Professional Training Center, firma deţinută de Gabriel Soare Trei ani la rând a organizat „Faleza Fanteziei“ cu fonduri nerambursabile de la Primărie (documente)
Professional Training Center, firma deţinută de Gabriel Soare: Trei ani la rând a organizat „Faleza Fanteziei“Constănţenii trebuie să se obişnuiască să primească informaţii concrete care să răspundă la întrebările: Ce se întâmplă cu banii lor? Unde se duc sumele colectate din impozite şi taxe? Care sunt beneficiarii contractelor încheiate pe bani publici? În acest sens, ZIUA de Constanţa continuă publicarea informaţiilor despre licitaţiile şi contractele încheiate de instituţiile publice locale, de data aceasta, sub lupa publicului intrând activitatea Primăriei Constanţa. Facem menţiunea că punem la dispoziţia cititorilor informaţiile care ne-au fost furnizate de către reprezentanţii instituţiei publice mai sus menţionate.
Mai departe, vă vom prezenta câştigătorii fondurilor nerambursabile pentru evenimentul „Faleza Fanteziei“, ediţiile din 2012, 2013 şi 2014, finanţate de municipalitate cu 100.000 de lei şi derulate de fiecare dată de SC Professional Training Center SRL, firmă deţinută de Gabriel Soare, realizator TV, prezentator, actor şi manager al mai multor societăţi comerciale, iar cu unele dintre acestea a colaborat chiar în derularea evenimentului finanţat de Primăria Constanţa.Cine a organizat „Faleza Fanteziei“ în perioada 2012-2014?
SC Professional Training Center SRL este o firmă cu sediul în Constanţa, înfiinţată în anul 2004, având ca obiect de activitate „activităţi recreative şi distractive“. Din datele Oficiului Comerţului valabile la 10.05.2017, aflăm că asociatul unic al societăţii este în prezent Gabriel Marinică Soare. Acesta are şi calitatea de administrator. În 2012, anul în care a organizat prima ediţie a evenimentului „Faleza Fanteziei“, Soare era asociat în firmă cu Cătălin Mironovici Talavutis. Ultimul s-a retras din societate, ca urmare a deciziei nr. 1/03.04.2013 a asociaţilor societăţii, cesionându-şi cele 25 de părţi sociale asociatului Gabriel Soare.Ca fapt divers, din SRL au mai făcut parte în anii anteriori omul de afaceri Claudiu Reghintovschi (s-a retras din societate în 2009) şi Cristian Dumitru Fuior, actualul consilier personal al primarului Decebal Făgădău. Şi acesta s-a retras din firmă tot în anul 2009. Atât Reghintovschi, cât şi Fuior şi-au cesionat părţile sociale către Gabriel Soare, care devenea astfel acţionar majoritar.
Distracţii „fără număr“ în 2012
Primăria Municipiului Constanţa organiza, în aprilie - mai 2012, procedura de selecţie a ofertelor privind finanţarea nerambursabilă din fonduri europene a două evenimente. Era vorba despre „Faleza Fanteziei 2012“ şi „Sărbătorile de iarnă - Orăşelul Copiilor 2012“. Pe 3 mai 2012, SC Professional Training Center SRL câştiga organizarea evenimentului „Faleza Fanteziei 2012“ din fonduri nerambursabile. Pentru organizarea evenimentului s-a arătat interesată şi SC ART Studio Club SRL, din Bucureşti, a cărei ofertă financiară era de 114.000 de lei inclusiv TVA, prin care se angaja să organizeze 25 de spectacole.Ofertă de 100.000 de lei a SC Professional
Training Center SRL a fost declarată câştigătoare. Societatea a primit fondurile nerambursabile în două etape, pentru 30 de spectacole, astfel: 80.000 într-o primă tranşă, iar diferenţa de 20.000, în a doua tranşă, potrivit raportului anual cu privire la contractele de finanţare nerambursabilă încheiate în anul fiscal 2012 şi publicate de Primăria Constanţa în Monitorul Oficial nr. 32 din 15.02.2013, în baza contractului nr. 72971 din 05.06.2012.Din comisia de selecţie a ofertelor, numită prin Dispoziţia primarului municipiului Constanţa nr. 830 din data de 10.04.2012, au făcut parte: Petrică Munteanu - preşedinte al comisiei, la acea dată director executiv al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa, Mirela Pană Oproiu, Mihail Elena, Călin Hanţiu şi Virgil Iosif.
Conform raportului final de activitate privind activităţile derulate în pregătirea şi realizarea evenimentului „Faleza Fanteziei 2012“ în perioada 23.06.2012 - 31.08.2012, la finalul proiectului, cheltuielile (conform borderoului justificativ) au fost de 112.300 de lei, astfel: state de plată -102.300 de lei, cheltuieli transport - 3.000 de lei şi cheltuieli echipament sonorizare şi costume şi promovare - 7.000 de lei. Diferenţa de 12.300 de lei a reprezentat-o contribuţia societăţii administrate de Gabi Soare.
Pentru derularea contractului, în vederea asigurării costumelor necesare spectacolelor, SC Professional Training Center SRL încheie un contract de colaborare cu SC Alintutza SRL. Potrivit Registrului Comerţului, firma, înfiinţată în 2003, are sediul în Constanţa şi este deţinută de acelaşi Gabriel Marinică Soare şi de Iulia Alina Talavutis, fiecare având o cotă de participare de 50%. Obiectul de activitate declarat vizează „activităţi ale agenţiilor de publicitate“. Evenimentul s-a desfăşurat în trei locaţii din staţiunea Mamaia: Piaţeta Cazino, zona Perla şi zona Rex.
În aprilie 2013, se căutau din nou organizatori pentru „Faleza Fanteziei“!
Primăria Municipiului Constanţa organizează, în data de 24 mai 2013, o procedură de selecţie a ofertelor de spectacole privind finanţarea nerambursabilă din fonduri publice a evenimentului „Faleza Fanteziei 2013“. Atribuirea contractului de acordare a fondurilor financiare nerambursabile se va face pe baza „punctajului cel mai mare“, realizat ca urmare a aplicării a patru criterii, se arăta în anunţul iniţial. Pe 30 mai 2013, câştigătoare a proiectului era declarată aceeaşi societate, SC Professional Training Center SRL. Contractul încheiat între SC Professional Training Center SRL şi Primăria Constanţa a avut numărul 76683/31.05.2013. Valoarea contractului, la fel ca în 2012, a fost de 100.000 de lei, plătiţi în două tranşe.Şi de această dată, SC Professional Training Center SRL a avut un contracandidat, SC Link Logistic Internaţional SRL, din Ovidiu, între timp, radiată, care participase la procedura de atribuire a fondurilor cu o ofertă tehnică ce cuprindea 18 spectacole, a căror valoare fusese estimată la 110.000 de lei. Valoarea celor 19 spectacole propuse de Professional Training Center SRL era de 100.000 de lei. În urma analizei comisiei de selecţie formate din Petrică Munteanu, preşedinte al comisiei, la acea dată director executiv al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa, Mirela Pană Oproiu, Elena Mihail, Călin Hanţiu şi Virgil Iosif, oferta declarată câştigătoare a fost a societăţii care-l avea deja unic acţionar pe Gabriel Soare. În plus, contracandidaţii probabil au fost descalificaţi şi din cauza faptului că nu au prezentat o serie de documente, cum ar fi: certificat emis de Administraţia Finanţelor care să ateste că nu au datorii la bugetul de stat sau certificat emis de Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local din care să reiasă că nu înregistrau datorii la plata bugetului local.
În orice caz, şi în 2013, Professional Training Center SRL primeşte punctajul maxim (100 de puncte). Aproape tras la indigo cu anul precedent, raportul final de activitate al proiectului „Faleza Fanteziei 2013“ generează cheltuieli de 112.399,84 de lei, din care 100.000 de lei fonduri nerambursabile de la bugetul local. Şi locaţiile în care s-a desfăşurat evenimentul au fost trase la indigo, ca şi în 2012, respectiv: Piaţeta Cazino, zona Perla şi zona Rex. Doar colaboratorii firmei lui Gabriel Soare s-au schimbat. De această dată, Professional Training Center SRL colaborează, tot pentru asigurarea costumelor necesare derulării spectacolelor, cu SC Muzică şi Film SRL, firmă înfiinţată în 2004, cu sediul în Constanţa. Pe Gabriel Soare îl regăsim ca acţionar cu 50% şi în această societate, de această dată cu un alt membru al familiei Talavutis, Apostol. Obiectul de activitate al societăţii constă în „activităţi recreative şi distractive“. „Faleza Fanteziei 2013“ a avut ca nucleu o echipă de şapte artişti şi trei supraveghetori, retribuiţi în baza unor contracte de colaborare cu sume cuprinse între 7.559 de lei şi 9.449 de lei.
Pentru al treilea an consecutiv, firma lui Soare organizează „Faleza Fanteziei“
Am ajuns în anul 2014. Pe 5 martie 2014, Primăria Constanţa anunţa că organizează o procedură de selecţie în vederea atribuirii de fonduri nerambursabile pentru evenimentele verii. Pe 8 aprilie 2014, avea loc procedura de selecţie a ofertelor din fonduri publice. Era vorba despre „FashionTV Summer Festival Mamaia 2014“, „Faleza fanteziei“ şi „Videoplay 2014“. „Atribuirea contractelor de acordare a fondurilor financiare nerambursabile necesare organizării celor trei evenimente se va face pe baza punctajului cel mai mare realizat ca urmare a aplicării a patru criterii: preţul cel mai scăzut, raportul realizat între valoarea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului şi valoarea solicitată, anvergura proiectului, durata unui spectacol“, se mai preciza în anunţul administraţiei locale.Pe 16.04.2014 se semna contractul cu nr. 56818 dintre Primăria Constanţa şi SC Professional Training Center SRL, urmare a atribuirii proiectului „Faleza Fanteziei 2014“. Suma atribuită a devenit deja şablon: 100.000 de lei.
Faţă de anii 2012-2013, din comisia de selecţie dispare actriţa Mirela Pană Oproiu. În locul acesteia este cooptată Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanţa.
Contracandidatul SC Professional Training Center SRL a fost SC Alti Media SRL, din Bucureşti, care, parcă după un tipar bine-cunoscut, este descalificată pentru că nu a prezentat certificat emis de Administraţia Finanţelor care să ateste dacă avea datorii la bugetul de stat sau certificat emis de Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local din care să reiasă că nu înregistra datorii la plata bugetului local. În plus, societatea a venit cu un concept artistic mai costisitor decât cel depus de Gabriel Soare. Diferenţa a fost de 19.000 de lei în favoarea firmei lui Soare. Prin urmare, SC Professional Training Center SRL obţine din nou cel mai bun punctaj, 100 de puncte, şi câştigă 100.000 de lei nerambursabili de la Primăria Constanţa pentru organizarea a 19 spectacole.
Şi la evenimentul „Faleza Fanteziei 2014“, Gabriel Soare colaborează pe costume cu firma în care deţine jumătate dintre acţiuni, SC Muzică şi Film SRL. Costul final al evenimentului a fost de 112.399, 84 de lei, întocmai ca şi în 2013. „Faleza Fanteziei 2014“ s-a realizat cu o echipă de şapte artişti şi trei supraveghetori, retribuiţi în baza unor contracte de colaborare cu sume cuprinse între 7.559 de lei şi 9.449 de lei.
În secţiunea „Documente“, puteţi consulta procesele-verbale de deschidere a ofertelor, rapoartele procedurii de atribuire şi rapoartele finale de activitate derulate pentru realizarea evenimentelor „Faleza Fanteziei 2012“, „Faleza Fanteziei 2013“ şi „Faleza Fanteziei 2014“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp