;
· Reglementarea detaliata a operatiunii de restucturare a Taberei Navodari, prin PUZ Tabara Navodari;
· Realizarea unei marine port de agrement la sud de Digul de Sud al incintei portuare;
· Largirea profilului DC86, de la 2 la 4 benzi de circulatie, pentru evitarea supraaglomerarii ce are loc in special in sezonul estival;
· Amenajarea unor instalatii de agrement in zona Lacului Siutghiol;
· Transformarea falezei Canalului Poarta-Alba Midia, in zona de inters turistic si local, prin amenajari cu spatii publice, zone verzi si terase de alimentatei publica;
· Realizarea unui pod rutier peste Canalul Poarta-Alba Midia, care sa asigure o lagatura mai facila cu zona de sud a orasului Navodari, zona in care sunt rezervate suprafete de teren penlru realizarea unor zone verzi( pare tematic. zona de agrement si sport) si comerciale (centru comercial, mall etc);
· Realizarea unei ecluze intre Canalul Poarta-Alba Midia si Lacul Siutghiol;
· Valorificarea sitului arheologic -insula Ostrov prin amenajarea unui parc tematic istoric
Se urmăresc:
· eliminarea surselor de poluare provenite de la unităţile industriale şi agricole existente, reducerea poluării fonice, noxe şi pulbere rezultate din traficul rutier,
· limitarea extinderii intravilanului cu suprafeţe ce nu sunt justificate prin existenţa unor potenţiali investitori sau solicitări expres din partea populaţiei,
· regularizarea şi eliminarea zonelor inundabile de pe parcursul cursurilor de apă existente, protejarea fondului forestier, mărirea suprafeţelor verzi amenajate, de sport, de protecţie şi tehnice.
· Impunerea de interdicţii permanente de construire în baza culoarelor de protecţie ale infrastructurii tehnice, a zonelor de protecţie sanitară şi a zonelor de protecţie a bazinelor hidrografice.
În secțiunea „Documente” poate fi consultat PUG-ul.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Primăria Năvodari actualizează Planul Urbanistic General (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii