Portul Constanţa, un punct sensibil pentru Constantin Matei, noul subsecretar de stat din Ministerul Transporturilor
Portul Constanţa, un punct sensibil pentru Constantin Matei, noul subsecretar de stat din Ministerul TransporturilorNumirea lui Matei în funcţia de subsecretar de stat pe transporturi navale vine la aproximativ o lună după ce social democratul Valentin Preda, de asemenea constănţean, a revenit în acelaşi minister ca secretar de stat. Amintim că Preda fusese eliberat din funcţie ulterior alegerilor parlamentare. Aşadar, doi constănţeni într-un minister de importanţă strategică pentru judeţul Constanţa.
Constantin Matei este fost director al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) şi al Autorităţii Navale Române. Liberalul are însă, în actuala calitate, o misiune destul de grea. Va susţine sau nu trecerea cu titlu gratuit a unui pachet de acţiuni deţinute de stat şi administrate în prezent de CNAPMC de la Ministerul Transporturilor către municipalitate? Dacă intenţia primarului Radu Mazăre se va concretiza, Consiliul Local Constanţa devine acţionarul majoritar al Portului Constanţa, cu 51% din acţiuni, cele 31% din acţiunile dorite acum adăugându-se celor 20% obţinute cu cinci ani în urmă.
„O vacă de muls"
În ceea ce priveşte Consiliul Local, acesta a luat toate deciziile care ţineau de el cu privire la Portul Constanţa. Astfel, a fost aprobată hotărârea privind emiterea acordului CL în vederea transmiterii cu titlu gratuit a pachetului de 31% din acţiuni. Cei de care depinde acum proiectul sunt parlamentarii. Mai exact, cei patru iniţiatori ai proiectului de lege: deputaţii Manuela Mitrea şi Eduard Martin şi senatorii Alexandru Mazăre şi Nicolae Moga. Rămâne totuşi de văzut dacă proiectul va trece de Parlament.
De principiu, trecerea Portului Constanţa în administrarea municipalităţii nu este din start sortită eşecului. Mari porturi din ţări membre ale Uniunii Europene se află sub „umbrela" municipalităţilor: Rotterdam (Olanda), Anvers (Belgia), Lisabona (Portugalia), Hamburg (Germania). Cu toate acestea, există persoane care nu privesc cu ochi buni administrarea Portului de către municipalitatea constănţeană. Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că dacă proiectul va trece, Portul va deveni o „vacă de muls" pentru administraţia locală. „Dacă domnul Mazăre are şi acordul premierului pentru acest transfer al unui activ de importanţă strategică pentru România, ar trebui să vedem şi o propunere a Primăriei pentru creşterea traficului în Port, dezvoltarea de investiţii care să asigure servicii mai bune".
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp