O vesnicie de asteptare pentru o casa
O vesnicie de asteptare pentru o casaAngajatii reprezentantei SC Impact SA Bucuresti, neseriosi fata de clientii constanteni
Un posesor al unei vile construite in zona ansamblului "Boreal" a reclamat neseriozitatea celor de la "Impact" Constanta * Termenul de predare a casei nu a fost respectat de constructori, acesta fiind amanat de cateva ori * Cu toate ca familia Nicolae a renuntat la anumite lucrari de finisaj din casa, si asta pentru a putea intra mai repede in posesia constructiei, termenul de predare, in loc sa se scurteze, s-a prelungit mult mai mult * Pe langa aceste aspecte, clientul nemultumit a avut surpriza sa constate ca anumite cerinte notificate in contract nu au fost respectate de constructorii vilei * Reprezentantul zonal al Impact, Antonio Zarnescu, a refuzat sa dea curs solicitarii noastre de a obtine o pozitie oficiala a SC "Impact" SA vizavi de "cazul Nicolae"
Daca, pana acum, despre vilele de la "Boreal" se vorbea numai la superlativ, de vina fiind probabil si reclama puternica din mediile de presa si de publicitate, iata ca totusi aici situatia nu sta chiar "pe roze". Ansamblul rezidential "Boreal", amplasat la iesirea din Constanta, este administrat de catre societatea bucuresteana SC "Impact" SA, aici fiind construite sau sunt in faza de constructie mai multe feluri de vile. Constructiile au preturi cuprinse intre 50.000-60.000 de euro, in functie de dotari si de pretentiile clientilor. Antonio Zarnescu este responsabilul zonal de vanzari al societatii bucurestene "Impact" SA, avand totodata si menirea de a se ocupa de buna indeplinire a obligatiilor contractuale cu clientii. Campania de publicitate agresiva promovata de aceasta societate a creat deja un curent favorabil investitilor in randul celor care doresc sa renunte la traiul de la bloc sau la aglomeratia urbana din orasul Constanta si care doresc sa se mute intr-o casa si intr-un cartier select. Din pacate, efortul depus de cei de la "Centru" - referindu-ne aici la cei de la Bucuresti - este zadarnicit de neseriozitatea unora din angajatii societatii care au fost trimisi la Constanta in vederea perfectarii contractelor cu primii clienti.Predare "la sfantu` asteapta"
Conform prezentarilor facute in pliantele publicitare ale firmei, clientii isi pot alege singuri furniturile si, de asemenea, pot opta pentru o casa aflata deja in faza de constructie sau o locuinta inceputa de la zero. Impact are propriile firme furnizoare de materiale de constructii si de furnituri, de la care se aprovizioneaza cu cele necesare pentru definitivarea obiectivelor. Cazul familiei Nicolae Nicolae a devenit, peste noapte, cosmarul celor de la Impact - filiala Constanta, in speta a lui Antonio Zarnescu, responsabilul zonal. Subiectul pe care-l supunem atentiei opiniei publice are ca baza o reclamatie pe care familia amintita a inaintat-o directorului general al societatii "Impact" din Bucuresti, reclamatie (inregistrata cu nr.71/12.08.2004) in care sunt mentionate cateva dintre nemultumirile si sicanele de care au avut parte, in calitate de client, sotii Nicolae. Povestea incepe o data cu incheierea unui contract de constructie a unei vile in ansamblul "Boreal". Sotii Nicolae, beneficiari ai contractului nr.19/2003 incheiat cu SC "Impact", filiala Constanta, ar fi trebuit sa intre in posesia locuintei la data limita mentionata in contract, si anume pe 01.07.2004. Din pacate, clientul nu a putut intra in posesia casei la acea data, reprezentantul firmei neinitiind procedurile de contactare a clientului si nici nu a comunicat in scris motivele nerespectarii datei de predare a locuintei. Totodata, executantul lucrarii nu a prezentat nici explicatiile cuvenite in astfel de cazuri, in care sa fie specificate cauzele nerespectarii termenului de predare. Intre timp, de la expirarea termenului de predare si pana la un moment dat, sotii Nicolae au facut nu mai putin de trei vizite in zona Boreal, unde au constatat de fiecare data ca lucrarile la locuinta lor stagnau. Solicitand lamuriri conducerii santierului despre starea de fapt, familia Nicolae a primit doar raspunsuri evazive sau explicatii de genul "nu au venit proiectele sau materialele de constructie".In data de 11.08.2004, Nicolae Nicolae a vizitat inca o data locuinta, pentru a vedea stadiul lucrarilor si pentru a se interesa cand va putea sa intre in posesia casei. Cu aceasta ocazie, acesta a constatat si unele deficiente si vicii de constructie care nu puteau fi trecute cu vederea, mai ales ca o data omul s-a mai simtit deja inselat atunci cand i-a fost amanat nejustificat termenul de predare. Astfel, a constatat ca, in pofida faptului ca specificasera anterior modelul si pozitia cazii in baia imobilului, muncitorii au instalat caloriferele astfel incat pozitionarea cazii a devenit imposibila. Clientul a mai solicitat montarea unui anumit model de tocuri de usi, dar s-a realitatea s-a dovedit a fi alta. Omul a cerut tocuri de usi din lemn cu model si incrustatii, in schimb muncitorii i-au montat tocuri simple. La fel s-a intamplat si cu pervazurile ferestrelor interioare si exterioare, clientul dorind montarea de placi de un anumit model, iar executantul a montat aceste placi, dar din doua bucati, dand impresia ca sunt carpite sau procurate din resturi. Ca sa nu para ceva ciudat, executantul a pus placile din doua bucati la toate pervazurile din casa. Explicatia tehnica a executantului a fost ca, la dimensiunile pervazurilor, nu ar fi existat placi asa de lungi si ca, daca erau totusi lungi, s-ar fi spart la montare din cauza deformarilor suprafetei de montaj. Bineinteles ca Nicolae Nicolae nu a inghitit aceste explicatii puerile, acesta ramanand convins ca solutii ar fi existat pentru montarea unor pervazuri dintr-o singura bucata. Pe langa acestea, au mai fost depistate si alte asemenea deficiente.Paradoxul gresiei si faiantei
Cea mai curioasa faza din toata aceasta poveste este cea legata de explicatiile naive pe care directorul zonal al "Impact", Antonio Zarnescu, le-a expus vizavi de amanarea repetata a termenului de predare a imobilului catre beneficiar. In contextul in care familia Nicolae a renuntat in definitiv la montarea de gresie si faianta in bai, bucatarie si holuri, aceasta lucrare cerand pentru executarea ei o anumita perioada de timp, in mod paradoxal cei de la "Impact", in loc sa termine mai repede si sa predea lucrarea, au prelungit termenul de predare a locuintei cu foarte multe zile fata de cele cateva ulterioare termene limita. Acest lucru aproape ca l-a scos din minti pe beneficiarul lucrarii, acesta apeland la o intrevedere directa cu directorul zonal Antonio Zarnescu. De fata la intalnirea dintre cei doi au fost si cativa reporteri ai cotidianului nostru, precum si de la alte trusturi de presa. La vederea ziaristilor si vadit deranjat de prezenta acestora, Zarnescu a ordonat unui angajat de-al sau sa filmeze cu o camera de luat vederi toata intalnirea. Totodata, Zarnescu a tinut sa avertizeze si sa ameninte ziaristii ca toate procesele intentate pentru calomnie, de catre "Impact", au fost castigate. Plecat de pe o pozitie fatis ofensiva, reprezentantul firmei "Impact" a avut in permanenta o atitudine neconventionala. In toata discutia care a avut loc, si in care clientul Nicolae si-a expus toate nemultumirile care au decurs din acest contract cu firma "Impact", Antonio Zarnescu a incercat sa ameteasca lumea cu vrafuri de hartii, pentru el existand scuze, dar care din pacate nu au dumirit si multumit pe nimeni. La un moment dat, situatia creata a impus si scena in care Zarnescu si-a cerut scuze clientului pentru ca a intarziat predarea lucrarii, a casei. Scuzandu-se, toata lumea si-a dat seama ca acesta a recunoscut ca explicatiile lui initiale au fost nefondate si nu au fost inghitite de nimeni. Totusi, nimeni nu a putut sa inteleaga cum a fost posibil ca, desi s-a renuntat la o lucrare ce necesita mult timp (montarea gresiei si faiantei), termenul de predare s-a prelungit. Alta explicatie data de Zarnescu a fost ca prelungirea termenului de predare s-ar fi datorat unei asa-zise "calculatii de lucrari suplimentare". Conform acestuia, pe timpul efectuarii acestor "calculatii", lucrarile la acel obiectiv sunt stagnate. De ce oare? Nu se stie!Fara replica
In urma acestui scandal, imaginea "Impact", macar aici, la Constanta, iese destul de sifonata, mai ales ca acest lucru se datoreaza chiar celor care au fost desemnati ca reprezentanti in aceasta zona. In alte zone ale tarii unde fiinteaza alte asemenea filiale ale SC "Impact" SA, lucrurile merg ca la carte, asemenea cazuri in care clientii sunt tratati cu neseriozitate fiind excluse. Un argument in plus ca totul pleaca de la cineva anume, care administreaza intr-un anume fel afacerile in teritoriu. Dorind sa obtinem o pozitie oficiala a SC "Impact" SA vizavi de cazul Nicolae, reprezentantii societatii au refuzat sistematic sa ne puna la dispozitie acest raspuns. Primul caruia i s-a solicitat pozitia oficiala a firmei a fost chiar Antonio Zarnescu, care a promis ca va transmite prin E-mail raspunsul solicitat. Din pacate, acest lucru nu s-a intamplat nici pana in ziua de azi, cu toate ca s-a insistat frecvent asupra acestei probleme. Pentru a obtine macar un simplu raspuns, redactorii nostri au incercat sa-l contacteze pe Zarnescu de nenumarate ori, acesta binevoind sa reactioneze doar la ore tarzii din seara, intreband somnoros cine si de ce l-a cautat pe zi la telefon. Si jocul "de-a baba-oarba" a continuat. Cutezand sa insistam asupra subiectului, la un moment dat am fost contactati de un anume Vlad Vlasceanu, care s-a recomandat ca fiind director de marketing al SC "Impact" SA. Acesta s-a aratat deranjat de insistentele noastre si, cu toate ca nu i-a solicitat nimeni parerea, exact ca o precupeata de prin piete, a incercat sa deturneze situatia creata de angajatii societatii din Constanta in avantajul acestora.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp