Nicolae Matei - „Lunar, 300 de locuitori vor fi scutiţi de la plata întreţinerii"(Galerie foto)
Nicolae Matei - „Lunar, 300 de locuitori vor fi scutiţi de la plata întreţinerii"(Galerie foto)Cel mai important dintre acestea, votat în unanimitate, vizează acordarea a 300 de ajutoare lunare pentru suportarea contravalorii facturii de energie termică, pe o perioadă de doi ani, beneficiarii urmând a fi traşi la sorţi de către o comisie ce va fi stabilită prin dispoziţia primarului Nicolae Matei. Extragerea va avea loc la sfârşitul acestei luni, între 25 şi 30 noiembrie. Potrivit celor declarate de primarul Nicolae Matei, „lună de lună, atât vara, cât şi iarna, 300 de năvodăreni vor fi scutiţi de la plata integrală a facturii de energie termică". În total, pe perioada iernii, efortul Primăriei pentru ajutorarea năvodărenilor ajunge la un miliarde de lei vechi. Tot pentru comunitatea locală, la iniţiativa primarului Matei, s-a votat proiectul ce vizează acordarea unor înlesniri la plata impozitelor şi taxelor locale pentru cinci persoane fizice care înregistrează restanţe la plata facturilor de energie termică. Astfel, Victoria Giurcă îşi va achita suma de 978,97 lei în nouă rate, Maria Nitu - 1.002,8 lei în zece rate, Constantin Coliba - 1.214,38 de lei în şase rate, Cătălin Alexandru Andrei - 864,93 de lei în cinci rate şi Dumitru Borcan - 2.169,92 lei în 12 rate. Neplata ratelor atrage după sine anularea eşalonării şi continuarea sau începerea procedurii de executare silită. Cei enumeraţi mai sus au beneficiat de aceste înlesniri în urma solicitărilor în scris pe care le-au transmis către Primărie. Cererile au fost aprobate şi pentru că veniturile lunare ale acestora erau mai mici decât salariul minim brut pe ţară sau aveau doar ajutor de şomaj ori ajutor social.
Scutiri la plata impozitului pe clădiri
De asemenea, a fost votat proiectul de hotărâre care face referire la scutirea de la plata impozitului pe clădiri şi pe terenul aferent pentru locuinţe deţinute de persoane care au venituri ce nu depăşesc 500 de lei şi reducerea cu 50% pentru cei care au venituri până în 670 de lei. Administraţia locală acordă înlesniri de 100% de la plata impozitului pe clădiri dacă se fac reparaţii la spaţiile comune, acoperişuri, subsoluri, faţade, 50% dacă se înlocuiesc ferestrele, inclusiv balcoanele etc. Cererile de acordare a înlesnirilor se pot depune până pe 1 decembrie, scutirea urmând a se acorda pe o perioadă de şapte ani începând cu ianuarie anul următor.
Administraţia locală din Năvodari a avut grijă ca la această şedinţă să aibă grijă să-l recompenseze pe unul dintre oamenii care au ajutat în elaborarea unui proiect prin care la Năvodari au fost investiţi bani. Mai exact, este vorba de Daniela Marin, care a primit suma de 4.000 de lei cu titlul de premiu, bani asiguraţi din bugetul local. Daniela Marin este consilier superior în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Năvodari, care, pe lângă atribuţiile care vizează protecţia socială se ocupă şi de scrierea de proiecte şi identificarea posibililor finanţatori. În luna aprilie, Daniela Marin a scris un proiect care a participat la o licitaţie de proiecte organizată de Grupul Rompetrol şi care a fost selectat spre finanţare, de altfel singurul din judeţul Constanţa. De asemenea, a fost şi manager pentru alte două proiecte.
Nu în ultimul rând, consilierii au votat aprobarea unui proiect important pentru comunitatea locală, referitor la realizarea unui parc de recreere, vot care era necesar în vederea depunerii spre finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007 - 2013, Axa Prioritară 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere, Domeniul de Intervenţie 1.1. Valoarea totală a proiectului se ridică la 2.646.713,10 lei din care cheltuieli eligibile - 2.076.555,88 lei, restul de 60.600 de lei fiind cheltuieli neeligibile. De asemenea, consilieri au aprobat cofinanţarea proiectului în valoare de 611.688,34 de lei.
S-a votat administratorul viitorului Aqualand de la Năvodari
Pentru proiectul privind realizarea unui Aqualand şi a unui Centru de Afaceri care va bate negreşit la finalizare toate parcurile de distracţie din ţară şi care se va construi pe un teren viran aflat aproape de podul de la Năvodari, pe partea dreaptă, între taberele de copii „Albatros" şi „Lebăda", consilierii au votat un administrator, aşa cum Autoritatea de Management a proiectului a solicitat. „De la Autoritatea de Management a venit o solicitare prin care trebuie să desemnăm o persoană care să îndeplinească indicatorii economici şi să administreze investiţia când va fi finalizată. Pentru că noi, Primăria, nu avem nevoie să facem angajări şi oricum schema nu ne-ar fi permis, am votat ca SC Tabăra SA să devină administrator. Aici, Primăria este acţionar 40%", a spus primarul.
Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 280 de miliarde de lei vechi, bani care vor fi atraşi prin Programul Operaţional Regional, Axa Prioritară 5 - Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, domeniul de intervenţie 5.2.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp