Primăria Constanţa a găsit ţapul ispăşitor Viceprimarul Babu - „Black Sea Bike”, bicicletele mult aşteptate de constănţeni nu funcţionează. Ministerul Comunicaţiilor întârzie avizul!
Primăria Constanţa a găsit ţapul ispăşitor: Viceprimarul Babu - „Black Sea Bike”, bicicletele mult aşteptate
19 May, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4815
Marime text
Black Sea Bike este proiectul transfrontalier care avea ca principal obiectiv transportul cu bicicleta în municipiul Constanţa şi în oraşul Balchik din Bulgaria. Valoarea proiectului nefuncţional încă la Constanţa a fost de 1.498.533 de euro, din care contribuţia Uniunii Europene a fost de 1.271.056 de euro, cea a Guvernului României - de 153.480 de euro, iar a Primăriei Constanţa - de 25.737 de euro.
Proiectul a luat startul pe 17 mai 2013 şi trebuia finalizat pe 16 noiembrie 2014. În cadrul proiectului, în Constanţa şi Mamaia au fost construite 24 de staţii care pot găzdui 390 de biciclete. Proiectul este blocat de anul trecut, în timp ce în Balchik cele 100 de biciclete din cadrul acestui proiect reprezintă o variantă de agrement atât pentru turişti, cât şi pentru locuitorii oraşului.
Asociaţia „Constanţa Altfel“ a solicitat, în temeiul Legii 544/2001 cu privire la liberul acces la informaţiile publice, lămuriri de la Primăria Constanţa în legătură cu acest proiect.
În răspunsul oferit de administraţia publică locală constănţeană şi semnat de viceprimarul Dumitru Babu, se precizează următoarele: „Întreg sistemul este funcţional, atât staţiile, cât şi bicicletele sunt în perfectă stare de funcţionare. În data de 15.02.2017 a fost lansată procedura de achiziţie a serviciului de asigurare a funcţionalităţii sistemului de bike-sharing (include serviciul de call center, servicii tehnice staţii şi biciclete, relocarea bicicletelor, servicii de reparaţii ale reţelei de bike-sharing, depozit, cartele de proximitate) aferent proiectului european „Black Sea Bike”. Deoarece a existat un singur ofertant, procedura a fost anulată în data de 15.09.2017.
Având în vedere necesitatea şi oportunitatea asigurării continuităţii serviciului, s-a procedat la întocmirea documentaţiei în vederea încheierii unui acord cadru pe o durată pe 4 ani, iar în data de 14.02.2018 s-a transmis documentaţia în vederea încheierii unui acord cadru. Întrucât în cadrul serviciului sunt cuprinse activităţi pentru operarea sistemului ce implică componente IT, pentru admiterea documentaţiei este necesară obţinerea avizului emis de Comitetul tehnico-economic din cadrul Ministerului Comunicaţiilor pentru Societate Informaţională”.
Cu alte cuvinte, Primăria Constanţa aruncă pisica în curtea Ministerului Comunicaţiilor pentru faptul că proiectul european „Black Sea Bike - Diversification of the tourism services în Constanţa - Balchik cross border region by bike - BSB“ este nefuncţional la Constanţa.
Vă reamintim, au trecut cinci ani de la startul proiectului şi trei ani şi jumătate de la data la care trebuia finalizat. Bicicletele sunt depozitate într-un depozit, iar o parte din staţiile amenajate au avut nevoie de reparaţii după ce au fost vandalizate.
Citeşte şi:
După cinci ani de la startul proiectului şi trei ani de la data la care trebuia finalizat, bicicletele nu funcţionează. Ce se mai aude despre „Black Sea Bike“? Mai nimic!
Proiectul a luat startul pe 17 mai 2013 şi trebuia finalizat pe 16 noiembrie 2014. În cadrul proiectului, în Constanţa şi Mamaia au fost construite 24 de staţii care pot găzdui 390 de biciclete. Proiectul este blocat de anul trecut, în timp ce în Balchik cele 100 de biciclete din cadrul acestui proiect reprezintă o variantă de agrement atât pentru turişti, cât şi pentru locuitorii oraşului.
Asociaţia „Constanţa Altfel“ a solicitat, în temeiul Legii 544/2001 cu privire la liberul acces la informaţiile publice, lămuriri de la Primăria Constanţa în legătură cu acest proiect.
În răspunsul oferit de administraţia publică locală constănţeană şi semnat de viceprimarul Dumitru Babu, se precizează următoarele: „Întreg sistemul este funcţional, atât staţiile, cât şi bicicletele sunt în perfectă stare de funcţionare. În data de 15.02.2017 a fost lansată procedura de achiziţie a serviciului de asigurare a funcţionalităţii sistemului de bike-sharing (include serviciul de call center, servicii tehnice staţii şi biciclete, relocarea bicicletelor, servicii de reparaţii ale reţelei de bike-sharing, depozit, cartele de proximitate) aferent proiectului european „Black Sea Bike”. Deoarece a existat un singur ofertant, procedura a fost anulată în data de 15.09.2017.
Având în vedere necesitatea şi oportunitatea asigurării continuităţii serviciului, s-a procedat la întocmirea documentaţiei în vederea încheierii unui acord cadru pe o durată pe 4 ani, iar în data de 14.02.2018 s-a transmis documentaţia în vederea încheierii unui acord cadru. Întrucât în cadrul serviciului sunt cuprinse activităţi pentru operarea sistemului ce implică componente IT, pentru admiterea documentaţiei este necesară obţinerea avizului emis de Comitetul tehnico-economic din cadrul Ministerului Comunicaţiilor pentru Societate Informaţională”.
Cu alte cuvinte, Primăria Constanţa aruncă pisica în curtea Ministerului Comunicaţiilor pentru faptul că proiectul european „Black Sea Bike - Diversification of the tourism services în Constanţa - Balchik cross border region by bike - BSB“ este nefuncţional la Constanţa.
Vă reamintim, au trecut cinci ani de la startul proiectului şi trei ani şi jumătate de la data la care trebuia finalizat. Bicicletele sunt depozitate într-un depozit, iar o parte din staţiile amenajate au avut nevoie de reparaţii după ce au fost vandalizate.
Citeşte şi:
După cinci ani de la startul proiectului şi trei ani de la data la care trebuia finalizat, bicicletele nu funcţionează. Ce se mai aude despre „Black Sea Bike“? Mai nimic!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii