Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:33 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raport de activitate pe anul 2015 Cheltuielile cu salarizarea în RAEDPP Constanța, subiect „omis” (document)

ro

13 Jun, 2016 00:00 2831 Marime text
 

După o pauză mai îndelungată, pe site-ul Primăriei Constanța, a apărut un alt raport de activitate. Acesta vizează activitatea desfășurată de Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public și Privat (RAEDPP) Constanța pe parcursul anului trecut. Totuși, deși angajații acestei regii sunt plătiți din banii contribuabililor, în document nu apare nicio frază cu referire la salariile pe care le-au încasat aceștia pentru munca prestată.  
 
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu această instituţie, RAEDPP Constanța se ocupă cu administrarea, gestionarea și întreținerea fondului locativ de stat, a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, a terenurilor, a piețelor agroalimentare, a târgurilor, a oboarelor, a bazarurilor, a platourilor, a grupurilor sanitare, a parcurilor de distracție, a parcărilor ş.a. ce aparțin domeniului public și privat al municipiului.
 
Concret, RAEDPP Constanța exploatează prin închiriere, asociere, servicii etc. și chiar le înstrăinează în limita mandatului încredințat de Consiliul Local Municipal (CLM) Constanța. Totul se desfășoară nu în scopul de a obține profit, ci de a „asigura serviciul public”. În componența regiei intră cinci direcții, cele mai „interesante” fiind Direcția Administrare Imobile și Direcția Piețe, Târguri și Oboare.

Fondul locativ administrat de RAEDPP și veniturile obținute

Potrivit raportului, anul trecut, „în evidența Direcției Administrare Imobile erau înregistrate aproximativ 3.076 de contracte de închiriere și comodat, dintre care 435 de contracte de închiriere pentru locuințe construite în regim ANL și 881 de contracte de închiriere și comodat încheiate pentru locuințele sociale din Campusul Henri Coandă”. Pe parcursul unui an, RAEDPP Constanța a încheiat doar opt noi contracte de închiriere pentru spații în regim ANL rămase libere în urma unora care au renunțat sau au fost evacuați. De asemenea, pentru 18 chiriași ai unor spații construite în regim ANL s-a majorat cuantumul chiriei, în timp ce 42 de chiriași au devenit proprietari, regia încasând astfel comisionul de 1% din prețul de vânzare al locuințelor respective, veniturile rezultate fiind de 147,236 de lei fără TVA.
 
Din același document am aflat că, în baza unor hotărâri ale CLM Constanța, regia a întocmit 12 contracte de închiriere a unor locuințe din fondul locativ de stat, a vândut cinci astfel de locuințe, nouă constănțeni au beneficiat de extinderi de spațiu, iar alți doi au închiriat de la RAEDPP Constanța spații cu altă destinație decât cea de locuință. 
 
În anul 2015, în cartierul Henri Coandă au fost încheiate 83 de contracte de închiriere - 26 de contracte de comodat şi 57 de contracte de închiriere. Toate aceste acțiuni au și un efect financiar. Astfel, din colectarea chiriilor și a penalităților, RAEDPP a încasat 4.839.307 lei fără TVA, din care penalități, 295.847 de lei. Din închirierea spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință, terenuri și garaje, s-au încasat 1.385,725 de lei fără TVA, din închirierea locuințelor din fondul locativ de stat, 2.828.068 de lei fără TVA, iar din chiriile încasate de la ocupanții locuințelor fără a deține titlu, 325,925 de lei fără TVA. În Campusul Social Henri Coandă s-au încasat anul trecut 329,667 de lei fără TVA, iar veniturile încasate din refacturări utilități au fost de 16.640.221 de lei fără TVA.
 
Din totalul de 12.708 cereri primite de regie anul trecut, 33 au fost depuse pentru repartizarea unor locuințe tip ANL, 91, pentru repartizarea unei locuințe din fondul de stat și alte 53 au fost depuse pentru repartizarea unor spații cu altă destinație decât cea de locuință. În altă ordine de idei, aceeași direcție a întocmit 74 de referate „de acţionare către Direcția Juridică, pentru soluționarea pe cale judecătoreasca a litigiilor ivite în activitatea Direcției Administrare Imobile”.

Prestații și venituri obținute anul trecut 

Direcția Piețe, Târguri și Oboare are în administrare 11 piețe, patru bazaruri, cinci parcuri de distracții, un obor săptămânal, trei spații de comercializare a cărnii, cinci spații de comercializare a laptelui și produselor lactate. Această direcție a raportat pe anul trecut o serie de realizări. Din 186 de contracte de asociere, regia a încasat venituri de1.525.915 lei fără TVA, iar din tot atâtea contracte de închiriere și colaborare a obținut 941.566 de lei fără TVA. Din administrarea pieţelor prin închirieri de tarabe și terenuri s-au realizat venituri de 1.606.345 de lei fără TVA, iar numai din nouă contracte de închiriere cu caracter sezonier s-au încasat 12.912 lei fără TVA.
 
Direcția Piețe, Târguri și Oboare din cadrul RAEDPP Constanța a obținut venituri și din: refacturarea utilităților (172.035 de lei fără TVA), penalități (109.487 de lei fără TVA), achiziţionarea de tarabe din fibră de sticlă (126.360 de lei fără TVA), achiziţionarea de lucrări de reparații generale și renovări (49.769,67 de lei fără TVA), achiziţionarea de lucrări de construcții - închidere platou Piața Agroalimentară Grivița (103.972,26 de lei fără TVA), achiziţionarea de servicii de publicitate (5.062,17 lei fără TVA), achiziţionarea de servicii de curățenie și întreținere a clădirilor (633.361,87 de lei fără TVA), achiziţionarea de servicii de dezinfecție, dezinsecție şi deratizare (5.545,46 de lei fără TVA), achiziţionarea de servicii de evaluare a bunurilor imobiliare aflate în administrare (10.900,00 de lei fără TVA); achiziţionarea de servicii de reparare, verificare și întreținere tipografie digitală ( 68.187,18 lei fără TVA), achiziţionarea altor servicii şi bunuri (11.033,50 de lei fără TVA).

 
Ceva bănuți au ieșit și din organizarea de evenimente temporare (punct de sacrificare miei în Piața Pescăruș și Târgul de Vară - stațiunea Mamaia - zona Perla Select) sau din participarea la asociații profesionale - Sărbătoarea Recoltei și a Vinului Dobrogean, participarea la acțiunile inițiate de Asociația Administratorilor de Piețe din România. Una peste alta, RAEDPP Constanța a avut venituri totale de 14.414.184 de lei, cheltuielile totale anul trecut au ajuns la 13.949.719 lei, ceea ce a adus regiei un profit brut de 464.465 de lei.

Dosare și litigii 

Anul precedent, regia a avut în curs de soluționare definitivă 409 litigii - 239 de dosare înregistrate în anii anteriori; 20 de dosare soluționate definitiv și irevocabil; 150 de dosare pe rol, dintre care 47 au fost acțiuni împotriva RAEDPP Constanța, iar 103 erau acțiuni demarate de către regie. Anul trecut, au fost soluționate 167 de dosare, iar la finele anului trecut erau în curs de soluționare 242 de dosare. Reprezentarea juridică a RAEDPP Constanța a fost asigurată de cinci consilieri juridici din cadrul regiei, iar în zece dosare s-a apelat la avocați.
 
Potrivit raportului de activitate parafat de directorul general al RAEDPP Constanța, Iulia Mădălina Moțățăianu, anul trecut au fost în evidența Serviciului Juridic - Contencios 635 de litigii - 409 deduse judecății de instanță, 223 în faza de executare silită și trei plângeri penale. Un capitol aparte l-au reprezentat executările silite, numărul total ajungând la 223 de dosare - 177 înregistrate în anii anteriori, iar 46 înregistrate anul trecut. La începutul anului curent se aflau în curs de executare silită 169 de dosare.
 
„Amintim că administratorul fondului locativ RAEDPP Constanţa, în situația constatării distrugerii de bunuri imobile ori a imposibilității administrării spațiilor, conform normelor ce îi reglementează activitatea, acolo unde situația de fapt o impune, formulează plângeri/sesizări penale. În anul 2015 figurează înregistrate la organele abilitate, spre anchetă, trei plângeri penale”, se specifică în raportul de activitate al RAEDPP Constanța.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii