Exclusiv! Ce spune raportul procedurii de atribuire a contractului de servicii de operare şi întreţinere a elicopterului medicalizat (documente)
Exclusiv!: Ce spune raportul procedurii de atribuire a contractului de servicii de operare şi întreţinere a
17 Dec, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
10618
Marime text
La câteva luni după achiziţionarea elicopterului care s-a prăbuşit ieri după-amiază în apele Lacului Siutghiol, Consiliul Judeţean Constanţa a atribuit şi contractul pentru servicii de operare şi întreţinere elicopter medicalizat EC 135 T2e/P2e. Atribuirea a avut loc în urma procedurii de negociere accelerată, la procedură prezentându-se un singur ofertant, respectiv SC Regional Air Services SRL, care şi-a şi adjudecat contractul în valoare totală de 793.000 de euro.
Aşa cum reiese din procesul-verbal al şedinţei de deschidere şi negociere, comisia de evaluare a fost formată din preşedinte - Mihaela Lungu, şef Serviciu - Serviciul Achiziţii, membri - Roxana Drăgan, Inspector Serviciul Implementare Proiecte, Direcţia Generală Proiecte, Iuliana Rizea, inspector Serviciul Pregătire Proiecte, Direcţia Generală Proiecte, Aurica Stoian, consultant financiar, colaborator al Consiliului Judeţean Constanţa şi Crina Boieru, consilier juridic D.G.A.P.J. Contractul avea o valabilitate de cinci ani şi, potrivit raportului procedurii, în perioada de garanţie a elicopterului, respectiv doi ani, în condiţii de operare minimale, respectiv de 200 de ore de zbor pe an, în care serviciile urmau a se asigura în intervalul cuprins între orele 8 - 16 în zilele de lucru, tariful mediu anual era de 157.700 de euro, la care, în primul an, urma să se adauge 4.500 de euro pentru costurile de introducere a elicopterului în sistemul propriu de operare şi întreţinere. Pentru următorii trei ani, respectiv perioada de post garanţie, în condiţii minimale, respectiv 200 de ore de zbor pe an, în zilele de lucru, între orele 8,00 - 16,00, tariful mediu anual era tot de 157.700 de euro, la care se adăugau costurile declarate pentru perioada post garanţie. Potrivit aceluiaşi raport al procedurii, tariful general nu includea cheltuielile cu terţii în favoarea autorităţii contractante, respectiv taxe aeroport, taxe solicitate de AACR sau alte taxe conexe operării, care erau în sarcina autorităţii contractante, ca proprietar al elicopterului, respectiv Consiliul Judeţean Constanţa, şi care vor fi refacturate autorităţii contractante cu un adaos de 5%.
De asemenea, pentru etapa a II-a, dacă timpul de intervenţie va fi diferit, respectiv diferenţiat în funcţie de program, cel de 8 - 16 în zilele de lucru L-V, de 23 de minute, iar sâmbăta şi duminica şi în afara orelor de program anterior menţionate, timpul de intervenţie va fi de maximum o oră. Pentru o estimare de 200 de ore de zbor pe an, era prevăzut un tarif mediu anual de 196.200 de euro, iar pentru o estimare de 400 de ore de zbor pe an, tariful anual era de 262.100 de euro, prin dublarea costurilor pentru combustibil. La aceste costuri se adăuga şi suma de 21.500 de euro pentru instruire mecanic şi costurile declarate pentru perioada postgaranţie.
În raport era prevăzută şi o a treia etapă, aceea a asigurării unei intervenţii de 24 de ore din 24, 7 zile din 7, respectiv capacitate extinsă, în acest caz, pentru o estimare de 400 de ore de zbor pe an, suma era de 439.700 de euro, la acest preţ adăugându-se costurile declarate pentru perioada de post garanţie.
Contractul amintit nu mai este însă valabil, el fiind reziliat în septembrie 2014, după cum ne-au declarat atât vicepreşedintele CJC Cristinel Dragomir, cât şi administratorul firmei Regional Air Services SRL, Adrian Vasilache, odată cu preluarea elicopterului de către SMURD.
Aşa cum reiese din procesul-verbal al şedinţei de deschidere şi negociere, comisia de evaluare a fost formată din preşedinte - Mihaela Lungu, şef Serviciu - Serviciul Achiziţii, membri - Roxana Drăgan, Inspector Serviciul Implementare Proiecte, Direcţia Generală Proiecte, Iuliana Rizea, inspector Serviciul Pregătire Proiecte, Direcţia Generală Proiecte, Aurica Stoian, consultant financiar, colaborator al Consiliului Judeţean Constanţa şi Crina Boieru, consilier juridic D.G.A.P.J. Contractul avea o valabilitate de cinci ani şi, potrivit raportului procedurii, în perioada de garanţie a elicopterului, respectiv doi ani, în condiţii de operare minimale, respectiv de 200 de ore de zbor pe an, în care serviciile urmau a se asigura în intervalul cuprins între orele 8 - 16 în zilele de lucru, tariful mediu anual era de 157.700 de euro, la care, în primul an, urma să se adauge 4.500 de euro pentru costurile de introducere a elicopterului în sistemul propriu de operare şi întreţinere. Pentru următorii trei ani, respectiv perioada de post garanţie, în condiţii minimale, respectiv 200 de ore de zbor pe an, în zilele de lucru, între orele 8,00 - 16,00, tariful mediu anual era tot de 157.700 de euro, la care se adăugau costurile declarate pentru perioada post garanţie. Potrivit aceluiaşi raport al procedurii, tariful general nu includea cheltuielile cu terţii în favoarea autorităţii contractante, respectiv taxe aeroport, taxe solicitate de AACR sau alte taxe conexe operării, care erau în sarcina autorităţii contractante, ca proprietar al elicopterului, respectiv Consiliul Judeţean Constanţa, şi care vor fi refacturate autorităţii contractante cu un adaos de 5%.
De asemenea, pentru etapa a II-a, dacă timpul de intervenţie va fi diferit, respectiv diferenţiat în funcţie de program, cel de 8 - 16 în zilele de lucru L-V, de 23 de minute, iar sâmbăta şi duminica şi în afara orelor de program anterior menţionate, timpul de intervenţie va fi de maximum o oră. Pentru o estimare de 200 de ore de zbor pe an, era prevăzut un tarif mediu anual de 196.200 de euro, iar pentru o estimare de 400 de ore de zbor pe an, tariful anual era de 262.100 de euro, prin dublarea costurilor pentru combustibil. La aceste costuri se adăuga şi suma de 21.500 de euro pentru instruire mecanic şi costurile declarate pentru perioada postgaranţie.
În raport era prevăzută şi o a treia etapă, aceea a asigurării unei intervenţii de 24 de ore din 24, 7 zile din 7, respectiv capacitate extinsă, în acest caz, pentru o estimare de 400 de ore de zbor pe an, suma era de 439.700 de euro, la acest preţ adăugându-se costurile declarate pentru perioada de post garanţie.
Contractul amintit nu mai este însă valabil, el fiind reziliat în septembrie 2014, după cum ne-au declarat atât vicepreşedintele CJC Cristinel Dragomir, cât şi administratorul firmei Regional Air Services SRL, Adrian Vasilache, odată cu preluarea elicopterului de către SMURD.
Services SRL, Adrian Vasilache, odată cu preluarea elicopterului de către SMURD.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii