Blocajele din trafic spre sudul litoralului ar putea deveni istorie. CJC şi RAJDP vor să reabiliteze două rute alternative pe tronsonul Autostrada Soarelui - 23 August! (galerie foto)
Blocajele din trafic spre sudul litoralului ar putea deveni istorie. CJC şi RAJDP vor să reabiliteze două rute
23 Aug, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2319
Marime text

„În fiecare an se formează ambuteiaje pe DN39 între localităţile Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud şi Tuzla. După mai multe discuţii şi consultări cu Lucian Lungoci, am căutat şi identificat două rute viabile pentru acest tronson de drum. Desigur că avem de lucru, pentru ca cele două rute ocolitoare să fie circulabile, şi aici mă refer la investiţii pe două tronsoane de drumuri judeţene. Mai exact, vorbim de construirea unui tronson de 13 km pe DJ 393, între localităţile Techirghiol şi Moşneni, iar cel de al doilea tronson, de 11 km, între localităţile Amzacea şi Pecineaga, va trebui refăcut. Sunt convins că până în luna iulie 2019 una din cele două variante va fi gata”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Țuţuianu.
Administratorul special al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa, Lucian Lungoci, a prezentat cele două rute alternative pentru sudul litoralului.
„Prima variantă de ocolire pentru DN39 este: Autostrada Soarelui A2 - DN39 - Agigea - DN38 - Techirghiol - DJ393 Moşneni - DC5 - 23 August - DN39, tronson de aproximativ 25 de km, cu aproximativ 2 km mai lung faţă de drumul vechi.
Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui - Medgidia - DJ381 - Ciocârlia de Sus - DJ308 - Lanurile - Mereni - DJ391 - Topraisar - DN38 - Amzacea - DJ392 - Pecineaga - DJ394 - Dulceşti - 23 August, această variantă având o distanţă aproximativă de 54 de km fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN39 spre sudul litoralului”, a explicat Lungoci.
Administratorul RAJDP a precizat că prima rută ar putea fi finalizată chiar şi în patru luni de zile dacă vremea va permite acest lucru. În schimb, pentru cea de-a doua rută este nevoie de 12 luni pentru execuţie, deoarece presupune şi mai multe exproprieri pe traseu.
Costurile acestor proiecte nu au fost definitivate până în acest moment, însă valoarea lor va influenţa masterplanul pe transport al judeţului, a mai spus şeful Consiliului Judeţean.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii