Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
15:19 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Un consilier de la USR PLUS invită conducătorii primăriei Constanța și partenerii de Coaliție și cetățenii la o dezbatere despre introducerea transportului public electric în zona peninsulară (galerie foto)

ro

24 Aug, 2021 00:00 3433 Marime text


⦁ Aprobarea noului Regulament de acces auto în Peninsulă bate la ușă
⦁ O serie de aspecte importante, necesare înainte de a discuta conținutul acestui regulament au rămas neelucidate
⦁ Consilierul local municipal din partea USR PLUS, Cristiana Popescu îi invită pe primarul Vergil Chițac, pe administratorul public, Felicia Ovanesian, pe partenerii de Coaliție de la PNL și pe locuitorii Peninsulei să discute despre posibilitatea introducerii transportului public electric în zona peninsulară
⦁ Propunerea este ca pe acest viitor traseu transportul să se realizeze cu autobuze electrice de mici dimensiuni (8 metri) urmând a se studia în amănunt posibilitatea de conectare în afara Peninsulei cu Hub-urile existente de către specialiști în mobilitate urbană
⦁ Consilierul îi cere primarului să facă public planul asumat cu număr de locuri de parcare și termenele exacte pentru rezolvarea necesarului stabilit prin propunerea de regulament pentru locurile de parcare în zona Peninsulară


Aprobarea noului Regulament de acces auto în Peninsulă bate la ușă, însă o serie de aspecte importante, necesare înainte de a discuta conținutul acestui regulament au rămas neelucidate.

Consilierul local municipal din partea USR PLUS, Cristiana Popescu îi invită pe primarul Vergil Chițac, pe administratorul public, Felicia Ovanesian, pe partenerii de Coaliție de la PNL și pe locuitorii Peninsulei să discute despre posibilitatea introducerii transportului public electric în zona peninsulară.

„Adoptarea în forță a unui regulament ce restricționează accesul auto în cea mai importantă zonă turistică din oraș, fără o planificare strategică în spate nu reprezintă o soluție viabilă. Avem nevoie de soluții alternative de transport, dacă accesul cu mașina personală nu va mai fi liber pentru locuitori, constănțeni și turiști.


Prin urmare, vă invit să îmi spuneți părerea dumneavoastră despre variantele de traseu propuse sau să îmi transmiteți alte sugestii și propuneri în acest sens, aici sau pe adresa de email cristianapopescu84@gmail.com", spune consilierul local municipal din partea USR PLUS, Cristiana Popescu.

Propunerea este ca pe acest viitor traseu transportul să se realizeze cu autobuze electrice de mici dimensiuni (8 metri) urmând a se studia în amănunt posibilitatea de conectare în afara Peninsulei cu Hub-urile existente de către specialiști în mobilitate urbană.

„În același timp, îl rog pe primar să facă public planul asumat cu număr de locuri de parcare și termenele exacte pentru rezolvarea necesarului stabilit prin propunerea de regulament pentru locurile de parcare în zona Peninsulară, atât pentru rezidenți cât și pentru celelalte tipuri de permise de acces propuse prin regulament", mai spune Popescu de la USR PLUS care propunere și câteva trasee, vezi secțiunea „foto".



Ce spun locuitorii din Peninsulară?


O parte dintre locuitorii din zona Peninsulară și-au spus deja punctul de vedere.

„Nu mi se pare ceva viabil mai ales ca să se circule pe bulevardul Tomis între Lupoaică și Piața Ovidiu, pe unde e plin de pietoni și terase nu este o opțiune. De ce nu au încercat ceva pe Mircea cel Bătrân. Peninsula, trebuie să rămână pietonală", spune un cetățean din zonă.

Altcineva consideră că : „Varianta 4 combinată cu varianta 5 ar fi mai potrivită. Consider că nu trebuie creat un traseu de circulației al autobuzului prin spatele Muzeului de Istorie și prin fata Edificiului Roman cu Mozaic. Se poate ca traficul generat să afecteze în timp structura Edificiului Roman cu Mozaic. Nu cred ca este în regula ca și vizitator al Edificiului sa te trezești că-ți apare autobuzul în față după ce ai vizitat monumentul. Zona respectivă, pentru că este mai retrasă, este preferată de părinți pentru ca copiii să se poată juca fără să fie deranjați".



Un alt constănțean, opinează că trebuie regândit traficul rutier. „Ca locuitor mă plimb prin toată peninsula ca să ajung acasă. Trebuie deschisă ieșirea de pe Marcus Aurelius. Sens unic spre Portul Tomis pe Elisabeta. Sens unic pe Arhiepiscopiei cum este acum și Revoluției deschis cu circulație în ambele sensuri. Pe restul străzilor se pot gândi sensuri unice în funcție de studiu, dar blocarea la unul din capete este o mare prostie. Interzicerea oricăror manifestări artistice în Piața Ovidiu și parcarea de la Poarta 1 în perioada mai-septembrie. Și nu în ultimul rând mutarea entităților generatoare de trafic. Locuiesc în Peninsulă din 1982 și așa scârbă de felul cum arată și este gestionată situația, nu am avut niciodată".

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Citește și:

Consilierii locali municipali constănțeni ai USR merg astăzi în Peninsulă să discute cu locuitorii despre noul regulament de acces în zonă

Un nou regulament de acces în Peninsula Constanței a fost lansat în dezbatere publică! Ce prevede documentul?
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Constantean 23 Aug, 2021 22:35 Deși nu locuiesc în peninsulă, va informez cu totul dezinteresat doamnă Cristina Popescu, ca in Sibiu circula de săptămâna trecută cinci mini autobuze electrice produse in Turcia a caror lungime este de cca. 6 m, lungime ce ar fi mult mai potrivita pt zona peninsulara.