Licitația pentru Registrul spațiilor verzi din Constanța, contestată de o firmă din București. Ce a decis CNSC (document)
Licitația pentru Registrul spațiilor verzi din Constanța, contestată de o firmă din București. Ce a decis
31 Dec, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2963
Marime text
La începutul acestui an, Municipiul Constanța a organizat o procedură publică pentru atribuirea contractului „Elaborarea Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Constanța“, în valoare estimată fără TVA de 3.118.238 de lei.
Serviciul de elaborare a Registrului local al spațiilor verzi (RLSV) constă în realizarea și implementarea sistemului informatic al spațiilor verzi, în valoare de 796.238 de lei fără TVA, și realizarea Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Constanța, în valoare de 2.322.000 de lei fără TVA. RLSV este o documentație care se constituie ca un sistem informațional de evidență și inventariere sistematică a terenurilor din intravilanul unei localități definite ca spații verzi conform Legii nr. 24/2007 și Ordinului nr. 1466/2010.
Durata contractului / acordului-cadru este de 24 de luni, începând de la data atribuirii contractului. Valoarea garanției de participare - 60.000 de lei. Ofertele au putut fi depuse până pe data de 9.01.2017 și au fost deschise pe data de 6.02.2017, ora 18.00, în SEAP. O serie întreagă de clarificări au împins licitația către sfârșitul anului, iar pe data de 20.12.2017 una dintre societăți a făcut plângere la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Elaborarea Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Constanța se va realiza prin două activități:
1. Realizarea și implementarea Sistemului informatic al spațiilor verzi (SISV), reprezentat de un ansamblu de licențe software GIS și de date textuale și grafice cuprinse într-o bază de date relațională, concepută ca un sistem unitar care se va integra cu sistemul informatic existent în cadrul Primăriei;
2. Realizarea RLSV, care se va constitui în mai multe etape, reprezentând toate lucrările tehnice geodezice, topografice, de cartare a spațiilor verzi, necesare pentru întocmirea planurilor, a hârtiilor și a fișei spațiului verde, precum și pentru constituirea seturilor de date și informații specifice privind speciile de arbori și vegetația existentă, cu determinarea indicilor calitativi și cantitativi necesari pentru a reprezenta baza de date a SISV.
Au depus oferte următoarele societăți comerciale:
1. Fida Solutions SRL (Baia Mare), Nolimits Technologies SRL - terț susținător (Satu Mare);
2. Asocierea Mira Telecom SA (București) - Cornel & Cornel Topoexim SRL (București) (Mira Telecom SA - lider de asociere) și Molbak Proiect SRL (Târgoviște) - subcontractant;
3. SC Primul Meridian SRL (Slatina), Intergraph Computer Services SRL (București) - terț susținător;
4. Ramboll South East Europe SRL;
5. Romair Consulting SRL (București);
6. Asocierea SC Theotop SRL (București) - ESRI Romania SRL (București) - Synergetics Corporation SRL (București) (SC Theotop SRL - lider al asocierii);
7. Siveco România SA (București) și SC Total Cad Consult SRL (Constanța) - subcontractant și terț susținător;
8. SC Soft Business Union SRL (București), SC Tehnogis Grup SRL (București) - subcontractant, SC DTG Alfa SRL - terț susținător;
9. Teamnet International SA (Ploiești);
10. Asocierea SC Transcendence Systems Group SRL (Ploiești) - SC Info Design SRL (Târgoviște) - SC Eterra Map SRL (Târgoviște) - SC Luf-Cad SRL (Târgoviște) (Transcendence Systems Group SRL - lider al asocierii).
Așa cum menționam anterior, în luna decembrie, nemulțumită de rezultatul licitației, una dintre companiile care au participat la procedura organizată de Primăria Constanța a înregistrat o plângere la CNSC. Societatea a solicitat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor: constatarea netemeiniciei și nelegalității deciziei autorității contractante de a declara oferta SC Soft Business Union SRL ca fiind neconformă; anularea pe cale de consecință a deciziei autorității contractante de a respinge oferta SC Soft Business Union SRL ca fiind neconformă, inclusiv a deciziilor de comunicare și a oricăror alte acte subsecvente; acceptarea ofertei depuse de SC Soft Business Union SRL ca fiind conformă; continuarea procedurii; în cazul în care nu se mai poate continua procedura, anularea acesteia.
În replică, CNSC a decis următoarele: „În temeiul art. 26, alin. (6) din Legea nr. 101/2016, respinge ca nefondată contestația formulată de SC Soft Business Union SRL în contradictoriu cu Municipiul Constanța. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”.
Reamintim că Primăria Constanța a fost sancționată contravențional de două ori în perioada 2014-2015. Sancțiunile au venit de la Garda Națională de Mediu - Comisariatul Județean Constanța, pentru nerespectarea unor prevederi cuprinse în Legea 24 din 2007, cunoscută și sub denumirea de Legea spațiilor verzi. Administrația locală a fost sancționată contravențional cu sume cuprinse între 100.000 și 200.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor cuprinse la articolul 16, alin. 1 - neconstituirea Registrului spațiilor verzi și articolul 10, alin. 1 - neefectuarea auditului suprafeței, calității și accesibilității spațiilor verzi. Potrivit legii, autoritățile locale aveau obligația să întocmească Registrul spațiilor verzi până la data de 1 ianuarie 2011, adică pe vremea când era încă primar Radu Mazăre.
În secțiunea „Documente” puteți consulta decizia CNSC.
Serviciul de elaborare a Registrului local al spațiilor verzi (RLSV) constă în realizarea și implementarea sistemului informatic al spațiilor verzi, în valoare de 796.238 de lei fără TVA, și realizarea Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Constanța, în valoare de 2.322.000 de lei fără TVA. RLSV este o documentație care se constituie ca un sistem informațional de evidență și inventariere sistematică a terenurilor din intravilanul unei localități definite ca spații verzi conform Legii nr. 24/2007 și Ordinului nr. 1466/2010.
Durata contractului / acordului-cadru este de 24 de luni, începând de la data atribuirii contractului. Valoarea garanției de participare - 60.000 de lei. Ofertele au putut fi depuse până pe data de 9.01.2017 și au fost deschise pe data de 6.02.2017, ora 18.00, în SEAP. O serie întreagă de clarificări au împins licitația către sfârșitul anului, iar pe data de 20.12.2017 una dintre societăți a făcut plângere la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Elaborarea Registrului local al spațiilor verzi din municipiul Constanța se va realiza prin două activități:
1. Realizarea și implementarea Sistemului informatic al spațiilor verzi (SISV), reprezentat de un ansamblu de licențe software GIS și de date textuale și grafice cuprinse într-o bază de date relațională, concepută ca un sistem unitar care se va integra cu sistemul informatic existent în cadrul Primăriei;
2. Realizarea RLSV, care se va constitui în mai multe etape, reprezentând toate lucrările tehnice geodezice, topografice, de cartare a spațiilor verzi, necesare pentru întocmirea planurilor, a hârtiilor și a fișei spațiului verde, precum și pentru constituirea seturilor de date și informații specifice privind speciile de arbori și vegetația existentă, cu determinarea indicilor calitativi și cantitativi necesari pentru a reprezenta baza de date a SISV.
Au depus oferte următoarele societăți comerciale:
1. Fida Solutions SRL (Baia Mare), Nolimits Technologies SRL - terț susținător (Satu Mare);
2. Asocierea Mira Telecom SA (București) - Cornel & Cornel Topoexim SRL (București) (Mira Telecom SA - lider de asociere) și Molbak Proiect SRL (Târgoviște) - subcontractant;
3. SC Primul Meridian SRL (Slatina), Intergraph Computer Services SRL (București) - terț susținător;
4. Ramboll South East Europe SRL;
5. Romair Consulting SRL (București);
6. Asocierea SC Theotop SRL (București) - ESRI Romania SRL (București) - Synergetics Corporation SRL (București) (SC Theotop SRL - lider al asocierii);
7. Siveco România SA (București) și SC Total Cad Consult SRL (Constanța) - subcontractant și terț susținător;
8. SC Soft Business Union SRL (București), SC Tehnogis Grup SRL (București) - subcontractant, SC DTG Alfa SRL - terț susținător;
9. Teamnet International SA (Ploiești);
10. Asocierea SC Transcendence Systems Group SRL (Ploiești) - SC Info Design SRL (Târgoviște) - SC Eterra Map SRL (Târgoviște) - SC Luf-Cad SRL (Târgoviște) (Transcendence Systems Group SRL - lider al asocierii).
SC Soft Business Union SRL s-a adresat CNSC
Așa cum menționam anterior, în luna decembrie, nemulțumită de rezultatul licitației, una dintre companiile care au participat la procedura organizată de Primăria Constanța a înregistrat o plângere la CNSC. Societatea a solicitat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor: constatarea netemeiniciei și nelegalității deciziei autorității contractante de a declara oferta SC Soft Business Union SRL ca fiind neconformă; anularea pe cale de consecință a deciziei autorității contractante de a respinge oferta SC Soft Business Union SRL ca fiind neconformă, inclusiv a deciziilor de comunicare și a oricăror alte acte subsecvente; acceptarea ofertei depuse de SC Soft Business Union SRL ca fiind conformă; continuarea procedurii; în cazul în care nu se mai poate continua procedura, anularea acesteia.
În replică, CNSC a decis următoarele: „În temeiul art. 26, alin. (6) din Legea nr. 101/2016, respinge ca nefondată contestația formulată de SC Soft Business Union SRL în contradictoriu cu Municipiul Constanța. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”.
Amendată de Garda Națională de Mediu - Comisariatul Județean Constanța
Reamintim că Primăria Constanța a fost sancționată contravențional de două ori în perioada 2014-2015. Sancțiunile au venit de la Garda Națională de Mediu - Comisariatul Județean Constanța, pentru nerespectarea unor prevederi cuprinse în Legea 24 din 2007, cunoscută și sub denumirea de Legea spațiilor verzi. Administrația locală a fost sancționată contravențional cu sume cuprinse între 100.000 și 200.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor cuprinse la articolul 16, alin. 1 - neconstituirea Registrului spațiilor verzi și articolul 10, alin. 1 - neefectuarea auditului suprafeței, calității și accesibilității spațiilor verzi. Potrivit legii, autoritățile locale aveau obligația să întocmească Registrul spațiilor verzi până la data de 1 ianuarie 2011, adică pe vremea când era încă primar Radu Mazăre.
În secțiunea „Documente” puteți consulta decizia CNSC.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii