Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:53 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se renunță la licitație în favoarea negocierii directe Elevii constănțeni au depus amendamente pentru lotul 3 de transport pe traseele din județul Constanța (DOCUMENTE)

ro

23 Apr, 2024 17:00 1043 Marime text


Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean de miercuri, 24 aprilie se află și proiectul privind aprobarea documentației de atribuire a contractului de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în județul Constanţa - LOT 3: GRUPA 03, prin procedură de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare.
Mihai Lupu, președintele CJC, este inițiatorul acestui proiect.
 
Lotul 3: Grupa 03 cuprinde 6 trasee. Este vorba despre: Traseu 012 – Constanța – Murfatlar – Poarta Albă Traseu 013 – Constanța – Cobadin – Fântâna Mare Traseu 014 – Constanța – Deleni – Dunăreni Traseu 015 – Constanța – Adamclisi – Viile Traseu 016 – Constanța – Dobromir – Oltina Traseu 017 – Constanța – Adamclisi – Ostrov Vamă .
 
Entitatea contractantă este Consiliul Județean Constanța.
 
Achiziția are o valoare estimată la 6.054.251,41 de lei, fără TVA (peste 1,2 milioane de euro la cursul actual).
 
Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport de persoane în aria teritorială de competență a județului Constanța este împărțit pe opt loturi corespunzătoare celor opt grupe de trasee din programul de transport. Procedura de achiziție sectorială s-a desfășurat la nivelul anului 2022, când au fost atribuite șapte loturi din opt, lotul 3 (corespunzător grupei 03 de trasee) rămânând singurul lot neatribuit, urmare a depunerii de oferte neconforme.
 
Având în vedere că se impune intervenția imediată în vederea asigurării serviciilor de transport public prin curse regulate pe traseele din Programul județean de transport 2023 – 2028, aferente grupei 03 de trasee, entitatea contractantă intenționează să inițieze o procedură de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare, în paralel cu procedura concurențială demarată prin anunțul de participare publicat în SEAP cu nr. CN1066206/08.03.2023.
 

Durata contractului va fi de șase luni, de la data intrării în vigoare. Durata contractului poate fi prelungită prin act adițional, dar nu mai mult de data începerii prestării efective a serviciului de către operatorul/operatorii de transport desemnați câștigători în cadrul procedurii publice competitive de licitație deschisă.
 
Criteriul utilizat în vederea atribuirii contractului va fi cel mai bun raport calitate – preț.
 
Factorii de evaluare a ofertelor utilizați în aplicarea criteriului de atribuire pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public județean, în condițiile legii, sunt: Vechimea medie a parcului de autobuze Clasificarea autobuzelor Nivelul tarifului (tariful mediu – lei/km/loc) Dotarea cu instalație de aer condiționat Capacitatea de transport Norma de poluare a autobuzelor Utilizarea combustibililor alternativi astfel cum sunt definiți în Legea nr. 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi  

Persoanele cu funcție de decizie din cadrul entității contractante sunt: Mihai Lupu – președinte Stelian Gima – vicepreședinte Petre Enciu – vicepreședinte Gabriel Monea – administrator public Nesrin Geafar – secretar general al județului Luminița Beca – director general – Direcția Generală de Administrație Publică și Juridică Emilia Georgeta Țuțui – director general – Direcția Generală Economico – Financiară Georgeta Blacioti – șef serviciu financiar – contabilitate – Direcția Generală Economico – Finanicară Elena Georgescu – director general – Direcția Generală de Proiecte Costel Marius Petre – director general adjunct – Direcția Generală de Proiecte Oana – Aurora Martin – director executiv – Direcția de Dezvoltare Județeană și Coordonarea Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ Monica – Cristina Caterinci – director executiv – Direcția de Turism și Coordonarea Instituțiilor de Cultură Subordonate Cristian Adi Hagea – director general – Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport Diana Roxana Voitinovici – director general adjunct – direcția generală tehnică urbanism și amenajarea teritoriului Alexandru – Gabriel Bîrcă – arhitect – șef – Direcția Generală Tehnică Urbanism și Amenajarea Teritoriului Marian Bănică – șef serviciu – Serviciul Promovare Proiecte Europene – Direcția Generală de Proiecte Ciprian Lucian Căluț – șef serviciu – serviciul achiziții publice – Direcția Generală Economico – Financiară Veronica Cîrciu – șef serviciu – Serviciul Venituri, Buget și Evidență bugetară – Direcția Generală Economio – Financiară Simona – Elena Rădulescu – șef servicu – Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului Gabriela Istrate – șef servicu – Serviciul Turism, Promovare Turistică și Coordonarea Centrului de Excelență în Turism Dănuț Răgălie – șef serviciu – Serviciul Monitorizare Investiții Monitorizare Investiții Proiecte, Avizare Adrian Victor Ionescu – șef serviciu – Serviciul Autoritatea Județeană de Transport – Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport Raluca Florentina Morariu – șef serviciu – Serviciul Management Proiecte – Direcția Generală de Proiecte Cristian Gheorghiu – șef serviciu – Serviciul Investiții – Direcția Generală Tehnică Urbanism și Amenajarea Teritoriului Silvia Voicu – șef serviciu – Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat – Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport Carmen Luminița Adriana Pedestru – șef birou – Biroul Pavilion Expozițional – Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport Lăcrămioara – Florentina Orozan – șef serviciu – Serviciul Protecția Mediului – Direcția Generală de Proiecte Gheorghe Bucur – șef serviciu – Serviciul Juridic și Contencios – Direcția Generală de Administrație Publică și Juridică Constantin Ion – șef serviciu – Serviciul Dezvoltare și Coordonare – Direcția de Dezvoltare Județeană și Coordonare Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ Raluca Andreea Labeș – șef serviciu – Serviciul Administrație Publică, Relații Internaționale, Arhivă și ONG-uri – Direcția Generală de Administrație Publică și Juridică Adrian Doru Sponte – șef serviciu – Serviciul Control Livia – Laurenția Alcea – șef serviciu – Serviciul Resurse Umane, Salarizare – Direcția Generală Economico – Financiară Nicoleta Caciuc – Șef birou – Biroul Monitorizarea Implementării Serviciului Integrat de Transport Județean, Emitere Licențe – Serviciul Autoritatea Județeană de Transport – Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport Carmen Magdalena Cenușe – șef serviciu – Serviciul de Analiză Strategică și Creșterea Competitivității  
Consilieri județeni: Abdurefi Semiran, Barață Bogdan Dumitru, Bercaru Nicoleta, Bereș Adrian – Petre, Enache Bucovală, Caprinciu Stelică, Chiriac Ștefan – Cristian, Ciobănel Marius – Costel, Ciobanu Cristina – Elena, Ciobanu Cosmin, Constantinescu Dana – Mariana, Dia Ionel, Dima Alexandru Cristian, Donțu Gheorghe, Drăgan Leondar, Dumitrescu Carmen, Epure Petre, Filipescu Răzvan, Gheorghe Veronica – Adriana, Guteanu Stere, Cătălin – Costel Ilie, Lazăr Gilda – Valentina, Nedecu Ilyus –Edward, Grăniceru Alexandru, Palaz Claudiu – Iorga, Petre Marius – Liviu, Rizea Vasile, Roșca Cristian – Gelu, Senopol Virgil – Cristian, Tănase Leondard – Florin, Topolov Gianina – Ionela, Țapliuc Florentin – Adrian, Zahariuc Cristian – Florin.


Elevii din Constanța sunt nemulțimiți de varianta propusă de CJC


Uniunea Elevilor Reprezentanți (UER), fosta Asociația Elevilor din Constanța, a depus amendamente în vederea corectării erorilor și a prevenirii unei reglementări defectuoase a transportului elevilor pe proiectul de mai sus, pe motiv că ar conține multiple prevederi contradictorii cu legislația în vigoare.

„Contradicțiile se regăsesc la capitolul intitulat “ANEXE LA CONTRACT”. În cadrul tabelului atașat sub denumirea “Anexa nr. 7.1”, la categoria “Elevi”, se precizează că nivelul protecției sociale acordate, exprimat în lei/unitate, este reglementat conform HG 810/08.09.2023. În acest caz, plasarea gratuității elevilor la transport în categoria de subvenții per unitate este eronată și nenecesară, deoarece abonamentele gratuite nu au un număr limitat de călătorii per zi/ capita, iar CJC este garantul ce asigură compensarea operatorilor de transport din bugetul județean, stabilită cu fiecare în parte, conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, Legii nr. 92/2007 și Regulamentului (CE) nr. 1370/2007.

De asemenea, la Anexa nr. 7.2, textul, care condiționează acordarea gratuității de bugetul de stat, este contrar legii și deciziilor Curții de Justiție a Uniunii Europene, care stabilesc obligativitatea finanțării gratuității autorității contractante competente, în cazul de față, Consiliul Județean Constanța.
 
Consiliul Județean Constanța ignoră că are obligația de a asigura transport gratuit elevilor, conform Legii Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 și Legii nr. 92/2007, pasând responsabilitatea către Inspectoratul Școlar Județean Constanța, care NU are contracte încheiate cu operatorii de transport și nici competența în domeniul transportului județean, așa cum a subliniat și ANRSC, într-o adresă emisă vara trecută.

În final, deși sună ca o glumă nereușită, autoritatea locală blamează Asociația Elevilor din Constanța (actuala “Uniunea Elevilor Reprezentanți”) pentru întârzierea atribuirii singurului lot rămas, în același document. Motivul invocat? Solicitarea organizației de modificare/corectare a unui proiect de hotărâre (nr. 65/10.03.2023) ce le-ar fi permis să nu ofere gratuitate elevilor în urma aprobării lui, motivat de existența unor “neclarități” cu privire la transportul elevilor. CJC ar face orice, numai sa nu își asume vina pentru propriile eșecuri de respectare a legii!", au transmis reprezentanții elevilor.

Totodată, aceștia cer CJC să organizeze o dezbatere publică, în temeiul Legii nr. 52/2003, să adopte amendamentele propuse de UER și să ofere transport gratuit conform legislației în vigoare! Solicităm tuturor consilierilor județeni, indiferent de culoarea politică, să susțină amendamentele elevilor!


 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Ministerul Educației Soluții identificate pentru asigurarea transportului elevilor
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii