Vlad Gheorghe (Alianţa 2020 USR PLUS) - „UE este un partener de încredere pentru noi. A venit timpul să trimitem şi noi oameni de încredere la Bruxelles“
Vlad Gheorghe (Alianţa 2020 USR PLUS) - „UE este un partener de încredere pentru noi. A venit timpul să trimitem
21 May, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2193
Marime text
Vlad Gheorghe este jurist, în prezent, unul dintre consilierii USR de la Camera Deputaţilor, unde combate legile elaborate în favoarea infractorilor prin sesizări de neconstituţionalitate, amendamente, plângeri, solicitări şi alte instrumente de rezistenţă legală.
Vlad s-a alăturat USR încă de la formarea partidului şi este mândru că în fiecare zi se alătură oameni noi, din ţară sau din străinătate. Crede cu tărie în domnia legilor drepte, în apărarea celor nedreptăţiţi şi în pedepsirea celor care greşesc.
Spune că o societate în care se încalcă legea şi drepturile celorlalţi fără consecinţe este o societate condamnată. De aceea, Vlad a ales să ofere o parte din timpul său pentru a acorda asistenţă juridică victimelor agresiunilor de la protestul din 10 august, după ce chiar el a fost bătut de jandarmi fără motiv. În Parlamentul European, Vlad Gheorghe vrea să implementeze soluţii pentru întărirea statului de drept. Vlad vrea să creeze un regulament european pentru introducerea unor definiţii obligatorii în privinţa infracţiunilor de corupţie, adică: trafic de influenţă, abuz de putere şi mită.
Consideră că este necesară implementarea unui regulament, şi nu a unei directivei deoarece respectarea acestuia este obligatorie şi nu suferă reformulări, precum o directivă europeană. Vlad spune că fenomenul corupţiei este prezent în toate statele, iar pentru a combate o problemă comună sunt necesare practici comune. Justiţia independentă şi întărirea statului de drept sunt soluţiile pentru o mai bună funcţionare şi dezvoltare a fiecărui stat membru.
E nevoie de schimbarea modelului european?
Nu cred că este nevoie de o schimbare a modelului european, ci de asumarea acestuia. Europarlamentarii trebuie să renunţe la ipocrizii, comoditatea birocratică şi dublul limbaj (unul european în Parlamentul European, altul naţionalist în ţara de origine). Asta dacă vrem ca proiectul UE să mai există şi pentru următoarele generaţii. Astfel de comportamente nu fac altceva decât alimenteze propaganda populist-naţionalistă a forţelor liberale din UE, care vedem că prind avânt chiar şi în ţări „civilizate” (vezi cazul Marine Le Pen).
Mulţi români nu prea înţeleg importanţa alegerilor europene pentru că nu înţeleg cum ar putea Bruxelles-ul să le schimbe în vreun fel viaţa. Ce le transmiteţi acestor oameni?
Pentru că putem circula în UE cu buletinul. Pentru că putem lucra, cumpăra şi vinde în ţările UE fără taxe sau formalităţi suplimentare. Pentru că vrem locurile create de companiile străine care au venit în RO post aderare, şi ne dorim să atragem mult mai multe pe viitor. Pentru că putem să conversăm cu prietenii şi familia plecată în străinătate la tarife neglijabile. Pentru că programul Erasmus a deschis oportunităţi educaţionale pentru studenţii români la care nici nu visam înainte de aderare.
Dar mai ales, pentru că ne dorim să avem şcoli, spitale, autostrăzi şi salarii ca afară. Iar acest lucru se va întâmpla doar dacă rămânem în UE şi devenim un partener de încredere şi respectat la masa negocierilor.
Care este cel mai mare mit pe care l-aţi auzit despre Uniunea Europeana şi pe care doriţi să îl dărâmaţi?
UE ne doreşte pe noi, românii, slabi şi săraci. Nimic mai fals. Politicienii români ai ultimilor 30 de ani care au fost incompetenţi şi corupţi au avut tot interesul să fim dependenţi de pixul lor.
UE are tot interesul să aibă un membru puternic, de încredere şi profesionist la graniţa uniunii cu sfera de influenţă rusească.
UE a pus la dispoziţia României fonduri de pre şi post-aderare prin care să ne ajute să recuperăm din decalajul dezvoltării cu care ne-am pricopsit ca urmare a 45 de ani de comunism şi regimurilor corupte care au venit după.
Nu este vina UE că politicienii români nu le-au accesat. Nu este vina UE că politicienii români au trimis în PE rude care habar nu aveau de ce sunt acolo, cu atât mai puţin cum să negocieze în favoarea României şi românilor.
UE este un partener de încredere pentru noi. A venit timpul să trimitem şi noi oameni de încredere la Bruxelles.
Cât de mult contează familia europeană din care face parte un partid atunci când te duci la Bruxelles pentru a te bate pentru ţara ta?
În primul rând, interesul României este continuarea proiectului UE. De aceea singura variantă câştigătoare pentru români (din ţară şi străinătate) este intrarea într-o familie europeană pro UE.
În următorul mandat, Parlamentul European se va împărţi între pro-europeni şi aşa-zişi euro-sceptici. Alianţa USR Plus se va poziţiona de partea bună a istoriei - respectiv alături de pro-europeni.
Având în vedere valul partidelor şi mişcărilor iliberale în mai toate ţările UE (de la Ungaria, Polonia, Italia şi până la Franţa, Germani şi chiar UK - căci încă nu ştim dacă şi când va fi Brexit sau nu), cele două tabere vor fi foarte apropiate în ponderea deţinută în PE. Deci, strângerea rândurilor şi buna colaborare între cei care înţeleg că singura şansă la pace şi prosperitate a europenilor este în UE - sunt esenţiale pentru viitorul nostru, al tuturor europenilor.
USR a pus la punct încă de anul trecut întâlniri de cunoaştere şi explorare cu toate forţele pro-europene. Alianţa USR-Plus va continua cu o echipă comună de negociere care va analiza care este familia europeană cea mai compatibilă cu valorile şi dezideratele românilor. Însă o decizie finală va fi luată abia după rezultatele alegerilor când viitoare componenţă a PE va fi cunoscută.
În calitate de candidat pentru un mandat de eurodeputat, care este punctul dvs. de vedere despre migraţie şi provocările legate de atacurile teroriste din ultimii ani?
Problema migraţiei din afara UE este frecvent adusă în discuţie, însă cred eu că nu atinge cauza problemelor. Problema nu este cota, ci suportarea costului şi punerea la punct a unui proces comun, realist şi eficient de integrare.
Să nu uităm că atacurile teroriste din UE au fost îndeplinite de oameni născuţi în ţări din UE. De aceea cred că această cotă este o temă falsă care ne duce la false soluţii.
În interiorul UE avem liberă circulaţie. Să zicem că iniţial RO, conform pactului, preia x refugiaţi/imigranţi. Cine şi cum i-ar putea obliga să nu plece peste y ani în alte ţări din UE? Căci dacă le interzicem să iasă (control, pază, limitarea drepturilor şamd) din ţară, s-ar putea să avem o problemă cu respectarea drepturilor omului.
La nivelul UE eu cred că trebuie mai întâi de toate să creăm o structură de integrare (atenţie! nu birocraţie, ci lucruri implementabile şi cu rezultate palpabile) care să fie unică în toate statele şi un buget alocat suportat la nivel de uniune.
Până la urmă multe state membre UE au deficit demografic. Atâta vreme cât avem proceduri eficiente de integrare, le analizăm constant şi le adaptăm în funcţie de rezultate - este singura soluţie. Însă cheia este la integrarea lor reală. Efectele negative au venit tocmai din izolarea, marginalizarea lor în societăţile în care s-au stabilit.
De ce credeţi că România nu a fost în stare să atragem capital străin ca urmare a Brexit, cum au făcut Franţa, Belgia sau Germania?
Foarte pe scurt: incompetenţă şi corupţie. Investitorii au nevoie de o ţară cu infrastructură de export, legislaţie şi fiscalitate predictibile şi corecte, birocraţie scăzută şi forţă de muncă educată şi calificată. Infrastructură nu avem, legile şi fiscalitate se schimbă în permanenţă şi peste noapte, birocraţia este strigătoare la cer (inclusiv pentru oamenii de afaceri români) iar forţa de muncă pleacă în străinătate pentru că guvernele ultimilor 30 de ani ne-a convins pe toţi că nu mai e cazul să avem speranţe de viitor mai bun în România.
Mai mult decât atât, de câte ori ies la iveală abuzurile şi hoţia, guvernanţii dau vina pe companiile şi puterile străine. Cum să atragem în acest fel capitalul străin în România? Este imposibil. Aceşti politicieni care sunt responsabili despre stadiul României din 2019 după 30 de ani de la Revoluţie trebuie schimbaţi prin votul românilor. Fără hoţie ajungem departe! Sper să înţeleagă şi românii că mitele electorale ne costă pe toţi mult mai mult. Şi sper ca pe 26 mai să nu mai lipsească 60% din românii cu drept de vot.
Cum poate rezolva pe viitor România tendinţele maxim-populiste care se traduc prin legi declarate ulterior neconstituţionale de către CCR, dar care nu ne ajută din punctul de vedere al credibilităţii legislaţiei de afaceri?
Cred că remediul poate fi doar un mix de soluţii, căci ne adresăm unui mix de cauze ale acestor probleme. Cu siguranţă este nevoie în PE de oameni de acţiune care urmăresc rezultate palpabile, nu doar întâlniri şi discuţii de complezenţă şi schimb de replici pur politicianiste.
De asemenea, cred că ar fi utile programe şi proiecte europene în care să lucreze echipe mixte din toate ţările UE. Acestea ne-ar ajuta să ne cunoaştem mai bine în interiorul uniunii şi să formăm relaţii profesionale pe termen lung care construiesc în timp solidaritate şi încredere între cetăţenii statelor membre.
În opinia mea, cel mai mare pericol la adresa UE în prezent, dar şi în timpul următorul mandat de 5 ani al europarlamentarilor, este degradarea statului de drept în statele membre UE pentru că este principala cauză a euroscepticismului şi se regăseşte într-o formă sau alta, într-o măsură mai mare sau mai mică, în toate ţările din UE.
Ce înseamnă statul de drept? Egalitatea noastră, a tuturor, în faţa unei legi clare, stabile, juste şi într-un sistem judiciar independent, competent şi dotat corespunzător pentru deservirea legii pusă în slujba cetăţenilor. Guvernele etichetate ca fiind iliberale sunt cele conduse de majorităţi politice alese de popor pe cale democratică, însă care, odată ajunse la putere, guvernează în interes propriu, supun toate puterile opozante la tăcere şi obedienţă (justiţie, media, academia ş.a.m.d.) şi controlează toate resursele unei ţări cu aparenţa unei libertăţi fizice.
Am observat că politicienilor le place foarte mult să vorbească despre democraţie pe care, printre altele, o confundă cu alte valori fundamentale ale UE - libertate, egalitate, demnitate, drepturile omului.
Eu cred că uitând statul de drept din fundaţia Uniunii Europene ne-am expus nepermis de mult pericolului populismului - mediu propice apariţiei şi extinderii mişcărilor extremiste. Iar noi, românii, înţelegem foarte bine ce înseamnă corupţie, incompetenţă, populism şi naţionalism - sărăcie, izolare şi pierderea drepturilor şi libertăţilor individuale.
Cred că e timpul ca românii să îşi aducă contribuţia valoroasă la istoria UE. De aceea este important să trimitem la Bruxelles oameni care înţeleg momentul istoric în care ne aflăm, care ştiu ce-i de făcut şi care nu vor ezita să se lupte pentru salvarea proiectului UE. Însă noi putem face asta doar prin votul cetăţenilor români din 26 mai. Sper ca românii să vină la vot şi să aleagă un viitor mai bun pentru noi toţi.
Intră pe www.usrplus.ro şi află obiectivele noastre pentru România. Pe 26 mai votează Alianţa 2020 USR PLUS, poziţia 2 pe buletinul de vot!
Sursa foto: Imaginea a fost pusă la dispoziţie de USR-PLUS
Material la comanda USR. Cod unic de identificare: 41190006
Vlad s-a alăturat USR încă de la formarea partidului şi este mândru că în fiecare zi se alătură oameni noi, din ţară sau din străinătate. Crede cu tărie în domnia legilor drepte, în apărarea celor nedreptăţiţi şi în pedepsirea celor care greşesc.
Spune că o societate în care se încalcă legea şi drepturile celorlalţi fără consecinţe este o societate condamnată. De aceea, Vlad a ales să ofere o parte din timpul său pentru a acorda asistenţă juridică victimelor agresiunilor de la protestul din 10 august, după ce chiar el a fost bătut de jandarmi fără motiv. În Parlamentul European, Vlad Gheorghe vrea să implementeze soluţii pentru întărirea statului de drept. Vlad vrea să creeze un regulament european pentru introducerea unor definiţii obligatorii în privinţa infracţiunilor de corupţie, adică: trafic de influenţă, abuz de putere şi mită.
Consideră că este necesară implementarea unui regulament, şi nu a unei directivei deoarece respectarea acestuia este obligatorie şi nu suferă reformulări, precum o directivă europeană. Vlad spune că fenomenul corupţiei este prezent în toate statele, iar pentru a combate o problemă comună sunt necesare practici comune. Justiţia independentă şi întărirea statului de drept sunt soluţiile pentru o mai bună funcţionare şi dezvoltare a fiecărui stat membru.
E nevoie de schimbarea modelului european?
Nu cred că este nevoie de o schimbare a modelului european, ci de asumarea acestuia. Europarlamentarii trebuie să renunţe la ipocrizii, comoditatea birocratică şi dublul limbaj (unul european în Parlamentul European, altul naţionalist în ţara de origine). Asta dacă vrem ca proiectul UE să mai există şi pentru următoarele generaţii. Astfel de comportamente nu fac altceva decât alimenteze propaganda populist-naţionalistă a forţelor liberale din UE, care vedem că prind avânt chiar şi în ţări „civilizate” (vezi cazul Marine Le Pen).
Mulţi români nu prea înţeleg importanţa alegerilor europene pentru că nu înţeleg cum ar putea Bruxelles-ul să le schimbe în vreun fel viaţa. Ce le transmiteţi acestor oameni?
Pentru că putem circula în UE cu buletinul. Pentru că putem lucra, cumpăra şi vinde în ţările UE fără taxe sau formalităţi suplimentare. Pentru că vrem locurile create de companiile străine care au venit în RO post aderare, şi ne dorim să atragem mult mai multe pe viitor. Pentru că putem să conversăm cu prietenii şi familia plecată în străinătate la tarife neglijabile. Pentru că programul Erasmus a deschis oportunităţi educaţionale pentru studenţii români la care nici nu visam înainte de aderare.
Dar mai ales, pentru că ne dorim să avem şcoli, spitale, autostrăzi şi salarii ca afară. Iar acest lucru se va întâmpla doar dacă rămânem în UE şi devenim un partener de încredere şi respectat la masa negocierilor.
Care este cel mai mare mit pe care l-aţi auzit despre Uniunea Europeana şi pe care doriţi să îl dărâmaţi?
UE ne doreşte pe noi, românii, slabi şi săraci. Nimic mai fals. Politicienii români ai ultimilor 30 de ani care au fost incompetenţi şi corupţi au avut tot interesul să fim dependenţi de pixul lor.
UE are tot interesul să aibă un membru puternic, de încredere şi profesionist la graniţa uniunii cu sfera de influenţă rusească.
UE a pus la dispoziţia României fonduri de pre şi post-aderare prin care să ne ajute să recuperăm din decalajul dezvoltării cu care ne-am pricopsit ca urmare a 45 de ani de comunism şi regimurilor corupte care au venit după.
Nu este vina UE că politicienii români nu le-au accesat. Nu este vina UE că politicienii români au trimis în PE rude care habar nu aveau de ce sunt acolo, cu atât mai puţin cum să negocieze în favoarea României şi românilor.
UE este un partener de încredere pentru noi. A venit timpul să trimitem şi noi oameni de încredere la Bruxelles.
Cât de mult contează familia europeană din care face parte un partid atunci când te duci la Bruxelles pentru a te bate pentru ţara ta?
În primul rând, interesul României este continuarea proiectului UE. De aceea singura variantă câştigătoare pentru români (din ţară şi străinătate) este intrarea într-o familie europeană pro UE.
În următorul mandat, Parlamentul European se va împărţi între pro-europeni şi aşa-zişi euro-sceptici. Alianţa USR Plus se va poziţiona de partea bună a istoriei - respectiv alături de pro-europeni.
Având în vedere valul partidelor şi mişcărilor iliberale în mai toate ţările UE (de la Ungaria, Polonia, Italia şi până la Franţa, Germani şi chiar UK - căci încă nu ştim dacă şi când va fi Brexit sau nu), cele două tabere vor fi foarte apropiate în ponderea deţinută în PE. Deci, strângerea rândurilor şi buna colaborare între cei care înţeleg că singura şansă la pace şi prosperitate a europenilor este în UE - sunt esenţiale pentru viitorul nostru, al tuturor europenilor.
USR a pus la punct încă de anul trecut întâlniri de cunoaştere şi explorare cu toate forţele pro-europene. Alianţa USR-Plus va continua cu o echipă comună de negociere care va analiza care este familia europeană cea mai compatibilă cu valorile şi dezideratele românilor. Însă o decizie finală va fi luată abia după rezultatele alegerilor când viitoare componenţă a PE va fi cunoscută.
În calitate de candidat pentru un mandat de eurodeputat, care este punctul dvs. de vedere despre migraţie şi provocările legate de atacurile teroriste din ultimii ani?
Problema migraţiei din afara UE este frecvent adusă în discuţie, însă cred eu că nu atinge cauza problemelor. Problema nu este cota, ci suportarea costului şi punerea la punct a unui proces comun, realist şi eficient de integrare.
Să nu uităm că atacurile teroriste din UE au fost îndeplinite de oameni născuţi în ţări din UE. De aceea cred că această cotă este o temă falsă care ne duce la false soluţii.
În interiorul UE avem liberă circulaţie. Să zicem că iniţial RO, conform pactului, preia x refugiaţi/imigranţi. Cine şi cum i-ar putea obliga să nu plece peste y ani în alte ţări din UE? Căci dacă le interzicem să iasă (control, pază, limitarea drepturilor şamd) din ţară, s-ar putea să avem o problemă cu respectarea drepturilor omului.
La nivelul UE eu cred că trebuie mai întâi de toate să creăm o structură de integrare (atenţie! nu birocraţie, ci lucruri implementabile şi cu rezultate palpabile) care să fie unică în toate statele şi un buget alocat suportat la nivel de uniune.
Până la urmă multe state membre UE au deficit demografic. Atâta vreme cât avem proceduri eficiente de integrare, le analizăm constant şi le adaptăm în funcţie de rezultate - este singura soluţie. Însă cheia este la integrarea lor reală. Efectele negative au venit tocmai din izolarea, marginalizarea lor în societăţile în care s-au stabilit.
De ce credeţi că România nu a fost în stare să atragem capital străin ca urmare a Brexit, cum au făcut Franţa, Belgia sau Germania?
Foarte pe scurt: incompetenţă şi corupţie. Investitorii au nevoie de o ţară cu infrastructură de export, legislaţie şi fiscalitate predictibile şi corecte, birocraţie scăzută şi forţă de muncă educată şi calificată. Infrastructură nu avem, legile şi fiscalitate se schimbă în permanenţă şi peste noapte, birocraţia este strigătoare la cer (inclusiv pentru oamenii de afaceri români) iar forţa de muncă pleacă în străinătate pentru că guvernele ultimilor 30 de ani ne-a convins pe toţi că nu mai e cazul să avem speranţe de viitor mai bun în România.
Mai mult decât atât, de câte ori ies la iveală abuzurile şi hoţia, guvernanţii dau vina pe companiile şi puterile străine. Cum să atragem în acest fel capitalul străin în România? Este imposibil. Aceşti politicieni care sunt responsabili despre stadiul României din 2019 după 30 de ani de la Revoluţie trebuie schimbaţi prin votul românilor. Fără hoţie ajungem departe! Sper să înţeleagă şi românii că mitele electorale ne costă pe toţi mult mai mult. Şi sper ca pe 26 mai să nu mai lipsească 60% din românii cu drept de vot.
Cum poate rezolva pe viitor România tendinţele maxim-populiste care se traduc prin legi declarate ulterior neconstituţionale de către CCR, dar care nu ne ajută din punctul de vedere al credibilităţii legislaţiei de afaceri?
Cred că remediul poate fi doar un mix de soluţii, căci ne adresăm unui mix de cauze ale acestor probleme. Cu siguranţă este nevoie în PE de oameni de acţiune care urmăresc rezultate palpabile, nu doar întâlniri şi discuţii de complezenţă şi schimb de replici pur politicianiste.
De asemenea, cred că ar fi utile programe şi proiecte europene în care să lucreze echipe mixte din toate ţările UE. Acestea ne-ar ajuta să ne cunoaştem mai bine în interiorul uniunii şi să formăm relaţii profesionale pe termen lung care construiesc în timp solidaritate şi încredere între cetăţenii statelor membre.
În opinia mea, cel mai mare pericol la adresa UE în prezent, dar şi în timpul următorul mandat de 5 ani al europarlamentarilor, este degradarea statului de drept în statele membre UE pentru că este principala cauză a euroscepticismului şi se regăseşte într-o formă sau alta, într-o măsură mai mare sau mai mică, în toate ţările din UE.
Ce înseamnă statul de drept? Egalitatea noastră, a tuturor, în faţa unei legi clare, stabile, juste şi într-un sistem judiciar independent, competent şi dotat corespunzător pentru deservirea legii pusă în slujba cetăţenilor. Guvernele etichetate ca fiind iliberale sunt cele conduse de majorităţi politice alese de popor pe cale democratică, însă care, odată ajunse la putere, guvernează în interes propriu, supun toate puterile opozante la tăcere şi obedienţă (justiţie, media, academia ş.a.m.d.) şi controlează toate resursele unei ţări cu aparenţa unei libertăţi fizice.
Am observat că politicienilor le place foarte mult să vorbească despre democraţie pe care, printre altele, o confundă cu alte valori fundamentale ale UE - libertate, egalitate, demnitate, drepturile omului.
Eu cred că uitând statul de drept din fundaţia Uniunii Europene ne-am expus nepermis de mult pericolului populismului - mediu propice apariţiei şi extinderii mişcărilor extremiste. Iar noi, românii, înţelegem foarte bine ce înseamnă corupţie, incompetenţă, populism şi naţionalism - sărăcie, izolare şi pierderea drepturilor şi libertăţilor individuale.
Cred că e timpul ca românii să îşi aducă contribuţia valoroasă la istoria UE. De aceea este important să trimitem la Bruxelles oameni care înţeleg momentul istoric în care ne aflăm, care ştiu ce-i de făcut şi care nu vor ezita să se lupte pentru salvarea proiectului UE. Însă noi putem face asta doar prin votul cetăţenilor români din 26 mai. Sper ca românii să vină la vot şi să aleagă un viitor mai bun pentru noi toţi.
Intră pe www.usrplus.ro şi află obiectivele noastre pentru România. Pe 26 mai votează Alianţa 2020 USR PLUS, poziţia 2 pe buletinul de vot!
Sursa foto: Imaginea a fost pusă la dispoziţie de USR-PLUS
Material la comanda USR. Cod unic de identificare: 41190006
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii