Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:46 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Finantele, cu ochii pe veniturile Metro

ro

04 Jul, 2005 00:00 1455 Marime text

In urma cu aproximativ doua luni si jumatate DGFP Constanta a efectuat un control la magazinele Metro din Constanta * Inspectorii au intocmit procese verbale si au fost aplicate sanctiuni contraventionale SC Metro Cash &Carry Romania SRL * Controlul inspectorilor de la DGFP a vizat modul in care Metro vinde persoanelor fizice * Legea stipuleaza ca pentru comertul en detail magazinele Metro trebuie sa aiba spatii special amenajate separat de cele unde se practica vanzarile en gross * Dupa control timp de cateva ore in magazinele Metro nu s-a mai vandut persoanelor fizice * La scurt timp compania si-a reluat vanzarile catre persoanele fizice * In urma acestui control conducerea Metro a hotarat sa atace in instanta procesele verbale de contraventie * In prezent, aceste plangeri contraventionale se afla pe rolul instantelor constantene

Ani de-a randul, populatia s-a obisnuit sa vorbeasca despre Metro ca despre un magazin obisnuit. La inceputuri, cand reteaua s-a infiintat in Romania, fiecare a fost atras de acest gen de comert. Era ceva nou. Comertul de tip occidental facea primul pas in tara noastra. Toata lumea a cautat o portita sa obtina o cartela pentru a putea cumpara de la Metro. Fiecare si-a cautat un prieten sau o cunostinta cu societate ca sa fie trecut printre cei cinci reprezentanti care pot utiliza un card Metro in numele societatii. Nimeni nu si-a pus problema ca sistemul cu cartele era pus la punct cu un scop si ca legislatia stipuleaza anumite restrictii si anumite conditii pentru vanzarea en detail in magazinele Metro. De fapt, hipermaketurile de genul Metro trebui sa functioneze in sistem cash and carry. Mai exact, vanzarile trebuie sa se faca doar catre societati comerciale sau persoane fizice autorizate. Nimeni nu si-a pus problema ca modul in care Metro isi desfasoara activitatea incalca legea. In urma cu aproximativ doua luni, un control al DGFP Constanta a vizat exact modul in care se fac vanzarile pentru persoanele fizice in reteaua Metro. Pe timpul controlului timp de cateva ore, vanzarile catre persoanele fizice au fost sistate. Se pare ca, in urma controlului, inspectorii de la finante au constatat ca exista contradictii cu legea in modul in care isi desfasoara activitatea cele doua hipermarketuri Metro din Constanta. Controlul a atins cateva puncte sensibile din activitatea Metro. Unul este legat de faptul ca pentru a putea vinde persoanelor fizice, Metro trebuia sa amenajeze spatii speciale separate de cele unde se vand produse en gros pentru persoanele juridice. Dupa cum se stie, nu exista asa ceva in magazinele Metro. Celalalt punct sensibil de pe agenda inspectorilor a fost legat de faptul ca vanzarile catre persoanele fizice nu sunt permise de lege atata timp cat Ministerul Finantelor a reglementat acest lucru prin avizul acordat societatii Metro Romania SRL pentru forma de comert cash & carry.Metro si DGFP ocolesc cu eleganta rezultatul controlului Pentru a afla rezultatul controlului ne-am adresat directorului executiv al DGFP Constanta, Vasilica Mihai, printr-o adresa. Raspunsul a venit cu greu si nu spune mare lucru. In acest document se stipuleaza, citam: " ...va comunicam faptul ca, urmare a acestor controale, au fost aplicate sanctiuni contraventionale. Impotriva proceselor verbale de contraventie, cele doua societati au formulat plangeri contraventionale care in prezent se afla pe rolul Judecatoriei Constanta". In replica, departamentul de Public Relations al Metro ne-a oferit un raspuns care de fapt arata care ar fi solutia pentru companie cu privire la acest litigiu. Adresa Metro stipuleaza urmatoarele: "Conform prevederilor Ordonantei de Urgenta 99 din 2000 asa cum a fost modificata si completata de Legea 650 din 2002, forma de comert cash&carry a fost mentionata si definita separat si independent de alte forme de comert, chiar daca textul legislativ este destul de general si lasa pe alocuri loc la interpretari. Magazinul Metro din Constanta ca si intreaga retea Metro din Romania admite accesul si vanzarea de produse numai catre posesorii legitimatiilor de client (in conformitate cu forma de comert cash&carry). Clientii nostri sunt clienti profesionisti (hoteluri, firme de catering, revanzatori, mici intreprinzatori, persoane fizice autorizate, etc.). Pentru a veni in sprijinul acestor clienti, se acorda facilitatea ca, odata cu aprovizionarea propriei afaceri, sa se poata aproviziona si pentru eventualele nevoi personale". Cu toate ca am intrebat expres in adresa noastra cum se justifica vanzarile en gros care sunt facute la un loc cu cele en detail se poate observa ca Metro evita acest subiect si da un raspuns cu trimitere la legea interpretabila. Cu privire la vanzarea catre persoanele fizice, Metro are tot o versiune pe langa subiect. Recunoaste ca vinde si en detail dar numai clientilor care isi aprovizioneaza firmele si fac in acelasi timp si cumparaturi en gros. Surse din cadrul Metro ne-au declarat ca peste 50% din vanzarile Metro se fac catre persoane fizice, asa ca in acest context explicatiile prestigioasei companii nu prea sunt lamuritoare ci doar justificative. Un lucru este cert, controlul DGFP a scos la iveala o situatie peste care autoritatile fiscale au trecut usor ani de zile. Acum, instanta urmeaza sa se pronunte cu privire la acest litigiu. Este posibil ca in cazul in care Finantele vor avea castig de cauza in instanta, toate veniturile de la data controlului inregistrate de Metro vor intra la bugetul de stat.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii