Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:21 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Studiu de oportunitate și consultanță pentru delegarea administrării patrimoniului public și privat al municipiului Constanța. Cine le asigură? (DOCUMENTE)

ro

12 Jun, 2023 00:00 1664 Marime text
  • Municipiul Constanța a atribuit contractul de consultanță în afaceri și în management și servicii conexe delegarea gestiunii către Birou expert contabil Alina Cuțov înființat în 2020 pentru suma de 130.000 lei
  • Consultanța va fi oferită în cadrul procesului de delegare a gestiunii Serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța
  • Studiului de Oportunitate privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța a fost realizat de un SRL din Iași
  • Societatea Regional Erm Consulting SRL controlată de familia Vătafu a raportat în ultimul an fiscal, firma a raportat o cifră de afaceri de 224.700 lei, un profit net de 176.178 lei și niciun angajat
 
 
Municipiul Constanța a atribuit luna aceasta contractul de consultanță în afaceri și în management și servicii conexe delegarea gestiunii către Birou expert contabil Alina Cuțov înființat în 2020 pentru suma de 130.000 lei.

Consultanța va fi oferită în cadrul procesului de delegare a gestiunii Serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța. În Secțiunea „Document” poate fi consultat anunțul de atribuire a contractului.

Proiectul de hotărâre a Studiului de fundamentare privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța se află în continuare în consultare publică.

Studiul propune gestiunea directă a patrimoniului de către Confort Urban SRL și Administrația Fondului Imobiliar SRL

La momentul revizuirii și actulizării Studiului de Oportunitate privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului  Constanța, activitățile serviciului sunt realizate prin gestiune directă, prin intermediul unor operatori de drept public sau de drept privat, astfel:

-Serviciu public de interes local cu personalitate juridică, înființat și organizat în subordinea Consiliului Local al muncipiului Constanța, prin hotărâri ale autorităților deliberative, care furnizează/prestează serviciile de administrare a patrimoniului public și privat pe baza dării în administrare a serviciului Regia Autonomă de Exploatare a Domeniului Public și Privat Constanța (fostul R.A.E.D.P.P Constanța);
- Societate comercială, reglementată de Legea 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu capital social integral al asociatului unic Municipiul Constanța (S.C.I.L. Confort Urban SRL și SC Administrația Fondului Imobiliar SRL).

Deși contractul în baza căruia societatea cu capital integral al UAT Constanța furnizează/ prestează serviciul este denumit prin lege „contract de delegare”, serviciul este prestat în modalitatea gestiunii directe.


Consiliului Local al muncipiului Constanța, în calitate de acționar/asociat unic al Confort Urban S.R.L, prin intermediul consiliului de administrație, exercită un control direct și o influiență dominantă asupra deciziilor strategice și/sau semnificative ale operatorului în legatura cu serviciul furnizat/prestat, similar celui pe care îl exercită asupra structurilor proprii în cazul gestiunii directe.

Potrivit studiului, analiza tehnică, indică faptul că operatorii care asigură administrarea patrimoniului public șiprivat al municipiului Constanța (Administrația Fondului Imobiliar SRL și Confort Urban SRL) dețin atât mijloacele, echipamentele, dotările și structura de personal cu experiență în prestarea acestor servicii pentru municipiul Constanța; Se observă suprapuneri minore a unor activități: ex. administrarea parcărilor, care se realizează de cei doi operatori, unul pentru parcările publice și altul pentru parcările amenajate în perimetrul piețelor agroalimentare, târguri.

Aspectele identificate în urma analizei situației de fapt și a contextului generat de legislația în vigoare conduc la concluzia că, gestiunea directă este singura variantă care poate asigura, la această dată continuitatea serviciului în parametri normali.

Elaboratorii studiului susțin această recomandare în primul rând din perspectiva aspectelor de ordin social, dar și a faptului că din punct de vedere economic există posibilitatea creșterii eficienței.

Din punct de vedere financiar, avantajul major este reîntoarcerea sumelor care se pot constitui ca profit reinvestit în dezvoltarea activităților.


Studiul a fost realizat de SC Regional Erm Consulting SRL din Iași, vezi secțiunea „documente”.

Despre Regional Erm Consulting

Societatea Regional Erm Consulting SRL a fost înființată în 2016. Asociați sunt Vătafu Eugenia și Valeriu Gabriel. Femeia are și calitatea de administrator al companiei.

În ultimul an fiscal, firma a raportat o cifră de afaceri de 224.700 lei, un profit net de 176.178 lei și niciun angajat.

Potrivit www.termene.ro, compania figurează cu 18 contracte din achiziții publice.

 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 

Citește și:

Se propune gestiunea directă a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța (DOCUMENT)


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii