#alegerilocale2020 Vergil Chițac, candidatul PNL pentru Primăria Constanța – “Pe 27 septembrie, trebuie să ieșim la vot! Dacă vrem să scăpăm de actuala administrație, trebuie să dăm un vot util” (video)
#alegerilocale2020: Vergil Chițac, candidatul PNL pentru Primăria Constanța – “Pe 27 septembrie, trebuie
11 Sep, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3794
Marime text
- Senatorul liberal propune un Program de Guvernare Locală în care problemele constănțenilor și ale orașului primesc soluții clare și eficiente
- Cu 10 milioane de euro modernizează transportul public. Acesta va fi gratuit pentru constănțeni
- Ca investiții noi, construirea unui spital municipal policlinic, a unui spital de copii și a unei maternități reprezintă priorități pentru candidatul PNL
Senatorul liberal propune un Program de Guvernare Locală în care problemele constănțenilor și ale orașului primesc soluții clare și eficiente.
Candidatul PNL la primărie, spune că municipiul Constanța are nevoie de un plan de acțiune în doi pași: o administrare a urgențelor într-o terapie de șoc în primul an de mandate și executarea de programe pe termen lung de însănătoșire a orașului. În continuare, trecem în revistă soluțiile pentru Constanța propuse de candidatul PNL Vergil Chițac.
“Investițiile reale - în 2020, pentru fiecare constănțean, Primăria cheltuie 3.134 de lei”
“În ultimii patru ani, mai puțin de un sfert din bugetul de cheltuieli a fost direcționat către proiecte de dezvoltare, când media altor orașe este de 50%.
În schimb, au fost mai mulți bani canalizați către consumul imediat sau pentru demersuri cu caracter social.
Dacă în 2016 numărul de beneficiari ai tichetelor „Respect” era de aproximativ 28.000, astăzi peste 35.000 de constănțeni au ajuns să beneficieze de acest ajutor social.
Dependența de banii publici, care niciodată nu vor fi suficienți pentru un trai decent, menține respectivele familii într-o stare precară economic.
Lipsa investițiilor private și a proiectelor finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile are impact direct asupra bugetului local de venituri și cheltuieli (scad veniturile, cresc cheltuielile).
În 2020, pentru fiecare constănțean, Primăria cheltuie 3.134 de lei, în timp ce pentru un clujean 5.185 de lei, iar pentru un orădean 9.183 de lei (de aproape trei ori mai mult!).
Paradoxal, chiar dacă taxele locale au suferit majorări considerabile (de exemplu taxele pentru un apartament cu 2 camere, cu o suprafață de 50 mp, locuit de 4 persoane, au crescut de la 271 lei în 2016 la 494 lei în 2020), la sfârșitul zilei au intrat mai puțini bani în vistieria Primăriei.
Avem nevoie de investiții serioase” – a explicat Vergil Chițac!
Urbanistic vorbind, orașul și-a pierdut identitatea de altădată
“Urbanistic vorbind, orașul și-a pierdut identitatea de altădată. Primăria Municipiului Constanța a eliberat în 2019 un număr de 1.977 autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, cu 347 mai mult decât în 2018. Așa se face că orașul nostru a ajuns campionul țării la numărul de autorizații de construire eliberate.Proiectele imobiliare haotice au sluțit aspectul orașului și au făcut viața constănțenilor un calvar. Orașul aproape că nu mai are trotuare, mulți constănțeni nu mai au lumină naturală în apartamente din cauza construcțiilor abuzive, mersul cu bicicleta e sport extrem, ambuteiajele sunt frecvente, parcările lipsesc, nu sunt parcuri, iar spațiile verzi au dispărut. Suntem la un minim istoric al indicatorului suprafață de spațiu verde/capita, de numai 13 mp comparativ cu norma europeană de 26mp/capita”.
Constanța are nevoie de 4 spitale!
“O altă victimă a exercițiului bugetar defectuos este și sistemul medical local unde serviciile medicale rămân de proastă calitate. Avem cel mai mic număr de spitale (5) dintre toate marile municipii – în Iași sunt 14 spitale, iar în Cluj-Napoca 12.Ca investiții noi, construirea unui spital municipal policlinic, a unui spital de copii și a unei maternități reprezintă o prioritate pentru mine. Toate acestea vor fi reîntregite de Spitalul Regional, care nu este atribuitul primăriei, dar vom sprijini acest proiect”, a mai spus senatorul liberal.
Vom construi parcări subterane și supraterane
“În momentul de față, mai mult de 90% din oameni se deplasează cu propria mașină. În Constanța avem între 140 și 150 de mii de autoturisme și numai 30 de mii de locuri de parcare. Asta înseamnă că 110.000 mii de mașini nu au locuri de parcare. Soluția este construcția unor parcări subterane și supraterane”, a spus Chițac.Sistemul actual de termoficare datează din anii ’70 și a rămas, tehnologic vorbind, la acel nivel
“Ca și în alte orașe, avem două entități economice separate – una care produce agentul termic, adică CET Constanța (aflată în subordinea Ministerului Economiei), și alta care-l distribuie, respectiv RADET (o regie în subordinea Primăriei).Relația comercială dintre cele două este una litigioasă, CET reclamă plata unei datorii ce anul trecut ajungea la o valoare de 300 de milioane lei. Așa s-a ajuns la situația incredibilă în care și CET și RADET sunt în insolvență. Cifrele sunt cu adevărat dezastruoase. Gigacaloria s-a scumpit de la 414 lei în 2016, la 538 lei în acest an (cu 30%), fiind cea mai scumpă din țară. Costul mare al gigacaloriei are două cauze: randamentul mic al CET-ului (cauzat de faptul că nu mai produce energie electrică) și pierderile uriașe din rețelele de distribuție a apei calde.
Cu toate că Primăria a subvenționat gigacaloria începând de la valoarea de 250 lei, jumătate dintre proprietarii de locuințe și clădiri s-au debranșat și și-au instalat centrale de apartament, în ciuda costurilor mari de instalare, nemulțumiți de calitatea serviciilor furnizate de RADET”, susține candidatul PNL.
Nu s-a făcut nimic în direcția „smart city”
“Cu excepția unor amenzi prin care primăria încasează nemeritat bani din parcările auto considerate neregulamentare sau a unor softuri ce pot fi accesate pentru plata taxelor și impozitelor, nu s-a făcut nimic în direcția „smart city”.Nu s-au făcut pașii minimali pentru digitalizarea interacțiunii dintre cetățean și primărie. De exemplu, nu se pot depune electronic actele pentru eliberarea autorizațiilor de construire și eliberarea acestora nu se poate face electronic.
Nu există o aplicație și nici afișaje în oraș care să prezinte în timp real parcările disponibile și numărul locurilor libere. Nu există o aplicație prin care doritorii să obțină informații în timp real despre transportul public. Nu există o aplicație turistică a orașului care să integreze informațiile de cazare, transport și detaliile legate de evenimentele din oraș.
Semaforizarea inteligentă, care să reducă ambuteiajele pe străzi, rămâne un vis îndepărtat, iar sistemul de supraveghere a zonelor aglomerate din oraș nu mai există nici măcar la nivel de intenție, ci a rămas o mare minciună.
Concepte precum clădiri inteligente, mobilitate inteligentă, infrastructură inteligentă, tehnologie inteligentă, energie inteligentă, conducere inteligentă şi, nu în ultimul rând, educaţie inteligentă au rămas la stadiul de intenții.
„Smart city”-ul Constanța, după 20 de ani de administrație PSD, are astăzi 6 camere video nefuncționale dintr-un necesar de 1.000 și un proiect pilot de parcare inteligentă la Sala Sporturilor, în parteneriat cu 2 companii private. Nefuncțional, a rămas pe hârtie”, susține liberalul.
Departament special pentru marinari în Primărie
“Constanța e un oraș al mării, iar navigatorii contribuie esențial la economia orașului. Roadele muncii lor înseamnă anual sute de milioane de euro care care se cheltuiesc în Constanța. Banii aceștia înseamnă locuri de muncă, taxe și impozite care alimentează bugetul local. Totuși, de zeci de ani, Primăria Constanța îi ignoră. Nu are nicio viziune nici în crearea de programe pentru creșterea calității vieții lor, nici în participarea la crearea unei legislații favorabile marinarilor.În calitate de primar, voi înființa unui departament special pentru marinari în Primărie. Departamentul se va axa pe: depunerea și furnizarea de informații, avize, autorizații cu celeritate, având în vedere natura profesiei acestora, condiționată de plecările în voiaj; implicarea cu sprijin juridic, diplomatic și consular în cazul repatrierilor, litigiilor de muncă etc; crearea unor programe și manifestări sportive, culturale și sociale pentru navigatori și copiii acestora; consiliere personală în relația cu alte instituții și organizații.
Sunt convins că, odată cu înființarea acestui departament, vom identifica împreună și alte nevoi. Cele mai multe idei bune pot veni tocmai de la marinari. Primarul trebuie să-și reprezinte toți cetățenii și să dezvolte programe dedicate acelor categorii socio-profesionale strategice în dezvoltarea orașului.
În afară de măsurile pe care le-am gândit în a susține această categorie profesională, merită a fi luată în considerare și propunerea ca Ziua Internațională a Navigatorilor, 25 iunie, să fie sărbătorită pe plan local prin manifestări adecvate, dezbateri și spectacole.
Niciodată primăria nu s-a implicat în promovarea și susținerea lor, iar asta trebuie să se schimbe! Sunt un om a cărui carieră este legată de domeniul maritim și mă voi lupta pentru binele navigatorilor acestui oraș”, a mai spus candidatul PNL pentru funcția de primar al municipiului Constanța.
Digitalizarea în serviciul cetățenilor
“Procedurile de lucru din Primărie vor fi regândite pentru a fi în marea lor majoritate electronice, disponibile atât la ghișeu, cât și online. În același cadru, cetățenii vor beneficia de un sistem de gestionare a sesizărilor trimise direct de pe telefon către autoritățile competente: Primărie, Poliția locală, RADET, RAJA, CT Bus. Astfel, Primăria va verifica modul de soluționare a sesizărilor și va informa avertizorii. În spiritul transparenței decizionale, va fi publicat online calendarul cheltuielilor publice, pentru a da posibilitatea companiilor interesate să-și pregătească ofertele. Cetățenii vor putea decide direct prin vot online care proiecte să fie finanțate în Constanța – „bugetare participativă”. Astfel Primăria se va transforma într-o platformă digitală în serviciul cetățenilor”, a mai spus Chițac.Constanța educată!
“Progresul unei comunități se face prin educație. Am o carieră de profesor în spate. Educația de calitate trebuie să cuprindă atât formarea inițială – de la grădiniță până la facultate -, cât și formarea pe tot parcursul vieții, prin programe de reorientare și reconversie profesională pentru cei care își caută un loc de muncă, vor o schimbare sau au fost afectați de dinamica pieței de muncă.Primăria va sprijini infrastructura educațională prin construirea de grădinițe în cartierele în care nu există sau sunt insuficiente, săli de sport în școlile și liceele care au spații disponibile și prin modernizarea laboratoarelor liceelor tehnologice. Ca fost profesor, voi susține eforturile de identificare, consiliere și sprijinire a copiilor cu dificultăți pentru ca astfel să putem combate fenomenul abandonului școlar.
Vom regândi împreună învățământul superior constănțean pentru a-l corela cu realitatea economică. Primăria va fi un liant între universități și mediul economic și social, pentru ca acestea să asigure practica studenților și să-și restructureze permanent specializările și planurile de învățământ în acord cu nevoile de pe piața muncii, să rezolve prin cercetare științifică și dezvoltare tehnologică problemele cu care ne confruntăm. Fără această corelare, absolvenții nu vor satisface condițiile angajatorilor, iar aceștia din urmă se vor plânge tot timpul de calitatea absolvenților. Avem nevoie de un învățământ superior calibrat la profilul economic al Constanței”, susține candidatul PNL.
Transport modern și gratuit
“Acest proiect cuprinde măsurile pe care le vom lua și care vor viza scăderea numărului de autovehicule, managementul traficului, îmbunătățirea infrastructurii de transport, dezvoltarea transportului public, managementul parcărilor.Va trebui să ajungem la un raport echilibrat între transportul în comun, mașina proprie și mijloacele alternative de deplasare. În Viena, orașul cu cea mai bună calitate a vieții într-un index internațional care cuprinde 231 de orașe, situația e următoarea: 38% dintre cetățeni utilizează transportul în comun, 27% mașina proprie și 35% merg pe jos sau cu bicicleta.
Infrastructura de transport va fi îmbunătățită prin modernizarea rețelelor stradale principale și secundare iar pistele de biciclete vor urmări tramele stradale majore.
Măsurile pe care le vom lua cu privire la transportul public vor avea în vedere: Cumpărarea printr-un leasing financiar a unei flote mixte formate din autobuze diesel Euro 6 si autobuze electrice achiziționate pe Fonduri Europene, dar și microbuze noi;Transport public gratuit pentru rezidenți;Benzi unice pentru transportul în comun și biciclete;Pe termen lung, reintroducerea tramvaielor, pentru că acestea sunt cele mai prietenoase mijloace de transport.
Cu 10 milioane de euro modernizez transportul public. Acesta va fi gratuit pentru constănțeni”, a conchis Vergil Chițac.
Pe final, Vergil Chițac le-a cerut constănțenilor să iasă la vot pe 27 septembrie, pentru a legitima astfel, alegerea viitorului primar iar dacă vor să scape de actuala administrație locală, să dea un vot util, să voteze echipa PNL.
Programul electoral integral al candidatului PNL pentru primăria municipiului Constanța, poate fi consultat aici: www.vergilchitac.ro
Comandat de Partidul National Liberal- Filiala Constanța
- Executat de ZIUA de Constanta – portal: www.ziuaconstanta.ro
- mandatar financiar-cod AEP 21200012
Tags: Vergil Chitac
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii