Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:55 13 02 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Neraportarea arieratelor și neplata impozitului pe venit pentru contractele de la Clubul Sportiv Farul Tuzla Curtea de Conturi a publicat rezultatul auditului financiar de la Primăria Tuzla (DOCUMENT)

ro

13 Feb, 2025 17:00 166 Marime text
INTRO:
 
Curtea de Conturi a publicat raportul de audit financiar în urma misiunii efectuate de către Camera de Conturi Constanța la Primăria Tuzla.
Situațiile financiare consolidate ale comunei Tuzla au inclus, pe lângă informațiile financiare individuale ale ordonatorului principal de credite și informațiile financiare ale celor doua entități subordonate cu personalitate juridică respectiv o unitate de învățământ preuniversitar de pe raza comunei care se află în coordonarea acestuia și un club sportiv.
 
Opinia CU REZERVE
 
Au fost auditat situațiile financiare consolidate ale Comunei Tuzla pentru exercițiul financiar încheiat la data de 31.12.2023, care cuprind: bilanțul; contul de rezultat patrimonial; situația fluxurilor de trezorerie; situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii; conturile de execuție bugetară, și anexele care fac parte integrantă din situațiile financiare, inclusiv Raportul privind situațiile financiare care conține un rezumat al principalelor politici contabile și note explicative.

În opinia auditorilor, cu excepția efectelor denaturărilor semnalate în secțiunea Baza pentru opinia cu rezerve din Raportul de audit, situațiile financiare ale entității prezintă, sub toate aspectele semnificative, o imagine reală și fidelă, în conformitate cu cadrul de raportare financiară aplicabil în România.

Ca urmare a auditului efectuat asupra situațiilor financiare raportate de către Comuna Tuzla pentru anul 2023, au fost constatate deficiențe cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare, după cum urmează:

C 1. Cu privire la necalcularea, nereținerea, neraportarea în declarațiile lunare și neplata impozitului pe venit pentru contractele de activitate sportivă la Clubul Sportiv Farul Tuzla (CS Farul Tuzla)


Urmare auditarii categoriei Transferuri, care a reprezentat sume acordate de UATC Tuzla, către CS Farul Tuzla în anul 2023, persoană juridică de drept public, organizată ca instituție publică în subordinea CL Tuzla și funcționează conform prevederilor Legii nr. 69/2000- Legea educației fizice și sportului, precum și a Regulamentului de organizare și funcționare aprobat, s-a constatat că pentru suma de 22.808 lei sumă brută, reprezentând sume acordate pentru arbitraj și asistență medicală acordată în anul 2023, și pentru suma de 11.060 lei suma brută pe anul 2024, entitatea nu a reținut la sursă, nu a declarat în declarația 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenta nominală a persoanelor asigurate” 1 și nu a achitat impozitul pe venit cuvenit bugetului de stat, în perioada 2023- mai 2024.

C 2. Cu privire la modalitatea de aprobare a bugetului pentru anul 2023

Din analizarea tuturor documentelor puse la dispoziția echipei de audit, s-a constatat că in cadrul entitații auditate, bugetul întocmit pentru anul 2023, nu a fost aprobat cu respectarea tuturor prevederilor legale aplicabile, in sensul ca nu s-a aprobat distinct prin anexăcla buget, fondul de salarii de bază si numărul de personal potrivit prevederilor legale aplicabile.

C 3. Cu privire la neraportarea de arierate de către UATC Tuzla, care nu au fost mentionate în anexele la situațiile financiare întocmite la 31.12.2023 (anexa 30 la bilanț, F1118) și raportarea eronată a valorii totale a plăților restante

S-a constatat că UATC Tuzla a înregistrat arierate, (așa cum sunt stabilite prin Legea nr. 273/2006, Art. 2 arierate - plăți restante cu o vechime mai mare de 90 de zile, calculată de la data scadenței), dar care nu au fost raportate și nu au fost luate măsuri de diminuare lunară a totalului lor. De asemenea, valoarea totală a plăților restante din Anexa 30 la bilanț, nu concordă cu datele din situația financiar contabilă.


Tot în acest sens, în raport, se precizează că nici la data 31 iulie 2024, plățile restante raportate de entitate nu corespund situației din evidența financiar- contabilă întocmită la data prezentei misiuni, nici din punct de vedere al cuantumului și nici al vechimii plăților restante.

Valoarea plăților restante raportate este de 5.540.761 lei, iar cea din evidența contabilă, este de 6.908.593,78 lei, din care peste 90 de zile, 4.490.947,61 lei.

În anexa 30- Plăți restante (F 1118), întocmită și transmisă pentru luna iulie 2024, nu sunt raportate arierate, desi valoarea acestora, conform situației întocmite de entitate la 31.07.2024, valoarea lor este de 4.490.947.61 lei.

C 4 . Cu privire la componența contului 231- Imobilizări în curs

În cadrul prezentei misiuni de audit, s-au constat următoarele aspecte neconforme: soldul contului 231- Investiții în curs, are sold debitor în balanța de verificare a UATC Tuzla, de 29.405.313,97 lei; pentru unele obiective de investiții în curs, din balanța analitică pusă la dispoziția auditorului public extern, persoanele cu atribuții din cadrul compartimentului financiar contabil nu a putut da detalii, susținând că pentru ,,Amenajare rețea de canalizare”, cu sold de 800.625,40 lei, ,,Modernizare drumuri de interes local” cu sold de 67.800 lei și ,,Sistem de avertizare situații de urgență”, în sumă de 35.118,09 lei, datorită plecării la pensie a fostei șefe de serviciu și a schimbării programului de contabilitate în anul 2019, urmează să clarifice situația acestor obiective care figurează ca investiții în curs; există în evidența analitică a investițiilor în curs; Documentație tehnică și studiu de fezabilitate executat în baza contractului de proiectare și execuție de lucrări nr. 9022/09.12.2019, în valoare de 35.938 lei. Lucrarea nu a fost executată, iar studiul de fezabilitate, documentația pentru certificatul de urbanism, documentația pentru avize, studiul geotehnic ți proiectul tehnic și detaliile de execuție întocmite, deja au o vechime de 4 ani; pentru alt obiectiv de investiții în curs (Înființare stație reciclare gunoi), care are sold de129.500 lei, (reprezentând: elaborarea unui studiu de fezabilitate- fundamentare- 70.000 lei și 59.500 lei reprezentând ,,identificarea modalității juridice și a demersurilor legale necesar a fi efectuate pentru realizarea unui Proiect investițional din fonduri private și/sau publice pentru amplasarea și realizarea unei instalații de reciclare și de valorificare a deșeurilor pe terenul aparținând Comunei Tuzla, în raport de legislația aplicabilă și Strategia națională de gestionare a deșeurilor) vechimea celor două contracteîn baza cărora a fost efectuată plata pe obiectiv, și înregistrate în contul 231, este din mai 2019.
Investiția nu este demarată, dar și în cazul continuării proiectului, cu siguranță acest studiu și raportul privind identificarea și propunerea modalității juridice de realizare a Proiectului, nu mai sunt valabile ca soluții. În aceste condiții, menținerea nejustificată ca active în curs de execuție, a valorii unor imobilizări necorporale reprezentând documentații, studii, proiecte, aferente unor investiții care nu s-au mai realizat, influențează datele raportate în totalul activelor necurente și implicit al totalului activelor entității.


C 5. Cu privire la menținerea în contul 473- Decontări din operațiuni în curs de clarificare, a sumei de 382.732 lei, care reprezintă de fapt o datorie a UATC Tuzla, către o persoană juridică

Din auditarea contului 473- Decontări din operațiuni în curs de clarificare, s-a constatat că UATC Tuzla avea la finele anului auditat, un sold debitor de 382.732,16 lei. S-au solicitat documente care au stat la baza acestei înregistrări, având în vedere faptul că sumele înregistrate în acest cont au vechime din anul 2022, contrar prevederilor legale, 5 iar în notele explicative la bilanț, nu au fost prezentate informații privind natura operaţiunilor în curs de clarificare.

Conform documentelor puse la dispoziție, se constată că suma reprezintă soldul unei datorii a UATC Tuzla către un furnizor, care nu a fost înregistrată în cont de datorii, ci în acest cont- 473, fără a se analiza ulterior, în perioada de 3 luni (conform prevederilor legale), corectitudinea menținerii sumei în acest cont, și fără a se prezenta în notele explicative, informații privind natura acestor operațiuni în curs de clarificare.

C 6. Cu privire la distribuireaa de abonamente de transport persoane, pe ruta Tuzla-Constanța și retur, fără existența unei proceduri clare de acordare

Din verificarea categoriei de operațiuni „Bunuri și servicii”, s-a constatat achiziția prin cumpărare directă a unor abonanemte de transport persoane de la un prestator de astfel de servicii. Achiziția este cuprinsă în BVC, dar nu există nicio procedură de acordare a acestora către beneficiari. De asemenea, nu există specificat în niciun document, ce categorii pot beneficia de aceste abonamente. și în ce condiții.

Darea în consum se face la finele anului, prin numărarea persoanelor înscrise în tabel și care au primit abonamente, înmulțit cu valoarea nominlă a unui abonament. În lista de inventar de la finele anului, comisia a trecut stocul de abonamente, dar fără o evidență pe serii a acestora, deși aceste abonamente sunt înseriate. Nu a fost respectată legea contabilității și normele de inventariere la finele anului.
 
C 7. Cu privire la existenta unor diferențe de inventar la bunurile proprietatea UATC Tuzla, date în folosință firmei care prestări servicii de salvamar

S-a constatat achizița directă a unor stații radio pentru salvamari pentru care listele de inventar cuprind bunuri în valoare de 321.219,94 lei, iar conform evidenței analitice întocmite de entitate, valoarea totală a bunurilor predate către prestator, este de 369.665,91 lei.

Aceasta, în condițiile în care, conform PV de inventariere nr. 254/15.01.2024, se specifică faptul că nu există diferențe între stocurile faptice și scriptice. În lista de inventar sunt cuprinse și bunurile casate de UATC Tuzla și neoperate în evidența salvamar, și de asemenea, se constată că nu sunt cuprinse următoarele bunuri predate; geamanduri 50 buc cu valoare de 5117 lei, Bilă pretectoare - 50 buc- 1485 lei, Remorcă auto cu prelată și suport- 1 buc- 5676,24 lei, stații de radio emisie recepție-, 20 buc- 27,019,90 lei.

Nu a fost respectată legislația cu privire la documentele financiar contabile și normele de efectuare a inventarierii, specificate la punctul C6.

Bună guvernanță

G.1. Conducătorul entității publice a luat unele măsuri în anul 2023 pentru asigurarea cadrului organizatoric necesar implementării sistemului de control intern.

Termenul de implementare pentru deficiențele constatate este 30.06.2025.
 
Raportul de audit financiar rezultat în urma misiunii efectuate de către Curtea de Conturi a României prin Camera de Conturi Constanța asupra stuațiilor financiare consolidate ale Primăriei Tuzla poate fi studiat integral în secțiunea „documente".
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
Taxa de promovare, încasată fără avizul din partea Ministerului Turismului Curtea de Conturi a publicat rezultatul auditului financiar de la Primăria Mangalia (DOCUMENT)
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/administratie-locala/taxa-de-promovare-incasata-fara-avizul-din-partea-ministerului-turismului-curtea-de-conturi-a-publicat-rezultatul-auditului-financiar-de-la-primaria-mangalia-886746.html
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii