Modele de administrare a mobilităţii pentru oraşele-port. Ce a realizat municipalitatea Constanţa ca parte a proiectului „Civitas Portis“?
Modele de administrare a mobilităţii pentru oraşele-port. Ce a realizat municipalitatea Constanţa ca parte
19 Jan, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
1529
Marime text
„Civitas Portis“ este un proiect finanţat de Comisia Europeană prin programul „Horizon 2020“, linia de finanţare dedicată mobilităţii pentru dezvoltare.
Obiectivul general al proiectului este să identifice, să demonstreze şi să evalueze anumite seturi de măsuri integrate şi inovatoare care să abordeze problemele oraşelor portuare din Europa cu privire la mobilitate. În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
Măsurile inovatoare vor fi implementate în cinci importante oraşe portuare din Europa, care sunt partenere în acest proiect, precum şi în cel de-al şaselea partener special, după cum urmează:
- Anvers (Belgia) - port la Marea Nordului - 502,604 locuitori
- Aberdeen (Marea Britanie - Scoţia) - port la Marea Nordului - 196,670 de locuitori
- Trieste (Italia) - port la Marea Mediterană - 204,849 de locuitori.
- Constanţa (România) - port la Marea Neagră - 283,872 de locuitori
- Klaipeda (Lituania) - port la Marea Baltică - 154,275 de locuitori
- Ningbo (China) - partener special (fără buget) - port la Marea Chinei de Est - 3,491,597 de locuitori.
În fiecare oraş este stabilit un consorţiu local format din autorităţile locale şi portuare, mediul academic şi societatea civilă.
În toamna anului trecut, printr-o achiziţie publică, Primăria Constanţa a cumpărat module şi materiale consumabile pentru proiectul de transport „Planul de mobilitate durabilă pentru Polul de Creştere Constanţa“, în cadrul proiectului „Port - Cities: Innovation For Sustainability“.
La mai bine de un an de la includerea în cadrul acestui proiect, municipalitatea a raportat paşii realizaţi:
- integrarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Constanţa (PMUD) cu Masterplanul Portului (MPP);
- a fost elaborat un raport de evaluare prin care au fost identificate legăturile lipsă, măsurile suprapuse sau contradictorii şi au fost propuse diverse intervenţii pentru crearea unei viziuni comune şi integrate;
- a fost constituit Forumul de Mobilitate Urbană Durabilă al Zonei Metropolitane Constanţa, organism interinstituţional fără personalitate juridică, cu scopul de a reprezenta o platformă deschisă de dezbatere publică a aspectelor privind mobilitatea persoanelor şi a mărfurilor.
Ca noi stiluri de mobilitate pentru oraşele-port, alocarea spaţiului drumului pentru mersul pe jos şi cu bicicleta sunt câteva soluţii. În acest sens, vor fi promovate soluţii alternative de deplasare în oraş, în special în zona centrală. Pentru reducerea dependenţei de autovehiculul personal pentru muncitorii din port, s-a convenit identificarea unor soluţii pentru aceştia, în vederea promovării modurilor alternative de transport pentru deplasările la/de la locul de muncă.
În ceea ce priveşte transferul informaţiilor în timp real, se militează pentru dezvoltarea unei platforme ITC pentru analiza şi optimizarea liniilor de transport călători. La nivelul municipiului Constanţa, se are în vedere punerea în aplicare a unei strategii privind parcarea prin elaborarea unei politici de parcare.
Obiectivul general al proiectului este să identifice, să demonstreze şi să evalueze anumite seturi de măsuri integrate şi inovatoare care să abordeze problemele oraşelor portuare din Europa cu privire la mobilitate. În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
Măsurile inovatoare vor fi implementate în cinci importante oraşe portuare din Europa, care sunt partenere în acest proiect, precum şi în cel de-al şaselea partener special, după cum urmează:
- Anvers (Belgia) - port la Marea Nordului - 502,604 locuitori
- Aberdeen (Marea Britanie - Scoţia) - port la Marea Nordului - 196,670 de locuitori
- Trieste (Italia) - port la Marea Mediterană - 204,849 de locuitori.
- Constanţa (România) - port la Marea Neagră - 283,872 de locuitori
- Klaipeda (Lituania) - port la Marea Baltică - 154,275 de locuitori
- Ningbo (China) - partener special (fără buget) - port la Marea Chinei de Est - 3,491,597 de locuitori.
În fiecare oraş este stabilit un consorţiu local format din autorităţile locale şi portuare, mediul academic şi societatea civilă.
În toamna anului trecut, printr-o achiziţie publică, Primăria Constanţa a cumpărat module şi materiale consumabile pentru proiectul de transport „Planul de mobilitate durabilă pentru Polul de Creştere Constanţa“, în cadrul proiectului „Port - Cities: Innovation For Sustainability“.
Noi modele de administrare a mobilităţii pentru oraşele-port
La mai bine de un an de la includerea în cadrul acestui proiect, municipalitatea a raportat paşii realizaţi:
- integrarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Constanţa (PMUD) cu Masterplanul Portului (MPP);
- a fost elaborat un raport de evaluare prin care au fost identificate legăturile lipsă, măsurile suprapuse sau contradictorii şi au fost propuse diverse intervenţii pentru crearea unei viziuni comune şi integrate;
- a fost constituit Forumul de Mobilitate Urbană Durabilă al Zonei Metropolitane Constanţa, organism interinstituţional fără personalitate juridică, cu scopul de a reprezenta o platformă deschisă de dezbatere publică a aspectelor privind mobilitatea persoanelor şi a mărfurilor.
Ca noi stiluri de mobilitate pentru oraşele-port, alocarea spaţiului drumului pentru mersul pe jos şi cu bicicleta sunt câteva soluţii. În acest sens, vor fi promovate soluţii alternative de deplasare în oraş, în special în zona centrală. Pentru reducerea dependenţei de autovehiculul personal pentru muncitorii din port, s-a convenit identificarea unor soluţii pentru aceştia, în vederea promovării modurilor alternative de transport pentru deplasările la/de la locul de muncă.
În ceea ce priveşte transferul informaţiilor în timp real, se militează pentru dezvoltarea unei platforme ITC pentru analiza şi optimizarea liniilor de transport călători. La nivelul municipiului Constanţa, se are în vedere punerea în aplicare a unei strategii privind parcarea prin elaborarea unei politici de parcare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii