Scandal din cauza devierii traficului, după reabilitarea Pieţei Ovidiu Constănţenii din Peninsulă ameninţă cu blocarea străzii Marcus Aurelius (galerie foto)
Scandal din cauza devierii traficului, după reabilitarea Pieţei Ovidiu: Constănţenii din Peninsulă ameninţă
07 May, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3730
Marime text
Schimbarea la faţă a Peninsulei nu a fost primită cu entuziasm de toţi constănţenii care locuiesc în zonă. În pofida faptului că apreciază reabilitarea străzilor din centrul istoric al oraşului, ei se declară, totuşi, deranjaţi de faptul că devierea traficului rutier de pe strada Mircea cel Bătrân le-a creat un disconfort major. Este cazul constănţenilor de pe strada Marcus Aurelius care, de mai bine de o lună, se confruntă cu trafic intens acolo unde, altădată, era o linişte desăvârşită.
Constănţenii care locuiesc pe strada Marcus Aurelius, în Peninsulă, au o problemă. Ei susţin că reabilitarea Pieţei Ovidiu a determinat devierea traficului rutier de pe strada Mircea cel Bătrân pe strada lor, până în urmă cu o lună, o stradă liniştită, care nu prezenta pericol. Astăzi însă, pe această stradă, se circulă intens şi, mai mult, fiind o stradă cu sens unic, se circulă, spun oamenii, cu viteză foarte mare, ceea ce reprezintă un real pericol îndeosebi pentru copiii din zonă. Aceştia din urmă nu mai au curaj, acum, să se plimbe pe stradă cu bicicleta şi cu rolele.
În aceeaşi ordine de idei, constănţenii de pe Marcus Aurelius spun că indicatoarele rutiere de pe stradă sunt montate haotic. Oamenii sunt nu doar supăraţi, ci şi nervoşi. Pe lângă pericolul pe care îl poate reprezenta traficul rutier, ei recunosc că sunt deranjaţi şi de zgomotul implicit care se face simţit de peste o lună.
Un alt aspect semnalat este legat de faptul că strada Marcus Aurelius este, comparativ cu strada Mircea cel Bătrân, mai îngustă. Constănţenii din zonă susţin că cea mai bună soluţie pentru remedierea problemei lor este redevierea traficului pe Mircea cel Bătrân. „De pe Marcus Aurelius se poate ieşi foarte bine pe Mircea, dinspre strada Dimitrie Cantemir“, explică Dumitru Caramihai, unul dintre constănţenii indignaţi de situaţia actuală.
Dacă în urma memoriului nu se va rezolva nimic, constănţenii de pe Marcus Aurelius iau în calcul blocarea străzii, cu propriile lor autoturisme.
Ceea ce trebuie, totuşi, menţionat este că strada Marcus Aurelius nu a fost nici înainte de semnalarea acestei probleme o stradă pietonală. Era circulată, dar traficul era mult mai slab comparativ cu situaţia actuală.
Amintim că reprezentaţii administraţiei publice locale au susţinut, anul trecut, pe 9 aprilie, o conferinţă de presă cu ocazia finalizării proiectului „Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice - Piaţa Ovidiu“.
Valoarea proiectului „Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice - Piaţa Ovidiu“ s-a ridicat la 11.616.278,79 de lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 7.470.815,80 de lei, iar cea a beneficiarului (administraţia publică locală constănţeană), de 185.956,84 de lei. Suma de 1.641.069,06 lei a fost suportată de Guvernul României. Dezvoltat pe axa prioritară 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere, proiectul a avut ca obiectiv încadrarea platformei Pieţei Ovidiu în spiritul epocii, precum şi punerea în valoare a edificiilor culturale din zonă. Pentru asta, spun reprezentanţii municipalităţii tomitane, pavajul din centrul istoric al oraşului a fost realizat din plăci din granit cu suprafaţă antiderapantă. De asemenea, trotuarul denivelat existent în jurul Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa a fost desfăcut şi înlocuit cu zona pietonală la nivel, care este în continuarea zonei pietonale, ocazional carosabilă. Concret, proiectul a presupus reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric prin realizarea unei structuri rutiere adaptate cu precădere la circulaţia pietonală, aferente unui număr de 21 de străzi şi alei (reabilitare şi modernizare).
Constănţenii din Peninsulă sunt, cum spuneam, nemulţumiţi de faptul că nu toate străzile din zonă au un look nou. Unele dintre ele arată chiar dezolant. Printre acestea se numără strada 9 Mai, strada Ion Cantacuzino, străzile Theodorescu Valahu, Cristea Georgescu şi Crângului.
Nu în ultimul rând, constănţenii de pe strada Sulmona spun că, după reabilitarea Pieţei Ovidiu, au constatat probleme cu Internetul, pentru că viteza de conexiune a scăzut considerabil.
Menţionăm că am încercat să aflăm un punct de vedere pe acest subiect de la Decebal Făgădău, viceprimarul acum cu atribuţii de primar al municipiului Constanţa. Până la închiderea ediţiei print a cotidianului ZIUA de Constanţa, edilul nu a răspuns, dar, dacă o va face, declaraţia sa va fi ulterior publicată.
Constănţenii care locuiesc pe strada Marcus Aurelius, în Peninsulă, au o problemă. Ei susţin că reabilitarea Pieţei Ovidiu a determinat devierea traficului rutier de pe strada Mircea cel Bătrân pe strada lor, până în urmă cu o lună, o stradă liniştită, care nu prezenta pericol. Astăzi însă, pe această stradă, se circulă intens şi, mai mult, fiind o stradă cu sens unic, se circulă, spun oamenii, cu viteză foarte mare, ceea ce reprezintă un real pericol îndeosebi pentru copiii din zonă. Aceştia din urmă nu mai au curaj, acum, să se plimbe pe stradă cu bicicleta şi cu rolele.
În aceeaşi ordine de idei, constănţenii de pe Marcus Aurelius spun că indicatoarele rutiere de pe stradă sunt montate haotic. Oamenii sunt nu doar supăraţi, ci şi nervoşi. Pe lângă pericolul pe care îl poate reprezenta traficul rutier, ei recunosc că sunt deranjaţi şi de zgomotul implicit care se face simţit de peste o lună.
Un alt aspect semnalat este legat de faptul că strada Marcus Aurelius este, comparativ cu strada Mircea cel Bătrân, mai îngustă. Constănţenii din zonă susţin că cea mai bună soluţie pentru remedierea problemei lor este redevierea traficului pe Mircea cel Bătrân. „De pe Marcus Aurelius se poate ieşi foarte bine pe Mircea, dinspre strada Dimitrie Cantemir“, explică Dumitru Caramihai, unul dintre constănţenii indignaţi de situaţia actuală.
Memoriu către Primăria Constanţa şi Poliţia Rutieră
Pentru a rezolva problema cu care se confruntă, oamenii din zonă par decişi să recurgă la toate mijloacele. În acest sens, în viitorul foarte apropiat, ei vor înainta Primăriei municipiului Constanţa, dar şi Poliţiei Rutiere un memoriu prin intermediul căruia vor aduce la cunoştinţa autorităţilor problema lor, solicitându-le acestora rezolvarea situaţiei.Dacă în urma memoriului nu se va rezolva nimic, constănţenii de pe Marcus Aurelius iau în calcul blocarea străzii, cu propriile lor autoturisme.
Ceea ce trebuie, totuşi, menţionat este că strada Marcus Aurelius nu a fost nici înainte de semnalarea acestei probleme o stradă pietonală. Era circulată, dar traficul era mult mai slab comparativ cu situaţia actuală.
Săracele fete bogate
Deşi zona peninsulară şi-a schimbat înfăţişarea şi deşi părerea generală este una apreciativă, constănţenii care locuiesc aici critică şi faptul că sunt şi străzi care fie au fost asfaltate incomplet, fie nu au fost cuprinse deloc în programul de reabilitare a centrului istoric.Amintim că reprezentaţii administraţiei publice locale au susţinut, anul trecut, pe 9 aprilie, o conferinţă de presă cu ocazia finalizării proiectului „Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice - Piaţa Ovidiu“.
Valoarea proiectului „Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice - Piaţa Ovidiu“ s-a ridicat la 11.616.278,79 de lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 7.470.815,80 de lei, iar cea a beneficiarului (administraţia publică locală constănţeană), de 185.956,84 de lei. Suma de 1.641.069,06 lei a fost suportată de Guvernul României. Dezvoltat pe axa prioritară 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere, proiectul a avut ca obiectiv încadrarea platformei Pieţei Ovidiu în spiritul epocii, precum şi punerea în valoare a edificiilor culturale din zonă. Pentru asta, spun reprezentanţii municipalităţii tomitane, pavajul din centrul istoric al oraşului a fost realizat din plăci din granit cu suprafaţă antiderapantă. De asemenea, trotuarul denivelat existent în jurul Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa a fost desfăcut şi înlocuit cu zona pietonală la nivel, care este în continuarea zonei pietonale, ocazional carosabilă. Concret, proiectul a presupus reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric prin realizarea unei structuri rutiere adaptate cu precădere la circulaţia pietonală, aferente unui număr de 21 de străzi şi alei (reabilitare şi modernizare).
Constănţenii din Peninsulă sunt, cum spuneam, nemulţumiţi de faptul că nu toate străzile din zonă au un look nou. Unele dintre ele arată chiar dezolant. Printre acestea se numără strada 9 Mai, strada Ion Cantacuzino, străzile Theodorescu Valahu, Cristea Georgescu şi Crângului.
The curious case of Sulmona Street
Interesant este cazul străzii Sulmona, stradă inclusă printre cele 21 de străzi din proiectul de reabilitare. Chiar şi aşa, de la intersecţia cu Marcus Aurelius spre mare, deci pe o lungime de câteva zeci de metri, strada este neasfaltată. Aspectul e jalnic, iar oamenii de aici sunt dezgustaţi. Dorel Sârbu, un constănţean care locuieşte pe strada Sulmona, mărturiseşte că nu înţelege care au fost motivele pentru care asfaltarea s-a oprit la intersecţia cu strada Sulmona. Totodată, el susţine că uriaşele cratere şi şanţuri care au rămas pe stradă după efectuarea de diverse lucrări publice au fost astupate de persoane private care au case aici.Nu în ultimul rând, constănţenii de pe strada Sulmona spun că, după reabilitarea Pieţei Ovidiu, au constatat probleme cu Internetul, pentru că viteza de conexiune a scăzut considerabil.
Menţionăm că am încercat să aflăm un punct de vedere pe acest subiect de la Decebal Făgădău, viceprimarul acum cu atribuţii de primar al municipiului Constanţa. Până la închiderea ediţiei print a cotidianului ZIUA de Constanţa, edilul nu a răspuns, dar, dacă o va face, declaraţia sa va fi ulterior publicată.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii