Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:58 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum a câştigat Iptana SA, proiectantul podului de la Agigea, contractul pentru dublarea benzilor unui drum din Portul Constanţa (documente)

ro

06 Jun, 2015 00:00 4872 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC) atribuia, în 2008, contractul privind „Dublarea la 4 benzi a drumului de acces principal din zona viitorului sens giratoriu situat în zona Porţii 10, până la incinta APM Terminals“. Era însă vorba nu despre lucrări propriu-zise de lărgire a drumului, ci despre servicii de proiectare tehnică. Procedura de achiziţie a fost negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare.

Din comisia de evaluare a ofertelor au făcut parte Gheorghe Iorov, director general adjunct al CN APMC la avea vreme, Adina Baz, director Direcţia Domenii, Nicoleta Dogaru, şef Serviciu Dezvoltare-Achiziţii Publice, Ionel Popescu, şef Serviciu Domenii Sud, Liliana Mihai, şef Serviciu Cadastru, Ion Niculescu, D.G.I.A.C., Daniela Muşat, D.G.E.B., Nicoleta Andronache, şef Birou Contabilitate Investiţii, Daniela Diaconu, Serviciul Juridic şi Contencios, şi Iolanda Teodoru, Serviciul Dezvoltare-Achiziţii Publice.
 
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza declaraţiile de avere ale membrilor comisiei de evaluare, aşa cum au fost acestea disponibile pe site-ul CN APMC şi pe cel al Agenţiei Naţionale de Integritate, în măsura în care aceştia au fost obligaţi să le depună.
 
Aşa cum se menţionează în procesul-verbal de la şedinţa de deschidere a ofertelor, „din motive tehnice, artistice şi pentru motive legate de protecţia unor drepturi de exclusivitate (Legea 8/1996), contractul de achiziţie publică poate fi atribuit operatorului economic SC Iptana SA Bucureşti, care a fost invitat la negociere“. Preţul iniţial al ofertei SA Iptana SA a fost de 227.507 lei (65.000 de euro). Ulterior, beneficiarul a propus reducerea valorii ofertate la 54.500 de euro (fără TVA). „Faţă de această propunere, proiectantul SC Iptana Bucureşti acceptă reducerea valorii ofertei la suma de 190.750 de lei (reprezentând o reducere cu 16% faţă de propunerea iniţială)“, se mai arată în procesul-verbal. Costurile contractului au cuprins elaborarea proiectului tehnic, detalii de execuţie şi documentaţii pentru obţinerea avizelor - documentaţie pentru obţinerea certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire, precum şi toate documentaţiile necesare pentru obţinerea tuturor avizelor nominalizate în certificatul de urbanism.

Cine este Iptana SA

Iptana SA a fost înfiinţată în decembrie 1992 şi are ca activitate principală activităţi de inginerie tehnică şi consultanţă tehnică legată de acestea. Potrivit datelor disponibile pe 5 iunie 2015 la Registrul Comerţului, asociat persoană fizică în firmă este Cornel Martincu. În societate există însă şi asociaţi listă - listă acţionari PPM. Director al SC Iptana SA este Gabriel Bulgaru. Funcţia de administrator este îndeplinită de Cornel Martincu, Toma Ivănescu şi Elisabeta Handrea. Conform Registrului Comerţului, Cornel Martincu a fost, de asemenea, asociat în Inframed SRL, firmă radiată, şi administrator la Administraţia Portului Constanţa - Regia Autonomă (A.P.C.RA), şi aceasta radiată.

În ceea ce îl priveşte pe Toma Ivănescu, acesta a deţinut Ivănescu Toma PF, care, conform Registrului Comerţului, a fost radiată.
Potrivit vrajitorul.eu, în 2013, SC Iptana SA Bucureşti a înregistrat o cifră de afaceri de 13.905.144 de lei, având, în aceeaşi perioadă de timp, un număr mediu de salariaţi de 252. Conform aceleiaşi surse, în 2013, profitul net al firmei a fost 0.
CN APMC a mai derulat proiecte în colaborare cu SC Iptana SA, unul dintre acestea fiind proiectul „Diguri de compartimentare 1 şi 2 - Port Tomis şi organizare şantier“. Și Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa a lucrat cu Iptana la investiţia „Amenajare râu Argeş pentru apărare împotriva inundaţiilor, irigaţii şi alte folosinţe“.
Iptana SA este fostul Institut de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene, care a elaborat studiul tehnico-economic, proiectul tehnic, dar şi documentaţia de execuţie pentru podul de la Agigea, amplasat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, pe DN 39, la kilometrul 8+988 de metri, pod considerat de unii „minune inginerească“.
 
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza anunţul de atribuire, procesul-verbal şi raportul de procedură aferente contractului „Dublarea la 4 benzi a drumului de acces principal din zona viitorului sens giratoriu situat în zona Porţii 10, până la incinta APM Terminals“.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii