Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:01 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raportul de activitatea al echipei Chițac pentru 2022. Cum arată Constanța la doi ani de mandat?! (DOCUMENT)

ro

08 Jun, 2023 17:10 2927 Marime text
Pe site-ul Primăriei Constanța a fost publicat Raportul privind starea economică, socială și de mediu a municipiului Constanța pe anul 2022, vezi secțiunea „documente”.  În document nu se face nicio referire la stadiul șantierelor din municipiu, în schimb abundă de generalități.
 
Raportul a fost realizat de grupul de lucru condus de primarul Vergil Chițac și având următoarea componență:

Raluca Georgescu - Director General (delegat) Direcția Generală Gestionare Servicii Publice
Cristina Aldea - Director Executiv Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri la Bugetul Local
Andreea Drăgan - Director Executiv Adjunct, Direcția Logistică
Oana Dobre - Șef Serviciu Financiar
Florin Mocanu - Șef Birou Apărare Civilă, Sănătate și Securitate în Muncă și Situații de Urgență
Ligia Petrache - Șef Serviciu Autorizare Agenți Economici
Irina Elena Crista - Consilier, Serviciul Management Proiecte și Strategii
Dorin Popescu - Consilier, Cabinet Primar
George Măndilă - Consilier, Cabinet Primar
Cătălin-Aristide Dumitrache - Director General, CT Bus S.A.
Stere Hira - Director General, Confort Urban
Dorel-Liviu Popa - Director General, Termoficare Constanța S.R.L.
Iuliana Dobrin - Director General, RAEDPP
Alin Vintilă Director Executiv, Direcția Logistică
Ionuț Dumitru - Director General, Direcția Generală Poliția Locală
Monica Poptile - Director Executiv, Direcția Generală de Asistență Socială
Loredana Sorina Gorpin Petrescu - Director Executiv, Direcția Locală de Evidență Persoane
Raportul este structurat pe domenii de activitate, informațiile vizând și alte zone sau instituții care nu sunt subordonate Primăriei Constanța.
 
Din raport, aflăm care au fost obiectivele generale ale anului 2022, în ordinea priorității:

• Creșterea gradului de satisfacție a cetățenilor și a încrederii acestora în administrația publică
locală;
• Creșterea calității vieții și a bunăstării cetățenilor din municipiul Constanța prin implementarea
de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile;
• Digitalizarea relației cu cetățenii prin depunerea de solicitări electronic și eliberarea răspunsului
semnat electronic;

• Modernizarea infrastructurii tehnico-edilitare de salubrizare și reamenajarea spațiilor verzi în
vederea asigurării calității factorilor de mediu și sănătate a cetățenilor;
• Creșterea gradului de siguranță și de protecție a cetățenilor, în colaborare cu Poliția Națională,
prin supravegherea inteligentă a orașului astfel încât să se reducă numărul de incidente/abateri;
• Recertificarea Sistemului de Management al Calității în conformitate cu cerințele standardului
ISO 9001:2015;
• Implementarea măsurilor prioritare identificate în strategia culturală a municipiului Constanța și în planul operațional anual pe 2022.
 


Dar și obiectivele generale ale anului 2023, în ordinea priorității:
 

• Creșterea calității vieții cetățenilor din municipiul Constanța prin implementarea de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și PNRR;
• Finalizarea implementării arhivării și semnării electronice a documentelor pentru facilitarea relației cu cetățenii;
• Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în vederea optimizării consumului de energie și a îmbunătățirii siguranței urbane;
• Modernizarea echipamentelor sistemului de producție a agentului termic local prin investiții semnificative și crearea unui sistem de termoficare modern, eficient și mai puțin poluant;
• Îmbunătățirea calității serviciilor prin creșterea performanței în procesul de preluare și soluționare a solicitărilor cetățenilor;
• Prevenirea și reducerea prin acțiuni punctuale și periodice a fenomenului de abandon al deșeurilor pe domeniul public, privat al municipiului sau al cetățeanului;
• Creșterea gradului de transparență a proceselor derulate, prin informarea continuă cu privire
la activitatea administrației publice locale și furnizarea unui spectru larg de informații de interes public.
 
 
La capitolul - Oportunități prioritare de investiții în Constanța – sunt enumerate atuurile municipiului pentru a deveni în scurt timp un hub al investițiilor autohtone și străine.

Totodată se menționează că municipiului Constanța - cea mai căutată destinație turistică din România, dar și faptul că administrația din Constanța este în căutarea unui investitor strategic, deoarece în momentul de față, în municipiu nu activează un investitor strategic, situație care punctează o carență care poate fi transformată, printr-un management local performant, în oportunitate.
 
Raportul vorbește despre o administrație liberă, deschisă spre dezvoltare, inovație și pro business, cu politici publice orientate spre atragerea de investiții, facilitarea mediului concurențial și a performanței, îmbunătățirea condițiilor de
performanță ale mediului economic privat, dar și despre modernizarea echipamentelor sistemului de producție a agentului termic local / CET prin investiții semnificative și crearea unui sistem de termoficare modern, eficient și mai puțin
poluant (producerea de energie termică în mod eficient și în conformitate cu prevederile legislației de mediu).
 
Cu toate că nu există nici măcar pe hârtie, Primăria vorbește despre construirea unui parc industrial, care ar reprezinta o prioritate absolută în planurile de dezvoltare locală.
 
Și Promenada de coastă a municipiului este amintită în raport, cu mențiunea că municipalitatea are în vedere construcția unei zone de promenadă de coastă - o promenadă pietonală de-a lungul coastei orașului, proiect care se află în programul de guvernare locală.
 
 
2000 de noi locuri de parcare ar fi fost amenajate în 2022

În raport se menționează că în 2022 au fost executate lucrări ample de amenajare a peste 2.000 de noi locuri de parcare și de reabilitare și reamenajare a altor peste 3.000 locuri de parcare.

În conformitate cu prevederile Inventarului Locurilor de parcare adoptat prin HCL 30/2015 modificat și completat prin HCL 107/2015 (neactualizat), la data de 31.12.2021 erau amenajate
următoarele:

• parcări de reședință (amenajate în apropierea locuințelor colective, repartizate nominal beneficiarilor), 961 parcări însumând un număr de aproximativ 21.075 locuri;
• parcări situate pe arterele principale de circulație, 1634 locuri (Str. Vârful cu Dor, Bd. Aurel Vlaicu, Bd. I.C. Brătianu).

Total în municipiul Constanța: 22.709. La acestea se adaugă spațiile de pe rețeaua stradală a municipiului Constanța (454 km) unde este permisă parcarea autoturismelor. Astfel, în cartierele
Tomis 1, Tomis 2, Coiciu, Faleză Nord, sunt instituite străzi cu sens unic unde este permisă parcarea autovehiculelor.

Structura parcărilor este următoarea:

Zona 0

• 15 parcări administrate de S.C. CONFORT URBAN S.R.L., din care:
• 13 parcări - 1105 locuri
• Parcarea Verde 265 locuri
• Parcare zona Albatros - 390 locuri
• Stațiunea Mamaia 6976 locuri
• Total locuri zona 0: 8736 locuri
 

Zona 1

• 28 parcări administrate de S.C. CONFORT URBAN S.R.L., din care:
• 18 parcări amenajate pe platforme - 667 locuri;
• 10 parcări în curs de amenajare pe străzi (Ion Bănescu, Răscoalei 1907, Sarmisegetuza,
Tudor Vladimirescu etc).
 

Zona 2

În curs de amenajare, include parcările de reședință nou amenajate și distinct parcările de pe străzile Dezrobirii, Soveja, Nicolae Iorga, Mircea cel Bătrân, Progresului, Bl. Regina Elisabeta etc. Au fost eliberate până în prezent 2715 abonamente.
 

Totodată, S.C. Confort Urban S.R.L., administratorul tramei stradale, gestiona un număr de 965 locuri de parcare ce deserveau 261 de contracte de închiriere. La acestea se adaugă și un număr de 9.132 parcări adiacente Centrelor Comerciale.
 

Măsurile pentru siguranță și sistematizare rutieră adoptate în 2022
 
• Implementare sensuri unice;
• Sistematizare rutieră pe verticală;
• Sistematizare rutieră conform Regulamentului de acces în zona peninsulară;
• Implementarea Regulamentului de parcări prin montarea de indicatoare rutiere;
• Achiziție și montare blocatoare roți auto parcări;
• Achiziție și montare stâlpi fontă în zona peninsulară;
• Achiziție și montare rasteluri spirală biciclete;
• Realizare studiu de fezabilitate pentru proiect semaforizare;
• Întocmire documente în vederea demarării procedurii de achiziție proiect pentru un sistem
integrat de semaforizare care va include 30 intersecții și treceri pietoni pe bd. Mamaia și
bd. Tomis și o cameră de comandă;
• Nou sistem de semaforizare la intersecția dintre bd. Aurel Vlaicu și bd. Tomis;
• Reconfigurare semaforizare și diagrame de funcționare în urma instituirii sensurilor unice în
intersecțiile dintre bd. Mamaia și str. Ion Rațiu, bd. Tomis, str. Poporului, str. Ion Rațiu, str
Mircea cel Bătrân și str. Nicolae Iorga, bd. Tomis, str. Mircea cel Bătrân;
• Reconfigurare diagramă de funcționare semaforizare intersecția bd. Tomis / bd. Alexandru Lăpușneanu
 
 
Principalele activități/lucrări desfășurate în 2022 în domeniul autorizării activităților economice:
 

-  a fost elaborat și postat pe site-ul instituției, spre consultare, proiectul de modificare a
Regulamentului privind organizarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în
municipiul Constanța, aprobat prin HCL nr.427/2017, cu modificările şi completările
ulterioare;
- s-a întocmit Raportul privind situaţia amplasamentelor de legume fructe şi flori existente în piaţa Tomis III, cu propuneri de soluţionare a situației existente în zonă;
- s-au întreprins demersuri pentru actualizarea situaţiei firmelor care figurează cu puncta de lucru autorizate conform legislaţiei în vigoare pe raza municipiului Constanţa pentru coduri CAEN specifice activităţilor economice de tip HORECA și corelării bazei naționale de date cu baza de date a Primăriei;
- s-a realizat o campanie de înştiinţare a operatorilor economici cu privire la obligativitatea obţinerii autorizaţiei/avizului program de funcţionare; în acest sens au fost trimise 9.600 de notificări;
- au fost identificaţi operatorii economici care nu au achitat taxele obligatorii pentru vizarea actelor administrative; în acest sens, au fost întocmite şi transmise 950 de notificări prin care operatorii economici respectivi au fost informaţi cu privire la taxele datorate.

 
Primăria susține că 2022 a fost benefic accesării fondurilor europene
 

Prin intermediul Programului National de Redresare și Reziliență au fost depuse spre finanțare un numar de 31 de proiecte în valoare de aproximativ 1.670.289.959 lei.

Printre proiectele importante finanțate sau aflate in evaluare în vederea finanțării prin Programul National de Redresare și Reziliență amintim:

· Policlinica Municipală, specializarea cardiologie și oncologie, Constanța - Spital nou
· Sursă de producție energie utilă termică și electrică prin cogenerare de înaltă eficiență (C.E.T.)
· Creșterea eficienței energetice a imobilului Spitalul Municipal
· Reabilitarea a 22de clădiri publice și clădiri rezidențiale multifamiliale
· Achiziționarea a 22 de autobuze electrice de 12m, a 22 de stații de reîncărcare lentă și a 7 stații de reîncărcare rapidă
· Achiziționarea și montarea a 100 de panouri informative pentru călători în stațiile de autobuz.
Prin intermediul Programului Operational Infrastructura Mare au fost depuse spre finanțare principalele proiecte de termoficare și anume:
· Reabilitarea rețelelor termice primare / transport al energiei termice din Municipiul Constanța - Etapa I
· Reabilitarea rețelelor termice primare / transport al energiei termice din Municipiul Constanța - Etapa II
· Reabilitarea rețelelor de termoficare din Municipiul Constanţa - Etapa III.
Totodată, prin Programul Termoficare a fost depus spre finanțare proiectul:
· Reabilitarea rețelelor termice secundare și contorizarea la nivel de scară pentru municipiul Constanța - Etapa IV.

Valoarea totală a proiectelor de termoficare este de aproximativ 1.173.012.799 lei.

Peninsula este numită coroana culturală a Constanței și are un capitol dedicat
 
Este o axă transversală, care mizează pe politici, practici și programe de acțiune și intervenție culturală hibride.

Principalele dimensiuni ale acestei axe prioritare vizează: extinderea sezonului turistic; crearea și diversificarea unor rute de impact în domeniul turismului cultural; îmbunătățirea accesului la obiective culturale, istorice, turistice și arhitecturale; îmbunătățirea și extinderea infrastructurii culturale și conexe; crearea unor programe, circuite și rute istorice, culturale și turistice precum Cetatea antică a Tomisului (Edificul Roman cu
Mozaic, Termele Romane, Poarta Mare a Cetății etc.), Constanța Regală (Cuibul Reginei, Palatul Regal, Vila Regală din Mamaia etc.), Octogonul confesional etc.; valorizarea potențialului zonei peninsulare și centrale prin proiecte de soluții arhitecturale și urbanistice; diversificarea agendei de evenimente culturale; crearea unor evenimente de brand.

Obiectivul final îl reprezintă crearea unui sistem ramificat de instrumente și mecanisme care să facă din orașul Constanța (care, în 2020, a reprezentat principala destinație turistică în plan național) o piață (percepută și omologată ca atare la nivel național) a unor oferte culturale diversificate și de calitate pentru turiști și autohtoni, în principal pe durata sezonului extins.

Nucleul tuturor programelor de acțiune și intervenție îl reprezintă Peninsula. Peninsula este spațiul care poate genera creșteri substanțiale ale turismului cultural, care poate exploata creativ potențialul cultural, istoric, turistic și arhitectural al zonei, care poate mixa creativ multiple rute și trasee de tip cultural, turistic, istoric și arhitectural etc.

Obiectivul principal îl reprezintă valorificarea sistemică și creativă a patrimoniului cultural, identitar, istoric de tip material și imaterial existent la nivelul municipiului, prioritar în zona Peninsulară, în sezon și în extrasezon.

În urma realizării lucrărilor specifice de consolidare și restaurare, se preconizează redarea în circuitul public a Cazinoului în 2023.
 
Prin amploarea și calitatea lucrărilor realizate, se estimează că, începând cu anul 2023, Cazinoul va redeveni un centru cultural și de divertisment de anvergură internațională, care va putea găzdui evenimente culturale, simpozioane, expoziții, beneficiind în acest sens de o sală multifuncțională de 200 de locuri, de o sală de festivități cu o capacitate de 150 de locuri și de un Muzeu al Cazinoului. În caietul de sarcini figurează ca funcțiuni principale, instructive și culturale: sală de concerte cu o acustică adecvată, teatru, cinematecă, spațiu de conferințe la etaj și centru expozițional cu simeze pentru expoziții de artă, versinaje, lansări de carte etc.

De buna gestionare a Cazinoului ca spațiu cultural emblematic pentru Constanța, după reintrarea acestuia în circuitul public, depinde în mare măsură dezvoltarea viitoare a vieții culturale a municipiului. Utilizarea creativă și eficientă a Cazinoului ca platformă culturală cheie locală va putea reprezenta un model de coeziune culturală, un modus operandi stimulativ pentru noile obiective majore de infrastructură ce se preconizează a fi realizate în municipiu.

Prioritate zero vor avea monumentele istorice din Peninsulă și monumentele de categoria “A” (de valoare națională sau universală). Se recomandă actualizarea de urgență a listei acestora, la nivel local, precum și urgentarea identificării unor soluții multiple de conservare și restaurare a celor mai importante monumente istorice.

Obiectivele specifice acestei axe: crearea unui program multifuncțional Peninsula, care să sporească substanțial valorizarea patrimoniului cultural, turistic și istoric din zona peninsulară, valorizarea brandului Cetatea Tomis, consolidarea brandului identitar al lui Publius Ovidius Naso prin crearea Casei lui Ovidius.
 
Raportul conține și mențiuni privind activitatea Primăriei municipiului Constanța în domeniul sănătății în 2022:
 
Principalele proiecte în implementare:

1. Construirea spitalului modular la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase (proiect în implementare, sursă POIM 20214-2020, valoare totală 14.578.935,74 lei, din care valoare eligibilă 14.570.576,74 lei).
2. Creșterea eficienței imobilului Spital Municipal (proiect în evaluare, valoare 23.383.512,208 lei fără TVA, sursa PNRR).
3. Consolidarea capacităților medicale ale Spitalului Clinic de Boli Infecțioase (valoare totală de 18.493.479,84 lei, din care valoarea eligibilă 18.484.794,84 lei).

4. Principalul proiect în lucru vizează construirea „Policlinicii Municipale, specializarea cardiologie și oncologie, Constanța-spital nou”; aceasta va fi construită prin Planul Național de Redresare și Reziliență. „Policlinica Municipală, specializarea cardiologie și oncologie, Constanța-spital nou”.
Valoarea proiectului “Policlinică Municipală, specializarea cardiologie și oncologie, Constanța-spital nou” este de 103.214.244,06 euro, din care finanțare nerambursabilă prin intemediul PNRR de 98.053.531,86 euro. Termenul pentru finalizarea construcțiilor și a dotărilor este iunie 2026. Cel mai probabil, execuția va începe la mijlocul anului 2024, conform estimărilor actuale. Noul spital va fi amplasat pe Bdul Aurel Vlaicu, pe un teren în suprafață de 19.660 mp și va avea două specializări: oncologie si cardiologie.
 
Situația gestionării câinilor fără stăpân în municipiul Constanța în 2022
 
În 2022 au fost întreprinse demersurile necesare asigurării gestionării eficiente a ansamblului de activități subsumate serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân în municipiul Constanța, prin încheierea mai multor contracte.

În conformitate cu HCL nr. 296/2021, modificată și completată prin HCL nr. 363/2021, între UAT Municipiul Constanța și CONFORT URBAN SRL (Societate comercială înființată de Consiliul Local), s-a încheiat și semnat, pe o perioadă de 5 ani, contractul de gestiune directă, înregistrat sub nr. 222640/09.11.2021, pentru prestarea activităților specifice de capturare, transport și îngrijire a câinilor fără stăpân din municipiul
Constanța.


Activitatea de capturare a câinilor fără stăpân de pe raza municipiului Constanța a început în luna aprilie 2022, când a fost încheiat și contractul de asistență sanitar-veterinară la capturare. Începând cu luna noiembrie 2022 a fost organizată activitatea de capturare și transport în două
ture între orele 08.00-16.00 și 16.00-24.00 de către Sc Confort Urban SRL, putându-se acționa la urgențele și sesizările primite după ora 16.00.


Astfel, în perioada aprilie- decembrie 2022 au fost capturați 684 câini fără stăpân. Au fost asigurate condiții de hrană și îngrijire a câinilor din adăpost.

Începând cu 02.02.2022 a intrat în vigoare contractul de servicii veterinare cu medici veterinari de liberă practică, prin care se oferă servicii medicale pentru câinii din adăpost, respectiv microciparea, deparazitarea internă/externă, vaccinarea antirabică, sterilizarea și eliberarea carnetelor de sănătate penru câinii adoptați. Astfel, în perioada februarie-decembrie 2022 au fost adoptați/revendicați 226 câini fără stăpân.
 
La 01.01.2022, în Adăpost se aflau 127 câini fără stăpân. Odată cu începerea activității de capturare, urmare a numărului mare de câini fără stăpân de pe raza municipiului Constanța, a fost necesară construirea unor noi țarcuri mărind capacitatea Adăpostului de la 243 de locuri la 370 locuri. La sfârșitul anului 2022, în Adăpost se aflau 337 câini fără stăpân.
În scopul stopării înmulțirii necontrolate a populației canine din municipiul Constanța, a fost încheiat Protocolul de colaborare înregistrat sub nr.
6043/12.01.2021, modificat conform Actului adițional nr. 169741/26.08.2021, aprobat prin HCL nr. 249/30.07.2021 dintre municipiul Constanța

și Asociația Animal Society, în cadrul căruia s-au derulat în 2022 trei campanii de sterilizare gratuite pe durata a trei luni, pentru câinii
și pisicile de rasă comună.


Având în vedere capacitatea redusă de cazare a adăpostului public al municipiului Constanța, în decursul anului 2022 s-au întreprins demersurile necesare pentru reabilitarea, modernizarea și extinderii acestuia, obținându-se mare parte din avizele necesare, asigurându-se condiții mai bune pentru un număr de 500 de câini fără stăpân.

Întregul raport poate fi studiat în secțiunea „DOCUMENT"

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 

Tags: Vergil Chitac


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii