Remorcherul Active King a salvat nava East Wind
Remorcherul Active King a salvat nava East Wind10 marinari ucraineni au lansat un SOS disperat
Cargoul sub pavilion panamez East Wind a cerut sambata dimineata ajutorul autoritatilor romanesti * Cei zece marinari ucraineni au parasit bordul dupa ce ambele motoare principale s-au defectat si nava era zguduita de valuri * East Wind a parasit vineri dimineata Portul Varna si urma sa ajunga astazi in orasul Novorosirsk * Timp de cateva ore, vasul a plutit in deriva si a ajuns la 120 de mile marine travers de capul bulgaresc Caliacra * Initial, cargoul a cerut ajutor unei nave ucrainene, dar aceasta a refuzat din cauza unor neintelegeri legate de contractul de remorcaj * La mai putin de 50 de minute de la semnalul SOS trimis de cargou autoritatilor constantene, Active King care apartine companiei Grup Servicii Petroliere (GSP) a intervenit cu succes, luand la remorca ambarcatiunea ucraineana * East Wind a avut mare noroc, intrucat nava GSP se afla intr-o misiune obisnuita, de asistenta la platformele de foraj din Marea Neagra * Remorcherul sub pavilion englezesc apartine GSP si a fost dat in folosinta pe 30 iunie * Active King este o nava multifunctionala de salvare cu un sistem de pozitionare dinamica asistat de computer si ghidat prin GPS
Sambata dimineata, in Marea Neagra, echipajul cargoului East Wind a trecut prin clipe de groaza. Cei zece marinari ucraineni au parasit la bordul cargoului portul bulgar Varna cu destinatia Novorosirsk. In cursul noptii de vineri spre sambata, motoarele vasului s-au defectat, iar cargoul care naviga gol a ramas in deriva la 120 de mile de Capul Caliacra. Imediat, comandantul lui East Wind a anuntat autoritatile portuare bulgaresti. La solicitarea bulgarilor, o nava sub pavilion ucrainean care se afla in zona s-a oferit sa ofere ajutor ucrainenilor de la bordul cargoului in deriva. Valurile de aproape sase metri zguduiau nava ramasa fara guvernare. Din motive necunoscute, vasul ucrainean nu a intervenit pentru a remorca nava aflata in dificultate. Se pare ca au existat si neintelegeri cu privire la contractul de salvare. In aceste conditii, autoritatile bulgare au solicitat ajutorul omologilor romani. Intre timp, situatia devenise critica si cei zece marinari au lansat barcile la apa cu scopul de a parasi nava care era in pericol sa se rastoarne din cauza vantului si a valurilor.Salvarea s-a numit Active KingIn timp ce autoritatile bulgare incercau sa gaseasca o solutie, Radionav Constanta receptiona la randul sau semnalul SOS de pe East Wind. Autoritatile portuare bulgaresti au cerut cu insistenta ajutorul colegilor romani pentru a trimite in zona un remorcher, iar agentul vasului panamez a cerut companiei Grup Servicii Petroliere (GSP) sa trimita la fata locului un remorcher. Sansa marinarilor de pe vasul aflat in deriva s-a numit Active King, o nava recent achizitionata in regim de leasing de catre GSP. Remorcherul ultramodern este specializat in interventii de acest gen si este dotat cu aparatura ultramoderna si sistem computerizat pozitionare dinamica ghidat prin satelit (GPS). Active King se afla sambata intr-o misiune de asistenta la platformele petroliere romanesti. Imediat dupa receptionarea apelului SOS, conducerea GSP si-a dat acordul ca Active King sa intervina si sa salveze cargoul aflat in dificultate. Remorcherul s-a deplasat la fata locului, iar in jurul orei 3,30 a ajuns in imediata apropiere a cargoului East Wind. Manevrele de luare la remorca au durat doar cateva minute si in jurul orei 400, cele doua vase au pornit spre Portul Constanta. Intrucat conditiile meteo nu au fost din cele mai bune, transportul a durat ceva mai mult timp, sosirea celor doua nave fiind consemnata in jurul orei 15.00, in dana 84 a Portului Constanta. Seful Centrului de Salvare si Cautare pe Mare din cadrul Autoritatii Navale Romane (ANR), Gheorghe Alexe, a declarat ca interventia remorcherului Active King a fost una prompta, fiind efectuata in timp util. Alexe a mai declarat ca "East Wind este un cargou de marfuri generale cu un deplasament de 3 800 tdw. Pe toata perioada remorcarii, comandantul de pe Active King a tinut legatura cu comandantul vasului Licorn, care se afla in Portul Constanta". Revenind la East Wind, trebuie spus ca acest cargou s-a aflat ultima data intr-un port romanesc pe data de 13 octombrie, cand a incarcat trei mii de tone de fier vechi, din dana 92 a Portului Constanta. Se pare ca incidentul de sambata dimineata se cauzeaza in mare masura si erorii umane, intrucat potrivit specialistilor, o nava cu un deplasament mic nu ar fi trebuit sa navigheze pe o asemenea vreme. Active King a fost preluat de GSP din dorinta companiei de a se alinia la standardele internationale de exploatare a platformelor petroliere. Nava multifunctionala poate ramane in asistenta la platformele petroliere chiar si pe vreme rea in timp ce remorcherele si navele care deservesc platformele sunt nevoite sa intre in port la adapost. Prezenta acestei nave in flota exploatata de GSP ofera garantiile de siguranta pe care Petrom OMV le solicita.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp