Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:24 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ciment negru pentru Primăria Medgidia. De la cine şi pentru câţi bani? (20 de documente + procesul verbal)

ro

02 Oct, 2013 20:29 4290 Marime text
La începutul acestei luni, publicaţia ZIUA de Constanţa a propus cititorilor săi un nou concept editorial, care, pe de o parte vine în întâmpinarea contribuabilului de rând, iar pe de altă parte a instituţiilor statului şi a celor europene, toţi având un scop comun: transparenţă în cheltuirea banului public. Continuăm astăzi, seria materialelor din secţiunea Apel la Transparenţă, cu atribuirea contractului nr. 280/21.09.2009, de „Furnizare ciment negru pentru Primăria Medgidia”.
 
Primăria Medgidia a publicat la data de 28.08.2009, ora 16,18, pe site-ul www.e-licitatie.ro, invitaţia de participare numărul 225289, al cărei obiect era achiziţia publică de „Furnizare ciment negru pentru Primăria Municipiului Medgidia”, cod CPV 44111200-3. După cum se precizează în Raportul procedurii de atribuire a contractului, sursa de finanţare a fost bugetul local.
Tipul procedurii a fost cererea de ofertă, iar criteriul de atribuire a fost preţul cel mai scăzut.
Aşa cum se precizează în acelaşi raport al procedurii de atribuire, comisia de evaluare a fost numită prin Dispoziţia nr. 3022 din data de 03.09.2009, după cum urmează:

Preşedinte:
  • Dumitru Mirică – Administrator Public
Membri:  
  • Rodica Pătraşcu – Inspector Compartiment Contabilitate Venituri
Vezi documente:
  • Avere 2011
  • Avere 2012
  • Avere 2013
     
  • Ciprian Suceveanu – Consilier Biroul Juridic şi Contencios Administrativ
  • Gheorghe Dindiri – Director Direcţia Tehnică
  • Sevie Asan – Inspector Serviciu colectare, urmărire venituri şi executări silite
Vezi documente:
Membri de rezervă:
  • Nicolae Păun – Director DADPP
  • Mariana Chiriac – Inspector Compartiment Contabilitate Venituri
Vezi documente:
  • Nesrin Geafar – Consilier Biroul Juridic şi Constencios Administrativ
Vezi documente:
  • Nicolae Tudor – Director Comercial DSP
  • Roxana Dinu – Consilier Biroul Juridic şi Contencios Administrativ
Vezi documente:

Secretar:
  • Veronica Furtună – Ref. Sp. Comp. Achiziţii

Membri de rezervă

  • Gabriela Herghelegiu – Inspector Comp. Achiziţii
Vezi documente:
  • Victoriţa Cheval – Ref. Sp. Comp. Achiziţii
  • Iuliana Fediuc – Ref. Sp. Comp. Achiziţii (Secretarul este fără drept de vot)
Vezi documente:
Comisia a procedat la evaluarea ofertelor în data de 14.09.2009, ora 13,00. Aşa cum se precizează în Raportul procedurii de atribuire, Ciprian Suceveanu  s-a aflat la acea dată în concediu medical, el fiind înlocuit de Nesrin Geafar, iar Gheorghe Dindiri şi Sevie Asan, aflaţi şi ei în concediu de odihnă, au fost înlocuiţi de Nicolae Tudor, respectiv Mariana Chiriac.
Iată şi firmele care au depus oferte:
  1. SC COMAT CONSTANŢA SA, din Constanţa (societate condusă, în prezent, de Gheorghe Ciurea, din postura de Director General) – cu o ofertă în valoare de 122.783 lei (fără TVA)
  2. SC OPAL CONSTRUCT SA, din Constanţa (în prezent, unic asociat fiind Niculai Munteanu, născut în anul 1929, tot el având şi calitatea de administrator al firmei, încă de la înfiinţare) – cu o ofertă de 93.530 lei (fără TVA)
 Aşa cum reiese din raportul procedurii de atribuire şi din anunţul de atribuire, ofertantul declarat câştigător a fost SC OPAL CONSTRUCT SRL, cu oferta de 93.530 lei, fără TVA. În acelaşi raport se găsesc menţionate şi motivele care au condus la respingerea ofertei depuse de SC COMAT CONSTANŢA SA, mai exact „preţul fără TVA, inclus în propunerea financiară depăşeşte valoarea estimată comunicată prin anunţul / invitaţia de participare şi nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv”, valoarea estimată în invitaţia de participare fiind de 101.064,02 lei fără TVA, iar propunerea financiară a SC COMAT CONSTANŢA SA fiind de 122.783 lei fără TVA.

*****
 
Ziarul nostru va publica în format online documente referitoare la atribuirile contractelor din sistemul achizițiilor publice, precum și date despre cei care fac parte din comisiile de atribuire a contractelor. Ne îndreptăm atenția, în primul rând, asupra achizițiilor publice de la nivelul județului Constanța.


Aşa cum arată şi un studiu dat publicităţii de Institutul pentru Politici Publice, achiziţiile publice reprezintă, în prezent, cel mai important volum de cheltuieli angajat de autorităţile publice, dar şi o potenţială sursă de venituri pentru sectorul privat, grav afectat de criza economică. Numai în 2012, în sectorul achiziţiilor publice s-a cheltuit suma totală de 17 miliarde de euro, mai mare cu 70% faţă de anii anteriori.

Noul proiect editorial vine şi în întâmpinarea implementării angajamentelor asumate de ţara noastră prin Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă. Printre priorităţile Guvernului României în ceea ce priveşte promovarea unei bune guvernări, se numără demersurile în vederea creşterii calităţii serviciilor publice, a integrităţii publice şi a eficienţei gestionării resurselor publice.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii