Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:23 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primul proiect de acest tip din seria celor promise de primarul Chițac în campania electorală PUZ „Park & Ride Nord" intră la vot în Consiliul Local Constanța (DOCUMENT)

ro

26 Jun, 2023 00:00 1791 Marime text
  • Consiliul Local al municipiului Constanţa se reunește în şedinţă ordinară, joi, 29.06.2023, ora 14.00
  • Pe ordinea de zi se află și PUZ „Park & Ride Nord", prima parcare de acest tip care s-ar putea amenaja la Constanța
  • Aceste tipuri de parcări au fost au fost primise de primarul Vergil Chițac în campania electorală din 2020, alături de alte tipuri de parcări subterane și supraterane
  • Documentația s-a aflat și în atenția Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism se vor întruni din data de 21.06.2023
  • Valabilitatea PUZ-ului va fi de doi ani de la data aprobării
  • Obiectivul principal al PUZ-ului îl constituie amenajarea unui nod modal de tip park&ride destinat în special turiștilor, dar nu numai

 

PUZ „Park & Ride Nord" din municipiul Constanța, conform contractului nr. 163246/26.08.2019 – etapa 4 – PUZ final intră la vot în ședința Consiliului Local al municipiului Constanţa de joi, 29.06.2023.

Aceste tipuri de parcări au fost au fost primise de primarul Vergil Chițac în campania electorală din 2020, alături de alte tipuri de parcări subterane și supraterane.

Documentația s-a aflat și în atenția Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism se vor întruni din data de 21.06.2023.

Zona reglementată prin acest PUZ în suprafață de 35 de hectare și este situată în cartierul zona comercială Nord-Vest, fiind delimitată de bulevardul Tomis, bulevardul Aurel Vlaicu, aleea Stadionului, strada Ștefăniță Vodă, incintă complex Vivo, strada Anton Cehov și limitele cadastrale.

Valabilitatea PUZ-ului va fi de doi ani de la data aprobării.

Potrivit proiectului, parcările pentru autoturisme vor fi proiectate ca parcaje subterane, la sol și multietajate, în funcție de fiecare proiect în parte dezvoltat de beneficiar, într-o fază ulterioară PUZ – faza DTAC.

Obiectivul principal al PUZ-ului îl constituie amenajarea unui nod modal de tip park&ride destinat în special turiștilor, dar nu numai.

Dezvoltarea urbană din zonă atât cea din prezent, cât și cea din viitor presupune integrarea mai multor arii și servicii conexe, cu ar fi transportul de persoane, infrastructură pentru circulații auto, persoane și biciclete și vehicule alternative, politică de taxare a parcărilor, strategia de dezvoltare a stațiunii Mamaia.

Pe termen mediu și lung, municipalitatea își propune prin acest PUZ să descurajeze parcarea pe termen lung în stațiunea Mamaia, prin practicarea unor tarife mari, concomitent cu tarife mici sau chiar gratis în zona park&ride și serviciile de transport persoane.



Un alt obiectiv îl constituie crearea de linii speciale care să lege zona de park&ride cu stațiunea Mamaia prevăzute cu bandă proprie de circulație pe perioada verii, iar tarifele de utilizare al serviciului trebuie să fie atractiv pentru turiști.

Aceste linii speciale de transport vor fi dublate și de facilități pentru mijloace alternative de deplasare, cum ar fi biciclete, trotinete electrice și cu centre de închiriere.

Un alt obiectiv este introducerea unui sistem de management al traficului care să preia semnalele de la senzorii de trafic, să prelucreze datele și să stabilească durata fazelor din ciclurile de semaforizare ale intersecțiilor.

Se dorește și realizarea unor artere de circulație noi care să preia fluxurile de circulație de pe bd. Tomis și bd. Aurel Vlaicu, dar și a  unor drumuri colectoare, paralele cu bd. Tomis și bd. Aurel Vlaicu care să deservească zonele comerciale.

Remodelarea și dimensionarea corectă a tramei pietonale din municipiul Constanța, fluidizarea traficului în oraș la orele de vârf Interzicerea staționării vehiculelor pe marile artere de circulație din oraș precum și îmbunătățirea rutelor și traseelor transportului public din Constanța sunt alte obiective ale Planului Urbanistic Zonal pentru „Park & Ride Nord" din municipiul Constanța.
 
foto cu rol ilustrativ


PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 
Citește și:

PUZ „Park & Ride Nord" pe ordinea de zi a Comisiei de Urbanism a Primăriei Constanța


Date din proiect! Cum va arăta prima parcare park&ride din Constanța?
 

Tags: Vergil Chitac


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii