Primăria a anunțat impozitele și taxele la nivelul municipiului Constanța în anul 2023! (DOCUMENTE)
Primăria a anunțat impozitele și taxele la nivelul municipiului Constanța în anul 2023! (DOCUMENTE)
29 Dec, 2022 18:30
ZIUA de Constanta
7434
Marime text
Primăria Municipiului Constanța a publicat „Hotărârea consiliului local nr. 614/2022 privind stabilirea impozitelor și taxelor la nivelul municipiului Constanța în anul 2023”.
Aceasta se află afișată pe site-ul Primăriei municipiului Constanța www.primaria-constanta.ro, la secţiunea Consiliu local-hotărâri de consiliu, la sediul instituţiei din bd. Tomis nr. 51 dar și pe pagina de internet a Serviciului Public de Impozite și Taxe și Alte Venituri la Bugetul Local (https://www.spit-ct.ro/) și la sediul din bd. Tomis nr. 112.
Hotărârea poarte fi studiată integral și în secțiunea „documente".
IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI
CAP. I IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE FIZICE
Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele fizice pentru
clădirile rezidențiale și clădirile-anexă.
Art. 1 Pentru clădirile rezidențiale și clădirile-anexă, aflate în proprietatea
persoanelor fizice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de
0,11% asupra valorii impozabile a clădirii.
Art. 2 Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, situată în zona A a municipiului
Constanţa, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia,
exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare:
(1) Valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform prevederilor art. 2 şi art. 3, se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea acesteia cu coeficientul de corecţie corespunzător, prevăzut în tabelul din secțiunea „documente”:
(2) În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8apartamente, coeficientul de corecţie prevăzut la alin. (1) se reduce cu 0,10.Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele fizice pentru
clădirile nerezidențiale
Art. 5 (1) Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 1,3% asupra valorii impozabile a clădirii.
(2) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (1) se majorează cu o cotă adițională de 15,4%.
(3) Valoarea impozabilă a clădirilor nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor
fizice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:
a) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
b) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
c) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de
proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă.
(4) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.
(5) Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.
(6) În cazul în care valoarea clădirii nu poate fi calculată conform prevederilor alin. (3), impozitul/taxa se calculează prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art. 2, art. 3 şi art. 4 ale prezentei anexe, coroborat cu art. 457 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
(7) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (6) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
Art. 6 – (1) În cazul clădirilor nerezidențiale utilizate în scop comercial (spații
comerciale), amplasate în zona și la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), în care nu
se desfășoară activități economice, fiind neutilizate/închise pe o perioadă mai mare de
30 de zile consecutive în cursul unui an calendaristic, impozitul/taxa stabilit(ă) conform
prevederilor art. 5 alin. (1) sau alin. (6) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Arterele și zonele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Majorarea impozitului/taxei pe clădirile care intră sub incidența alin. (1) se aprobăprin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în bazadocumentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit
nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului sau ale deținătorului imobilului.
(4) Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se adoptă hotărârea prevăzută la alin. (3).
(5) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul spațiilor comerciale neutilizate/închise ca urmare a intervenirii următoarelor situații:
a) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei unor organe de control;
b) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei autorităților abilitate în situații excepționale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităților, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor, pentru apărarea ordinii și liniștii publice;
c) realizarea unor lucrări de construcții, pe perioada de valabilitate a autorizației de construire/desființare sau executarea unor lucrări de construcții pentru care nu este necesară, potrivit legii, emiterea autorizației de construire/desființare;
d) închiderea temporară a activității economice pentru cazuri de forță majoră;
e) falimentul persoanei juridice care utilizează spațiul comercial;
f) executarea unor lucrări publice edilitare și/sau de infrastructură în zona de amplasare a spațiului comercial, care împiedică proprietarul sau operatorul economic să exploateze clădirea potrivit destinației.
(6) Hotărârea consiliului local se comunică în termen de 30 de zile de la data aprobării SPIT-VBL în vederea efectuării modificărilor în evidența fiscală.
Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea
persoanelor fizice
Art. 7 (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea:
a) impozitului/taxei stabilit/e pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 1;
b) impozitului/taxei stabilit/e pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, indicate prin declaraţie pe propria răspundere, conform art. 5 alin. (1) și alin. (2), valoarea impozabilă fiind determinată potrivit art. 2 sau art. 3, fără a fi necesară stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevăzute la art. 5 alin. (3).
(2) În cazul clădirilor cu destinație mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafața folosită în scop nerezidențial, potrivit alin. (1) lit. b), impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% asupra valorii impozabile determinate conform art. 2 sau art. 3.
Art. 8 Pentru clădirile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe clădiri se majorează cu până la 500%. Criteriile de încadrare a clădirilor în această categorie sunt prevăzute în hotărârea Consiliului Local de aprobare a acestora.
Art. 9 Obligaţii
(1) Persoanele fizice care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele fizice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele fizice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe clădiri.
Art. 10 Sancţiuni
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 9;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 9;
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 400 lei la 900 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 11 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor fizice li se acordă o bonificaţie de 10% la impozitul/taxa pe clădiri.
CAP. II IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE JURIDICE
Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele juridice
Art. 1 (1) Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de
persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii.
(2) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 1,3% asupra valorii impozabile a clădirii.
(3) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 30,8%.
(4) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.
(5) Valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:
a) ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;
b) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat
în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data
evaluării;
c) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul
anului fiscal anterior;
d) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de
proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;
e) în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar,
valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în
conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
f) în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în
contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului,
titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.
(6) Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.
(7) Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul clădirilor care aparţin persoanelor faţă de care a fost pronunţată o hotărâre definitivă de declanşare a procedurii falimentului.
(8) În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5%.
(9) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(e) conform alin. (1) și alin. (8) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
(10) În cazul în care proprietarul clădirii pentru care se datorează taxa pe clădiri nu a actualizat valoarea impozabilă în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, diferenţa de taxă faţă de cea stabilită conform alin. (1)-(3), după caz, va fi datorată de proprietarul clădirii.
(11) Pentru clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin însumarea impozitului/taxei stabilit(e) pentru suprafața folosită în scop rezidențial cu impozitul/taxa stabilit(ă) pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.
Art. 2 Pentru clădirile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe clădiri se majorează cu până la 500% conform criteriilor stabilite. Criteriile de încadrare a clădirilor în această categorie sunt cele prevăzute în hotărârea Consiliului Local de stabilire şi aprobare a acestora.
Art. 3 – (1) În cazul clădirilor nerezidențiale utilizate în scop comercial (spații comerciale), amplasate în zona și la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), în care nu se desfășoară activități economice, fiind neutilizate/închise pe o perioadă mai mare de 30 de zile consecutive în cursul unui an calendaristic, impozitul/taxa stabilit(ă) conform prevederilor art. 1 alin. (2) sau alin. (8) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Arterele și zonele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea
Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Majorarea impozitului/taxei pe clădirile care intră sub incidența alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în baza documentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului/deținătorului imobilului.
(4) Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se adoptă hotărârea prevăzută la alin. (3).
(5) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul spațiilor comerciale neutilizate/închise ca urmare a intervenirii următoarelor situații:
a) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei unor organe de control;
b) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei autorităților abilitate în situații excepționale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităților, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor, pentru apărarea ordinii și liniștii
publice;
c) realizarea unor lucrări de construcții, pe perioada de valabilitate a autorizației de construire/desființare sau executarea unor lucrări de construcții pentru care nu este necesară, potrivit legii, emiterea autorizației de construire/desființare;
d) închiderea temporară a activității economice pentru cazuri de forță majoră;
e) falimentul persoanei juridice care utilizează spațiul comercial;
f) executarea unor lucrări publice edilitare și/sau de infrastructură în zona de amplasare a spațiului comercial, care împiedică proprietarul sau operatorul economic să exploateze clădirea potrivit destinației.
(6) Hotărârea consiliului local se comunică în termen de 30 de zile de la data aprobării SPIT-VBL în vederea efectuării modificărilor în evidența fiscală.
Art. 4 Obligaţii
(1) Persoanele juridice care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele juridice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen
de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de
reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe clădiri.
Art. 5 Sancţiuni
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 4;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 4.
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400 lei la 1.400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 6 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o bonificaţie de 5% la impozitul/taxa pe clădiri.
CAP. III SCUTIRI LA IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul/taxa pe clădiri pentru:
(1) Clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.
(2) Clădirile utilizate de organizaţii nonprofit folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(3) Clădirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(4) Clădirile retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de Urgenţă a
Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(5) Clădirile restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, republicată, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(6) Clădirea nouă cu destinaţie de locuinţă, realizată în condiţiile Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi clădirea cu destinaţie de locuinţă, realizată pe bază de credite, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investiţiilor pentru realizarea unor lucrări publice şi construcţii de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se aplică noului proprietar al acesteia.
(7) Clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau corespunzător cotei-părți pentru clădirea deținută în coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepția încăperilor cu destinaţie nerezidenţială sau în care se desfășoară activitate economică.
(8) Clădirile deţinute de asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, cu excepția încăperilor cu destinaţie nerezidenţială sau în care se desfășoară activitate economică.
(9) Clădirile folosite pentru desfășurarea de activități sportive, inclusiv clădirile care asigură funcționarea bazelor sportive.
Aceasta se află afișată pe site-ul Primăriei municipiului Constanța www.primaria-constanta.ro, la secţiunea Consiliu local-hotărâri de consiliu, la sediul instituţiei din bd. Tomis nr. 51 dar și pe pagina de internet a Serviciului Public de Impozite și Taxe și Alte Venituri la Bugetul Local (https://www.spit-ct.ro/) și la sediul din bd. Tomis nr. 112.
Hotărârea poarte fi studiată integral și în secțiunea „documente".
IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI
CAP. I IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE FIZICE
Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele fizice pentru
clădirile rezidențiale și clădirile-anexă.
Art. 1 Pentru clădirile rezidențiale și clădirile-anexă, aflate în proprietatea
persoanelor fizice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de
0,11% asupra valorii impozabile a clădirii.
Art. 2 Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, situată în zona A a municipiului
Constanţa, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia,
exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare:
(1) Valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform prevederilor art. 2 şi art. 3, se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea acesteia cu coeficientul de corecţie corespunzător, prevăzut în tabelul din secțiunea „documente”:
(2) În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8apartamente, coeficientul de corecţie prevăzut la alin. (1) se reduce cu 0,10.Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele fizice pentru
clădirile nerezidențiale
Art. 5 (1) Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 1,3% asupra valorii impozabile a clădirii.
(2) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (1) se majorează cu o cotă adițională de 15,4%.
(3) Valoarea impozabilă a clădirilor nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor
fizice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:
a) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
b) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
c) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de
proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă.
(4) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.
(5) Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.
(6) În cazul în care valoarea clădirii nu poate fi calculată conform prevederilor alin. (3), impozitul/taxa se calculează prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art. 2, art. 3 şi art. 4 ale prezentei anexe, coroborat cu art. 457 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
(7) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (6) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
Art. 6 – (1) În cazul clădirilor nerezidențiale utilizate în scop comercial (spații
comerciale), amplasate în zona și la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), în care nu
se desfășoară activități economice, fiind neutilizate/închise pe o perioadă mai mare de
30 de zile consecutive în cursul unui an calendaristic, impozitul/taxa stabilit(ă) conform
prevederilor art. 5 alin. (1) sau alin. (6) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Arterele și zonele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Majorarea impozitului/taxei pe clădirile care intră sub incidența alin. (1) se aprobăprin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în bazadocumentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit
nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului sau ale deținătorului imobilului.
(4) Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se adoptă hotărârea prevăzută la alin. (3).
(5) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul spațiilor comerciale neutilizate/închise ca urmare a intervenirii următoarelor situații:
a) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei unor organe de control;
b) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei autorităților abilitate în situații excepționale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităților, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor, pentru apărarea ordinii și liniștii publice;
c) realizarea unor lucrări de construcții, pe perioada de valabilitate a autorizației de construire/desființare sau executarea unor lucrări de construcții pentru care nu este necesară, potrivit legii, emiterea autorizației de construire/desființare;
d) închiderea temporară a activității economice pentru cazuri de forță majoră;
e) falimentul persoanei juridice care utilizează spațiul comercial;
f) executarea unor lucrări publice edilitare și/sau de infrastructură în zona de amplasare a spațiului comercial, care împiedică proprietarul sau operatorul economic să exploateze clădirea potrivit destinației.
(6) Hotărârea consiliului local se comunică în termen de 30 de zile de la data aprobării SPIT-VBL în vederea efectuării modificărilor în evidența fiscală.
Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea
persoanelor fizice
Art. 7 (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea:
a) impozitului/taxei stabilit/e pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 1;
b) impozitului/taxei stabilit/e pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, indicate prin declaraţie pe propria răspundere, conform art. 5 alin. (1) și alin. (2), valoarea impozabilă fiind determinată potrivit art. 2 sau art. 3, fără a fi necesară stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevăzute la art. 5 alin. (3).
(2) În cazul clădirilor cu destinație mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafața folosită în scop nerezidențial, potrivit alin. (1) lit. b), impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% asupra valorii impozabile determinate conform art. 2 sau art. 3.
Art. 8 Pentru clădirile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe clădiri se majorează cu până la 500%. Criteriile de încadrare a clădirilor în această categorie sunt prevăzute în hotărârea Consiliului Local de aprobare a acestora.
Art. 9 Obligaţii
(1) Persoanele fizice care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele fizice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele fizice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe clădiri.
Art. 10 Sancţiuni
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 9;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 9;
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 400 lei la 900 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 11 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor fizice li se acordă o bonificaţie de 10% la impozitul/taxa pe clădiri.
CAP. II IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI PENTRU PERSOANE JURIDICE
Calculul impozitului/taxei pe clădiri datorat de persoanele juridice
Art. 1 (1) Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de
persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii.
(2) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 1,3% asupra valorii impozabile a clădirii.
(3) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(ă) conform alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 30,8%.
(4) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.
(5) Valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:
a) ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;
b) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat
în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data
evaluării;
c) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul
anului fiscal anterior;
d) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de
proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;
e) în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar,
valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în
conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
f) în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în
contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului,
titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.
(6) Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.
(7) Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul clădirilor care aparţin persoanelor faţă de care a fost pronunţată o hotărâre definitivă de declanşare a procedurii falimentului.
(8) În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5%.
(9) Impozitul/taxa pe clădiri stabilit(e) conform alin. (1) și alin. (8) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
(10) În cazul în care proprietarul clădirii pentru care se datorează taxa pe clădiri nu a actualizat valoarea impozabilă în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, diferenţa de taxă faţă de cea stabilită conform alin. (1)-(3), după caz, va fi datorată de proprietarul clădirii.
(11) Pentru clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin însumarea impozitului/taxei stabilit(e) pentru suprafața folosită în scop rezidențial cu impozitul/taxa stabilit(ă) pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.
Art. 2 Pentru clădirile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe clădiri se majorează cu până la 500% conform criteriilor stabilite. Criteriile de încadrare a clădirilor în această categorie sunt cele prevăzute în hotărârea Consiliului Local de stabilire şi aprobare a acestora.
Art. 3 – (1) În cazul clădirilor nerezidențiale utilizate în scop comercial (spații comerciale), amplasate în zona și la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), în care nu se desfășoară activități economice, fiind neutilizate/închise pe o perioadă mai mare de 30 de zile consecutive în cursul unui an calendaristic, impozitul/taxa stabilit(ă) conform prevederilor art. 1 alin. (2) sau alin. (8) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Arterele și zonele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea
Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Majorarea impozitului/taxei pe clădirile care intră sub incidența alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în baza documentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului/deținătorului imobilului.
(4) Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se adoptă hotărârea prevăzută la alin. (3).
(5) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul spațiilor comerciale neutilizate/închise ca urmare a intervenirii următoarelor situații:
a) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei unor organe de control;
b) suspendarea activității operatorului economic care utilizează spațiul comercial ca urmare a deciziei autorităților abilitate în situații excepționale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităților, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor, pentru apărarea ordinii și liniștii
publice;
c) realizarea unor lucrări de construcții, pe perioada de valabilitate a autorizației de construire/desființare sau executarea unor lucrări de construcții pentru care nu este necesară, potrivit legii, emiterea autorizației de construire/desființare;
d) închiderea temporară a activității economice pentru cazuri de forță majoră;
e) falimentul persoanei juridice care utilizează spațiul comercial;
f) executarea unor lucrări publice edilitare și/sau de infrastructură în zona de amplasare a spațiului comercial, care împiedică proprietarul sau operatorul economic să exploateze clădirea potrivit destinației.
(6) Hotărârea consiliului local se comunică în termen de 30 de zile de la data aprobării SPIT-VBL în vederea efectuării modificărilor în evidența fiscală.
Art. 4 Obligaţii
(1) Persoanele juridice care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele juridice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unei clădiri, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen
de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de
reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe clădiri.
Art. 5 Sancţiuni
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 4;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 4.
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400 lei la 1.400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 6 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o bonificaţie de 5% la impozitul/taxa pe clădiri.
CAP. III SCUTIRI LA IMPOZITUL/TAXA PE CLĂDIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul/taxa pe clădiri pentru:
(1) Clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.
(2) Clădirile utilizate de organizaţii nonprofit folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(3) Clădirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(4) Clădirile retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de Urgenţă a
Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(5) Clădirile restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, republicată, pentru perioada pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(6) Clădirea nouă cu destinaţie de locuinţă, realizată în condiţiile Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi clădirea cu destinaţie de locuinţă, realizată pe bază de credite, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investiţiilor pentru realizarea unor lucrări publice şi construcţii de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se aplică noului proprietar al acesteia.
(7) Clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau corespunzător cotei-părți pentru clădirea deținută în coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepția încăperilor cu destinaţie nerezidenţială sau în care se desfășoară activitate economică.
(8) Clădirile deţinute de asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, cu excepția încăperilor cu destinaţie nerezidenţială sau în care se desfășoară activitate economică.
(9) Clădirile folosite pentru desfășurarea de activități sportive, inclusiv clădirile care asigură funcționarea bazelor sportive.
(5) În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte
prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în ha, cu suma corespunzătoare
prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie de 2,5
corespunzător rangului localităţii.
Nr.crt Categoria de folosinţă Impozit (lei/ha)
1. Teren cu construcţii 38
2. Teren arabil 60
3. Păşune 35
4. Fâneaţă 35
5. Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 66
5.1 Vie până la intrarea pe rod X
6. Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 67
6.1 Livadă până la intrarea pe rod X
7. Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră cu
excepţia celui prevăzut la nr. crt. 7.1 20
7.1 Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol
de protecție X
8. Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 8
8.1 Teren cu amenajări piscicole 41
9. Drumuri şi căi ferate X
10. Teren neproductiv X
(6) Terenurile aflate în extravilanul municipiului Constanța sunt încadrate în zona A.
(7) Impozitul/taxa pe teren stabilite conform alin. (2) - (5) se majorează cu o cotă
adițională de 10,4%.
(8) În cazul terenurilor agricole nelucrate timp de 2 ani consecutiv, impozitul pe teren
se majorează cu 500% începând cu al treilea an, în condițile stabilite de Consiliul
Local.
(9) Pentru terenurile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe teren se
majorează cu până la 500% conform criteriilor stabilite. Criteriile de încadrare a
terenurilor în această categorie sunt prevăzute în hotărârea Consiliului Local de
stabilire şi aprobare a acestora.
(10) Impozitul/taxa pe terenul aferent clădirilor nerezidențiale utilizate în scop
comercial (spații comerciale) constatate ca neutilizate/închise pe o perioadă mai mare
de 30 de zile consecutive potrivit prevederilor cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta
hotărâre, stabilit conform art. 1 alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se constată intervenirea
situației care atrage majorarea impozitului/taxei pe clădiri datorate potrivit
prevederilor cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
(11) Majorarea impozitului/taxei pe teren prevăzută la alin. (10) se aprobă prin
hotărâre a Consiliului local odată cu majorarea impozitului/taxei pe clădiri conform
cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre și se aplică în anul fiscal următor
celui în care se constată intervenirea situației care atrage majorarea impozitului/taxei pe clădiri datorate potrivit prevederilor cap. I art. 6 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
Art. 2 – (1) Impozitul/taxa pe terenul amplasat în zona sau la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, fără construcții edificate, dar construibile conform documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism aprobate, stabilit conform art. 1 alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Zona și arterele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Identificarea terenurilor și constatarea întrunirii condițiilor prevăzute la alin. (1)
se face de către Direcția Generală Poliția Locală.
(4) Majorarea impozitului/taxei pe terenurile care intră sub incidența alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în baza documentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului/deținătorului imobilului.
(5) Majorarea se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în carese adoptă hotărârea menționată la alin. (4) până la data obținerii procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzute în autorizația de construire sau a recepției pentru părți/obiecte/sectoare din/de construcție în situația în care acestea
sunt independente din punct de vedere fizic și funcțional.
Art. 3 Obligaţii
(1) Orice persoană juridică care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unui teren, are obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele juridice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unui teren, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe teren.
Art. 4 Sancţiuni
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 3;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 3;
(2) Contravenţia prevăzută la lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400 lei la 1.400
lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 5 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o bonificaţie de 5% la impozitul/taxa pe teren.
CAP. III SCUTIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul/taxa pe teren pentru:
(1) Terenul aferent clădirilor restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata pentru care
proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(2) Terenul aferent clădirilor retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(3) Terenul aferent clădirilor restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999, republicată, pe durata pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(4) Terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.
(5) Terenurile utilizate de organizaţii nonprofit folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(6) Terenurile aparţinând asociaţiilor şi fundaţiilor folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(7) Terenul aferent clădirii de domiciliu, corespunzător cotei-părți din dreptul de proprietate sau coproprietate al persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT
CAP. I IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE
FIZICE ŞI JURIDICE
Art. 1 Valoarea impozitului pe mijloace de transport
(1) Mijloace de transport cu tracţiune mecanică
Mijloace de transport cu tracţiune mecanică Lei/200 cm3 sau fracțiune din aceasta:
I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta)
1. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de pânã la 1.600 cm3, inclusiv 11
2. Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea
cilindrică de peste 1.600 cm 3 12
3. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm 3 inclusiv 23
4. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm 3 şi 2.600 cm 3 inclusiv 86
5. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm 3 inclusiv 171
6. Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 345
7. Autobuze, autocare, microbuze 30
8. Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masă totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv 37
9. Tractoare înmatriculate 23
II. Vehicule înregistrate
1. Vehicule cu capacitate cilindrică Lei/200 cm 3
1.1 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm 3 6
1.2 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm 3 6
2. Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată 60 lei/an
(2) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 95%.
(3) Autovehicule de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare
de 12 tone
(5) Remorci, semiremorci, rulote*
Masa totală maximă autorizată Impozit (lei)
1. până la 1 tonă inclusiv 12
2. peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone 41
3. peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone 63
4. peste 5 tone 77
* Cu excepţia celor care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere)
(6) Mijloace de transport pe apă
Mijlocul de transport pe apă Impozit (lei/an)
1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal 32
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri 81
3. Bărci cu motor 300
4. Nave de sport şi agrement
a) cu lungimea de la 2.5 m până la 7 m inclusiv 594
b) cu lungimea de la 7.01 m până la 15 m inclusiv 950
c) cu lungimea de peste 15 m 1.305
d) iaht cf. alin. (7)
5. Scutere de apă 300
6. Remorchere şi împingătoare:
a) Până la 500 CP inclusiv 796
b) peste 500 CP şi până la 2.000 CP, inclusiv 1.294
c) peste 2.000 CP şi până la 4.000 CP, inclusiv 1.991
d) Peste 4.000 CP 3.185
7. Vapoare – pentru fiecare 1.000 tdw sau fracţiune din acesta 260
8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale:
a) cu capacitatea de încărcare până la 1.500 tone inclusiv 260
b) cu capacitatea de încărcare de peste 1.500 tone si până la 3.000 tone,
inclusiv 399
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3.000 tone 698
(7) Pentru ambarcaţiunile de agrement de tip iaht se va aplica o cotă adiţională de
50% la valoarea prevăzută la punctul 4 litera c) din tabelul de mai sus.
(8) În înţelesul prezentei hotărâri prin noţiunea de iaht se înţelege o ambarcaţiune
care poate fi prevăzută cu vele şi/sau motor, are mai multe cabine şi la care confortul
reprezintă o caracteristică definitorie. Prin confort se întelege existenţa a cel puţin
unui dormitor, a unui living şi a unei bucătării.
(9) Impozitul pe mijloacele de transport, altele decât cele prevăzute la alin. (6) pct. 4 lit. d), stabilit conform alin. (1) și alin. (5) – (6) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
(10) Prin excepție de la prevederile alin. (9), în cazul contribuabililor persoane fizice care dețin în proprietate/coproprietate sau folosință/folosință comună două sau mai multe vehicule dintre cele prevăzute la alin. (1) pct. 1-6 (vehicule înmatriculate) și pentru care datorează impozit pe mijloace de transport în condițiile legii fiscale, impozitul stabilit conform alin. (1) se majorează după cum urmează:
- cu o cotă adițională de 10,4% pentru primul mijloc de transport;
- cu o cotă adițională de 20% pentru cel de-al doilea mijloc de transport;
- cu o cotă adițională de 50% pentru cel de-al treilea mijloc de transport și
următoarele.
(11) Cotele adiționale prevăzute la alin. (10) se aplică fiecărui mijloc de transport
corespunzător ordinii de dobândire a dreptului de proprietate/coproprietate sau folosință/folosință comună asupra bunului mobil, așa cum rezultă din actele dedobândire ale dreptului de proprietate sau de folosință, după caz.
(12) În cazul în care la aceeași dată se dobândește dreptul de proprietate /coproprietate sau folosință/folosință comună asupra a două sau mai multe mijloace de transport, ordinea numerică este cea pe care o declară contribuabilul persoană
fizică. Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport
se depune în termen de 30 de zile de la data dobândirii și se datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării mijloacelor de transport.
(13) În situația prevăzută la alin. (10) impozitul pe mijloacele de transport datorat de persoana fizică se determină prin însumarea impozitului aferent fiecărui mijloc de transport calculat conform alin. (1), majorat cu cota adițională corespunzătoare ordinii în care a fost dobândit autovehiculul.
(14) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România,
proprietarul datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.
Art. 2 Obligaţii persoane fizice și juridice
(1) Orice persoană fizică/persoană juridică care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unui mijloc de transport, are obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul
de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele fizice/persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă
beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului pe mijloacele de transport.
Art. 3 Sancţiuni
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 2;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 2.
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 100
lei la 400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 400 lei la 900 lei, în cazul persoanelor fizice.
(3) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400
lei la 1.400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei, în
cazul persoanelor juridice.
(4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane
împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 4 Bonificaţie
(1) Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru
întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor fizice li se acordă o
bonificaţie de 10% la impozitul pe mijloacele de transport.
(2) Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru
întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o
bonificaţie de 5% la impozitul pe mijloacele de transport.
CAP. II SCUTIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul pe mijloacele de transport pentru:
a) mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol;
b) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor
prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004 cu modificările și completările ulterioare, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului. În cazul mijloacelor de transport aflate în coproprietate scutirea se acordă corespunzător cotei-părți din dreptul de proprietate asupra respectivului mijloc de transport.
prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în ha, cu suma corespunzătoare
prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie de 2,5
corespunzător rangului localităţii.
Nr.crt Categoria de folosinţă Impozit (lei/ha)
1. Teren cu construcţii 38
2. Teren arabil 60
3. Păşune 35
4. Fâneaţă 35
5. Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 66
5.1 Vie până la intrarea pe rod X
6. Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 67
6.1 Livadă până la intrarea pe rod X
7. Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră cu
excepţia celui prevăzut la nr. crt. 7.1 20
7.1 Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol
de protecție X
8. Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 8
8.1 Teren cu amenajări piscicole 41
9. Drumuri şi căi ferate X
10. Teren neproductiv X
(6) Terenurile aflate în extravilanul municipiului Constanța sunt încadrate în zona A.
(7) Impozitul/taxa pe teren stabilite conform alin. (2) - (5) se majorează cu o cotă
adițională de 10,4%.
(8) În cazul terenurilor agricole nelucrate timp de 2 ani consecutiv, impozitul pe teren
se majorează cu 500% începând cu al treilea an, în condițile stabilite de Consiliul
Local.
(9) Pentru terenurile neîngrijite situate în intravilanul localității, impozitul pe teren se
majorează cu până la 500% conform criteriilor stabilite. Criteriile de încadrare a
terenurilor în această categorie sunt prevăzute în hotărârea Consiliului Local de
stabilire şi aprobare a acestora.
(10) Impozitul/taxa pe terenul aferent clădirilor nerezidențiale utilizate în scop
comercial (spații comerciale) constatate ca neutilizate/închise pe o perioadă mai mare
de 30 de zile consecutive potrivit prevederilor cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta
hotărâre, stabilit conform art. 1 alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
Majorarea se aplică în anul fiscal următor celui în care se constată intervenirea
situației care atrage majorarea impozitului/taxei pe clădiri datorate potrivit
prevederilor cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
(11) Majorarea impozitului/taxei pe teren prevăzută la alin. (10) se aprobă prin
hotărâre a Consiliului local odată cu majorarea impozitului/taxei pe clădiri conform
cap. II art. 3 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre și se aplică în anul fiscal următor
celui în care se constată intervenirea situației care atrage majorarea impozitului/taxei pe clădiri datorate potrivit prevederilor cap. I art. 6 din Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
Art. 2 – (1) Impozitul/taxa pe terenul amplasat în zona sau la frontul arterelor prevăzute la alin. (2), înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, fără construcții edificate, dar construibile conform documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism aprobate, stabilit conform art. 1 alin. (2) se majorează cu o cotă adițională de 50%.
(2) Zona și arterele sunt următoarele:
- zona peninsulară;
- bd. Tomis, tronsonul cuprins între bd. Aurel Vlaicu și str. Traian;
- bd. Mamaia, tronsonul cuprins între str. I G Duca și intrarea în stațiunea Mamaia;
- bd. 1 Decembrie 1918;
- bd. Al Lăpușneanu;
- str. Traian;
- str. Ștefan cel Mare;
- str. I G Duca;
- bd. Ferdinand.
(3) Identificarea terenurilor și constatarea întrunirii condițiilor prevăzute la alin. (1)
se face de către Direcția Generală Poliția Locală.
(4) Majorarea impozitului/taxei pe terenurile care intră sub incidența alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local. Proiectul de hotărâre se inițiază de primar, în baza documentației transmise de către Direcția Generală Poliția Locală. Hotărârea consiliului local are caracter individual și cuprinde elementele de identificare ale imobilului potrivit nomenclatorului stradal, precum și datele de identificare ale proprietarului/deținătorului imobilului.
(5) Majorarea se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în carese adoptă hotărârea menționată la alin. (4) până la data obținerii procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzute în autorizația de construire sau a recepției pentru părți/obiecte/sectoare din/de construcție în situația în care acestea
sunt independente din punct de vedere fizic și funcțional.
Art. 3 Obligaţii
(1) Orice persoană juridică care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unui teren, are obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele juridice care efectuează operaţiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect dobândirea sau pierderea dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă asupra unui teren, au obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(3) Persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului/taxei pe teren.
Art. 4 Sancţiuni
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 3;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 3;
(2) Contravenţia prevăzută la lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400 lei la 1.400
lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 5 Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o bonificaţie de 5% la impozitul/taxa pe teren.
CAP. III SCUTIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul/taxa pe teren pentru:
(1) Terenul aferent clădirilor restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata pentru care
proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(2) Terenul aferent clădirilor retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(3) Terenul aferent clădirilor restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999, republicată, pe durata pentru care proprietarul menţine afectaţiunea de interes public.
(4) Terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.
(5) Terenurile utilizate de organizaţii nonprofit folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(6) Terenurile aparţinând asociaţiilor şi fundaţiilor folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ.
(7) Terenul aferent clădirii de domiciliu, corespunzător cotei-părți din dreptul de proprietate sau coproprietate al persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT
CAP. I IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE
FIZICE ŞI JURIDICE
Art. 1 Valoarea impozitului pe mijloace de transport
(1) Mijloace de transport cu tracţiune mecanică
Mijloace de transport cu tracţiune mecanică Lei/200 cm3 sau fracțiune din aceasta:
I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta)
1. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de pânã la 1.600 cm3, inclusiv 11
2. Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea
cilindrică de peste 1.600 cm 3 12
3. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm 3 inclusiv 23
4. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm 3 şi 2.600 cm 3 inclusiv 86
5. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm 3 inclusiv 171
6. Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 345
7. Autobuze, autocare, microbuze 30
8. Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masă totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv 37
9. Tractoare înmatriculate 23
II. Vehicule înregistrate
1. Vehicule cu capacitate cilindrică Lei/200 cm 3
1.1 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm 3 6
1.2 Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm 3 6
2. Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată 60 lei/an
(2) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 95%.
(3) Autovehicule de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare
de 12 tone
(5) Remorci, semiremorci, rulote*
Masa totală maximă autorizată Impozit (lei)
1. până la 1 tonă inclusiv 12
2. peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone 41
3. peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone 63
4. peste 5 tone 77
* Cu excepţia celor care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere)
(6) Mijloace de transport pe apă
Mijlocul de transport pe apă Impozit (lei/an)
1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal 32
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri 81
3. Bărci cu motor 300
4. Nave de sport şi agrement
a) cu lungimea de la 2.5 m până la 7 m inclusiv 594
b) cu lungimea de la 7.01 m până la 15 m inclusiv 950
c) cu lungimea de peste 15 m 1.305
d) iaht cf. alin. (7)
5. Scutere de apă 300
6. Remorchere şi împingătoare:
a) Până la 500 CP inclusiv 796
b) peste 500 CP şi până la 2.000 CP, inclusiv 1.294
c) peste 2.000 CP şi până la 4.000 CP, inclusiv 1.991
d) Peste 4.000 CP 3.185
7. Vapoare – pentru fiecare 1.000 tdw sau fracţiune din acesta 260
8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale:
a) cu capacitatea de încărcare până la 1.500 tone inclusiv 260
b) cu capacitatea de încărcare de peste 1.500 tone si până la 3.000 tone,
inclusiv 399
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3.000 tone 698
(7) Pentru ambarcaţiunile de agrement de tip iaht se va aplica o cotă adiţională de
50% la valoarea prevăzută la punctul 4 litera c) din tabelul de mai sus.
(8) În înţelesul prezentei hotărâri prin noţiunea de iaht se înţelege o ambarcaţiune
care poate fi prevăzută cu vele şi/sau motor, are mai multe cabine şi la care confortul
reprezintă o caracteristică definitorie. Prin confort se întelege existenţa a cel puţin
unui dormitor, a unui living şi a unei bucătării.
(9) Impozitul pe mijloacele de transport, altele decât cele prevăzute la alin. (6) pct. 4 lit. d), stabilit conform alin. (1) și alin. (5) – (6) se majorează cu o cotă adițională de 10,4%.
(10) Prin excepție de la prevederile alin. (9), în cazul contribuabililor persoane fizice care dețin în proprietate/coproprietate sau folosință/folosință comună două sau mai multe vehicule dintre cele prevăzute la alin. (1) pct. 1-6 (vehicule înmatriculate) și pentru care datorează impozit pe mijloace de transport în condițiile legii fiscale, impozitul stabilit conform alin. (1) se majorează după cum urmează:
- cu o cotă adițională de 10,4% pentru primul mijloc de transport;
- cu o cotă adițională de 20% pentru cel de-al doilea mijloc de transport;
- cu o cotă adițională de 50% pentru cel de-al treilea mijloc de transport și
următoarele.
(11) Cotele adiționale prevăzute la alin. (10) se aplică fiecărui mijloc de transport
corespunzător ordinii de dobândire a dreptului de proprietate/coproprietate sau folosință/folosință comună asupra bunului mobil, așa cum rezultă din actele dedobândire ale dreptului de proprietate sau de folosință, după caz.
(12) În cazul în care la aceeași dată se dobândește dreptul de proprietate /coproprietate sau folosință/folosință comună asupra a două sau mai multe mijloace de transport, ordinea numerică este cea pe care o declară contribuabilul persoană
fizică. Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport
se depune în termen de 30 de zile de la data dobândirii și se datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării mijloacelor de transport.
(13) În situația prevăzută la alin. (10) impozitul pe mijloacele de transport datorat de persoana fizică se determină prin însumarea impozitului aferent fiecărui mijloc de transport calculat conform alin. (1), majorat cu cota adițională corespunzătoare ordinii în care a fost dobândit autovehiculul.
(14) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România,
proprietarul datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.
Art. 2 Obligaţii persoane fizice și juridice
(1) Orice persoană fizică/persoană juridică care efectuează operațiuni juridice în cursul unui an, care au ca efect pierderea dreptului de proprietate asupra unui mijloc de transport, are obligaţia de a depune o declaraţie în acest sens la compartimentul
de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, de la data operațiunii.
(2) Persoanele fizice/persoanele juridice sunt obligate să depună declaraţii chiar dacă
beneficiază de reducere sau de scutire la plata impozitului pe mijloacele de transport.
Art. 3 Sancţiuni
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor prevăzute la art. 2;
b) nedepunerea declaraţiilor prevăzute la art. 2.
(2) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 100
lei la 400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 400 lei la 900 lei, în cazul persoanelor fizice.
(3) Contravenţia prevăzută la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 400
lei la 1.400 lei, iar cea de la alin. (1) lit. b) cu amendă de la 1.400 lei la 2.500 lei, în
cazul persoanelor juridice.
(4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoane
împuternicite din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Art. 4 Bonificaţie
(1) Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru
întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor fizice li se acordă o
bonificaţie de 10% la impozitul pe mijloacele de transport.
(2) Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local datorate pentru
întregul an, până la data de 31 martie inclusiv, persoanelor juridice li se acordă o
bonificaţie de 5% la impozitul pe mijloacele de transport.
CAP. II SCUTIRI
Art. 1 Se acordă scutire la impozitul pe mijloacele de transport pentru:
a) mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol;
b) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor
prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004 cu modificările și completările ulterioare, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului. În cazul mijloacelor de transport aflate în coproprietate scutirea se acordă corespunzător cotei-părți din dreptul de proprietate asupra respectivului mijloc de transport.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii