Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
16:47 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Butnaru si Magardici au transformat ARR in afacere de familie

ro

15 Jun, 2009 00:55 14529 Marime text

cap_2.jpgUn control de fond dispus de la centru, care s-a încheiat vineri, a descoperit grave nereguli în cadrul Agenţiei ARR Constanţa

Partidele partenere la guvernare, PSD şi PD-L, şi-au împărţit şi la Constanţa zonele de influenţă, la negocierea instituţiilor descentralizate. Mai sunt deconcentrate unde formaţiunile nu şi-au numit încă oameni. Una dintre acestea este Agenţia Constanţa a Autorităţii Rutiere Române. În continuare, vă vom dezvălui un episod din dedesubturile unei afaceri sub tutela statului, care înteţeşte lupta pentru ciolan.   

Aşa cum se ştie, deşi la negocieri ARR a picat în ograda PSD, social-democraţii nu au reuşit încă să-şi impună un om. La comanda instituţiei se află încă liberalul Marian Butnaru, care, simţind probabil apropierea finalului şefiei sale la ARR, s-a „retras" în concedii medicale şi de odihnă, din luna martie. Plecarea lui Butnaru în concediu nu a scutit agenţia de cursul firesc al lucrurilor, după schimbarea guvernării: un control de la Bucureşti. Surse din cadrul ARR Constanţa ne-au declarat, sub umbrela anonimatului, că verificările efectuate în urma descinderii unei echipe de la sediul central al ARR au scos la iveală o serie de nereguli grave care vor zgudui din temelii conducerea agenţiei de la malul mării.

La plecarea sa în concediu, în martie, Butnaru l-a lăsat locţiitor pe Măgărdici Vrej Elluchian, inspector în cadrul Compartimentului Autorizări şi Atestări. La două zile însă, după ce a lăsat ARR-ul în grija lui Măgărdici, despre care aceleaşi surse ne-au declarat că ar fi tot liberal, Butnaru a fost sunat de la Bucureşti să îl schimbe.

Titi a supărat-o pe Iulica

L-a schimbat cu Titi Stan, inspector în cadrul Compartimentului Inspecţie şi Control, însă acesta nu a prea fost pe placul lui Butnaru, întrucât, se pare că a intrat în conflict cu Iulica Monica Radu, referent în cadrul Compartimentului Autorizări şi Atestări şi protejata directorului lui Butnaru, susţin sursele noastre. Aşa se face că Titi Stan nu a stat decât două zile şef locţiitor, după care s-a aburcat din nou pe „vrej" Măgărdici Elluchian.

Despre Iulica Monica Radu sursele noastre au afirmat că aceasta a fost angajată secretară dactilografă în urmă cu câţiva ani, pe vremea când la conducerea ARR se afla Gabriel Iordache. La venirea lui Butnaru însă, Iulica Monica şi-a mai adăugat şi alte sarcini în fişa postului. Ulterior, ea s-a ocupat de facturarea licenţelor de transport, lucru pe care a refuzat la un moment dat să îl mai facă, fiind însărcinată cu primirea documentelor şi eliberarea licenţelor de transport şi a copiilor conforme. Cei din sistem ştiu că un astfel de post este mult mai convenabil decât facturarea licenţelor.

arr_control_trafic_.jpgMăgărdici şi-a făcut afacere în sediul ARR

Strigător la cer este faptul că Butnaru şi Măgărdici au transformat Agenţia ARR Constanţa într-o afacere de familie. Practic, atribuţiile de serviciu ale celor doi se confundă cu strategia propriilor afaceri. O dovadă în acest sens este faptul că în sediul ARR, vizavi de uşa biroului şefului de agenţie, funcţionează un punct de lucru al Xel Import-Export SRL Constanţa - Centru de formare şi perfecţionare în transporturi rutiere. Deşi se află în incompatibilitate, fiind inspector şi având atribuţia de a face controale în domeniu, Măgărdici deţine firmă de formare şi perfecţionare în transporturi rutiere şi nu are nicio problemă cu acest lucru. Xel Import-Export specializează coordonatori (persoană desemnată, în limbajul de specialitate) ai activităţii de transport marfă, persoane sau mărfuri periculoase, consilieri de siguranţă, instructori auto şi profesori de legislaţie rutieră şi eliberează atestate de conducere auto pentru şoferii operatorilor de transport persoane, mărfuri, mărfuri periculoase sau agabaritice.  

Butnaru cu Marcon Star şi Herli Sof

Se pare că nici fosta conducere de la centru a ARR nu a avut vreo problemă cu afacerile din ARR Constanţa. Pentru Măgărdici Elluchian este foarte convenabil să fie şi la serviciu (atunci când poate fi) şi să sară într-o secundă cu piciorul în biroul de alături, unde înfloreşte afacerea sa. Clienţii sunt racolaţi direct din rândul diverşilor cetăţeni dezorientaţi care ajung cu treburi pe la ARR. Deşi în contractul colectiv de muncă se specifică faptul că inspectorii şi angajaţii ARR nu au voie să deţină şcoli de şoferi, centre de formare şi perfecţionare în transporturi rutiere, sau societăţi de taximetrie, cei din conducerea ARR Constanţa, în frunte cu Măgărdici şi Marian Butnaru, nu par să se sinchisească prea mult de aceste conflicte de interese.                                    

Despre Butnaru s-a spus şi s-a scris că se află în spatele unor firme de transport precum Marcon Star SRL sau Herli Sof SRL. De precizat că firma de transport călători Marcon Star a câştigat la ultima licitaţie ruta Constanţa - Murfatlar şi Constanţa - Ostrov.

Sesizări prăfuite în mapa lui Măgărdici

Se pare însă că inspectorii ARR de la centru au întors cu susul în jos agenţia de la Constanţa. În urma primei etape a controlului efectuat s-a constatat că  Măgărdici Elluchian raportase că a verificat 30 de şcoli de şoferi, însă controlase doar 20. În urma neregulilor depistate în cadrul Compartimentului Autorizări şi Atestări, ARR, din cadrul Inspectoratului Rutier, a dispus efectuarea unui control de fond.

Se pare că inspectorii de la centru au găsit în mapa locţiitorului Măgărdici Elluchian şi o sesizare nerezolvată venită din partea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Autovehiculelor Constanţa, care solicita să se verifice şcolile de şoferi SC Auto GMD, Crotal şi Star. În sesizarea trimisă în urmă cu o lună şi al cărei termen de soluţionare mai avea două zile şi expira, se arăta că aceste şcoli pregăteau conducători auto pentru categoria A, neavând însă această categorie pe autorizaţia eliberată de ARR şi poligon pentru desfăşurarea orelor practice. Se pare că Măgărdici a fost luat la întrebări în legătură cu acest lucru, iar inspectorii i-au dat dispoziţie să trimită o echipă de inspectori la şcolile respective. Potrivit surselor noastre, cele sesizate de poliţiştii de la Permise s-au confirmat în urma controlului, toate cele trei şcoli riscând să le fie suspendată autorizaţia de funcţionare. Decizia în acest caz urmează să fie luată de către Inspectoratul Rutier.

Rămâne de văzut şi care vor fi măsurile ce se vor lua de către inspectorii de la centru faţă de cei ce sunt răspunzători de neregulile constatate în cadrul ARR Constanţa. Pentru a afla şi opinia sa în legătură cu toate acestea, l-am contactat telefonic şi pe şeful ARR, Marian Butnaru, însă nu a răspuns apelurilor noastre.

{mos_ri:Butnaru,Magardici,arr}
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • andrei mihai 22 Mar, 2012 21:52 mcs nr. de inmtriculare la microbuzele lui butnaru coteiu. are garaju in curte la turiceanu pe str.hatman arbore.
  • un navetist 03 Mar, 2011 12:48 Faceţi cât mai multe controale pe ruta MURFATLAR – CONSTANŢA să vedeţi câtă bătaie de joc este vis-à-vis de calatori. Conducătorii auto vorbesc la telefoanele mobile pe tot traseul, schimbă bani mărunţi taxatoarelor, se ascultă muzică la maxim (în special manele), taxatoarele nu dau bilete călătorilor iar când este vorba de navetiştii care au abonamente de multe ori se evită luarea lor în microbuze. Chiar dacă microbuzele au 16 – 19 locuri nu se ţine cont de asta, (ori noi… ori sardele … acelaşi lucru), în autogara Constanţa coboară dintr-un microbuz 35 - 40 persoane. Opririle între staţii sunt foarte dese, de multe ori şoferii opresc şi iau calatorii din faţa porţilor şi din această cauză în loc de 20 – 25 minute cât ar trebui să se parcurgă traseul se ajunge şi la 50 -60 de minute. Bineînţeles că tupeul este în floare la uni conducători auto (ex.: şoferul de pe microbuzul cu numărul de înmatriculare CT-31-MCS, aşa-zisul domn ,,BUZA”) căruia daca îi atragi atenţia că este în neregula cu multe lucruri…. te face de nu te mai speli cu toata apa din Dunăre. …Iar daca ai cumva îndrăzneala să contactezi telefonic patronii firmei EUROTRANS TUR sau MARCON STAR, să spui nemulţumirile şi neregulile … telefonul iţi va fi trântit în nas foarte politicos. Nu mai vorbim de frigul care este în microbuze pe timp de iarna şi căldura sufocantă de pe timpul verii. Imaginaţi-vă numai când afara sunt 40 de grade şi intr-un microbuz sunt înghesuite cate 40 de persoane. Dar… nu putem spune nimic pentru că vom fi daţi jos din microbuz şi chiar înjuraţi de şoferi. Un microbuz de culoare portocalie circula numai pe bani, pasagerii cu abonamente nu au acces… pai ne permitem, nu???? Şoferul şi taxatoarea de pe acest microbuz sunt rude cu patronii şi culmea, acest microbuz este introdus în trafic numai la orele de vârf. Cam acesta este traiul nostru ,,fericit’’, al calatorilor de zi cu zi, de pe acest traseu MURFATLAR – CONSTANŢA…
  • nemultumit 25 May, 2010 21:16 Asta e si prieten cu iulica care are autocare pe ruta cernavoda-constanta nimeni nu ii opreste autocarele sa vada cum merg oameni dimineata precum sardelele ce mai ca niste aminale va rog frumos sa va sesizatii.
  • robert 25 May, 2010 11:57 robert. bravo varu
  • tigru 09 Apr, 2010 18:12 sper ca cineva sa verifice traseul cta basarabi a lui butnaru in ce conditi se lucreaza si ca grofu e un sarlatan
  • melu 29 Jul, 2009 14:41 bine ar fi sa se ia la bani marunti tot ARR,care nu este decat o afacere de partid,nu are nimic profesionist in ea,ci doar cotizatii unde trebuie!! In tara asta ,pina nu se va implementa managmentul calitatii,ne vom cioni la tot drumul de neprofesionisti,insi pusi pe capatuiala,care acced la tot felul de posturi in administratiei,sanatate,invatamant,inscriindu-se doar intr-un partid,asteptind randul la guvernare si apoi rupere.Ce reforma in invatamant se cere de la niste servanti,care pe criterii doar de ei stiute fac promovari,dau licente de funtionare...ex.SPIRU HARET ,ultima oara a uitat sa plateasca cotizatia la psd,si uite ce patesc,dar la profitul lor puteau sa multumeasca si psd,pdl si chiar pnl. Pacat ca s-a ajuns ca tara e condusa de spagari,elluchian si promotia 1979 de la TRANSPORTURI,am sarbatorit de curind 30 de ani de la absolvire...mare rusine si pacat,D-ZEU esus si vede....
  • dan 02 Jul, 2009 08:53 controlul lu` peste , vor veni cei din PSD si vor avea aceleasi apucaturi ca cei actuali. o tara de tot rahatul, cea mai penibila din toata Europa
  • fara nume 15 Jun, 2009 20:43 bravo! foarte bun articolul, dar, din pacate, ce ati descoperit aici este doar varful iceber-ului. Asta v-o spune unu care a avut candva legaturi destul de stranse cu acest sistem corupt din cap pana in picoare. Avand in vedere ca afacerile gen XEL, Marcon Star si altele functioneaza de mai multi ani, acest "control de fond" vine cam tarziu, nu credeti? Din cate stiu, au fost perioade agitate in sanul ARR de fiecare data cand s-a schimbat balanta politica, fiecare se batea sa apuce cate un ciolan cat mai gros. Sunt aproape sigur ca acest "control de fond" este comandat tot pe cale politica si este tot un fel de lupta a ciolanului.
  • comod 15 Jun, 2009 14:42 ARR-O CLOACA DE PARTID.EXCROCI DE TIP BUTNARU,INTILNESTI IN TOATE INSTITUTIILE CONSTANTENE
  • martisor 15 Jun, 2009 08:10 Era si timpul ca acest Butnaru"de Medgidia" sa fie luat la control.Dar nu ar fii exclus sa se musamalizeze totul deoarece Butnaru este recunoscut ca fiind un traseist politic.Atentie,d-ra reporter fiti in continuare vigilenta.Tineti-va la curent,va rugam,vrem sa stim cand vom scapa de aceste afaceri muurdare ale lui Butnaru.