Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:00 24 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Nici măcar un leu din această sumă nu ajunge la buget“ Asociaţia Constanţa Ia Atitudine îi cere lui Mazăre revizuirea contractului privind ridicarea maşinilor parcate neregulamentar (documente)

ro

27 Jun, 2014 00:00 4426 Marime text
Asociaţia Constanţa Ia Atitudine (ACIA) critică din nou administraţia Mazăre. De data aceasta, o face pe subiectul aşa-numiţilor „hingheri de maşini“ şi asta pentru că, susţine ACIA, „Primăria se alege cu praful de pe tobă“. Mai exact, ONG-ul constănţean arată că firma ce ridică maşinile parcate neregulamentar în municipiul Constanţa îi taxează pe şoferi cu 600 de lei, fără însă ca vreun ban din această sumă să ajungă la Primărie.

„«Valoarea de 600 de lei revine integral prestatorului de servicii SC Litoral Connect SRL», au precizat reprezentanţii Primăriei Constanţa, la o adresă trimisă de Asociaţia Constanţa Ia Atitudine“, menţionează ACIA într-un comunicat de presă. În această ordine de idei, Andrei Popescu, preşedintele Asociaţiei Constanţa Ia Atitudine, declară: „Acum ştim de ce Primăria a ezitat să ne răspundă de prima dată la această întrebare. Iată că nici măcar un leu din această sumă nu ajunge la buget, ci îngroaşă conturile unei societăţi private“.

Totodată, ACIA atrage atenţia asupra faptului că SC Litoral Connect nu doar că nu virează Primăriei niciun leu din cei 600, dar primeşte de la administraţia locală bani şi pentru ridicarea maşinilor abandonate. „În acest caz, este vorba despre un contract de aproape 30.000 de lei, pentru ridicarea a 63 de autovehicule fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa. Curios este că în acest caz costul pentru ridicarea unei maşini nu este de 600 de lei, ci de 474,92 de lei“, explică ACIA.

„Dacă mă enervez, cresc preţul“

„Primarul Radu Mazăre se plânge că oraşul nu are bani. Cu toate acestea, Primăria a încheiat un contract prin care nu câştigă niciun leu din ridicarea autovehiculelor parcate ilegal. Suntem de acord că maşinile care blochează traficul trebuie ridicate, dar le solicităm primarului şi consilierilor locali să revizuiască prevederile acestui contract încheiat cu SC Litoral Connect SRL, pentru ca o parte din amenda percepută să ajungă şi în conturile bugetului local“, declară Andrei Popescu. De asemenea, preşedintele ACIA susţine: „Este curios cum Mazăre vrea să atragă bani de peste tot, pornind de la dividendele din port şi ajungând la taxa de promovare a staţiunii Mamaia, încasată inclusiv de la persoane fizice, dar în acest caz lasă o societate privată să încaseze banii de pe urma unui serviciu, fără să pretindă nimic pentru oraş“. Reprezentanţii ACIA amintesc, în acest context, declaraţia pe care primarul Radu Mazăre o făcea la finalul unei şedinţe a Consiliului Local Constanţa din 2013: „În Constanţa, costă 600 de lei să-ţi recuperezi maşina, pentru că aşa vrea Mazăre. Dacă mă enervez, cresc preţul, că şi-aşa nu vă înghit pe voi ăştia care parcaţi pe prima bandă“. Mai mult sau mai puţin ironic, ACIA menţionează că îşi doreşte, „pentru binele constănţenilor, ca primarul să nu se enerveze prea tare, pentru a nu îngroşa şi mai mult conturile unei firme private“.

Care-i treaba cu Litoral Connect

Litoral Connect SRL a fost înfiinţată pe 2 aprilie 2013. Potrivit Registrului Comerţului, asociaţi persoane fizice în această societate sunt Marian Popescu şi Florin Nicolae Toma. În toamna anului trecut, acţionar în această firmă era şi Ioana Cristina Tudoran, care însă acum nu mai figurează în acţionariat. Administratorul Litoral Connect SRL este Florin Nicolae Toma. Firma se ocupă cu activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre.
ACIA susţine că, în ceea ce priveşte contractul pentru ridicarea autovehiculelor fără stăpân, acesta a fost atribuit SC Litoral Connect prin atribuire directă.

Cine au fost „adversarii“ Litoral Connect

Asociaţia Constanţa Ia Atitudine menţionează că „au mai participat două firme, SC Tas SRL şi SC Gebela SRL“. „Interesant este că, potrivit unor informaţii, aceasta din urmă s-ar afla în faliment din anul 2013“, menţionează ACIA.
TAS SRL a fost înfiinţată pe 20 mai 1993. Conform datelor disponibile la Registrul Comerţului, asociaţi persoane fizice în firmă sunt Răzvan Botezatu, Alina Carmen Botezatu, Ştefania Botezatu, Emanuel Gavrilă, Daniela Elena Ovanez, Alina Şerban, Marioana Olgos, Corneliu Nichita, Costică Butnariu, Ioan Balaită şi Niculae Ştefan. Societatea are ca obiect de activitate „transporturi rutiere de mărfuri“. În 2012, TAS SRL a avut o cifră de afaceri netă de 9.578.862 de lei şi o pierdere netă de 451.489 de lei.
Gebela SRL a fost înfiinţată pe 29 august 1995. Asociat persoană fizică în societate este Gelu Blajuti. Interesant că, din 21 octombrie 2013, firma are desemnat un lichidator judiciar, anume Victoria SPRL. Gabela SRL se ocupă cu întreţinerea şi repararea autovehiculelor, dar are şi o serie de activităţi secundare.
Facem menţiunea că i-am solicitat şi primarului Radu Mazăre un punct de vedere pe marginea acestui subiect, dar acesta nu a răspuns. În eventualitatea în care o va face, declaraţia sa va fi ulterior publicată.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Victor 30 Jun, 2014 15:54 Tare baiatul asta! Daca Primaria incasa ceva de pe urma ridicarilor de masini, cu siguranta spuneau ca de aceea se ridica, sa vina mai multi bani la Primarie, acum ca nu intra bani in buget, naspa, de ce nu intra bani! Cum o dai nu-i bine. Nu ramane de facut decat sa se ridice taxa la 800 de lei si sa intre in contul primariei 200 de lei, ca oricum, tot cetateanul plateste si unde-s 600 merg si 800, nu? Si apropo......banii din amenzile contraventionale unde merg, nu la primarie? Deci primaria ar trebui sa fie mai smechera, sa ia cu 2 maini ( si din taxa si din amenzi). Mdeh, gandire liberala, ziar liberal, autor liberal.......nu vreau sa ma reprezinte cretul cu ochii albastrii, prefer un OM cu "gandire" (nu vreau sa zic destept).