Regulamentul Primăriei privind locurile de parcare din municipiul Constanţa. Este în dezbatere publică (document)
Regulamentul Primăriei privind locurile de parcare din municipiul Constanţa. Este în dezbatere publică (document)
17 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
9117
Marime text
Primăria Municipiului Constanţa anunţă persoanele interesate că este disponibilă forma finală a Regulamentului privind asigurarea numărului minim de locuri de parcare (în afara domeniului public) pentru investiţiile noi de pe raza municipiului Constanţa. Regulamentul poate fi accesat şi în secţiunea „Documente“.
Numărul minim de locuri de parcare se dimensionează în funcţie de destinaţia şi capacitatea construcţiilor, prin raportare la suprafaţa desfăşurată care intervine în calculul Coeficientului de Utilizare a Terenului. La capitolul privind normele de parcare corespunzătoare funcţiunilor urbanistice - construcţiile administrative (sediile serviciilor descentralizate în teritoriu ale ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sedii şi filiale de partide, sedii de sindicate, fundaţii, organizaţii neguvernamentale, asociaţii, sedii de birouri, construcţii financiar-bancare), se va asigura minimum un loc de parcare la fiecare 50 mp din suprafaţa utilă totală.
În ceea ce priveşte construcţiile comerciale (spaţii comerciale, spaţii prestări servicii, complexuri comerciale), nu se va asigura niciun loc de parcare pentru spaţii cu suprafaţa utilă mai mică de 50 mp, în schimb, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 35 mp din suprafaţa utilă a ariei de vânzare. Totodată, se vor asigura 10%, suplimentar, faţă de numărul total de locuri de parcare pentru angajaţi.
Construcţiile cu funcţiune de alimentaţie publică (restaurante, cluburi, baruri, cofetării, patiserii, ceainării şi alte asemenea spaţii în care se oferă posibilitatea consumării pe loc a produselor pregătite şi/sau comercializate) vor asigura minimum un loc de parcare pentru patru locuri la masă.
În cazul construcţiilor de cult, se vor asigura minimum cinci de locuri de parcare pentru fiecare obiectiv.
Construcţiile culturale (spaţii de expunere, muzee, biblioteci, case de cultură, teatre, cinematografe, circ) au obligaţia să asigure minimum un loc de parcare pentru spaţii cu suprafaţa utilă între 50-150 mp; pentru spaţiile cu suprafaţa utilă mai mare de 150 mp, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 50 mp din suprafaţa utilă totală; se va asigura, suplimentar, minimum un loc de parcare pentru autocare. În cazul în care suprafaţa utilă este mai mică de 50 mp, nu se va asigura niciun loc de parcare.
În ceea ce priveşte construcţiile de învăţământ (creşe, grădiniţe, şcoli, licee, universităţi, centre de pregătire profesională, cămine pentru studenţi), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă utilă totală şi 30% suplimentar faţă de numărul total de locuri de parcare va fi asigurat pentru cursanţi.
În cazul construcţiilor cu destinaţie de sănătate (spitale, clinici medicale, centre de recuperare medicală, dispensare, staţii de salvare), se vor aplica normativele specifice (privind asigurarea locurilor de parcare) în cazul spitalelor şi staţiilor de salvare. Pentru celelalte funcţiuni (de sănătate), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă utilă totală.
În ceea ce priveşte construcţiile sportive (complexuri sportive, săli polivalente, bazine de înot, stadioane, patinoare, poligoane pentru tir), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă construită desfăşurată. Se vor asigura suplimentar minimum trei locuri de parcare pentru autocare.
Construcţiile cu funcţiune turistică (pensiuni, hoteluri, moteluri, vile turistice etc.) trebuie să asigure minimum cinci locuri de parcare şi un loc pentru microbuz pentru construcţii (cu funcţiunea de turism), ce asigură între patru şi zece unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personal, şi nu sunt obligate să asigure locuri de parcare pentru construcţii (cu funcţiunea de turism) ce asigură maximum trei unităţi de cazare.
Totodată, se vor asigura minimum 20 de locuri de parcare şi două locuri destinate microbuzelor pentru construcţii (cu funcţiunea de turism) ce asigură între 11 şi 30 unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personal.
De asemenea, se vor asigura minimum cinci locuri de parcare/zece unităţi de cazare; un loc pentru microbuz şi un loc pentru autocar în cazul construcţiilor (cu funcţiunea de turism) ce asigură peste 30 de unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personale).
În cazul construcţiilor (cu funcţiunea de apart-hotel), se va asigura câte un loc/apartament. În cazul construcţiilor (cu funcţiunea de hostel), nu se va asigura niciun loc de parcare. În cazul construcţiilor de locuinţe unifamiliale semicolective sau colective, locurile de parcare necesare se vor calcula după cum urmează:
- se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafaţa utilă de maximum100 mp;
- se vor asigura minimum două locuri de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafaţa utilă mai mare de 100 mp;
- minimum 60% din totalul locurilor de parcare pentru locuinţe vor fi prevăzute în spaţii acoperite;
- la locurile de parcare calculate conform acestui punct din regulament, se va adăuga un supliment de 10% pentru vizitatori.
În privinţa construcţiilor industriale (spaţii pentru producţie, spaţii de depozitare), vor fi prevăzute locuri de parcare în funcţie de specificul activităţii, după cum urmează:
- în cazul activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă de maximum 100 mp - un loc de parcare la fiecare 25 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- în cazul activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă cuprinsă între 100 mp şi 1.000 mp, un loc de parcare la fiecare 150 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- în privinţa activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă mai mare de 1.000 mp, un loc de parcare la fiecare 100 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- un procent de 10% din locurile de parcare necesare va fi amenajat şi dimensionat pentru autovehicule de mare tonaj (pentru aprovizionare şi transport marfă).
Pentru construcţiile ce înglobează spaţii cu diferite destinaţii, locurile de parcare necesare se vor asigura pentru fiecare funcţiune în parte, calculate în funcţie de suprafaţa utilă ocupată de fiecare funcţiune în parte, conform normelor precizate în regulament.
O altă categorie exceptată de la acest regulament sunt construcţiile cu funcţiunea de hostel: în cazul în care locurile de parcare nu pot fi asigurate în interiorul proprietăţii pe care se realizează investiţia, spaţiile pentru parcare se pot asigura pe un alt teren, aflat la o distanţă de 500 de metri (faţă de terenul pe care se propune a se realiza investiţia), teren pentru care investitorul va obţine autorizaţie de construire pentru amenajare parcare, cu avizul Comisiei de circulaţie, înainte de emiterea autorizaţiei de construire pentru investiţia principală, iar funcţiunea de parcare va fi înregistrată ca sarcină în cartea funciară a imobilului respectiv, destinaţia de parcare neputând fi schimbată decât cu acordul emitentului autorizaţiei de construire, respectiv Primăria Municipiului Constanţa, la desfiinţarea imobilului deservit.
Accesul la spaţiile destinate parcării este permis numai prin circulaţii carosabile (alei, rampe) amenajate fără afectarea domeniului public, cu lăţimea de maximum 6,00 metri.
În ceea ce priveşte accesul carosabil la parcaje amenajate în incintă (pe parcelă), se va asigura un singur acces pe parcelă cu o lăţime maximă de 6,00 metri sau maximum două accesuri distincte cu lăţimea maximă de 3,50 metri fiecare sau accesul carosabil la parcelă se va asigura prin coborârea trotuarului şi racordarea acestuia la partea carosabilă (stradă).
Nerespectarea prevederilor acestui regulament conduce la anularea autorizaţiei de construire în condiţiile prevederilor Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. Menţionăm că regulamentul a fost supus de două ori procedurii de informare şi consultare a publicului.
Principii generale ale regulamentului privind parcările
Autorizarea executării construcţiilor care, prin destinaţie, necesită spaţii de parcare se emite numai dacă există posibilitatea realizării acestora în afara domeniului public. Prevederile prezentului regulament se vor aplica la elaborarea, avizarea şi aprobarea atât a documentaţiilor de urbanism, cât şi a proiectelor tehnice pentru realizarea clădirilor şi amenajărilor propuse pe teritoriul municipiului Constanţa.Numărul minim de locuri de parcare se dimensionează în funcţie de destinaţia şi capacitatea construcţiilor, prin raportare la suprafaţa desfăşurată care intervine în calculul Coeficientului de Utilizare a Terenului. La capitolul privind normele de parcare corespunzătoare funcţiunilor urbanistice - construcţiile administrative (sediile serviciilor descentralizate în teritoriu ale ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sedii şi filiale de partide, sedii de sindicate, fundaţii, organizaţii neguvernamentale, asociaţii, sedii de birouri, construcţii financiar-bancare), se va asigura minimum un loc de parcare la fiecare 50 mp din suprafaţa utilă totală.
În ceea ce priveşte construcţiile comerciale (spaţii comerciale, spaţii prestări servicii, complexuri comerciale), nu se va asigura niciun loc de parcare pentru spaţii cu suprafaţa utilă mai mică de 50 mp, în schimb, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 35 mp din suprafaţa utilă a ariei de vânzare. Totodată, se vor asigura 10%, suplimentar, faţă de numărul total de locuri de parcare pentru angajaţi.
Construcţiile cu funcţiune de alimentaţie publică (restaurante, cluburi, baruri, cofetării, patiserii, ceainării şi alte asemenea spaţii în care se oferă posibilitatea consumării pe loc a produselor pregătite şi/sau comercializate) vor asigura minimum un loc de parcare pentru patru locuri la masă.
În cazul construcţiilor de cult, se vor asigura minimum cinci de locuri de parcare pentru fiecare obiectiv.
Construcţiile culturale (spaţii de expunere, muzee, biblioteci, case de cultură, teatre, cinematografe, circ) au obligaţia să asigure minimum un loc de parcare pentru spaţii cu suprafaţa utilă între 50-150 mp; pentru spaţiile cu suprafaţa utilă mai mare de 150 mp, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 50 mp din suprafaţa utilă totală; se va asigura, suplimentar, minimum un loc de parcare pentru autocare. În cazul în care suprafaţa utilă este mai mică de 50 mp, nu se va asigura niciun loc de parcare.
În ceea ce priveşte construcţiile de învăţământ (creşe, grădiniţe, şcoli, licee, universităţi, centre de pregătire profesională, cămine pentru studenţi), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă utilă totală şi 30% suplimentar faţă de numărul total de locuri de parcare va fi asigurat pentru cursanţi.
În cazul construcţiilor cu destinaţie de sănătate (spitale, clinici medicale, centre de recuperare medicală, dispensare, staţii de salvare), se vor aplica normativele specifice (privind asigurarea locurilor de parcare) în cazul spitalelor şi staţiilor de salvare. Pentru celelalte funcţiuni (de sănătate), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă utilă totală.
În ceea ce priveşte construcţiile sportive (complexuri sportive, săli polivalente, bazine de înot, stadioane, patinoare, poligoane pentru tir), se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafaţă construită desfăşurată. Se vor asigura suplimentar minimum trei locuri de parcare pentru autocare.
Construcţiile cu funcţiune turistică (pensiuni, hoteluri, moteluri, vile turistice etc.) trebuie să asigure minimum cinci locuri de parcare şi un loc pentru microbuz pentru construcţii (cu funcţiunea de turism), ce asigură între patru şi zece unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personal, şi nu sunt obligate să asigure locuri de parcare pentru construcţii (cu funcţiunea de turism) ce asigură maximum trei unităţi de cazare.
Totodată, se vor asigura minimum 20 de locuri de parcare şi două locuri destinate microbuzelor pentru construcţii (cu funcţiunea de turism) ce asigură între 11 şi 30 unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personal.
De asemenea, se vor asigura minimum cinci locuri de parcare/zece unităţi de cazare; un loc pentru microbuz şi un loc pentru autocar în cazul construcţiilor (cu funcţiunea de turism) ce asigură peste 30 de unităţi de cazare, cu un supliment de 10% pentru personale).
În cazul construcţiilor (cu funcţiunea de apart-hotel), se va asigura câte un loc/apartament. În cazul construcţiilor (cu funcţiunea de hostel), nu se va asigura niciun loc de parcare. În cazul construcţiilor de locuinţe unifamiliale semicolective sau colective, locurile de parcare necesare se vor calcula după cum urmează:
- se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafaţa utilă de maximum100 mp;
- se vor asigura minimum două locuri de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafaţa utilă mai mare de 100 mp;
- minimum 60% din totalul locurilor de parcare pentru locuinţe vor fi prevăzute în spaţii acoperite;
- la locurile de parcare calculate conform acestui punct din regulament, se va adăuga un supliment de 10% pentru vizitatori.
În privinţa construcţiilor industriale (spaţii pentru producţie, spaţii de depozitare), vor fi prevăzute locuri de parcare în funcţie de specificul activităţii, după cum urmează:
- în cazul activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă de maximum 100 mp - un loc de parcare la fiecare 25 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- în cazul activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă cuprinsă între 100 mp şi 1.000 mp, un loc de parcare la fiecare 150 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- în privinţa activităţilor desfăşurate pe o suprafaţă mai mare de 1.000 mp, un loc de parcare la fiecare 100 mp suprafaţă construită desfăşurată;
- un procent de 10% din locurile de parcare necesare va fi amenajat şi dimensionat pentru autovehicule de mare tonaj (pentru aprovizionare şi transport marfă).
Pentru construcţiile ce înglobează spaţii cu diferite destinaţii, locurile de parcare necesare se vor asigura pentru fiecare funcţiune în parte, calculate în funcţie de suprafaţa utilă ocupată de fiecare funcţiune în parte, conform normelor precizate în regulament.
Construcţiile exceptate de la acest regulament
Nu se vor asigura locuri de parcare în cazul construcţiilor care, prin documentaţiile de urbanism aprobate, sunt amplasate pe terenuri fără acces carosabil (cu acces doar din artere pietonale ocazional carosabile) şi care se supun restricţiilor impuse de regulamentele speciale de urbanism, cum sunt: zona delimitată de bulevardul Ferdinand, strada Mihai Viteazu, strada Traian, strada Termele Romane, bulevardul Regina Elisabeta, strada Remus Opreanu, strada Marcus Aurelius, strada Dr. Aristide Karatzali, strada Mircea cel Bătrân.O altă categorie exceptată de la acest regulament sunt construcţiile cu funcţiunea de hostel: în cazul în care locurile de parcare nu pot fi asigurate în interiorul proprietăţii pe care se realizează investiţia, spaţiile pentru parcare se pot asigura pe un alt teren, aflat la o distanţă de 500 de metri (faţă de terenul pe care se propune a se realiza investiţia), teren pentru care investitorul va obţine autorizaţie de construire pentru amenajare parcare, cu avizul Comisiei de circulaţie, înainte de emiterea autorizaţiei de construire pentru investiţia principală, iar funcţiunea de parcare va fi înregistrată ca sarcină în cartea funciară a imobilului respectiv, destinaţia de parcare neputând fi schimbată decât cu acordul emitentului autorizaţiei de construire, respectiv Primăria Municipiului Constanţa, la desfiinţarea imobilului deservit.
Accesul la spaţiile destinate parcării este permis numai prin circulaţii carosabile (alei, rampe) amenajate fără afectarea domeniului public, cu lăţimea de maximum 6,00 metri.
În ceea ce priveşte accesul carosabil la parcaje amenajate în incintă (pe parcelă), se va asigura un singur acces pe parcelă cu o lăţime maximă de 6,00 metri sau maximum două accesuri distincte cu lăţimea maximă de 3,50 metri fiecare sau accesul carosabil la parcelă se va asigura prin coborârea trotuarului şi racordarea acestuia la partea carosabilă (stradă).
Nerespectarea prevederilor acestui regulament conduce la anularea autorizaţiei de construire în condiţiile prevederilor Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. Menţionăm că regulamentul a fost supus de două ori procedurii de informare şi consultare a publicului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii