Festival să fie, că fonduri se găsesc Banii constănţenilor s-au dus pe spectacole şi postări pe Facebook (documente)
Festival să fie, că fonduri se găsesc: Banii constănţenilor s-au dus pe spectacole şi postări pe Facebook
01 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
9336
Marime text
Anul trecut, Primăria Constanţa, condusă de viceprimarul Decebal Făgădău, care a devenit între timp edil-şef al municipiului, îşi propunea să organizeze mai multe evenimente susţinute din fonduri nerambursabile. Astfel, prin Hotărârea de Consiliu Local numărul 2 din anul 2015, a fost aprobată organizarea evenimentelor „Festivalul Iernii”, „Revelion 2016” şi „Târguri de Turism Interne şi Internaţionale”.
ZIUA de Constanţa vă prezintă, pe larg, cum au decurs licitaţiile pentru atribuirea acestor contracte şi în buzunarele cui s-au scurs banii acordaţi de administraţia constănţeană.
În ediţia de astăzi, vom „descoase” modul în care a fost atribuit contractul pentru organizarea evenimentului „Festivalul iernii” către Asociaţia „Padina Fest”, una dintre societăţile de care se leagă numele afaceristului Sebastian Ghiţă.
În fiecare an, în preajma Sfântului Nicolae, la Constanţa, în Parcul Arheologic, începea agitaţia tradiţională pentru amenajarea Orăşelului Copiilor. Pentru prima dată după mulţi ani, în anul 2015, toată desfăşurarea de forţe pe care o presupunea acest eveniment s-a mutat în altă zonă a oraşului. Începând cu 4 decembrie şi până de Sfântul Ştefan - 27 decembrie anul trecut, Festivalul Iernii, întrucât aceasta este denumirea actuală, şi-a deschis porţile în parcarea Pavilionului Expoziţional din Constanţa.
Astfel, la data de 20 octombrie 2015, la sediul Primăriei Constanţa avea loc şedinţa de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractului, finanţat nerambursabil, pentru realizarea evenimentului „Festivalul Iernii”.
Comisia de evaluare, numită prin Dispoziţia de viceprimar numărul 2543, din data de 9 septembrie 2015, a fost compusă din: Liviu Pătraşcu - preşedinte, Liviu Manolache, Elena Daniela Dumitrescu, Luana Turbureanu şi Călin Eugen Hanţiu - membri.
Societăţile care s-au arătat interesate să câştige acest contract şi, implicit, au solicitat documentaţia necesară participării la procedura de selecţie pentru atribuirea contractului sunt: Produktiv Assets SRL, Asociaţia Clubul Isis, X Alter Event SRL, Asociaţia de promovare şi dezvoltare turistică „Aqua Magic”, Asociaţia Civică pentru Constanţa, Gavrilă Vasile I.I., Club sportiv „Power Marine”, Asociaţia „Tomis” Antidrog, 360 Revolution SRL, Asociaţia „Padina Fest”, Arena Events SRL, Asociaţia de Turism şi Ecologic „Carpatia” şi Peter Edgar Surin.
Deşi 13 societăţi s-au arătat interesate de contract, doar trei au şi depus ofertele în termenul-limită, adică 19 octombrie 2015, după ce au văzut criteriile impuse de Primăria Constanţa. Cei trei ofertanţi au fost Asociaţia „Padina Fest”, Asociaţia Clubul Isis şi Peter Edgar Surin.
În urma analizării documentelor de către comisia de evaluare, doar oferta depusă de Asociaţia „Padina Fest” a fost admisă, cu menţiunea că ceilalţi doi ofertanţi au primit un termen de trei zile pentru a depune toate documentele în conformitate cu toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini. Asociaţia Clubul Isis a depus la timp documentele solicitate, însă ofertantul Peter Edgar Surin nu a putut pune la dispoziţia comisiei de evaluare certificatul de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din care să reiasă că are o atestare din punct de vedere profesional. De asemenea, acesta nu a depus nici certificatul de atestare fiscală emis de Administraţia Finanţelor Publice din care să reiasă că cetăţeanul de origine germană nu are datorii la bugetul de stat. Cum documentele solicitate nu au fost înaintate comisiei în termenul-limită de trei zile, evaluatorii au descalificat această ofertă. Astfel, în cursa pentru organizarea Festivalului Iernii au rămas Asociaţia „Padina Fest” şi Asociaţia Clubul Isis.
Asociaţia „Padina Fest” a solicitat pentru realizarea evenimentului „Festivalul iernii 2016” de la Primăria municipiului Constanţa 1.267.650 de lei cu TVA, promiţând un aport de 140.850 de lei, reprezentând 11,11% din valoarea totală a finanţării solicitate de la autoritatea finanţatoare şi 10% din valoarea totală a proiectului. În total, Asociaţia „Padina Fest” a estimat valoarea proiectului la 1.408.500 de lei cu TVA. Durata de valabilitate a propunerii financiare nu a fost specificată.
Societatea are, de altfel, experienţă în organizarea de evenimente de anvergură. De-a lungul timpului, Asociaţia „Padina Fest” s-a ocupat de organizarea unor manifestări precum: festivalul cultural organizat în mijlocul munţilor Bucegi - ediţiile 2011, 2012, 2013, 2014 şi 2015, festivalul cultural organizat la poalele munţilor Făgăraş - ediţiile 2014 şi 2015, evenimentul sportiv organizat în Râmnicu Vâlcea - ediţiile 2013, 2014 şi 2015, Festivalul de Teatru de Stradă - ediţia 2011 şi evenimentul sportiv MTB - ediţiile 2012 şi 2013.
Asociaţia a propus pentru acest eveniment conceptul „Feerie pe gheaţă”, spectacol cu începere de la lăsatul serii şi cu o durată de aproximativ 30 de minute, ce urma să se desfăşoare atât în prima săptămână de deschidere, cât şi în perioada Crăciunului.
În programul evenimentului, asociaţia a inclus spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă şi amenajarea unor standuri. Asociaţia a venit cu ideea unui spectacol care să înceapă la lăsatul serii, pe un patinoar amenajat în parcarea Pavilionului Expoziţional, cu o durată de aproximativ 30 de minute. Spectacolul se va desfăşura în prima săptămână a festivalului şi în perioada Crăciunului. Patinoarul va avea o suprafaţă de minimum 1.200 mp, ce va cuprinde un spaţiu delimitat cu rol de vestiar şi depozitare a patinelor. De asemenea, va dispune de un număr de 300 de perechi de patine, care vor fi distribuite în mod gratuit doritorilor. Patinoarul, care va funcţiona în intervalul orar 10.00 - 22.00, va fi iluminat festiv şi decorat cu elemente specifice sărbătorilor de iarnă.
Programul artistic va cuprinde colinde de Crăciun, colinde religioase, spectacole de tradiţii, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică uşoară, muzică populară, show de magie. Acestea vor avea loc de luni până joi, câte trei ore, începând cu ora 18.00. De vineri până duminică vor evolua, între orele 18.00 şi 22.30, pe o scenă echipată cu instalaţie de lumini şi sistem profesional de sonorizare, personaje de poveste care vor anima zona şi cu care publicul va putea interacţiona şi se va putea fotografia în mod gratuit. Publicul va putea face plimbări cu o sanie sau o caleaşcă, decorată în ton cu personajele de poveste. Spaţiul va fi decorat cu ghirlande luminoase, brazi împodobiţi de Crăciun, cetină pentru decorarea scenei, butaforii poveşti, sculpturi din gheaţă. Va exista şi un loc de joacă pentru copii, decorat cu elemente de butaforie ce vor sugera un castel din basme. De asemenea, vor fi amplasate minimum zece căsuţe din lemn decorate cu cetină şi elemente de sărbătoare, precum şi un spaţiu special pentru servirea alimentelor.
Evenimentul va beneficia de o campanie de informare şi promovare printr-un spot radio de 30 de secunde şi un spot video de 30 de secunde, difuzate cu o săptămână înainte de începutul evenimentului, şi de promovare pe tot parcursul proiectului pe reţelele de socializare şi în mediul online, în presa scrisă locală, regională sau naţională.
Asociaţia Clubul Isis a solicitat pentru realizarea evenimentului „Festivalul iernii 2016” de la Primăria municipiului Constanţa 1.494.000 de lei cu TVA, promiţând un aport de 151.000 de lei, reprezentând 11,11% din valoarea totală a finanţării solicitate de la autoritatea finanţatoare şi 9,18% din valoarea totală a proiectului. În total, Asociaţia Clubul Isis a estimat valoarea proiectului la 1.645.000 de lei cu TVA. Durata de valabilitate a propunerii financiare a fost de 120 de zile.
Iată cu ce ofertă a venit pentru Festivalul Iernii Asociaţia Clubul Isis: categorii obligatorii în programul evenimentului - spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă, amenajare standuri. Patinoarul: cu o suprafaţă de 1.200 mp, deschis pe toată durata sezonului de iarnă; mediatizarea programului de la patinoar prin spoturi, dar şi prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Programul artistic: artişti pop, dance, trupe de mare succes, artişti de muzică populară, teatru de păpuşi, ansambluri folclorice, trupe de dans, 24 de spectacole; durata medie - 180 de minute. Pentru Târgul de Crăciun, ar fi fost amenajate 15 căsuţe din lemn împodobite cu decoraţiuni specifice sărbătorilor de iarnă, iar promovarea evenimentului s-ar fi făcut prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Evenimentul urma să fie promovat în presa scrisă - Telegraf, Cuget liber, Replica, România liberă, la radio - Mamaia FM, Radio Neptun, Kiss FM, Radio ZU, Magic FM, Europa FM şi la televiziune - Neptun TV, Antena 1, Pro TV.
Cu toate acestea, odată cu încheierea contractului de finanţare numărul 163409, semnat pe data de 18 noiembrie 2015, între Primăria Constanţa şi Asociaţia „Padina Fest”, cea din urmă trebuia să primească suma de 1.267.650 de lei cu TVA de la autoritatea finanţatoare. Banii nu au fost însă achitaţi niciodată integral.
Conform raportului final de activitate, începând cu data de 18 noiembrie a fost desemnată echipa care să pună în practică acest proiect. 24 de spectacole au avut loc de luni până joi în intervalul 18.00 - 21.00 şi de vineri până duminică în intervalul 18.00 - 22.30. Spectacolele au cuprins colinde, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică populară, uşoară şi show-uri de magie. Pe parcursul festivalului, s-au asigurat servicii foto şi video, materialele fiind transmise ulterior pe DVD-uri.
Activităţile de promovare a spectacolelor s-au desfăşurat pe pagina de Facebook dedicată evenimentului, precum şi prin împărţirea de flyere. Ultimele trei postări pe această pagină au fost publicate pe 7, 8 şi 15 ianuarie 2016.
Istoria firmei 360 Revolution, care a câştigat organizarea Revelionului 2016, începe în mai 2007, tot la Ploieşti, ca şi în cazul Asociaţiei „Padina Fest”. Atunci, Sebastian Aurelian Ghiţă şi Anton Gabriel Roescu au pus bazele societăţii. Administrator era Alexandru Mihail Sofian, care face parte şi din consiliul director al „Padina Fest”. De altfel, legăturile dintre cele două entităţi - 360 Revolution şi asociaţia fără scop patrimonial „Padina Fest” - reies şi din informaţiile publicate pe site-urile acestora. Astfel, Asociaţia „Padina Fest” se laudă cu faptul că este de ani buni organizatorul festivalului cu acelaşi nume de la Padina, Munţii Bucegi, iar 360 Revolution arată, pe site-ul său, acelaşi lucru: „2010 marchează extinderea activității prin furnizarea de soluții integrate pentru organizarea de evenimente complexe. Primul exemplu este Padina Fest, festival de muzică și activități montane, organizat la 1.500 m altitudine“.
În secţiunea „Documente” puteţi consulta procesul-verbal, raportul procedurii şi raportul final de activitate aferente procedurii descrise mai sus.
ZIUA de Constanţa vă prezintă, pe larg, cum au decurs licitaţiile pentru atribuirea acestor contracte şi în buzunarele cui s-au scurs banii acordaţi de administraţia constănţeană.
În ediţia de astăzi, vom „descoase” modul în care a fost atribuit contractul pentru organizarea evenimentului „Festivalul iernii” către Asociaţia „Padina Fest”, una dintre societăţile de care se leagă numele afaceristului Sebastian Ghiţă.
În fiecare an, în preajma Sfântului Nicolae, la Constanţa, în Parcul Arheologic, începea agitaţia tradiţională pentru amenajarea Orăşelului Copiilor. Pentru prima dată după mulţi ani, în anul 2015, toată desfăşurarea de forţe pe care o presupunea acest eveniment s-a mutat în altă zonă a oraşului. Începând cu 4 decembrie şi până de Sfântul Ştefan - 27 decembrie anul trecut, Festivalul Iernii, întrucât aceasta este denumirea actuală, şi-a deschis porţile în parcarea Pavilionului Expoziţional din Constanţa.
Astfel, la data de 20 octombrie 2015, la sediul Primăriei Constanţa avea loc şedinţa de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractului, finanţat nerambursabil, pentru realizarea evenimentului „Festivalul Iernii”.
Comisia de evaluare, numită prin Dispoziţia de viceprimar numărul 2543, din data de 9 septembrie 2015, a fost compusă din: Liviu Pătraşcu - preşedinte, Liviu Manolache, Elena Daniela Dumitrescu, Luana Turbureanu şi Călin Eugen Hanţiu - membri.
Societăţile care s-au arătat interesate să câştige acest contract şi, implicit, au solicitat documentaţia necesară participării la procedura de selecţie pentru atribuirea contractului sunt: Produktiv Assets SRL, Asociaţia Clubul Isis, X Alter Event SRL, Asociaţia de promovare şi dezvoltare turistică „Aqua Magic”, Asociaţia Civică pentru Constanţa, Gavrilă Vasile I.I., Club sportiv „Power Marine”, Asociaţia „Tomis” Antidrog, 360 Revolution SRL, Asociaţia „Padina Fest”, Arena Events SRL, Asociaţia de Turism şi Ecologic „Carpatia” şi Peter Edgar Surin.
Deşi 13 societăţi s-au arătat interesate de contract, doar trei au şi depus ofertele în termenul-limită, adică 19 octombrie 2015, după ce au văzut criteriile impuse de Primăria Constanţa. Cei trei ofertanţi au fost Asociaţia „Padina Fest”, Asociaţia Clubul Isis şi Peter Edgar Surin.
În urma analizării documentelor de către comisia de evaluare, doar oferta depusă de Asociaţia „Padina Fest” a fost admisă, cu menţiunea că ceilalţi doi ofertanţi au primit un termen de trei zile pentru a depune toate documentele în conformitate cu toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini. Asociaţia Clubul Isis a depus la timp documentele solicitate, însă ofertantul Peter Edgar Surin nu a putut pune la dispoziţia comisiei de evaluare certificatul de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din care să reiasă că are o atestare din punct de vedere profesional. De asemenea, acesta nu a depus nici certificatul de atestare fiscală emis de Administraţia Finanţelor Publice din care să reiasă că cetăţeanul de origine germană nu are datorii la bugetul de stat. Cum documentele solicitate nu au fost înaintate comisiei în termenul-limită de trei zile, evaluatorii au descalificat această ofertă. Astfel, în cursa pentru organizarea Festivalului Iernii au rămas Asociaţia „Padina Fest” şi Asociaţia Clubul Isis.
Din culisele Festivalului Iernii, în regia Asociaţiei „Padina Fest”
Societatea are, de altfel, experienţă în organizarea de evenimente de anvergură. De-a lungul timpului, Asociaţia „Padina Fest” s-a ocupat de organizarea unor manifestări precum: festivalul cultural organizat în mijlocul munţilor Bucegi - ediţiile 2011, 2012, 2013, 2014 şi 2015, festivalul cultural organizat la poalele munţilor Făgăraş - ediţiile 2014 şi 2015, evenimentul sportiv organizat în Râmnicu Vâlcea - ediţiile 2013, 2014 şi 2015, Festivalul de Teatru de Stradă - ediţia 2011 şi evenimentul sportiv MTB - ediţiile 2012 şi 2013.
Asociaţia a propus pentru acest eveniment conceptul „Feerie pe gheaţă”, spectacol cu începere de la lăsatul serii şi cu o durată de aproximativ 30 de minute, ce urma să se desfăşoare atât în prima săptămână de deschidere, cât şi în perioada Crăciunului.
În programul evenimentului, asociaţia a inclus spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă şi amenajarea unor standuri. Asociaţia a venit cu ideea unui spectacol care să înceapă la lăsatul serii, pe un patinoar amenajat în parcarea Pavilionului Expoziţional, cu o durată de aproximativ 30 de minute. Spectacolul se va desfăşura în prima săptămână a festivalului şi în perioada Crăciunului. Patinoarul va avea o suprafaţă de minimum 1.200 mp, ce va cuprinde un spaţiu delimitat cu rol de vestiar şi depozitare a patinelor. De asemenea, va dispune de un număr de 300 de perechi de patine, care vor fi distribuite în mod gratuit doritorilor. Patinoarul, care va funcţiona în intervalul orar 10.00 - 22.00, va fi iluminat festiv şi decorat cu elemente specifice sărbătorilor de iarnă.
Programul artistic va cuprinde colinde de Crăciun, colinde religioase, spectacole de tradiţii, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică uşoară, muzică populară, show de magie. Acestea vor avea loc de luni până joi, câte trei ore, începând cu ora 18.00. De vineri până duminică vor evolua, între orele 18.00 şi 22.30, pe o scenă echipată cu instalaţie de lumini şi sistem profesional de sonorizare, personaje de poveste care vor anima zona şi cu care publicul va putea interacţiona şi se va putea fotografia în mod gratuit. Publicul va putea face plimbări cu o sanie sau o caleaşcă, decorată în ton cu personajele de poveste. Spaţiul va fi decorat cu ghirlande luminoase, brazi împodobiţi de Crăciun, cetină pentru decorarea scenei, butaforii poveşti, sculpturi din gheaţă. Va exista şi un loc de joacă pentru copii, decorat cu elemente de butaforie ce vor sugera un castel din basme. De asemenea, vor fi amplasate minimum zece căsuţe din lemn decorate cu cetină şi elemente de sărbătoare, precum şi un spaţiu special pentru servirea alimentelor.
Evenimentul va beneficia de o campanie de informare şi promovare printr-un spot radio de 30 de secunde şi un spot video de 30 de secunde, difuzate cu o săptămână înainte de începutul evenimentului, şi de promovare pe tot parcursul proiectului pe reţelele de socializare şi în mediul online, în presa scrisă locală, regională sau naţională.
Promovare excesivă, spectacol… mai puţin. Ce a propus Asociaţia Clubul Isis
Iată cu ce ofertă a venit pentru Festivalul Iernii Asociaţia Clubul Isis: categorii obligatorii în programul evenimentului - spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă, amenajare standuri. Patinoarul: cu o suprafaţă de 1.200 mp, deschis pe toată durata sezonului de iarnă; mediatizarea programului de la patinoar prin spoturi, dar şi prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Programul artistic: artişti pop, dance, trupe de mare succes, artişti de muzică populară, teatru de păpuşi, ansambluri folclorice, trupe de dans, 24 de spectacole; durata medie - 180 de minute. Pentru Târgul de Crăciun, ar fi fost amenajate 15 căsuţe din lemn împodobite cu decoraţiuni specifice sărbătorilor de iarnă, iar promovarea evenimentului s-ar fi făcut prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Evenimentul urma să fie promovat în presa scrisă - Telegraf, Cuget liber, Replica, România liberă, la radio - Mamaia FM, Radio Neptun, Kiss FM, Radio ZU, Magic FM, Europa FM şi la televiziune - Neptun TV, Antena 1, Pro TV.
„Padina Fest”, câştigătoarea contractului. Pe ce a cheltuit banii
După întocmirea punctajelor de către comisia care a analizat ofertele, Asociaţia „Padina Fest” a obţinut un total de 65 de puncte, în timp ce asociaţia constănţeană Clubul Isis a obţinut doar 30 de puncte. Ambii perdanţi au făcut contestaţie, însă rezultatul a rămas neschimbat, câştigătoare la puncte fiind „Padina Fest”. Asociaţiei i-au fost aprobaţi 1.267.650 de lei cu TVA pentru realizarea Festivalului Iernii, suma totală necesară fiind de 1.408.500 de lei.Cu toate acestea, odată cu încheierea contractului de finanţare numărul 163409, semnat pe data de 18 noiembrie 2015, între Primăria Constanţa şi Asociaţia „Padina Fest”, cea din urmă trebuia să primească suma de 1.267.650 de lei cu TVA de la autoritatea finanţatoare. Banii nu au fost însă achitaţi niciodată integral.
Conform raportului final de activitate, începând cu data de 18 noiembrie a fost desemnată echipa care să pună în practică acest proiect. 24 de spectacole au avut loc de luni până joi în intervalul 18.00 - 21.00 şi de vineri până duminică în intervalul 18.00 - 22.30. Spectacolele au cuprins colinde, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică populară, uşoară şi show-uri de magie. Pe parcursul festivalului, s-au asigurat servicii foto şi video, materialele fiind transmise ulterior pe DVD-uri.
Activităţile de promovare a spectacolelor s-au desfăşurat pe pagina de Facebook dedicată evenimentului, precum şi prin împărţirea de flyere. Ultimele trei postări pe această pagină au fost publicate pe 7, 8 şi 15 ianuarie 2016.
Istoria Asociaţiei „Padina Fest”
Asociaţia câştigătoare a fost fondată în 2011, în judeţul Prahova. Scopul declarat al asociaţiei este chiar „derularea unor activităţi de sponsorizare“. Din consiliul director al asociaţiei fac parte Matei Pfeifer - preşedinte, Olga Ilinca Elvadeanu - vicepreşedinte şi Alexandru Mihail Sofian. Foarte interesant este că firma 360 Revolution, cea care a câştigat procedura de selecţie a ofertelor pentru un alt eveniment din aceeaşi categorie, adică evenimente derulate din bani publici, respectiv „Revelionul 2016”, organizat de Primăria Constanţa, l-a avut ca asociat, până în 2011, pe Alexandru Mihail Sofian. Acesta a fost implicat în societate de la bun început.Alexandru Mihail Sofian + Sebastian Ghiţă = 360 Revolution
În secţiunea „Documente” puteţi consulta procesul-verbal, raportul procedurii şi raportul final de activitate aferente procedurii descrise mai sus.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii