Prin proiectul „Civitas Portis“ vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie care fac legătura între oraş şi Portul Constanţa
Prin proiectul „Civitas Portis“ vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie care fac legătura
01 Feb, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2914
Marime text
Proiectul „Civitas Portis“ este finanţat de Comisia Europeană prin programul „Horizon 2020“, linia de finanţare dedicată Mobilităţii pentru Dezvoltare (Mobility for Growth .5.5-2015). Obiectivul general al proiectului este să identifice, să demonstreze şi să evalueze anumite seturi de măsuri integrate şi inovatoare care să abordeze problemele oraşelor portuare din Europa cu privire la mobilitate.
În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
Măsurile inovatoare vor fi implementate în cinci importante oraşe portuare din Europa, care sunt partenere în acest proiect, precum şi în cel de-al şaselea partener special:
Anvers (Belgia) - port la Marea Nordului - 502.604 locuitori
Aberdeen (Marea Britanie - Scoţia) - port la Marea Nordului - 196.670 de locuitori
Trieste (Italia) - port la Marea Mediterană - 204.849 de locuitori
Constanţa (România) - port la Marea Neagră - 283.872 de locuitori
Klaipeda (Lituania) - port la Marea Baltică - 154.275 de locuitori
Ningbo (China) - partener special (fără buget) - port la Marea Chinei de Est - 3.491.597 de locuitori.
În fiecare oraş este stabilit un consorţiu local format din autorităţile locale şi portuare, mediul academic şi societatea civilă.
Primarul Decebal Făgădău a declarat că, prin investiţiile derulate atât de Primărie, cât şi de Port, vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie. „De la Gară, de la spălătorie, am făcut - până la un anumit punct - drum. Portul lucrează în incintă la: sediu, acces porţi, intrare pe două benzi, ieşire pe două benzi, iar municipalitatea va face şi această zonă. Ce ne propunem? Ca pe acest drum, dimineaţa, între orele 7.00 şi 9.00, să funcţioneze două benzi dinspre oraş spre port, iar la ora la care iese toată lumea din port să fie două benzi de ieşire din port către oraş. În felul acesta, descongestionăm Termele Romane, strada Traian, Ferdinand, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, toată această zonă care, practic, se blochează la orele dimineţii şi la orele la care lumea iese din port“, a precizat edilul-şef al oraşului Constanţa, Decebal Făgădău.
În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
Măsurile inovatoare vor fi implementate în cinci importante oraşe portuare din Europa, care sunt partenere în acest proiect, precum şi în cel de-al şaselea partener special:
Anvers (Belgia) - port la Marea Nordului - 502.604 locuitori
Aberdeen (Marea Britanie - Scoţia) - port la Marea Nordului - 196.670 de locuitori
Trieste (Italia) - port la Marea Mediterană - 204.849 de locuitori
Constanţa (România) - port la Marea Neagră - 283.872 de locuitori
Klaipeda (Lituania) - port la Marea Baltică - 154.275 de locuitori
Ningbo (China) - partener special (fără buget) - port la Marea Chinei de Est - 3.491.597 de locuitori.
În fiecare oraş este stabilit un consorţiu local format din autorităţile locale şi portuare, mediul academic şi societatea civilă.
Primarul Decebal Făgădău a declarat că, prin investiţiile derulate atât de Primărie, cât şi de Port, vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie. „De la Gară, de la spălătorie, am făcut - până la un anumit punct - drum. Portul lucrează în incintă la: sediu, acces porţi, intrare pe două benzi, ieşire pe două benzi, iar municipalitatea va face şi această zonă. Ce ne propunem? Ca pe acest drum, dimineaţa, între orele 7.00 şi 9.00, să funcţioneze două benzi dinspre oraş spre port, iar la ora la care iese toată lumea din port să fie două benzi de ieşire din port către oraş. În felul acesta, descongestionăm Termele Romane, strada Traian, Ferdinand, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, toată această zonă care, practic, se blochează la orele dimineţii şi la orele la care lumea iese din port“, a precizat edilul-şef al oraşului Constanţa, Decebal Făgădău.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii