Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
06:45 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE 12 ZIUA de Constanța - AEP Dezbatere publică Legea 334/2006 - Alegeri locale 2016 (LIVE TEXT)

ro

23 Mar, 2016 11:27 6068 Marime text
 
Dezbaterea publică organizată de cotidianul ZIUA de Constanța în legătură cu Alegerile locale a început, aceasta susținându-se în sala „Remus Opreanu“, Instituţia Prefectului - Judeţul Constanţa.

Discuția este moderată de Lavinia Siclitaru, reprezentantul AEP, Andi Mihalache și subprefectul Ersun Anefi.
 
Reprezentantul Autorității Electorale Permanente (AEP), directorul filialei Sud-Est, Andi Mihalache va aborda temele de interes public referitoare la Alegerile Locale 2016: finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.
 
Guvernul a adoptat normele de aplicare a legii privind finanţarea campaniilor electorale, cu scopul declarat de a asigura cât mai multă transparenţă şi un control cât mai riguros al banilor pe care îi au la dispoziţie partidele şi candidaţii. Pe scurt, Guvernul vrea să destructureze reţelele de finanţare din bani negri, bani care ulterior se întorc către sponsori prin contracte din bani publici, oferite cu dedicaţie de politicieni. Guvernul insistă ca toate operaţiunile financiare dedicate campaniei electorale să treacă prin bancă. De aceea, fiecare partid, alianţă sau candidat independent va trebui să-şi numească un mandatar financiar, cureaua de legătură între candidat şi instituţiile statului pe partea financiară.
 
Apoi, partidele, alianţele şi candidaţii independenţi vor fi obligaţi să prezinte noi conturi bancare, „deschise în mod expres pentru campania electorală“. Toate aceste conturi vor fi înregistrare, în paralel, şi de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), instituţia care va supraveghea şi va controla toate operaţiunile financiare.
 

UPDATE 1, ora 11.52: Sursele de finanțare ale campaniei electorale

 

„În 2015  s-au adus modificări substanțiale legii 334. De aceea vom discuta în prima parte despre obligațiile care recurg din această lege și ce înseamnă campania electorală aferentă alegerilor locale 2016, adică finanțarea acestui tip de alegeri. Sursele de finanțare ale activităţii curente sunt atât din surse private, cât și din surse publice. Din surse publice, anumite formațiuni politice primesc subvenții de la bugetul de stat. Cotizațiile membrilor de partid reprezintă una din principalele surse de finanțare din surse private. Sursa cotizațiilor unui membru nu poate depăși 40 de salarii minime brute pe țară. O altă sursă sunt donațiile. Donațiile sunt plafonate la 0,025% din bugetul prevăzut de stat pe anul respectiv. Acestea pot fi făcute doar sub înscris în formă privată. Regulile pentru partide; acestea pot primi maxim 210.000 de lei, de la persoane fizice, iar pentru persoane juridice 525.000 de lei. Excepții se pot face atunci când o donație se face în mod expres pentru achiziționarea unui sediu. Este important că nu se pot accepta donații sau prestări de servicii cu titlu gratuit de la culte religioase, instituții publice, alte state, persoane fizice sau juridice de altă naționalitate decât cea română sunt interzise”, a explicat reprezentantul AEP, Andi Mihalache.

 

Întrebări și răspunsuri:

 
  • Cristinel Dragomir: „Referitor la bunuri și servicii prestate gratuit se pot accepta aceste donații în timpul campaniei electorale?” 
     
  • Andi Mihalache: „Acum vorbim strict de activitatea curentă”
     
  • Cosmin Barzan, ONG: „Presupun că vreau să înființez un partid afiliat partidului piraților, existent la nivel european, în România. Pot să primesc doar donații în bunuri, nu și în bani. Pentru partide nou înființate, de anvergură loacală, nu reiese în ce măsură pot fi primite donații”.
 

Andi Mihalache: „Pot fi primite donații în bunuri, de la formaţiunile politice internaţionale la care formaţiunea politică este afiliată, fără a a putea fi primite materiale de propagandă electorală. Pot fi primite şi materialele de propagandă electorală cu condiţia ca acestea să fie folosite strict în campania electorală pentru alegerile europarlamentare. 
 

  • „Donația confidențială are plafon maxim de 10 salarii. Acea persoană poate face o singură donație în acest cuantum total, sau se pot face mai multe donații în cuantum total?”

 
Andi Mihalache: „Nu se pot face decât donații în limita cuantumului maxim. Fie într-o singură tranșă, fie în mai multe tranşe, fără a depăşi valoarea de 10 salarii minime brute pe ţară. 
 

  • „Aceeași persoană poate dona, în cuantumul maxim,  către mai multe partide?

 
Andi Mihalache: „Bineînțeles”
 

  • „Acest plafon este per partid sau per donație?

 
Andi Mihalache: „Acest plafon este per partid. Cu alte cuvinte. Cineva poate dona echivalentul maxim admis de 200 salarii minime către un partid, alte 200 salarii către alt partid și așa mai departe”. 


UPDATE 2, ora 12.01: Împrumuturile în campania electorală

 
„Partidele politice pot contracata împrumuturi în bani numai prin acte notariale autentice. Adică nu mai merge cu un act de mână ca până acum. Limitele pentru împrumuturi sunt aceleași ca și pentru donații. Și anume de 200 de salarii minime pentru persoane fizice și  500 de salarii minime în cazul persoanelor juridice. Partidele politice sunt obligate să publice în Monitorul Oficial până la 30 aprilie lista persoanelor fizice și juridice care au acordat împrumuturi de peste 100 de salarii minume pe ţară, precum și cuantumul total al împrumuturilor de sub 100 de salarii minime pe ţară”, a mai precizat reprezentantul AEP, Andi Mihalache. 

  • „Există un termen de returnare a împrumuturilor?”

Andi Mihalache: „Trei ani”. 


UPDATE 3, ora 12.11: Alte surse de venit în finanțarea campaniei

  


„Vânzarea de bilete, de materiale tipărite cu însemenele partidului, servicii prestate de membrii de partid, închirierea spațiilor proprii, fișarea sau difuzarea publicațiilor a căror producție se face în cadrul partidului, subînchitrieirea spațiilor proprii”, a mai spus reprezentantul AEP, precizănd că acestea sunt alte surse de venit pentru finanțarea campaniei. 
 

UPDATE 4, ora 12.17: Asocierea cu formațiuni nepolitice

 
„Partidele se pot asocia cu formațiuni nepolitice, dar raportul acestora din urmă nu poate depăși cuantumul a 500 de salarii minime”, a subliniat Andi Mihalache. 
 

UPDATE 5, ora 12.27: Finanțarea publică a partidelor în campania electorală

 
„Subvenția de la bugetul legal nu poate fi folosită ca sursă de finanțare a campaniei, și doar pentru funcționare. Subvenția se acordă în functie de numărul de voturi de la Alegerile Parlamentare, dacă au realizat prag electoral. Primesc 75% din subvenție doar cele care au realizat acest prag electoral. Diferența de 25% se acordă partidelor care au obținut minim 50 de mandate de consilieri judeţeni. Suspendarea acestei subvenții se face pentru neorganizarea contabilității proprii sau pentru nepublicarea actelor prevăzute în Monitorul Oficial”, a mai spus reprezentantul AEP. 


UPDATE 6, ora 12.35: ALEGERI LOCALE 2016

 
„Termenele sunt în felul următor. Pe 22 martie a început campania electorală și până pe 6 mai se primesc cereri pentru înregistrarea mandatarilor financiari și se deschid conturile de camapanie, care se face după înregistrarea mandatarului. Pe 4 mai rămân definitive candiddaturile, iar până pe 4 iunie se desfășoară campania electorală.  Între 6 iunie- 21 iunie se depun documentele justificative”, a menționat reprezentantul AEP, Andi Mihalache.

 

UPDATE 7, ora 12.42: Mandatarul financiar

 


„Mandatarul este numit de competitorii electorali. Calitatea se dobândește numai după înregistrarea oficială la AEP și se face între 22 martie- 6 mai 2016. Pot fi desemnați coordonatori, persoane fizice care au calitatea de expert contabil sau contabil autorizat sau persoane juridice care  oferă servicii  specializate de contabilitate. Candidații independenți care au desemnat un mandatar financiar care nu este expert contabil sau contabil autorizat, trebuie să încheie un contract de asitentață, un contabil sau firmă specializată. Interdicții în acest caz. Mai multe partide nu pot avea același mandatar, decât dacă sunt în alianță. Candidații pentru primari, consiliile locale sau județene  nu pot fi mandatari. Dacă cererile sunt incomplete sau se depun tardiv, nu se va putea aviza acel mandatar și va atrage după sine nevalidarea mandatului. Atribuțiile mandatarului. Asigură operațiunile financiare, supervizează activitatea celor mandatari ai partidului, asigură evidența  operațiunilor financiare, reprezintă partidul politic, transmite AEP toate documentele,  depune la AEP cererea de rambursare a cheltuielilor efectuate în campania electorală”, a mai spus Andi Mihalache.

UPDATE 8, ora 12.55: Deschiderea conturilor bancare speciale de campanie

 
„Mandatarii financiari vor deschide un cont bancar la nivelul fiecărui județ, un cont bancar la nivel central. În ceea ce privește sursele, acestea pot fi contribuțiile candidaților, precum și fondurile obținute de partid sau alianța în afara campaniei elecrorale. Contributiile candidaților. Pot proveni din donații primite de la persoane fizice, venituri proprii ale candidaților, precum și împrumuturi de la persoane fizice sau cu contracte de instituții de credit”, a menționat Andi Mihalache.
 

  • „Dacă primești bani cash, în cât timp trebuie depuși la bancă?”
  • Andi Mihalache: „După rămânerea definitivă a candidaturilor şi până la 4 iunie la ora 7.00”.


UPDATE 9, ora 13.22: Contribuțiile candidaților, reguli

 
„Contribuțiile pot fi  virate de candidați doar după data rămânerii definiteve a candidaturii. Mandatarul financiar are obligația de a asigura verficare și înregistrarea contributorului. Contribuțiile trebuie declarate la AEP. Contribuțiile care nu repesctă prevederile legale se confiscă și se fac venit la bugetul de stat”, a mai spus reprezentantul AEP, Andi Mihalache.
 

  • „Banii care se depun de mandatarul finaciar nu se pot cheltui până nu se face declarația către AEP? În cât timp se face această declarație?
  • Andi Mihalache: „De îndată. Se poate face prin comunicare pe fax sau email către AEP”.
  • „Declararea sumelor la AEP se face și anexând o dovadă sau simpla declarație este suficientă?”
  • Andi Mihalache: „Puteți să ne faceți o simplă infromare inițial, ulterior puteți să ne precizați și sursa, dar o să vedeți că la final oricum va trebui justificată fiecare sumă”.

 
Finanţarea campaniei electorale. Contribuţiile candidaţilor:
 
Limitele maxime ale contribuţiilor pentru campania electorală care pot fi depuse de către candidaţi sau mandatarul financiar sunt următoarele:

LA ALEGERILE LOCALE pentru primar:

• 5 salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat la funcţia de primar al comunei;
• 7 salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat la funcţia de primar al oraşului;
• 10 salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat la funcţia de primar al municipiului;
• 50 de salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat la funcţia de primar al municipiului resedinţă de judeţ;
• 100 de salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat  la funcţia de primar de sector al municipiului București;
• 150 de salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare candidat  la funcţia de primar al municipiului Bucureşti.
 
Este interzisă finanțarea campaniei electorale, în mod direct de către persoane fizice care nu au cetățenie română sau de către ăpersoane juridice de altă naționalitate decât cea română, cu excepția finanțării de către cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene care au domiciliul în România și dețin calitatea de membru al partidului politic la a cărui campanie electorală contribuie financiar.
 
Se interzice finanțarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid, a unei elianțe a acestora sau a unui candidat independent de către o autoritate publică, instituție publică regie autonomă, campanie națională, societate reglementată de Legea 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori instituție de credit, la care sunt acționari majoritari statul sau unități administrativ-teritoriale, ori de către societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, care, cu 12 luni înainte de începerea campaniei electorale, au desfășurat activități financiare din fonduri publice.
 
Se interzice finanțarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid, a unei alianțe a acestora sau a unui candidat independent de către sindicate, culte religioase, asociații ori fundații de altă naționalitate decât cea română.  
 

UPDATE 10, ora 13.46: Materialele de propagandă electorală

 
„Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, dacă se referă în mod direct la un candidat sau partid politic, este utilizat în perioada campaniei electorle, are un obictiv electoral și se adresează publicului larg sau depășește limitele jurnalistice de informare a publucului. Cheltuielile pentru realizarea materialor sunt suportate exclusiv de beneficiarii acestora. Așadar nu se pot primi donații în mareriale de propagandă electorală. Partidele sau candidații nu pot produce materiale de propagandă elecrorală în regie proprie. Deci nu le pot confecționa singuri, ci doar prin intermediul unui terț, pe bază de factură”, a precizat reprezentantul AEP.
 

  • Netty Dumitrache- Observatorul de Constanța: „Sunt candidați care acum se află în funcții publice, ce facem în cazul acesta, îi ignorăm, le evităm numele?
  • Andi Mihalache: „Presa scrisă ar trebui să se comporte ca într-o perioadă normală, dar să nu depășiți limitele activității jurnalistice. Penalizările vor fi date de AEP. Dacă se fac materiale de informare, nu este nicio problemă, dar dacă se scrie în material că primarul x care a inaugurat y chestiune este și candiat la alegerile locale și că își dorește să facă în continuare nu știu ce, atunci vorbim despre depășirea limitelor electorale. Din punctul de vedere al prevederilor legale se pot face materiale de propagandă politică.
  • PNL: „Această depășire a limitelor jurnalistice în zona audiovizualului ne este urmărită de CNA, iar în zona presei scrise, activitatea urmează să fie urmarită direct de AEP?
  • Andi Mihalache: „Parțial așa este. Propaganda electorală online se poate face sub orice formă. Dar pentru a se respecta prevederile legale, este necesar să încheie un contract cu publicațiile care  dețin și varianta online.
  • Alin Vintila: „Dacă eu susțin la CNA că vreau să susțin dezbateri elecrorale, este interzis ca eu să încasez bani pentru aceste emisiuni?”
  • Andi Mihalache: „Puteți încasa bani din producția de clipuri video, nu din difuzare”.
  • Alin Vintila: „Cine reglementează finanțarea în timpul precamaniei electorale?”.
  • Andi Mihalache: „Toate aceste discuții sunt pentru perioada campaniei electorale”.
  • Alin Vintila: „În afara campaniei electorale se poate face publicitate politică la tv?”.
  • Andi Mihalache: „La această întrebare cel mai bine poate răspunde Biroul Electoral Central. Legea nu permite, dar nici nu interzice clipurile de publicitate politică înainte de campanie”.

 
Limitele maxime ale cheltuielilor care pot fi efectuate în campania electorală sau pentru referendum într-o circumscripție electorală națională sau într-o circumscripție electorală județeană/ a municipiului București/ externă, după caz, trebuie să se încadreze în limitele maxime ale contribuțiilor pentru campania electorală sau pentru referendum, prevăzută pentru curcumscripția electorală respectivă.
 
Cheltuielile aferente campaniei electorale pot fi efectuate numai prin intermediul conturilor speciale deschise la nivel central și local, după caz.
 
Sumele de bani primite de la candidații propuși pentru alegerile de partid politic sunt considerate donații și li se aplică în mod coreszpuncător prevederile Legii nr. 334/2006, republicată.
 
Cheltuielile se efectuează de către mandatarul financiar doar pe baza unei împuterniciri scrise din partea partidului politic, alianței politice sau a cotidianului independent privind acordul efectuării acelei cheltuieli.
 
Cheltuielile pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă trebuie să fie de maxim 50% din totalul cheltuielor, pentru producție și difuzare în radio, TV sau presă scrisă maxim 40% din totalul cheltuielilor, iar pentru online, maxim 30%.  

În cazul cheltuielilor efectuate din contul deschis la nivel central/județean pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio și televiziune mandatarii financiari coordonatori trebuie să depună la AEP câte un exemplar în original și o copie a mai multor documente justificative. De asemenea, în cazul cheltuielilor efectuate din contul deschis la nivel central pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală în presa scrisă, mandatarii coordonatori trebuie să depună la AEP câte un exemplar în original și o copie a mai multor documente justificative. 
 

UPDATE 11, ora 14.00: Rambursarea cheltuielilor

 
„Condiții de rambursare raportate la numărul total de voturi exprimate, obținerea pragului de 3% din totalul circumscripițiile electorale. La fel și în cazul candidaților independenți care au trecut de acest prag, pot primi rambursări electorale. Nu se rambursează în cazul depășirii limitelor maxime ale cheltuielilor, utilizării în campanie a altor surse de finanțare decât cele prevăzute de lege precum și în cazul utilizării contribuțiilor pentru campania electorală cu nerespectarea procentelor de cheltuieli specifice fiecărui tip de material propagandistic”, a precizat reprezentantul AEP, Andi Mihalache.

UPDATE 12, ora 15.27: Sancțiunile conform legii 334/2006

 
Conform prevederilor Legii nr. 334/2006, AEP poate aplica următoarele sancțiuni în domeniul controlului finanțării campaniei electorale:
 

  • deschiderea conturilor bancare aferente campaniilor electorale;
  • depunerea contribuțiilor candidaților în conturile bancare speciale;
  • nedeclararea la AEP a transferurilor în contul central a sumelor provenite din afara campaniei electorale;
  • transferul în contul special a aportului adus de o formațiune nepolitică;
  • nerespectarea limitelor maxime ale contribuțiilor depuse de candidați;
  • nerespectarea limitelor maxime ale sumelor ce pot fi transferate de către partid;
  • nerespectarea de către candidați a surselor de proveniență ale contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • nerespectarea de către candidații a obligației de a depune în 48 de ore declarația privind sursa de proveniență a contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • nedeclararea la AEP a contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • folosirea contribuțiilor specifice campaniei electorale înaintea declarării acestora la AEP;
  • nerespectarea termenului limită de depunere a contribuțiilor (până la data începerii campaniei electorale);
  • primirea altor materiale de propagandă electorală decât cele prevăzute de lege;
  • nerespectarea de către candidați a surselor de proveniență ale contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • nerespectarea de către candidați a obligației de depunere în 48 de ore declarația privind sursa de proveniență a contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • nedeclararea la AEP a contribuțiilor specifice campaniei electorale;
  • folosirea contribuțiilor specifice campaniei electorale înaintea declarării acestora la AEP;
  • nerespectarea termenului limită de depunere a contribuțiilor (până la data începerii campaniei electorale);
  • primirea altor materiale de propagandă electorală decât cele prevăzute de lege;
  • tipurile de materiale de propagandă electorală;
  • imprimarea pe materiale de propagandă electorală a denumirii competitorului electoral, a prodicatorului, a numărului de identificare sau a tirajului;
  • nedeclararea materialelor de propagandă electorală prin cheltuieli exclusive ale competitorilor electorali;
  • nedepunerea la AEP de către mandatarul financiar în termen de 15 zile a declarației privind materialele de propagandă electorală produse;
  • nerespectarea limitelor maxime ale cheltuielilor electorale;
  • efectuarea de cheltuieli electorale altfel decât prin conturile bancare speciale;
  • nerespectarea proceduriloe maxime de cheltuieli ce pot fi efectuate pentru fiecare categiorie de materiale de propagandă electorală;
  • nedepunerea la AEP în termen de 15 zile a declarației privind respectarea limitelor maxime de cheltuieli;
  • nedepunerea la AEP în termen de 15 zile a Raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale și a declarației privind cuiantumul datoriilor aferente campaniei electorale;
  • obligația partidelor politice de a pune la dispoziția AEP documentele solicitate =în termen de 15 zile de la solicitare.

 
Sancțiunile se pot aplica, după caz, partidului politic, alianței politice, organizației cetățenilor aparținând minorităților naționele, candidatului independent, mandatarului financiar și/sau donatorului care a încălcat dispozițiile legii. Aplicarea sancțiunilor prevăzute în Legea nr. 334/2006 se prescrie în termen de 3 ani de la data săvârșirii faptelor.
 
Contravențiile prevăzute de această lege se constantă de către reprezentanții AEP, iar sancțiunea (amendă sau avertisment) se aplică prin decizie a Autorității Electorale Permanente. De asemenea, decizia AEP poate fi atacată la instanța competentă în condițiile legii.
 
În situațiile de încălcare a prevederilor Legii nr. 334/2006 prevăzute în lege ca și contravenții, contravenientul varsă la bugetul de stat sumele de bani și/sau contravaloarea în bani a bunurilor și serviciilor care au constituit obiectul contravenției, pe baza hotărârii AEP.
 
Întrebări și răspunsuri:
 

  • „Dacă o persoană care nu are nicio treabă cu politicul pur și simplu își pune pe mașină un afiș, ce se întâmplă?”
  • Andi Mihalache: „Pot fi afișate acele afișe electorale, dar dacă sunt făcute de competitorul electoral, acestea trebuie achiziționate pe baza de facutră și trebuie să existe un acord scris între peroana în cauză și cel pentru care se poate face campanie.”
  • „Păi și dacă eu nu doresc să închei un astfel de act?”
  • Andi Mihalache: „Organele de lege vor face controale și în lipsa acestui acord, partidul, dar și peroana în cauză vor fi sancționați.”
  • ALDE: „Dacă o persoană vrea să își afișeze în magazinul personal un afiș cu cineva pe care îl susține?”
  • Andi Mihalache: „Trebuie să fie cu acordul scris al candidatulu. Altfel se sancționează atât persoana în cauză cât și partidul sau candidatul.
  • Lavinia Siclitaru: „Materialele de propagandă care există în această perioadă pe piață sunt materiale electorale?”
  • Andi Mihalache: „În acest moment nu există această reglementare. Între două camapanii electorale există doar noțiunea de propagandă politică. AEP în această perioadă se autosesizează pentru că ne interesează ca materialele de propagandă electorală să aibă documente justificative, să fie produse și distribuite în mod legal. Adică să existe o factură, un ordin de plată, locul unde se amplasează, să fie făcute cu acordul primariei”.
  • Virgil Senopol (fost lider al PSRO Constanţa, recent înregimentat în PMP): „Scrisoare trimisă de viceprimarul cu atribuții de primar care este în funcție este material electoral sau politic?”
  • Andi Mihalache: „Dacă depuneți o sesizare scrisă la AEP sigur veți primi un răpsuns”

 
Decebal Făgădau, prezent în sală, i-a recomanadat lui Virgil Senopol să nu uite să plătească și impozitul menționat pe hărtia de la SPIT, alături de care a venit această scrisoare.
 

  • Lavinia Siclitaru: „Ce se întâmplă cu banii care rămân din donații dacă nu sunt utilizați?”
  • Andi Mihalache: „Este o donație făcută benevol. Dacă mai rămân bani, legea nu prevede rambursarea sumei către donator”.
  • ALDE: „În ghidul de finanțare scrie că este interzisă folosirea însemnelor pe pixuri, geci de către membrii de partid de cei care fac campanie?”
  • Andi Mihalache: „Este un fel de campanie elecrorală, deci da. Dacă eu am o geacă inscripționată cu însemnul partidului sau poza candidatului, înseamnă că eu fac campanie, iar acest tip de materiale nu sunt tolerate”.
  • „Este în regulă că domnul Chițac să apară în haină militară?”
  • Andi Mihalache: „Din punct de vedere al legii 334, legea nu interzice așa ceva”.
  • Virgil Senopol (fost lider al PSRO Constanţa, recent înregimentat în PMP): „Candidații pot trimite în campania electorală matediale electorale folosind resurse, bani publici? Să trimită scrisori către cetățeni?”
  • Andi Mihalache: „O să analizăm.”
  • Lavinia Siclitaru: „Să zicem că fiecare primar trimite înainte de campanie un raport de mandat locuitorilor. Este material de propagandă?”
  • Andi Mihalache: „Dacă în conținut nu sunt îndemnuri care să incite la a vota persoana în cauză, nu este o problemă”. 
     
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii