A cerut eșalonarea contribuțiilor restante aferente lefurilor pentru 2023 Primarul Cristian Radu jonglează iar cu salariile angajaților din administrația locală de la Mangalia! (DOCUMENT)
A cerut eșalonarea contribuțiilor restante aferente lefurilor pentru 2023: Primarul Cristian Radu jonglează
26 Mar, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
1670
Marime text
- Luna trecută, cotidianul ZIUA de Constanța scria despre situația angajaților din Primăria Mangalia care nu-și primiseră salariile la zi, dar și despre faptul că unii dintre aceștia reclamau că nu aveau plătite nici asigurările de sănătate/sociale aferente veniturilor realizate
- Am solicitat atunci un punct de vedere și primarului municipiului Mangalia, Radu Cristian, care a menționat că : „angajații își vor primi salariile când în loc să stea pe rețele sociale își vor îndeplini obligațiile de serviciu”.
- Edilul din sudul litoralului a mai adăugat tot atunci că Primăria Mangalia nu are probleme financiare
- Ulterior am solicitat printr-o adresă oficială, să ne precizeze care este situația la zi a salariilor și a contribuțiilor aferente iar în răspunsul formulat, primăria Mangalia spune că toate „contribuțiile aferente au fost achitate conform eșalonării stabilite de către Trezoreria Mangalia iar contribuțiile restante pentru anul 2023, achitate conform eșalonării sunt aferente lunilor octombrie, noiembrie și decembrie 2023”
- Cu privire la întârzierile plăților contribuțiilor aferente salariilor angajaților din Primăria Mangalia, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța, ne-a comunicat că în perioada ianuarie - decembrie 2023, UAT Mangalia a efectuat cu întârziere plățile contribuțiilor aferente salariilor iar în septembrie 2023 a solicitat eșalonare la plată a obligațiilor fiscale restante înregistrate în perioada 25.07.2023 - 15.09.2023 pe o perioada de 6 luni
- Potrivit ANAF, după data emiterii Deciziei de eșalonare la plată au fost întârzieri la plata obligațiilor fiscale, iar în prezent UAT Mangalia respectă condițiile pentru menținerea eșalonării la plată și nu figurează cu alte datorii
- Consiliu Local Municipal a aprobat pe 21 martie a.c., majorarea salariilor angajaților din aparatul primarului și a insituțiilor subordonate începând cu 1 aprilie 2024
- Menționăm că prin HCL 14/25 ianuarie 2024, Consiliul Local Mangalia aprobase reducerea salariilor acestora în medie cu 15%
- Totodată, mai mulți angajați, funcționari publici și personal contractual au fost eliberați din funcții, urmare a organigramei adoptate în ianuarie a.c., după emiterea de către Guvern a OUG 115
Luna trecută, cotidianul ZIUA de Constanța scria despre faptul că angajații din Primăria Mangalia și-au primit salariile cu întârziere dar și despre faptul că o parte dintre aceștia au descoperit că nu aveau plătite nici asigurările de sănătate/sociale aferente veniturilor realizate.
Informația fusese făcută publică inițla pe o rețea de socializare de către consilierul local, Paul Foleanu.
Am solicitat atunci un punct de vedere și primarului municipiului Mangalia, Radu Cristian, care a menționat la vremea respectivă că: „angajații își vor primi salariile când în loc să stea pe rețele sociale își vor îndeplini obligațiile de serviciu”.
Edilul din sudul litoralului a mai adăugat tot atunci că Primăria Mangalia nu are probleme financiare și că „au mai fost și alte luni în care salariile nu au fost plătite la zi, dar nefiind campanie electorală, nimeni nu s-a inflamat".
Ulterior am solicitat printr-o adresă oficială, în baza Legii544/2002 să ne precizeze care este situația la zi a salariilor și a contribuțiilor aferente.
După fix 30 de zile, primăria Mangalia a formulat un răspuns, semnat chiar de primar pe care îl redăm în continuare:
„Salariile angajatilor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mangalia, aferente lunii ianuarie 2024 au fost achitate în datele de 14.02.2024, 16.02.2024 și 01.03.2024, iar pentru luna februarie au fost achitate în data de 15.03.2024.
Contribuțiile aferente au fost achitate conform e;alonării stabilite de către Trezoreria Mangalia.
Contribuțiile restante pentru anul 2023 conform eșalonării sunt aferente lunilor octombrie, noiembrie și decembrie 2023".
Cu privire la întârzierile plăților contribuțiilor aferente salariilor angajaților din Primăria Mangalia, ne-am adresat și Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța, care ne-a comunicat următoarele: „În perioada ianuarie - decembrie 2023, UAT Mangalia a efectuat cu întârziere plățile contribuțiilor aferente salariilor. În data de 16.09.2023 a solicitat eșalonare la plată a obligațiilor fiscale restante înregistrate în perioada 25.07.2023 - 15.09.2023 pe o perioada de 6 luni. După data emiterii Deciziei de eșalonare la plată au fost întârzieri la plata obligațiilor fiscale. În prezent UAT Mangalia respectă condițiile pentru menținerea eșalonării la plată și nu figurează cu alte datorii”, se arată în răspunsul transmis de ANAF Constanța pe 4 martie 2024.
Radu Cristian a majorat salariile angajaților pe care diminuase în medie cu 15% la 1 februarie!
În ședința de Consiliu Local Municipal din 21 martie a.c., pe ordinea de zi suplimentară s-a aflat/aprobat proiectul de hotărâre nr.86 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Mangalia, precum și din instituțiile și serviciile publice cu personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Mangalia, începând cu 1 aprilie 2024, vezi secțiunea „documente”.
Hotărârea adoptată cu anexele aferente nu figurează pe site-ul primăriei din sudul litoralului, singura versiune disponibilă fiind cea pusă la dispoziția consilierilor locali și în care, la final se precizează printr-o notă internă că „au fost inserate erori de tehnoredactare în cuprinsul listei cu salariile de bază ale funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Mangalia”.
Potrivit proiectului, salariile de bază pentru funcțiile de execuție sunt stabilite pe funcții, grade /trepte profesionale Ia gradația 0.
Astfel, fiecărei funcții, fiecărui grad/treaptă profesională îi corespund 5 gradații, corespunzătoare tranșelor de vechime în muncă cu exceptia funcțiilor de demnitate publică și funcțiilor de conducere pentru care gradația este inclusă în indemnizatia lunară/salariul de bază prevazut pentru aceste funcții.
Tranșele de vechime în muncă în funcție de care se acordă cele 5 gradații, precum și cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condițiilor de trecere în gradație și incluse în acesta, sunt următoarele:
a) gradația 1 - de la 3 ani la 5 ani - și se determine prin majorarea salariului de bază - gradatia 0 - prevăzut în anexele la prezenta hotărâre cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
b) gradația 2 - de Ia 5 ani Ia 10 ani - și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
c) gradația 3 - de la 10 ani la 15 ani - și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
d) gradația 4 - de la 15 ani la 20 de ani - și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
e) gradația 5 - peste 20 de ani - și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.
Menționăm că prin HCL 14/25 ianuarie 2024, Consiliul Local Mangalia aprobase reducerea salariilor în medie cu 15%, vezi secțiunea „documente”.
Totodată, aproximativ 30 de angajați, funcționari publici și personal contractual au fost eliberați din funcții de la începutul acestui an, ca urmare a organigramei adoptate prin HCL16, din 31.01.2024 privind reorganizarea institutiei (n.r. în ședință extraordinară), după emiterea de către Guvern a OUG 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene.
HCL 16/2024 + Anexa nr.1, nr.2 și nr.3 – privind aprobarea Organigramei și Statelor de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mangalia și Serviciului Public Comunitar Local de evidență a Persoanelor Mangalia poate fi de asemenea consultată în secțiunea „documente”.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Primarul Radu Cristian spune că jumătate dintre aceștia nu au ce căuta în administrație Angajații Primăriei Mangalia nu și-au primit salariile de aproape două săptămâni
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii