Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:26 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Peste 4.000 de vehicule au fost ridicate de reprezentantii Primariei

ro

19 Nov, 2003 00:00 650 Marime text

Pentru alte aproximativ 600 de autovehicule, municipalitatea a trimis somatii proprietarilor, in vederea eliberarii zonelor si parcarilor din jurul blocurilor de locuinte

Legea 421/2002 reglementeaza regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale. Potrivit Legii administratiei si HG 156/2003 privind Normele metodologice de aplicare a legii, se impune la nivelul tuturor unitatilor administrativ-teritoriale incheierea unui protocol intre primar si seful postului de politie al comunei, orasului sau municipiului respectiv. Legea prevede si mandatarea de catre reprezentantul Guvernului in teritoriu, a primarului, respectiv sefului politiei din localitate pentru urmarirea modului de aplicare a Legii 421/2002, precum si o inventariere a numarului proceselor-verbale de constatare. Totodata, se are in vedere respectarea protocolului cu privire la aducerea la cunostinta publica a datelor referitoare la autovehiculele in cauza. De asemenea, trebuie verificate periodic dispozitiile emise de primar, pentru declararea vehiculului ca fiind fara stapan sau abandonat, precum si cele privind trecerea vehiculului in domeniul privat al comunei, orasului sau municipiului, liber de orice sarcini. In registrul constituit pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala trebuie semnalate si actiunile si deciziile deschise sau luate de instantele de contencios administrativ, de catre proprietarii vehiculelor abandonate, fata de dispozitia emisa de primar, precum si sumele obtinute din valorificarea vehiculelor abandonate sau a celor fara stapan. Sinteza modului de aplicare a Legii 421/2002 in cadrul unitatilor administrativ-teritoriale trebuie remisa lunar Ministerului Administratiei si Internelor. Potrivit declaratiilor sefului serviciu din cadrul Directiei Corp Control, Ionut Pripisi, programul a demarat la inceputul lunii iunie, iar din totalul vehiculelor somate doar 900 au fost ridicate, transportate si depozitate la Statia de Incinerare. Pripisi a precizat ca mai mult de 400 de proprietari de vehicule abandonate pe arterele de circulatie ale orasului au raspuns somatiei intocmite de echipele mixte, acestia depozitandu-si vehiculele pe terenuri particulare sau in garaje, in acest fel eliberand domeniul public. Pripisi a mai mentionat ca toate vehiculele ridicate de echipajele mixte pot fi recuperate numai dupa achitarea de catre proprietari a sumei de 20 milioane lei, in caz contrar acestea urmand a fi trimise spre radiere. Potrivit statisticilor serviciului din cadrul Primariei Constanta, de la intrarea in vigoare a actului normativ, peste 4.000 de autovehicule fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public au fost ridicate. Pentru alte aproximativ 600, municipalitatea a trimis somatii proprietarilor, in vederea eliberarii zonelor si parcarilor din jurul blocurilor de locuinte.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii