Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:16 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Clotilde Armand, candidat USR pentru alegerile europarlamentare - soluții pentru infrastructură pe bani europeni

ro

18 May, 2019 00:00 2581 Marime text
Clotilde Armand, unul dintre cei mai vehemenți și cunoscuți membri ai Uniunii Salvați România, din cadrul alianței pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019 USR-PLUS, a fost prezentă la Constanța. Alături de Remus Negoi, președintele filialei constănțene, a susținut o conferință de presă în cursul zilei de vineri, 17 mai. Remus Negoi a spus primele cuvinte în cadrul întâlnirii cu jurnaliștii și a prezentat succint programul lui Clotilde Armand la Constanța. După conferința de presă, candidatul la europarlamentare a mers într-o acțiune de promovare pe faleza din Constanța, în zona Cazinoului, iar ulterior a fost la Medgidia, unde „una dintre cele mai puternice filiale din județ se află”, după cum a punctat președintele USR Constanța.
 
„Eu mă bucur că am ajuns la Constanța. Înseamnă că vine vara. Sunt franțuzoaica din politica românească, franțuzoaica ce a ales România. Primele cuvinte pe care le-am învățat și le-am citit în limba română au fost eu sunt un marinar român. L-am cunoscut pe soțul meu în Statele Unite și când am intrat în departamentul de matematică, unde el își făcea matematica, pe tablă la MIT scria ce am spus. Românii erau cei mai numeroși ca naționalitate în departamentul de matematică de la MIT, mai numeroși decât americanii. Pentru americani, dacă vorbești de români înseamnă oameni educați, performanți, foarte buni la studii. Asta e reputația românilor în America”, a spus Clotilde Armand.
 
Portul Constanța este un alt subiect abordat de candidatul la europarlamentare. Clotilde Armand a spus că Portul Constanța poate mai mult decât arată. „Avem un port care poate să se dezvolte mult, are acest acces la Marea Neagră. Ceea ce ar trebui să fie în mod normal niște atuuri care ar dinamiza întreaga economie românească. Chiar ajungem la realitate, care este un pic tristă pentru Constanța. Aici se vede legătura directă între corupție și subdezvoltare. Acest județ ar avea toate atuurile pentru un pol de dezvoltare, care ar fi puternic și ar dinamiza întreaga economie românească. Avem un port sub capacitate și avem o ofertă turistică de care nici măcar românii nu sunt mulțumiți. Românii se duc în Bulgaria, iar fostul primar se duce în Madagascar. Administrația Porturilor se laudă că anul acesta vor acosta 20 de nave de croazieră, în loc de 200. Sunt mult mai ambițioasă pentru România. Atâta timp cât nu vom schimba cultura de gestionare a investițiilor, nu vom ieși din cercul vicios al subdezvoltării”, a precizat candidatul USR.
 
Sărăcia din România este o problemă pe care Clotilde Armand o vede dintr-o altă perspectivă. Ea nu consideră țara una săracă, ci că este ținută în sărăcie. „România nu este o țară săracă. Este o țară ținută în sărăcie. Banii publici sunt risipiți, nu investiți. Vrem să aducem niște noțiuni de economie la toate familiile din România. Este o problemă pe care o vedem la nivel de administrație publică, dar și la nivel de economie familială. Românii nu înțeleg diferența dintre a cheltui și a investi”, a adăugat Clotilde Armand.
 
De altfel, o soluție pentru deblocarea proiectelor pe infrastructură, ceea ce nu înseamnă doar autostrăzi și cale ferată de mare viteză, ci și transport pe Dunăre sau spitale regionale, o reprezintă schimbarea strategiei Uniunii Europene cu privire la implementarea proiectelor de infrastructură. Mai exact, instituțiile subordonate UE să se ocupe de implementarea proiectelor respective.
 
„Ce vrem noi să facem în calitate de echipă de eurodeputați. Meseria mea este de a concepe infrastructuri mari, de transport și nu numai. Eu plec din România luni și mă întorc la sfârșitul săptămânii. Eu sunt un fel de căpșunar și aduc banii acasă. Eu nu lucrez pe proiecte de infrastructură din România, din păcate. Lucrez pe proiecte în afara României. Multe dintre acestea se desfășoară în țări în preaderare în Uniunea Europeană. Paradoxul e că în aceste țări facem progrese mai mari decât în România. Eu dau mereu exemplu de autostrăzi, dar aș putea să dau exemplu și pe Dunăre. Peninsula Balcanică - vom traversa munții înainte să traversăm Carpații cu autostrăzi. Ei nu sunt încă în Uniunea Europeană, iar noi suntem în UE din 2007.
 
De ce nu reușim să facem aceste infrastructuri în România? Este o problemă de capacitate administrativă. Europa, care face aceste infrastructuri în țările în preaderare, de ce nu a dorit să le facă în România? În momentul în care am aderat în UE, acesta a fost deal-ul (n.r. trad. înțelegerea), că vom avea infrastructuri. Europa a avut următoarea strategie - țările care au intrat în UE este mai important să își dezvolte această capacitate administrativă de care vorbim decât să aibă aceste infrastructuri. Este mai important ca ei să primească o undiță decât să dăm peștele. De fapt, după 30 de ani de la Revoluție, și 12 de la aderare în UE, ne dăm seama că această strategie a fost greșită, nu a dat rezultate. Nu avem infrastructurile de care avem nevoie. Voi cere în Parlamentul European să schimbăm strategia. Vom cere să UE să ne ajute pe noi, aici, cu instituțiile ei care știu să facă aceste infrastructuri. Aceste instituții ne aparțin nouă. Noi suntem în Uniunea Europeană. Sunt și pline de români. Românii au avut o școală pe inginerie și construcții foarte bună”, a mai spus Clotilde Armand.
 
Material la comanda USR. Cod unic de identificare: 41190006

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • niculae - florian 18 May, 2019 13:09 idei bune dar nu mentioneaza cine va scrie proiectele pt finantarea europeana; psd-ul este campion la studii de fezabilitate inutile