hotnews.ro Cum vor să convingă principalii candidaţi de la Constanţa, în teren şi pe Facebook
hotnews.ro: Cum vor să convingă principalii candidaţi de la Constanţa, în teren şi pe Facebook
19 Apr, 2016 11:57
ZIUA de Constanta
3996
Marime text
Oficial, campania electorala va debuta în prima saptamâna a lunii mai. Neoficial însa, o parte din candidatii care si-au exprimat intentia de a intra în cursa electorala de pe 5 iunie a început de ceva vreme sa jongleze cu diverse exercitii de imagine, pentru a tatona reactiile electoratului înaintea campaniei propriu-zise.
Decebal Fagadau (PSD) este avantajat de statutul de primar în exercitiu care îi permite sa aiba acces la fondurile si proiectele pe care le poate debloca sau initia cu putin timp înainte de alegerile locale. Practic, în aceasta perioada, activitatea sa în calitate de primar interimar poate fi confundata cu o serie de initiative propuse în timpul precampaniei si campaniei electorale. Exista deja o suma de proiecte demarate, cu priza mare la electoratul constantean, care consta în reabilitarea unor trotuare, îngroparea cablurilor în anumite zone, modernizarea unei piete, asfaltarea unor strazi s.a.m.d. Fiind avantajat de locul pe care îl ocupa atât în sondaje, cât si în administratia publica locala, Decebal Fagadau alege sa ramâna în biroul din primarie, acolo de unde poate coordona astfel de proiecte si unde îsi poate conserva notorietatea si electoratul de nisa. Prezenta acestuia în spatiul public este rezervata si nu are o activitate intensa pe retelele de socializare.
Vergil Chitac (PNL) este principalul contracandidat al PSD, având, în sondaje, profilul unui intelectual cinstit si serios. Însa, conform unui sondaj dat publicitatii în luna decembrie 2015 chiar de presedintele PNL Constanta, fostul rector al Academiei Navale ”Mircea cel Batrân” înregistra un scor slab la capitolul notorietate. Între timp, candidatul liberal a încercat sa acopere deficitul de notorietate printr-o serie numeroasa de aparitii televizate, printr-o activitate intensa pe retelele de socializare, dar si prin foarte mult timp alocat discutiilor directe cu electoratul, în zone aglomerate din Constanta. Unul dintre atuurile folosite frecvent de candidatul liberal se concretizeaza în abordarea unor teme neexploatate (geopolitica, geostrategie si politica externa), în cadrul carora acceseaza experienta acumulata, folosind un discurs bine documentat si articulat. Dezavantajul este generat de existenta unui electorat restrâns, de nisa, care poate prelucra un astfel de discurs. Asa se face ca, în permanenta, Vergil Chitac îsi echilibreaza paleta de subiecte si cu o gama ”soft”: poezie, amintiri si povestiri despre membrii familiei sale, gropile si lipsa parcurilor din Constanta etc. Totodata, desi vine dintr-o zona militara în care a activat o perioada lunga din viata sa, Vergil Chitac invoca foarte des în discutiile sale rolul societatii civile si nevoia de consolidare a acesteia. Nu în ultimul rând, liberalii sunt cei care au montat si primele corturi pentru strângerea de semnaturi, dar si primul panou publicitar, care contine un briceag, numele candidatului PNL, sigla partidului si urmatorul mesaj: ”Rade-i pe corupti”.
Claudiu Palaz (PMP) este avantajat de experienta celor aproape 20 de ani petrecuti în Primaria si Prefectura Constanta. Fiind unul dintre cei mai activi prefecti pe care i-a avut judetul Constanta, actualul candidat al Miscarii Populare a initiat mai multe proiecte cu un impact semnificativ asupra opiniei publice, la acea vreme. În aceasta perioada, Claudiu Palaz si-a scos de la naftalina cele doua reusite pe care le rostogoleste acum pe retelele de socializare: închiderea ”magazinelor de vise” din Constanta si împiedicarea vânzarii Cazinoului de pe faleza din zona veche a orasului. Claudiu Palaz este activ pe retelele de socializare si se bucura de o frecventa rezonabila de aparitii în presa locala si centrala. Candidatul PMP aloca o bucata generoasa din timp plecarilor în teren. De curând, pentru promovarea candidatilor Miscarii Populare, organizatia beneficiaza de un autobuz albastru pe care sunt inscriptionate numele candidatului la Primaria Constanta si deviza acestuia.
Autor - Andreea PAVEL
Articol preluat de pe HotNews.ro
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Decebal Fagadau (PSD) este avantajat de statutul de primar în exercitiu care îi permite sa aiba acces la fondurile si proiectele pe care le poate debloca sau initia cu putin timp înainte de alegerile locale. Practic, în aceasta perioada, activitatea sa în calitate de primar interimar poate fi confundata cu o serie de initiative propuse în timpul precampaniei si campaniei electorale. Exista deja o suma de proiecte demarate, cu priza mare la electoratul constantean, care consta în reabilitarea unor trotuare, îngroparea cablurilor în anumite zone, modernizarea unei piete, asfaltarea unor strazi s.a.m.d. Fiind avantajat de locul pe care îl ocupa atât în sondaje, cât si în administratia publica locala, Decebal Fagadau alege sa ramâna în biroul din primarie, acolo de unde poate coordona astfel de proiecte si unde îsi poate conserva notorietatea si electoratul de nisa. Prezenta acestuia în spatiul public este rezervata si nu are o activitate intensa pe retelele de socializare.
Vergil Chitac (PNL) este principalul contracandidat al PSD, având, în sondaje, profilul unui intelectual cinstit si serios. Însa, conform unui sondaj dat publicitatii în luna decembrie 2015 chiar de presedintele PNL Constanta, fostul rector al Academiei Navale ”Mircea cel Batrân” înregistra un scor slab la capitolul notorietate. Între timp, candidatul liberal a încercat sa acopere deficitul de notorietate printr-o serie numeroasa de aparitii televizate, printr-o activitate intensa pe retelele de socializare, dar si prin foarte mult timp alocat discutiilor directe cu electoratul, în zone aglomerate din Constanta. Unul dintre atuurile folosite frecvent de candidatul liberal se concretizeaza în abordarea unor teme neexploatate (geopolitica, geostrategie si politica externa), în cadrul carora acceseaza experienta acumulata, folosind un discurs bine documentat si articulat. Dezavantajul este generat de existenta unui electorat restrâns, de nisa, care poate prelucra un astfel de discurs. Asa se face ca, în permanenta, Vergil Chitac îsi echilibreaza paleta de subiecte si cu o gama ”soft”: poezie, amintiri si povestiri despre membrii familiei sale, gropile si lipsa parcurilor din Constanta etc. Totodata, desi vine dintr-o zona militara în care a activat o perioada lunga din viata sa, Vergil Chitac invoca foarte des în discutiile sale rolul societatii civile si nevoia de consolidare a acesteia. Nu în ultimul rând, liberalii sunt cei care au montat si primele corturi pentru strângerea de semnaturi, dar si primul panou publicitar, care contine un briceag, numele candidatului PNL, sigla partidului si urmatorul mesaj: ”Rade-i pe corupti”.
Claudiu Palaz (PMP) este avantajat de experienta celor aproape 20 de ani petrecuti în Primaria si Prefectura Constanta. Fiind unul dintre cei mai activi prefecti pe care i-a avut judetul Constanta, actualul candidat al Miscarii Populare a initiat mai multe proiecte cu un impact semnificativ asupra opiniei publice, la acea vreme. În aceasta perioada, Claudiu Palaz si-a scos de la naftalina cele doua reusite pe care le rostogoleste acum pe retelele de socializare: închiderea ”magazinelor de vise” din Constanta si împiedicarea vânzarii Cazinoului de pe faleza din zona veche a orasului. Claudiu Palaz este activ pe retelele de socializare si se bucura de o frecventa rezonabila de aparitii în presa locala si centrala. Candidatul PMP aloca o bucata generoasa din timp plecarilor în teren. De curând, pentru promovarea candidatilor Miscarii Populare, organizatia beneficiaza de un autobuz albastru pe care sunt inscriptionate numele candidatului la Primaria Constanta si deviza acestuia.
Autor - Andreea PAVEL
Articol preluat de pe HotNews.ro
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Tags: Vergil Chitac
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii