Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:56 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cel mai grav accident din ultimii cinci ani

ro

10 Jun, 2006 00:00 1303 Marime text
Joi, la pranz, a avut loc, in dana 66 a Portului Constanta, cel mai tragic accident din ultimii ani, in urma caruia au murit cinci persoane, iar una a fost data disparuta.Accidentul a fost provocat de manevrarea defectuoasa de catre echipajul impingatorului Izvorul Mare I, apartinand Companiei Canal Services, a macaralei M 682 plutitoare apartinand firmei United Shipping, din dana 64 catre dana 102 a Portului Constanta Sud Agigea.Odata ajuns in dreptul podului fix numarul 2 specializat in incarcarea si descarcarea de minereu al societatii MinMetal, la care o echipa de muncitori efectua lucrarile de reparatii planificate, aceasta a acrosat bratul macaralei aflate pe tarm. Aproape instantaneu, macaraua de pe uscat s-a prabusit peste remorcher, pe care partial l-a dus la fund, rasturnand si macaraua plutitoare in acvatoriul portuar. Imediat, la locul tragediei s-au deplasat mai multe autospeciale ale pompierilor si salvarii, dar si echipaje ale politiei, jandarmeriei, precum si reprezentanti ai autoritatilor navale. Avand in vedere amploarea tragediei, in port a sosit si Danut Culetu, prefectul judetului Constanta.Pe mal au fost gasite doua persoane decedate, Cornel Constantin si Ionita Gheorghe, unul dintre ei aflandu-se chiar langa podul prabusit, iar celalalt, sub niste vagoane cu minereu care se aflau sub pod. Alte doua persoane, Mircea Costea si Marian Nastasache care se aflau pe remorcher au fost scoase din apa cu ajutorul scafandrilor. Cinci angajati ai MinMetal, Ion Pruna, Dan Stoica, Aurel Dancu, Gheorghe Raducanu si Mircea Pantelimon aflati pe pod au fost mai norocosi si fie au sarit in apa, fie au cazut pe mal si au scapat cu viata. Ei au fost transportati cu mai multe ambulante la spital si se afla in afara oricarui pericol. Ultimul scos din remorcher a fost Eugen Smiticiuc, prins sub fiarele macaralei, in sala motoarelor. Nu a fost scos Stefan Nita, iar sanse ca acesta sa fie in viata nu mai sunt. In zona a fost adusa si macaraua plutitoare Granit de 100 de tone, cu care se va incerca eliberarea macaralei M682 de sub bratul podului. Acesta este cel mai grav accident de munca de pe platforma portuara, dupa cel din anul 2000, cand o explozie care a avut loc la bordul petrolierului Anopolis sub pavilion maltez a condus la decesul a zece persoane.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii