Patinoarul va funcţiona cu câteva zile întârziere, din motive tehnice Festivalul Iernii îşi deschide astăzi porţile, în Constanţa (document + galerie foto)
Patinoarul va funcţiona cu câteva zile întârziere, din motive tehnice: Festivalul Iernii îşi deschide astăzi
04 Dec, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3698
Marime text
„Patinoarul nu va fi funcţional din cauza Primăriei. Procesul birocratic durează destul de mult, am avut de făcut multe proiecte tehnice şi, după cum ştiţi, aceste chestiuni în care este implicat ENEL-ul durează. De aceea am preferat să amânăm momentul deschiderii, dar să ştim că totul se va derula apoi ăn condiţii de siguranţă. Însă, în scurt timp, începe furnizarea energiei electrice în parametri optimi pentru a putea răci şi menţine gheaţa în condiţiile temperaturilor de afară“, a explicat viceprimarul cu atribuţii de primar al Constanţei, Decebal Făgădău, pentru ZIUA de Constanţa.
Citeşte şi
Festivalul Iernii şi Revelionul din Constanţa, organizate de două instituţii din „ograda“ lui Sebastian Ghiţă
Aşadar, de astăzi, Festivalul Iernii începe, dar fără „Feerie pe Gheaţă“, punctul central de atracţie al evenimentului - patinoarul de 1.200 de metri pătraţi pe care Asociaţia Padina Fest, cea care şi-a adjudecat contractul pe fonduri nerambursabile cu municipalitatea, trebuia să îl amenajeze prin contract.
Decebal Făgădău admite că de vină pentru amânare este Primăria Constanţa, dar că a preferat să contramandeze acest moment aşteptat de toţi copiii, pentru ca tot evenimentul să se desfăşoare apoi în condiţii de siguranţă. Zilele în care patinoarul nu va fi funcţional vor fi recuperate ulterior. „În aproximativ 72 de ore începând de mâine (n.r. astăzi), patinoarul va fi în regulă. Trebuie să ne asigurăm că evenimentul se desfăşoară şi în condiţii de siguranţă. Timpul acesta pierdut îl vom recupera ulterior, fie vom extinde programul zilnic de acces pe gheaţă, fie vom extinde evenimentul cu alte câteva zile, fie nu vom factura aceste zile neoperative. Dar nu ne plângem, festivalul din acest an va fi cu siguranţă altceva decât în anii trecuţ. Constănţenii vor avea la dispoziţie un canal de YouTube unde să vadă în timp real atmosfera de pe patinoar şi nu numai“, a adăugat acesta.
Amintim că de organizarea acestui festival se ocupă Asociaţia Padina Fest. Asociaţia Clubul Isis şi Peter Edgar Surin, ceilalţi participanţi care au depus oferte, au ratat contractul pe fonduri nerambursabile de aproape 1,5 milioane de lei. Valoarea totală necesară realizării evenimentului este de 1.408.500 de lei, cu TVA inclus, iar valoarea solicitată de Padina Fest de la municipalitate şi aprobată este 1.267.650 de lei, cu TVA inclus, aportul propriu al câştigătorului fiind de 140.850 de lei.
Asociaţia Padina Fest a venit cu ideea unui spectacol ce va începe la lăsatul serii, pe un patinoar care va fi amplasat în parcarea Pavilionului Expoziţional, cu o durată de aproximativ 30 de minute. Spectacolul se va desfăşura în prima săptămână a festivalului şi în perioada Crăciunului.
„Promovarea se va face ţintit şi ne vom adresa în special tinerilor“
Pentru că evenimentul se adresează în special tinerilor şi copiilor, Făgădău a declarat că toţi cei interesaţi sunt aşteptaţi să ia parte la acest eveniment. „Voi merge chiar şi eu cu copiii la patinoar, la spectacole, pentru că este un eveniment dedicat şi gândit pentru ei. Vom face promovare în şcoli, le vom împărţi elevilor pliante şi îi vom informa despre evenimentele din cadrul Festivalului Iernii. De asemenea, vom împărţi flyere şi pliante tuturor tinerilor. Promovarea se va face ţintit şi ne vom adresa în special tinerilor. Nu are rost să facem promovare în cluburile de pensionari, de exemplu“, a nuanţat Făgădău.Potrivit datelor din caietul de sarcini, Asociaţia Padina Fest trebuie să asigure şi partea de promovare a spectacolului. Evenimentul va beneficia de o campanie de informare şi promovare printr-un spot radio de 30 de secunde şi un spot video de 30 de secunde, difuzate cu o săptămână înainte de începutul evenimentului, şi de promovare pe tot parcursul proiectului pe reţelele de socializare şi în mediul online, în presa scrisă locală, regională sau naţională.
De altfel, Decebal Făgădău a explicat că îşi doreşte ca organizarea Festivalului Iernii, procedura de achiziţie şi tot ce înseamnă partea de promovare să fie la vedere. „Din câte ştiu, firma care a câştigat selecţia de oferte are şi un Media Plan, dar îl voi ruga pe Liviu Pătraşcu (n.r. directorul executiv al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente) să facă public acest Media Plan, să facă public şi contractul, absolut tot, pentru că nu vrem să fim acuzaţi de opacitate“, a conchis acesta.
Programul artistic pe care Asociaţia Padina Fest îl propune cuprinde colinde de Crăciun, colinde religioase, spectacole de tradiţii, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică uşoară, muzică populară, show de magie. Acestea vor avea loc de luni până joi, câte trei ore, începând cu ora 18.00. De vineri până duminică vor evolua, între orele 18.00 - 22.30, pe o scenă echipată cu instalaţie de lumini şi sistem profesional de sonorizare, personaje de poveste care vor anima zona şi cu care publicul va putea interacţiona şi se va putea fotografia în mod gratuit. Publicul va putea face plimbări cu o sanie sau o caleaşcă, decorată în ton cu personajele de poveste. Spaţiul va fi decorat cu ghirlande luminoase, brazi împodobiţi de Crăciun, cetină pentru decorarea scenei, butaforii specifice poveştilor, sculpturi din gheaţă. Va exista şi un loc de joacă pentru copii, decorat cu elemente de butaforie ce vor sugera un castel din basme. De asemenea, vor fi amplasate minimum zece căsuţe din lemn decorate cu cetină şi elemente de sărbătoare, precum şi un spaţiu special pentru servirea alimentelor.
Promovare excesivă, spectacol… mai puţin
Iată cu ce ofertă a venit pentru Festivalul Iernii Asociaţia Clubul Isis: categorii obligatorii în programul evenimentului - spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă, amenajare standuri. Patinoarul: cu o suprafaţă de 1.200 mp, deschis pe toată durata sezonului de iarnă; mediatizarea programului de la patinoar prin spoturi, dar şi prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Programul artistic: artişti pop, dance, trupe de mare succes, artişti de muzică populară, teatru de păpuşi, ansambluri folclorice, trupe de dans, un număr de 24 de spectacole; durata medie - 180 de minute. Pentru Târgul de Crăciun, ar fi fost amenajate 15 căsuţe din lemn împodobite cu decoraţiuni specifice sărbătorilor de iarnă, iar promovarea evenimentului s-ar fi făcut prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online.Clubul Isis, „la pachet“ cu Neptun TV
Un element foarte interesant: Asociaţia Clubul Isis ar fi asigurat producţia TV, ca aport propriu, iar difuzarea s-ar fi făcut „pe cel mal important şi mai vizionat canal din municipiul Constanţa, dar şi din regiunea Dobrogea - Neptun TV“, se precizează în oferta asociaţiei menţionate. Campania de informare şi de promovare a evenimentului s-ar fi făcut prin: promovare TV - două spoturi generale + 24 de spoturi de conţinut, difuzate pe posturile Neptun TV, Antena 1, Pro TV; promovare radio - două spoturi generale + 24 de spoturi de conţinut, difuzate pe posturile Mamaia FM, Radio Neptun, Kiss FM, Radio Zu, Magic FM, Europa FM; promovare presa scrisă - machete şi comunicate publicate în ziarele Telegraf, Cuget Liber, Replica, România Liberă etc.; promovare outdoor - panouri cu maximă vizibilitate din Constanţa.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii