Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:31 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Decopertarea conductelor, motiv de scandal

ro

17 Dec, 2003 00:00 866 Marime text

Pentru ca au intrat in vacanta, membrii Comandamentului judetean pentru siguranta transportului produselor petroliere prin conducte au dat liber la furat * Dupa interventia de acum cateva zile a chestorului Traian Jipa, s-a inceput decopertarea conductei Petrotrans de pe strada Varful cu Dor

Se poate spune ca hotii de produse petroliere au evoluat o data cu tara sau, mai prozaic, o data cu cresterea pretului benzinei. Infractorii si-au perfectionat mijloacele folosite la sustragerile din conducte. Si-au construit instalatii artizanale de montat in conducta. La modul ca monteaza robinetul intr-o conducta, iar benzina le intra, de fapt, in cisterna, la cateva sute de metri mai incolo. Mai mult, actioneaza in haita, adica in jur de 50 de persoane - unii stau de paza, unii se ocupa de penetrarea conductei, altii incarca "produsul" muncii. Toti acestia, pentru a se putea intelege mai bine sau pentru a da mai repede "de sase", sunt dotati cu telefoane mobile. Politia a descoperit ca, mai nou, infractorii folosesc niste statii de emisie-receptie care nu pot fi interceptate de Politie. Foarte multi dintre hoti, pentru orice eventualitate, sunt dotati si cu mijloacele de aparare. Daca totul iese bine si nu apare vreun agent de paza, Politia sau vreun jandarm, urmeaza transportul. Potrivit prevederilor Legii 18/1996 privind paza obiectivelor, bunurilor si valorilor, conducerile Conpet si Petrotrans sunt obligate sa-si organizeze sistemele de paza. Ele au latitudinea sa opteze pentru una dintre formele de paza stipulate in lege. Adica, paza militara cu jandarmi, paza cu gardieni publici, paza prin societati specializate sau corpuri proprii de paza. Numai ca asigurarea pazei costa foarte mult. Paza cu jandarmi - care e foarte buna - este foarte scumpa. Pe de alta parte, trebuie retinut ca Politia nu are indatorirea sa pazeasca aceste conducte; ea are doar atributii de control. Seful Inspectoratului Judetean de Politie Constanta, chestor sef Traian Jipa, a precizat ieri, in cadrul intalnirii membrilor Comandamentului judetean pentru siguranta transportului produselor petroliere prin conducte, ca in ultima perioada nu au fost atacuri la conducte, probabil si pentru ca "este postul Craciunului". A inceput activitatea de decopertare pe strada Varful cu Dor si, pana in prezent, nu s-au constatat nereguli. Reprezentantul Comandamentului Teritorial pentru Jandarmi a adaugat ca, in aceste zile, se desfasoara o activitate de verificare a conductei pe strada Varful cu Dor cu un aparat adus de la Petrotrans Ploiesti si s-a semnalat o zona dubioasa in spatele CET, urmand ca si in zona respectiva sa se inceapa decopertarea. Informatiile in aceasta directie au fost destul de controversate pentru ca, daca reprezentantul IPJ Constanta a spus ca pe strada Varful cu Dor s-a inceput decopertarea, Jandarmeria spune ca doar se verifica traseul si nu s-au inceput efectiv sapaturile. In legatura cu gardul din zona Ovidiu ridicat pe conducta Petrotrans, Iulian Georgescu, din cadrul Inspectoratului Teritorial de Constructii, a adaugat ca s-a depus documentatia in vederea obtinerii autorizatiilor si s-a eliberat doar certificatul de urbanism. Specialistii Inspectoratului Teritorial de Constructii au avut discutii si i-au emis solicitantului o adresa in care s-a facut referire la noile norme care au aparut in august 2003 si emise de Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Transporturilor si Constructiei si cel al Administratiei si Internelor. Acest ordin prevede aparitia unor noi norme privind avizarea in vederea executarii lucrarilor de constructii pe culoarele de conducte transportatoare de produse petroliere. In aceste noi norme apar alti termeni privind modul de abordare a lucrarilor de constructii si se pune problema rezolvarii situatiilor conflictuale intre proprietarii-detinatori de teren si cei care au in proprietate eventualele conducte existente sub teren. "In acest caz nu s-a emis autorizatie de constructie a gardului din produse prefabricate. In norme exista prevederi in care detinatorul conductei trebuie sa suporte cheltuielile de marcare si deviere a conductei. Trebuie facut si planul de incadrare a zonei", a mai adaugat Georgescu. Dupa cateva saptamani de absenta, timp in care acesta si-a facut temele, Constantin Moise, reprezentantul Petrotrans Ploiesti, a subliniat ca "am inceput sa lucram cu un aparat de radiodetectie si am verificat strada Varful cu Dor, in intregime. Am gasit cateva zone suspecte".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii