Interese pentru licenta liniei 23 Estival
Interese pentru licenta liniei 23 EstivalIn opinia conducerii Regiei locale de transport in comun
Vicepresedintele Consiliului Judetean, Radu Comanici, este considerat principalul vinovat * 12 angajati ai RATC nu-si mai regasesc locul * Cu sau fara aprobare, la vara, daca va fi aflux de calatori, masinile RATC vor reintra pe traseul Constanta - Mamaia - Navodari * In opinia lui Dumitru Coiciu, directorul general al RATC, inlaturarea regiei de pe acest traseu a fost cauzata de anumite interese
Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) Constanta a pierdut, de la 1 aprilie, licenta de executie pentru linia 23 Estival, ce deservea traseul Constanta (gara) - Mamaia - Navodari. Conform legislatiei in vigoare, regia nu mai are voie sa efectueze activitate de transport decat in interiorul orasului. Impactul acestei hotarari este destul de mare atat din punctul de vedere al angajatilor RATC, cat si din punctul de vedere al populatiei orasului. In opinia lui Dumitru Coiciu, directorul general al RATC, inlaturarea regiei de pe acest traseu a fost cauzata de anumite interese.Gaselnita in ajutorul transportatorilor privati
Inlaturarea RATC de pe traseul Constanta - Mamaia - Navodari, incepand cu data de 1 aprilie, a constituit subiectul principal al conferintei de presa organizate, ieri, de reprezentantii conducerii si ai sindicatului regiei. Directorul general Dumitru Coiciu a declarat ca i se pare nedrept ca regia a fost scoasa de pe acest traseu pe care il deserveste de peste 30 de ani. Coiciu a precizat ca, de-a lungul timpului, au fost aduse o serie de imbunatatiri acestui traseu si tocmai de aceea nu este corect ceea ce s-a intamplat. "Ar fi trebuit gasita o solutie astfel incat acest traseu sa fie deservit si de noi, si de privati. Am fi putut deservi acest traseu doar atunci cand afluxul de calatori era mare, adica dimineata si seara", a precizat Coiciu. Prin desfiintarea acestei linii, regia are de suferit, in primul rand, din punct de vedere comercial, deoarece pe perioada sezonului estival incasarile pe aceasta ruta erau foarte mari. Directorul RATC spune ca nu a primit ajutor in solutionarea acestei probleme din partea Consiliului Judetean, in special din partea vicepresedintelui Radu Comanici, cel care se ocupa de aceasta problema. "Este un om fara cuvant. Fie nu a priceput ceea ce noi i-am explicat, si in aceste conditii astea sunt limitele domnului Comanici, fie sunt alte interese. Nu este prietenul regiei, este prietenul altor interese", a precizat Coiciu. El a mai adaugat ca drumul ce leaga Constanta de Navodari este, potrivit documentelor existente, unul comunal si, in aceste conditii, RATC ar fi putut deservi traseul. El a fost insa transformat in drum judetean si astfel regia a fost scoasa din joc in mod legal. "Aceasta este cea mai mare gaselnita in ajutorul transportatorilor privati", a precizat Ibraim Timur, liderul sindicatului RATC. Conducerea regiei a precizat insa ca, la vara, indiferent daca vor avea autorizatie sau nu, daca va fi afluenta de calatori iar firmele private nu vor face fata, masinile regiei vor intra pe acest traseu.Pierderi enorme pe plan social
Implicatiile sociale aparute in urma desfiintari liniei 23 E sunt destul de mari. In primul rand, foarte multi angajati ai institutiei sunt din Navodari si fac naveta. Acum, situatia lor este incerta, pentru ca nu se stie cum vor mai ajunge la serviciu fara a cheltui bani pe mijloacele de transport particulare. Pe de alta parte, angajatii regiei distribuiti pe linia 23 E nu mai au obiectul muncii. O parte au fost deja repartizati pe alte linii. Insa, din cele 22 de persoane, pentru 12 nu s-a gasit inca un loc. La acest numar se adauga si angajatii celor sase chioscuri de bilete din Navodari care vor fi desfiintate. Ibraim Timur, liderul sindicatului RATC, a precizat ca nici un angajat nu va fi disponibilizat, dar ca este foarte greu sa ii redistribuie in cadrul regiei. El a mai mentionat ca decizia a lovit in locuitorii Constantei si ai Navodariului, deoarece pensionarii care vor dori sa se deplaseze dintr-o localitate in alta nu o vor mai putea face gratuit, ca pana acum. De asemenea, pe mijloacele de transport private dispare si reducerea de 50% pentru studenti. Ibraim Timur a precizat chiar ca se asteapta la o explozie a pretului biletelor pe ruta in cauza, dat fiind monopolul pe care firmele private il detin. Pe de alta parte, sindicalistii RATC ii avertizeaza pe transportatorii privati cu privire la intrarea in alveola garii si la folosirea statiilor regiei. In cazul in care acestia se folosesc in continuare de zonele amenajate special pentru masinile RATC, inclusiv de statia de la Bulevard, angajatii institutiei constantene de transport in comun vor lua masuri.Masuri de optimizare
Desfiintarea traseului 23 E a dus la un excedent de 10 autobuze. O parte dintre acestea au fost redistribuite pe liniile 2, 5, 43, 40 Campus si 51. De asemenea, de la inceputul acestei luni, liniile 3 si 1 si-au prelungit traseul pana la gara. Traseul acestora a ramas insa neschimbat.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp