„Negocierile sunt în desfășurare” Conducerea Damen Shipyards Mangalia, clarificări despre situația din șantierul de la malul mării
„Negocierile sunt în desfășurare”: Conducerea Damen Shipyards Mangalia, clarificări despre situația din
17 Jan, 2023 14:07
ZIUA de Constanta
2557
Marime text
Conducerea Damen Shipyards Mangalia (DSMa) prezintă următoarele clarificari importante:
„Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale.
Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere, si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa.
Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați.
Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției.
Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul, ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:
Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar”, au transmis reprezentanții Damen Shipyards Mangalia.
Amintim că Sindicatul Liber Navalistul, având în vedere ultimele evenimente din șantierul naval din Mangalia la care statul român prin Ministerul Economiei deține o participație majoritară, a trimis o scrisoare deschisă ministrului Economiei, Florin Marian Spătaru, pe care o puteți citi la linkul de mai jos:
Scrisoare deschisă a sindicaliștilor de la Șantierul Naval Mangalia. Motivele, protestelor zilnice ale salariaților DSMa
Sute de angajaţi de la Şantierul Naval Mangalia au protestat, pe 12 decembrie 2022, în faţa Ministerului Economiei, fiind nemulţumiți de noile restructurări anunţate. Aceștia au reuşit să obţină suspendarea concedierilor în perioada următoare, potrivit reprezentanților Blocului Național Sindical. “Victorie în urma protestului de astăzi! Negocierile privind concedierile de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt deocamdată suspendate”, a anunțat BNS. Vă reamintim, reprezentanţii Damen Shipyards Mangalia şi-au asumat, atât prin contractul de asociere cât şi public, că va creste numărul de salariaţi la 3000, însă în momentul de faţă societatea mai are doar 1500 de salariaţi, fiind mai puţini salariaţi decât erau în momentul preluării pachetului de acţiuni de compania olandeză.
„Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale.
Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere, si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa.
Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați.
Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției.
Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul, ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:
- Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.
- Speculațiile despre posibilul faliment: In momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare. Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România.
- Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.
- Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.
Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar”, au transmis reprezentanții Damen Shipyards Mangalia.
Amintim că Sindicatul Liber Navalistul, având în vedere ultimele evenimente din șantierul naval din Mangalia la care statul român prin Ministerul Economiei deține o participație majoritară, a trimis o scrisoare deschisă ministrului Economiei, Florin Marian Spătaru, pe care o puteți citi la linkul de mai jos:
Scrisoare deschisă a sindicaliștilor de la Șantierul Naval Mangalia. Motivele, protestelor zilnice ale salariaților DSMa
Sute de angajaţi de la Şantierul Naval Mangalia au protestat, pe 12 decembrie 2022, în faţa Ministerului Economiei, fiind nemulţumiți de noile restructurări anunţate. Aceștia au reuşit să obţină suspendarea concedierilor în perioada următoare, potrivit reprezentanților Blocului Național Sindical. “Victorie în urma protestului de astăzi! Negocierile privind concedierile de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt deocamdată suspendate”, a anunțat BNS. Vă reamintim, reprezentanţii Damen Shipyards Mangalia şi-au asumat, atât prin contractul de asociere cât şi public, că va creste numărul de salariaţi la 3000, însă în momentul de faţă societatea mai are doar 1500 de salariaţi, fiind mai puţini salariaţi decât erau în momentul preluării pachetului de acţiuni de compania olandeză.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii