Licenţele de transport pentru 301 şi 305, în aer Când expiră avizele de traseu ale liniilor de microbuz care circulă în Constanţa (documente)
Licenţele de transport pentru 301 şi 305, în aer: Când expiră avizele de traseu ale liniilor de microbuz care
30 Oct, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
12542
Marime text
Consilierul local municipal independent Andrei Popescu face lumină în chestiunea avizelor în baza cărora circulă microbuzele din municipiu. „De câteva zile, circulă diverse zvonuri legate de serviciul de transport tip maxi-taxi, în special privind linia 304, care a fost suspendată, pentru această linie fiind suplimentate autobuzele 100 şi 102 ale RATC“, susţine alesul local.
301 - 26.01.2017 - 18.10.2017
302 - 26.01.2017 - 8.11.2017
303 - 26.01.2017 - 8.11.2017
304 - 26.01.2017 - 16.11.2017
305 - 26.01.2017 - 18.10.2017
310 - 20.08.2016 - 19.08.2017 - reavizat până în 19.08.2018
312 - 20.08.2016 - 19.08.2017 - reavizat până în 19.08.2018.
În secţiunea „Documente“ din ediţia online puteţi vizualiza avizele emise de Primărie, dar şi un raport al Poliţiei Locale vizând controlul serviciului maxi-taxi.
„În acest raport putem vedea cum au fost încălcate mai multe prevederi, care ar fi trebuit să anuleze avizele de traseu. Încălcările grave sunt nedeţinerea avizelor de traseu la bord, înlocuirea maşinilor menţionate în aviz; neachitarea taxei pentru folosirea tramei stradale şi emiterea biletelor în nume propriu, la acestea se adaugă şi oprirea în staţii fixe... neexistente“, apreciază consilierul Andrei Popescu. Raportul a fost trimis şi către Direcţia de Evenimente si Transporturi.
„Reavizarea acestor trasee, în condiţiile date, reprezintă un abuz şi o încălcare a legii. Dacă Primăria va reaviza aceste trasee, voi face plângere penala tuturor celor care semnează, pentru abuz în serviciu în formă continuată“, susţine Andrei Popescu.
Într-o postare pe Facebook, Grup Media Sud, una dintre companiile care efectuează acest serviciu, anunţă de câteva zile că microbuzele circulă cu dificultate din cauza unor „probleme tehnice“. Municipalitatea a informat, la rândul său, că licenţele de transport ale liniilor 301 şi 305 au expirat.
Vă înştiinţăm că, într-o perioadă relativ scurtă, compania a fost amendată cu sume de ordinul zecilor de mii de lei, fiind situaţii în care un microbuz a fost amendat şi de două ori pe zi, ceea ce ne-a pus în imposibilitatea temporară de a ne susţine financiar activitatea, situaţie care a condus temporar la dificultăţi în a presta serviciile de transport în acelaşi ritm ca cel anterior, situaţie creată de presiunea exercitată în mod abuziv de autorităţile locale.
Nu în ultimul rând, precizăm că societatea noastră nu a beneficiat vreodată de sume de la bugetul autorităţii locale, practică aceleaşi preţuri din anul 2000, în condiţiile în care numai preţul motorinei s-a scumpit de cel puţin cinci ori. GMS a făcut acest lucru pentru că a dorit să practice preţuri pe măsura bugetului constănţeanului, noi respectându-ne clienţii şi încercând să venim în întâmpinarea acestora, astfel cum am dovedit în timp şi prin înfiinţarea de noi trasee, la solicitarea constănţenilor, prin transportarea gratuită a persoanelor cu handicap şi a persoanelor cu situaţie socială deosebită etc.
Având în vedere cele de mai sus, considerăm că anumite persoane şi instituţii doresc să denigreze activitatea Grup Media Sud şi, mai mult decât atât, urmăresc să scoată de pe piaţă transporturilor din Constanţa compania noastră, companie a constănţenilor“, au transmis reprezentanţii GMS.
Şapte linii de transport sunt avizate
În municipiul Constanta sunt avizate anual şapte linii de transport. De pe urma acestora, municipalitatea încasează 236 de lei/traseu. Iată valabilitatea traseelor:301 - 26.01.2017 - 18.10.2017
302 - 26.01.2017 - 8.11.2017
303 - 26.01.2017 - 8.11.2017
304 - 26.01.2017 - 16.11.2017
305 - 26.01.2017 - 18.10.2017
310 - 20.08.2016 - 19.08.2017 - reavizat până în 19.08.2018
312 - 20.08.2016 - 19.08.2017 - reavizat până în 19.08.2018.
În secţiunea „Documente“ din ediţia online puteţi vizualiza avizele emise de Primărie, dar şi un raport al Poliţiei Locale vizând controlul serviciului maxi-taxi.
„În acest raport putem vedea cum au fost încălcate mai multe prevederi, care ar fi trebuit să anuleze avizele de traseu. Încălcările grave sunt nedeţinerea avizelor de traseu la bord, înlocuirea maşinilor menţionate în aviz; neachitarea taxei pentru folosirea tramei stradale şi emiterea biletelor în nume propriu, la acestea se adaugă şi oprirea în staţii fixe... neexistente“, apreciază consilierul Andrei Popescu. Raportul a fost trimis şi către Direcţia de Evenimente si Transporturi.
„Reavizarea acestor trasee, în condiţiile date, reprezintă un abuz şi o încălcare a legii. Dacă Primăria va reaviza aceste trasee, voi face plângere penala tuturor celor care semnează, pentru abuz în serviciu în formă continuată“, susţine Andrei Popescu.
Într-o postare pe Facebook, Grup Media Sud, una dintre companiile care efectuează acest serviciu, anunţă de câteva zile că microbuzele circulă cu dificultate din cauza unor „probleme tehnice“. Municipalitatea a informat, la rândul său, că licenţele de transport ale liniilor 301 şi 305 au expirat.
Ce spun reprezentanţii GMS despre situaţia microbuzelor
Reprezentanţii GMS susţin că microbuzele circulă, la acest moment, în deplină legalitate, avizele de traseu fiind în vigoare. „Precizăm şi că trama stradală a fost plătită. Informaţiile vehiculate în spaţiul public de surse din cadrul Primăriei Constanţa sunt mincinoase, dorindu-se astfel să fie denigrată compania noastră în favoarea altor operatori de transport şi pentru alte interese. GMS este o companie apreciată de constănţeni, ceea ce se poate remarca şi din faptul că este o societate veche de peste un deceniu în piaţa locală de transport, cu continuitate şi cu o clientelă constantă.Vă înştiinţăm că, într-o perioadă relativ scurtă, compania a fost amendată cu sume de ordinul zecilor de mii de lei, fiind situaţii în care un microbuz a fost amendat şi de două ori pe zi, ceea ce ne-a pus în imposibilitatea temporară de a ne susţine financiar activitatea, situaţie care a condus temporar la dificultăţi în a presta serviciile de transport în acelaşi ritm ca cel anterior, situaţie creată de presiunea exercitată în mod abuziv de autorităţile locale.
Nu în ultimul rând, precizăm că societatea noastră nu a beneficiat vreodată de sume de la bugetul autorităţii locale, practică aceleaşi preţuri din anul 2000, în condiţiile în care numai preţul motorinei s-a scumpit de cel puţin cinci ori. GMS a făcut acest lucru pentru că a dorit să practice preţuri pe măsura bugetului constănţeanului, noi respectându-ne clienţii şi încercând să venim în întâmpinarea acestora, astfel cum am dovedit în timp şi prin înfiinţarea de noi trasee, la solicitarea constănţenilor, prin transportarea gratuită a persoanelor cu handicap şi a persoanelor cu situaţie socială deosebită etc.
Având în vedere cele de mai sus, considerăm că anumite persoane şi instituţii doresc să denigreze activitatea Grup Media Sud şi, mai mult decât atât, urmăresc să scoată de pe piaţă transporturilor din Constanţa compania noastră, companie a constănţenilor“, au transmis reprezentanţii GMS.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Gheorghe Popescu 07 Aug, 2018 18:21 Stiu că acest comentariu intervine foarte târziu, dar neavând altă posibilitate de a-mi spune părerea o fac aici în speranța că măcar cineva din partea ziarului Ziua va relua această problemă extrem de arzătoare. Sunt unul dintre cei care a salutat apariția microbuzelor în orașul Constanța și acum sunt extrem de amărât de lipsa lor. De exemplu eu stau la intersecția lui Ion Rațiu cu strada Unirii. Microbuzul 301 ne scutea de a merge pe jos, pentru orice fleac, la autobuzele de pe bulevardul Mamaia. Acum am revenit la situația de dinainte de 1989. Este tare greu să vii cu bagaje, pe jos de la bulevard până acasă și invers. Sunt sigur că astfel de exemple sunt cu sutele în orașul Constanța. Știu că șoferii de la GMS făceau tot felul de "reguli" cu privire la exploatarea acestor microbuze și la relația lor cu clienții, dar mă întreb de ce suntem sancțíonați noi pasagerii și nu cei responsabili. Dacă GMS nu corespunde cerințelor cine împiedică Consiliul local Constanța să suspende autorizațiile celor vinovați și să facă altă licitație? Dragii mei, aceste linii de microbuze nu sunt un lux, sunt o necesitate a scolului 21, ca și Internetul, ca și smart cardul, ca și smart phonul, etc. Alt exemplu, acum vara nu avem cu ce merge în Mamaia, decât cu taxiul cine trage sforile aici? Câți dintre noi își pot permite să călătorească cu cele mai scumpe taxiuri din Romania? Nu este singura problemă care sfidează bunul simț; s-a uitat cineva la trotuarul de pe strada Unirii dintre Ion Rațiu și complex? Dacă putețí dragi ziariști, filmați puțin aceste trotuare. Merită să le vadă toată țara, cum poate cineva să-și rupă capul pe aceste trotuare...
- Constantean 30 Oct, 2017 08:31 Dacă ați avea șoferi care sa circule ok, si sa stie unde si cum sa oprească, sa nu oprească pe banda 1 spre 2 si sa foloseasca semnalizare la schimbarea benzi de mers si la ieșirea din alveole, pe care ei oricum nu stiu pentru ce si cum sînt acele alveole sau stati.... poate ca si cetateni vor fii de acord cu aceste sicriie, si DA, sa le mai schimbați si sa le întrețineți, si sa le suplimentari sa nu mai meargă oameni în picioare.... poate va vor mai tolera...... cetățeni!